اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

سرقت در روز روشن: حذف واترمارک از عکس با هوش مصنوعی !

dyKHqntM9ZWLEkxZNQeneY 970 80.png

یک نرم افزار جدید و رایگان مجهز به هوش مصنوعی می تواند به طور خاص برای حذف واترمارک عکس مور استفاده قرار میگیرد – آیا جنون هوش مصنوعی پایان خواهد یافت؟ تا کجا ادامه پیدا میکند؟

اگرچه جنگ بین هوش مصنوعی و عکاسی “واقعی” در حال حاضر خیلی داغ نبود ، اما حالا انگار به آتش آن افزوده شده است زیرا نرم افزار جدید، رایگان و قابل دانلود مبتنی بر هوش مصنوعی با یک هدف خاص عرضه شده که آن هم حذف واترمارک از تصاویر است.

این یک مشکل بزرگ است. عدم درک در مورد هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی و اینکه به چه کسی تعلق دارد به اندازه کافی بد است، اما اکنون برای صنعت خطرناک شده است – بدون هیچ عواقبی برای کسانی که با استفاده از منطقه خاکستری هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای دزدی، حق چاپ را نقض می کنند. مجموعه داده های تصویری موجود یا تغییرات در تصویر اصلی و خلق یک تصویر جدید.

نه تنها در حال حاضر دزدیدن اثر هنری افراد خلاق کار با استفاده از با استفاده از تولیدکننده مبتنی بر هوش مصنوعی آسان تر از همیشه شده است، بلکه به نظر می رسد تقریباً مردم به انجام این کار تشویق می شوند.

WatermarkRemover.io یک ابزار رایگان است که میتوان آن را دانلود کرد. این نرم افزار که به راحتی هم به صورت آنلاین و هم از طریق فروشگاه Google Play قابل دسترسی است، برای استفاده شخصی کاملا رایگان است، اما برای استفاده تجاری یا حرفه ای به اشتراک نیاز دارد. اما این چه فایده ای برای عکاس اصلی دارد؟

مطلب پیشنهادی:  نیکون با خرید RED به بازار دوربین‌های دیجیتال سینمایی ورود می‌کند

واترمارک اساساً امضای یک هنرمند است که بسیاری از عکاسان از آن برای تشخیص آثارشان استفاده می‌کنند و از آن به عنوان یک لایه دفاعی سریع و آسان محافظت می‌کنند تا افراد را از دزدیدن تصاویرشان یا ادعای عکاسی به عنوان متعلق به خودشان بازدارند.

متأسفانه، استفاده از واترمارک روی تصاویر دیجیتالی شما دیگر کافی نیست – و علیرغم قوانین کپی رایت، متادیتاهای تصویر تعبیه شده در فایل ها، و یک لوگوی بزرگ آشکار بر روی تصویر، افراد همچنان سعی می کنند کار شما را بدزدند و به نام خود ثبت کنند. همانطور که از نرم افزار هوش مصنوعی برای انجام این کار استفاده کرد.

نرم‌افزار WatermarkRemover.io مانند اکثر برنامه‌های ویرایش مدرن کار می‌کند و می‌تواند بخش‌هایی از یک تصویر یا پس‌زمینه را که نمی‌خواهید به‌طور خودکار پاک کند.

vMWfLhHU5atQ5JRQCUbyAZ 970 80

ابتدا از چیزی که به عنوان پیش‌بینی ناحیه به آن اشاره می‌کند برای تعیین محل قرارگیری واترمارک استفاده می‌کند و سپس رنگ‌های مختلف را جدا می‌کند. هوش مصنوعی به اندازه کافی هوشمند است که شکاف ها را پر کند و سپس می تواند فضای خالی را بازسازی کند تا طبیعی به نظر برسد.

بنابر گزارش CreativeBloq، حذف واترمارک بدون رضایت صاحب اصلی اثر، حداقل در ایالات متحده غیرقانونی است، اما زمانی که هوش مصنوعی درگیر می‌شود و اجرای قوانین دشوار است، قوانین قانونی کمی مبهم می‌شوند.

ما از این نرم افزار که واترمارک ها را از طریق هوش مصنوعی پاک میکند چه استفاده ای میکنیم؟ به نظر شما این تکنولوژی مفید است یا خیر؟ و اینکه آیا تا بحال از این سرویس ها استفاده کرده اید؟

مطلب پیشنهادی:  پلی‌استیشن ۵ پرو به زودی عرضه می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *