آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

6 ایده خیره کننده برای عکاسی از شهر

Cityscenes07

شهرها ممکن است پر سر و صدا، شلوغ، استرس زا و شلوغ باشند – با این حال فرصت های شگفت انگیزی برای عکس ها فراهم می کنند. می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از خط افق، عکس‌های شگفت‌انگیز با نشانه‌های معماری، تصاویر رهگذرانی که توسط آسمان‌خراش‌های غول پیکر کوتوله شده‌اند، و … را ثبت کنید.

با این حال، اگر تازه وارد شهر شده‌اید یا یک کهنه‌کار عکاس شهری در یک مسیر خلاقانه هستید، ممکن است به دنبال چند ایده مفید باشید. اینجاست که این مقاله وارد عمل می شود.

در زیر، شش ایده آسان برای عکاسی شهری را به اشتراک می گذارم. چه در یک کلان شهر شلوغ زندگی کنید یا در یک شهر ساحلی خواب آلود، مطمئناً چیزی در این لیست پیدا خواهید کرد. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید مستقیماً وارد شویم:

1. آسمان خراش های شهر

Cityscenes01

در حالی که همه شهرها آسمان خراش ارائه نمی دهند، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که در یک منطقه شلوغ زندگی کنید، مطمئناً به یک یا دو ساختمان بلند دسترسی خواهید داشت – و اینها می توانند سوژه های عکس شهری شگفت انگیزی را ایجاد کنند.

شما همه نوع گزینه دارید. به عنوان مثال، می توانید به پایه یک آسمان خراش سفر کنید و به سمت بالا عکاسی کنید. اگر شهر دارای تعداد انگشت شماری آسمان خراش در یک منطقه کوچک است، سعی کنید در زیر چندین ساختمان قرار بگیرید، سپس یک ترکیب چند آسمان خراش زیبا بگیرید. (حتی بهتر: صبر کنید تا هوا مه آلود شود، سپس از آسمان خراش های مورد علاقه خود که در ابرها فرو می روند، عکس بگیرید.)

روش دیگر یافتن نقطه‌ای دوردست و عکاسی به سمت آسمان‌خراش با استفاده از یک لنز زاویه باز (یا حتی تله فوتو) است. اگر شهر دارای عرشه دیدبانی است، ممکن است سعی کنید درست قبل از غروب آفتاب در موقعیتی قرار بگیرید و ساختمان‌ها را از بالا به تصویر بکشید. جایگزین محکم دیگر پیدا کردن یک پارکینگ با دسترسی عمومی است. اینها اغلب دارای مناظر عالی از آسمان خراش ها هستند! البته، می‌توانید مکانی را در خارج از منطقه تجاری اصلی برای عکاسی پیدا کنید:

Cityscenes02

به نورپردازی دقت کنید. طلوع و غروب خورشید می‌توانند نور چشمگیر جلو، نور پس‌زمینه و نور جانبی را فراهم کنند، اگرچه ممکن است در اواسط روز که خورشید سایه‌های خشن ایجاد می‌کند و آسمان‌خراش‌ها را به عناصر هندسی انتزاعی تبدیل می‌کند، بیایید. از آزمایش کردن هم نترسید. برخی از عکس‌های شما ممکن است جواب ندهند، اما آنهایی که مورد تایید است ارزش این زمانی که صرف میکنید را دارند!

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

2. منظره شهری شبانه

Cityscenes06

شهرها در طلوع، غروب خورشید و حتی در طول روز شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند – اما آیا به عکاسی از مکان‌های منظره شهری مورد علاقه خود در شب فکر کرده‌اید؟

به لطف نورهای درخشان خط افق شهر، امکان ایجاد انواع تصاویر زیبا پس از تاریکی وجود دارد، از جمله عکس های خیره کننده با نوردهی طولانی که نور مصنوعی را با کوچه های تاریک، پارک های وهم انگیز و حتی آب متحرک ترکیب می کند.

می‌توانید در وسط شهر یا از راه دور عکس بگیرید. نکته کلیدی این است که یک سه پایه و یک کنترل از راه دور به همراه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید. همچنین می‌تواند به براکت کردن تصاویر شما و ترکیب فایل‌ها با استفاده از تکنیک‌های HDR در طول پس‌پردازش کمک کند.

زمان عالی برای عکاسی از مناظر شهری شبانه درست پس از تاریکی است. نور آسمان به طور کامل محو نخواهد شد، و نور (و رنگ) بیشتری برای کار به شما می دهد، و چراغ های ساختمان به طور کلی درخشش طلایی زیبایی را ارائه می دهند.

Cityscenes03

همچنین، مطمئن شوید که به دقت در مورد ایمنی فکر کنید. زیاد در یک مکان معطل نکنید، مطمئن شوید که همیشه از اطراف خود آگاه هستید و هر کاری که انجام می دهید، تجهیزات خود را بدون مراقبت رها نکنید.

نکته حرفه ای: حتی اگر هدف شما عکاسی بعد از غروب خورشید است، نیم ساعت یا بیشتر از قبل خود را آماده کنید. به این ترتیب، قبل از اینکه شرایط مناسب باشد، زمان زیادی برای یافتن یک ترکیب دارید (و حتی می‌توانید با تغییر نور هنگام تغییر نور از روشن به تاریکی آزمایش کنید).

3. بازتاب های شهر

اگر در یک شهر توریستی زندگی می‌کنید، برخی ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی شهر ممکن است آنقدر بیش از حد عکس‌برداری شده باشند که تمایلی به گرفتن دوربین خود در جهت آنها نداشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

یکی از راه‌های ثبت تصاویر اصلی‌تر از این مکان‌ها این است که زاویه یا پرسپکتیو خود را تغییر دهید – به‌ویژه، توصیه می‌کنم مقداری آب پیدا کنید، سپس با یک لنز زاویه باز عکاسی کنید تا ساختمان‌ها، هر مکان دیدنی جالب و انعکاس آن‌ها را شامل شود.

البته همه شهرها در کنار خلیج‌ها، دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها قرار ندارند، اما این دلیلی نیست که از عکس‌های بازتابی چشم پوشی کنید. می‌توانید از گودال‌ها یا فواره‌ها برای ثبت انعکاس‌های جالب آب استفاده کنید، یا می‌توانید از شیشه یا فلز براق برای به دست آوردن نتیجه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید.

Cityscenes04

برای بهترین نتایج، از یک سه پایه استفاده کنید و دیافراگم خود را تا زمانی که کل صحنه در فوکوس قرار گیرد، محدود کنید. به این ترتیب، شهر و انعکاس آن شفاف و زیبا خواهد شد.

4. صحنه های خیابانی در شب

یکی از ایده‌های عکاسی شهر من (پیشنهاد شده در بالا) عکاسی از مناظر شهری در شب است، اما من شما را تشویق می‌کنم پس از تاریکی از مناظر خیابانی عکس بگیرید – به عبارت دیگر، به دنبال فرصت‌هایی برای ترکیب ساختمان‌ها و افراد برای نتایج شگفت‌انگیز باشید.

در اینجا می توانید چند رویکرد را در پیش بگیرید. یکی از گزینه ها استفاده از سه پایه و مقابله با صحنه های خیابانی مانند عکاسی منظره شهری است. یک ترکیب بندی تنظیم کنید، منتظر بمانید تا شخص مناسب از آن عبور کند، و زمانی که لحظه مناسب بود، آن دکمه شاتر را فشار دهید. (شما باید مراقب سرعت شاتر خود باشید، اما حتی اگر فرد کمی تار باشد، اشکالی ندارد؛ این در واقع بیشتر به احساس کل صحنه مربوط می شود.)

Cityscenes05

همچنین ممکن است عکاسی در مناطق شلوغ تر با سرعت شاتر فوق العاده طولانی را در نظر بگیرید. نوردهی 10 ثانیه ای جریان ترافیک یا افراد را در حین حرکت در صحنه ثبت می کند و عکسی نفس گیر ایجاد می کند.

از طرف دیگر، می‌توانید ISO دوربین خود را افزایش دهید، مطمئن شوید که سرعت شاتر نسبتاً بالایی دارید و به صورت دستی کار کنید. به این ترتیب، می‌توانید سریع‌تر به رویدادهای خیابان واکنش نشان دهید، و در حالی که ISO بالاتر کیفیت تصویر را پایین می‌آورد، نویز در واقع می‌تواند به عکس‌های شما ظاهر شنی جالبی بدهد.

5. شهر از بالا

تصاویر هوایی چشم اندازی کاملاً جدید به بینندگان می دهد، حتی اگر عکس ها ساختمان ها و مکان های دیدنی شهری را که صدها یا حتی هزاران بار دیده اند را به تصویر می کشند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین ابزارهای دانلود از اینستاگرام 2024 - راهنمای کامل

به همین دلیل است که اگر فرصت دارید، من واقعاً شما را تشویق می‌کنم که یک لنز واید بگیرید، بلند شوید و ببینید چه چیزی می‌توانید خلق کنید.

Cityscenes07

بسیاری از عکس‌های هوایی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پهبادها گرفته می‌شوند، اما اگر یکی از آنها را ندارید و نمی‌خواهید بیش از صدها (یا هزاران) دلار هزینه کنید، گزینه‌های دیگری دارید. بام ها عالی هستند و می‌توانید تعدادی از آن‌ها را در بیشتر شهرهای بزرگ پیدا کنید. اگر می‌خواهید هنگام غروب یا بعد از تاریکی خورشید عکاسی کنید، از قبل تماس بگیرید تا قوانین مربوط به سه‌پایه‌ها را تعیین کنید، زیرا همه بام ها اجازه نمی‌دهند.

همچنین می‌توانید به دنبال رستوران‌ها و بارهای روی پشت‌بام باشید که امکان دسترسی عمومی را فراهم می‌کنند، و بسته به اندازه ساختمان‌ها، حتی ممکن است بتوانید از پارکینگ‌های خاص عکس‌هایی از نوع هوایی بگیرید.

البته مطمئن شوید که عکس های خود را در ارتفاعات با خیال راحت انجام می دهید. هرگز روی نرده ها خم نشوید، و اگر قصد دارید دوربین خود را از روی یک طاقچه بیرون بیاورید، بند دوربین خود را دور دست یا گردن خود محکم کنید تا آن را ایمن نگه دارید.

6. شهر و محیط آن

Cityscenes08

اکثر عکاسان شهری تصاویری را ثبت می‌کنند که بر ساختمان‌ها و ویژگی‌های آن‌ها تمرکز می‌کنند، اما اگر به دنبال تصاویر واقعاً منحصربه‌فرد هستید، چرا نقطه‌ای دوردست پیدا نکنید و ببینید که آیا می‌توانید شهر را بافت‌بندی کنید؟

با گنجاندن جنگل ها، دشت ها، دریاچه ها یا حومه های اطراف، می توانید حس شهر و محیط آن را به بینندگان القا کنید. شما به طور کلی باید یک نقطه نظر را پیدا کنید – در اینجا، یک پهپاد می تواند مفید باشد، اگرچه می توانید از یک تپه یا سازه دور نیز عکس بگیرید.

یک لنز با زاویه دید عریض عموماً نتایج عالی به دست می‌دهد، اگرچه من شما را تشویق می‌کنم که با فاصله‌های کانونی مختلف برای دستیابی به افکت‌های مختلف کار کنید!

ایده های عکاسی شهری: کلمات پایانی

شش ایده آسان برای عکس های شگفت انگیز از شهرها تقدیم شد. امیدواریم اکنون که شما الهام گرفته اید و آماده هستید با دوربین خود بیرون بروید و عکس های زیبایی بگیرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *