آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

برش عکس ها برای تاثیر حداکثری و ترکیب بهتر

cropping composition photography 1024x683 1

برش در ترکیب عکاسی چیست؟

برش در عکاسی، کادربندی یک تصویر برای بهترین ترکیب و حداکثر تاثیر است. سه نوع مختلف برش عکس عبارتند از:

  • برش عکس در دوربین در زمان گرفتن عکس
  • برش عکس ها به صورت دیجیتالی به عنوان بخشی از فرآیند ویرایش
  • با کوتاه کردن لبه‌های عکس، چاپ را به نسبت ابعادی متفاوت از اندازه تصویر اصلی برش دهید.

چرا برش عکس مهم است

وقتی به برش عکس فکر می کنیم، معمولاً به برش دادن به اندازه چاپی خاص فکر می کنیم. یا شاید بخواهید اندازه تصاویر را برای اینستاگرام تغییر دهید.

بنابراین ما اغلب به برش عکس ها به عنوان یک فعالیت پس از تولید فکر می کنیم. اما برش عکس ها چیزی است که هر بار که دوربین خود را برای گرفتن عکس بلند می کنید باید در خط مقدم ذهن شما باشد.

لحظه ای که صحنه ای را از طریق منظره یاب یا روی صفحه LCD دوربین خود مشاهده می کنید، تصمیم می گیرید که چگونه عکس را برش دهید. باید یک تصمیم سنجیده باشد.

شما نباید فقط دوربین خود را به سمت چیزی بگیرید و بدون فکر کردن به آنچه که عکاسی می‌کنید و با تصویر خود چه می‌گویید، عکس بگیرید. نحوه برش تصاویر تأثیر زیادی بر هر دوی این تصمیمات دارد.

برش خوب تصویر اولین گام برای ترکیب عکاسی قوی است.

عناصر ناخواسته را در عکس‌ها حذف کنید

آنچه را که در کادر شما وجود دارد در نظر بگیرید. آنچه را که نمی‌خواهید در عکس حذف کنید و مطمئن شوید که فقط مواردی را که به داستان تصویر می‌افزایند، اضافه کنید. هر دو به یک اندازه مهم هستند.

کادربندی دقیق یک صحنه عکاسی شما را به سطح بالاتری می برد. قبل از اینکه به جزئیات نحوه برش عکس ها بپردازیم، ابتدا باید در مورد اینکه چگونه استفاده مورد نظر از یک تصویر بر نحوه کادربندی آن تأثیر می گذارد صحبت کنیم.

19compositionRules scaled

چگونه می خواهید از تصویر استفاده کنید؟

ما همیشه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم که در لحظه‌ای که دوربین خود را برای گرفتن عکس بالا می‌بریم، چگونه از یک تصویر استفاده کنیم. اغلب اوقات ما صحنه را قاب می کنیم تا به عنوان یک تصویر کامل استفاده شود.

با این حال، گاهی اوقات لازم است فضای منفی را در یک تصویر قرار دهید تا متن روی یک تصویر وجود داشته باشد. بنابراین این نیز بر ترکیب بندی کلی و تصمیم گیری در مورد نحوه برش عکس ها تأثیر می گذارد.

1. برش عکس برای رسانه های اجتماعی

گاهی اوقات برای پاسخگویی به زمانی که از نسبت‌های استاندارد استفاده نمی‌شود، نیاز داریم که عکس‌های عریض بگیریم تا بتوان تصویر را برای ترکیب‌بندی‌های مختلف نزدیک‌تر کرد. یک مثال عالی تغییر اندازه تصاویر در یک ویرایشگر عکس برای نسبت ابعاد پلت فرم رسانه اجتماعی مورد استفاده است.

برای مثال، برخلاف عکاسی پرتره معمولی، یک عکاس برند شخصی تصاویری با فضای کافی در اطراف سوژه اصلی ایجاد می کند تا بتواند عکس را برای چندین فرمت مختلف برش دهد.

نه تنها کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، بلکه هر پلتفرم رسانه اجتماعی از چندین نسبت ابعاد مختلف برای پست‌ها، هدرها، حلقه‌ها و داستان‌ها استفاده می‌کند.

  • تصاویر عمودی، منظره و مربع برای اینستاگرام
  • قالب افقی برای تصاویر کوچک YouTube
  • منظره یا پرتره (عمودی) برای فیس بوک
  • فرمت پرتره (عمودی) برای Pinterest
  • قالب پانوراما (با فضای زیاد بالا و پایین) برای هدرهای رسانه های اجتماعی

نکته حرفه ای: اگر ویژگی برش مربع را در دوربین ندارید یا از آن استفاده نمی کنید، فضایی را در اطراف سوژه در یک تصویر افقی بگذارید تا بعداً برش دهید تا عکس به عنوان یک برش مربع در فید شما خوب به نظر برسد.

عکس جلد با فرمت پانوراما در فیس بوک یک عکس منظره بسیار لاغر است. بنابراین، هنگام عکاسی با در نظر گرفتن این موضوع، باید به این فکر کنید که هنگام برش دادن چه شکلی به نظر می رسد و فضای زیادی در بالا و پایین منطقه ای که می خواهید استفاده کنید باقی بماند.

2. برش عکس برای چاپ

اما این فقط دنیای آنلاین نیست که از نسبت های مختلف محصول استفاده می کند. چگونه می توان عکس ها را برای پرتره های سنتی برش داد؟

محبوب ترین اندازه فریم کوچک 8×10 اینچ است که نسبت تصویر 5:4 است. با این حال اکثر دوربین های دیجیتال با نسبت تصویر 3:2 عکس می گیرند.

این به این معنی است که برای ایجاد یک چاپ برای فریمی با ابعاد 8×10 اینچ، به جای 8×12 اینچ، 2 اینچ از تصویر باید برش داده شود.

این می تواند ترکیب بندی کلی عکس را تحت تاثیر قرار دهد. بدتر از آن، اگر دور سوژه را در دوربین خیلی محکم برش داده باشید، ممکن است فضای زیادی در لبه قاب برای نسبت تصویر خاصی که باید تصویر برش داده شده باشد، نداشته باشید.

نشان دادن منظورم آسان تر از توضیح نسبت های برش عکس است، بنابراین در اینجا همان تصویر است، اما با نسبت های برش متفاوت.

cropping photography

دو نمونه برش عکاسی: تصویر اول برش عکس را با نسبت 3:2 نشان می دهد، که نسبت برش است که با یک DSLR دریافت می کنید، و دومی نسبت 5:4 همان عکس است که برای 8× به آن نیاز دارید.

cropping photography

چگونه عکس ها را برش دهیم

دو روش برای برش عکس وجود دارد و کاملاً برعکس هستند، اما دلایل بسیار خوبی برای استفاده از هر دو وجود دارد. آنها دو نوع برش در عکاسی عبارتند از:

  1. برش عکس مستقیماً در دوربین هنگام ایجاد تصویر
  2. برش عکس ها در پس پردازش یا چاپ بعد از آن

1. برش عکس در دوربین

وقتی در مورد برش عکس در دوربین صحبت می کنیم، در مورد کادربندی یک صحنه صحبت می کنیم.

در زمانی که عکس می‌گیرید، بیشترین انتخاب را در مورد اینکه چه چیزی اضافه کنید و چه چیزی را حذف کنید، دارید. وقتی یک صحنه را در دوربین قاب می‌کنید، برنامه‌ریزی ترکیب عکس‌تان آسان‌تر است.

پس از گرفتن تصویر، واضح است که نمی توانید جزئیات مهمی را که ثبت نکرده اید اضافه کنید.

2. برش عکس در پردازش

از ابزار برش در ادوبی لایت روم و سایر برنامه های ویرایش عکس برای برش عکس در پست تولید استفاده کنید. دلایل برش عکس در پردازش پست:

  • تغییر اندازه یک تصویر
  • صاف کردن یک عکس
  • نزدیک تر شدن

تغییر اندازه تصاویر با برش عکس

همانطور که بحث شد، گاهی اوقات برای استفاده آنلاین یا چاپی نیاز به تغییر نسبت ابعاد عکس داریم.

با این حال، تغییر اندازه تصاویر در پردازش تنها دلیل استفاده از ابزار برش در هنگام ویرایش نیست. برش در پست پروداکشن یک راه عالی برای برش قسمت های ناخواسته یک تصویر است که نباید در زمان ثبت درج می شد.

فقط توجه داشته باشید که هرچه بیشنر برش دهید، بر کیفیت تصویر تأثیر می‌گذارید، به خصوص با دوربین‌های دیجیتال با تعداد مگاپیکسل کمتر.

صاف کردن تصاویر با برش عکس

اگر تصادفاً دوربین خود را کمی کج کرده اید، می توانید از ابزار برش در نرم افزار ویرایش خود برای صاف کردن تصویر استفاده کنید.

همانند تغییر اندازه، مشکل صاف کردن زمانی ایجاد می‌شود که فضای کافی در اطراف سوژه خود برای یک برش دلپذیر باقی نمی‌گذارید. گاهی اوقات صاف کردن تصویر به صحنه می رود و ترکیب بندی را خراب می کند. به عنوان مثال، در پرتره، شما می توانید در نهایت یک پا را برش دهید. (در عکاسی پرتره قوانین سخت گیرانه ای برای برش دادن عکس وجود دارد که در آن باید یک شخص را برش داد.)

این یک موقعیت دشوار است، زیرا یک تصویر کج نیز ترکیب بندی خوبی نیست. بنابراین، ممکن است مجبور باشید برای ترکیب بهتر، صاف کردن و در نتیجه برش را به صورت محکم‌تر در نظر بگیرید.

نکته حرفه ای: از خط افق در منظره یاب استفاده کنید تا هنگام عکس گرفتن به خطوط افقی خود توجه کنید تا مجبور نباشید هنگام ویرایش تصویر را صاف کنید.

نزدیک شدن با برش عکس

اگر هنگام گرفتن عکس نمی توانید به اندازه کافی به سوژه خود نزدیک شوید، می توانید تصویر را در پردازش پست برش دهید تا سوژه شما کادر را بیشتر پر کند. با این حال، هرچه بیشتر یک تصویر را برش دهید، پیکسل های بیشتری را از دست می دهید.

این منجر به وضوح کمتری می شود که به نوبه خود میزان بزرگی تصویر را بدون از دست دادن کیفیت محدود می کند، حتی اگر با فرمت RAW عکاسی کنید.

برش هنری عکس

من فکر نمی‌کنم که برش عکس را یک شکل هنری بنامیم، زیرا یک عنصر کلیدی برای ترکیب تصویر نهایی است. ترکیب بندی در نظر گرفته شده برای تکنیک خوب عکاسی پرتره و هنر معنادار مرکزی است.

بنابراین، اجازه دهید به چهار نمونه از برش در ترکیب عکاسی نگاه کنیم.

1. چگونه عکس ها را برای گفتن یک داستان برش دهیم

از این نظر، برش عکس مربوط به این است که چه مقدار اطلاعات بصری باید گنجانده شود و چه جزئیات نامربوطی در یک تصویر حذف می شود.

برای مثال، اگر مردم برای گرفتن اتوبوس می دوند، داستان همین است. بنابراین، اگر از مردم یا اتوبوس بیرون بیایید، داستان چندان جالب نخواهد بود.

2. برش عکس برای سوژه های متحرک

ادامه با همان سناریو. وقتی صحنه ای از سوژه های متحرک را برش می دهید، باید ترکیب بندی خود را به گونه ای قاب کنید که فضایی برای حرکت سوژه ها وجود داشته باشد. با پیروی از این قانون فضا در ترکیب بندی، باید فضایی در عکس، جلوی زوج وجود داشته باشد.

photo cropping techniques 1024x683 1

3. عناصر حواس پرت کننده عکس را برش دهید

هنگام کادربندی یک صحنه، می‌توانید با برش دادن جزئیات نامرتب یا غیر ضروری در پس‌زمینه، ترکیب تصویر و زیبایی کلی آن را تقویت کنید.

به عنوان مثال، یک سطل زباله قرمز روشن در دوردست پشت یک زوج توجه را جلب می کند و احتمالاً احساسی را که می خواهید ایجاد کنید کم می کند.

4. برش عکس ها برای ترکیب بندی در عکاسی

هنگام برش برای ترکیب بندی، کادربندی یا قرارگیری سوژه خود را در تصویر در نظر می گیرید. هدف این است که چشم بیننده خود را هدایت کنید و بر نحوه تعامل آنها با تصویر تأثیر بگذارید.

از خطوط شبکه در نمای یاب خود استفاده کنید تا سوژه خود را با قانون ترکیب عکاسی یک سوم در تصویر قرار دهید. این یک تکنیک کلاسیک برش ترکیب است که می تواند در دوربین انجام شود. برای ترکیب بندی بهتر یک تصویر هماهنگ، اگر سوژه به سمت کادر نگاه می کند، فضای تنفسی را در مقابل آن ایجاد کنید. برای ایجاد تنش، فضای خالی بیشتری در پشت سوژه ای که خارج از کادر به نظر می رسد، بگذارید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک برش محکم هنگام کادربندی عکس، کادر را پر کنید تا بر موضوع خود تأکید کنید و آنها را به بیننده نزدیک‌تر کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *