راهنمای خرید

موبایل ارزان ، 6 نکته قابل توجه به هنگام خرید

موبایل ارزان

خرید یک موبایل ارزان با بودجه کم و بهترین امکانات کار آسانی نیست!

صدها مدل تلفن همراه از این دسته (اقتصادی) در بازار وجود دارد.حالا سوال این است که هنگام انتخاب گوشی اقتصادی باید به چه نکاتی توجه کنید، به دنبال چه چیز هایی باشید؟ ما در این مطلب همه اینها را توضیح داده‌ایم.

6 موردی که قطعاً باید هنگام خرید یک گوشی اقتصادی به آنها توجه کنید را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر به این مباحث توجه کنید و نیازهای خود از تلفن همراه را به درستی مشخص کنید، پیدا کردن آن کار سختی نیست.

رم کافی و تراشه (چیپست) مناسب

چیپست (تراشه) موبایل

احتمالا نیاز به گفتن نیست اما باید این را بدانید که هر چه قدر پول بیشتر باشد، سخت افزار بهتری خواهیم داشت و این برای خرید یک گوشی اقتصادی هم همینطور است.

دو ویژگی مهمی که باید بررسی شود، مقدار رم و چیپست استفاده شده است. کار شما برای رم راحت است. اطمینان حاصل کنید که تلفنی که خریداری خواهید کرد حداقل 3 یا 4 گیگابایت رم داشته باشد. بسته به بودجه شما، این اندازه می تواند تا 6 گیگابایت باشد. اما بعید است شما یک گوشی ارزان قیمت 6 گیگابایتی پیدا کنید.

در چیپست، اوضاع کمی پیچیده تر است. مثلا با چیپست اسنپ‌دراگون 450 مدل مقرون به صرفه ای مانند Samsung A11 را میتوانید در لیست خرید قرار بدهید، ولی اگر چشم شما به اسنپ‌دراگون 765 باشد، کمی از مدل اقتصادی بالاتر رفته و به مدل های میان رده خواهید رسید.

اسنپ‌دراگون 450 یا 490 را در اکثر گوشی های موجود در بازار با قیمت پایین پیدا خواهید کرد. اما اگر مدلی مثلا با چیپست اسنپ‌دراگون 665 پیدا کردید، این فرصت را از دست ندهید.

به غیر از این مدل ها، می توانید مدل های هوآوی با پردازنده های Kirin، مدل هایی با پردازنده های MediaTek و مدل هایی با پردازنده های Exynos مخصوص سامسونگ را پیدا کنید. عملکرد چیپست های Exynos با توجه به کلاسشان به چیپست های Snapdragon نزدیک است. چیپست های MediaTek هم به طور کلی در سطح پایین تری قرار دارند.

کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش موبایل

صفحه نمایش تلفن های هوشمند طی سال های اخیر مسیری طولانی را رفته و پیشرفت های زیادی داشته اند. حتی در اکثر گوشی های ارزان قیمت امروزی می توان صفحه نمایش با کیفیت Full HD یا رزولوشن 1080p را پیدا کرد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که موبایلی که قصد خرید آن را دارید از کیفیت 1080p نیز پشتیبانی می کند. تلفن هایی با وضوح پایین تر هم در دسترس هستند، اما با شرایط پیشرفته امروز توصیه می کنیم 1080p را حتما در نظر داشته باشید.

جزئیات دیگری نیز در نوع صفحه نمایش هست که به آن ها هم باید توجه کرد. ما نمایشگرهای OLED (یا AMOLED) را در بسیاری از تلفن های میان رده و سطح بالا میتوانیم ببینیم. تلفن های ارزان قیمت بیشتر از صفحه های LCD یا PLS IPS استفاده میکنند.

البته صفحات LCD، کیفیت بسیار بالایی را ارائه نمی دهند. اما باز هم می توانید صفحه های نمایش LCD بسیار خوبی پیدا کنید. پس هنگام انتخاب و خرید تلفن، گزینه های خود را از نزدیک مشاهده کرده یا در سایت به جزئیات صفحه نمایش توجه کنید. صفحه نمایش هایی با PPI (پیکس در هر اینچ) بالاتر میتواند تصاویر با کیفیت تری را ارائه دهد، البته فراموش نکنید همینطور که این اعداد بالا می روند قیمت هم بالا می‌ رود و ما به دنبال خرید با قیمت مناسب هستیم.

اندازه صفحه نمایش کاملاً به خود شما بستگی دارد. با دیدن تلفن ها از نزدیک یا با توجه به جزئیات صفحه نمایش در سایت می توانید متوجه شوید که کدام اندازه برای شما مناسب تر است.

دوربین ها

دوربین موبایل

صادقانه بگوییم، یک دوربین سلفی و یک دوربین اصلی در پشت گوشی می تواند برای بسیار کاربران، عملکرد کافی را ارائه دهد. اما یکی از خواسته های امروزی، دوربین چندگانه است. این دوربین های چند گانه را در یک گوشی اقتصادی نیز می توانیم داشته باشیم.

بد نیست در تلفنی که قصد خرید آن را دارید در کنار دوربین اصلی یک دوربین با زاویه دید عریض نیز داشته باشید. همچنین می توان مدل هایی را پیدا کرد که دوربین ماکرو را هم داشته باشد.

آنچه واقعاً مهم است، نه تعداد دوربین و نه چند مگاپیکسل بودن آن است. نکته مهم این است که دوربین چگونه و با چه سرعت و کیفیتی می تواند عکسبرداری و فیلم برداری کند. درک این موضوع با خواندن ویژگی های گوشی به راحتی امکان پذیر نیست. این کمی دشوار است، اگر فرصتی برای استفاده از دوربین یک تلفن همراه مورد نظر را دارید، از این فرصت استفاده کنید و کیفیت نهایی دوربین مدل مورد نظر را برسی کنید.

فضای ذخیره سازی کافی

هارد (فضای ذخیره سازی) موبایل

در دسته تلفن های ارزان قیمت، مدل هایی با فضای ذخیره سازی 64 گیگ بسیار است. البته مدل های 32 گیگابایتی هم هنوز در دسترس هستند، اما با توجه به اندازه برنامه و بازی ها و در کل نیاز های امروزی، پیشنهاد ما 64 گیگ میباشد. 64 گیگابایت فضا احتمالا برای اکثر کاربران کافی است. اگر فکر میکنید این فضا برای شما کافی نیست، مهم است که تلفن هوشمند شما از درگاه کارت حافظه پشتیبانی کند تا بتوانید نیاز بیش از 64 گیگ را، با اضافه کردن کارت حافظه برطرف کنید.

فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی، در مدل های ارزان و اقتصادی کمی پیدا میشود. حتی می توان گفت تقریباً وجود ندارد. به همین دلیل، باید این نکته را در نظر داشته باشید که تلفنی که قصد خرید آن را دارید دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی است و همچنین از کارت حافظه پشتیبانی می کند.

ظرفیت باتری

باتری موبایل

ما در عصری زندگی می کنیم که دیگر تلفن همراه خود را یک لحظه رها نمی کنیم، حالا این برای ما مهم میشود که تلفن مورد نظر باید 1 روز شارژ را به ما بدهد، حتی یک مدل گوشی با قیمت پایین

در گوشی های ارزان قیمت هم می توان مدل هایی با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر در ساعت پیدا کرد. میانگین کلی حدود 3000 میلی آمپر ساعت است. در اینجا فقط یک نکته وجود دارد که باید بدانید: هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، دفعات کمتری نیاز به شارژ کردن تلفن خود خواهید داشت. بنابراین حتماً گوشی با بالاترین ظرفیت باتری که می توانید را خریداری کنید.

ویژگی های دیگر

حسگر اثر انگشت موبایل

بیشتر تلفن های ارزان قیمت هنوز جک هدفون 3.5 میلی متری دارند. در بسیاری از آنها حسگر اثر انگشت نیز موجود است. ما می توانیم ویژگی های اضافی مانند اینها را نیز در نظر داشته باشیم، به خاطر داشته باشید تلفنی که خریداری می کنید هرچه ویژگی های اضافی بیشتری داشته باشد، کار کردن با آن برای شما راحت تر خواهد بود اما فراموش نکنید اعداد بالاتر مساوی قیمت بالاتر است و ما در این مطلب به دنبال خرید یک گوشی اقتصادی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *