اخبار و مقالات, اخبار دوربین دیجیتال

هوش مصنوعی دوربین جدید کانن می تواند نویز را از طریق فناوری یادگیری عمیق Deep Learning اصلاح کند

38YGe8vQhFvzMSeCZgpcQZ 970 80.jpg

Canon قصد دارد مشکلات اجتناب ناپذیر کیفیت تصویر را که اکثر ما با آن مواجه هستیم با هوش مصنوعی جدیدی که می تواند مشکلات مربوط به نویز، تاری و رنگ را برطرف کند.

همه ما به سختی یاد گرفتیم که نمی‌توان یک تصویر بد را فقط با اعمال وضوح تصحیح کرد، همان‌طور که تبدیل به سیاه و سفید درمان نهایی نیست. گاهی اوقات، باید این واقعیت را بپذیریم که تصویر بدی گرفته ایم و حتی بهترین نرم افزار کاهش نویز هم اکنون نمی تواند ما را نجات دهد.

آخرین پیشرفت‌ها در فناوری هوش مصنوعی هر روز هوشمندتر می‌شوند، و Canon با جدیدترین فناوری پردازش تصویر یادگیری عمیق پیشرفته خود این را ثابت می‌کند که ممکن است آن عکس تاری را که سه سال پیش گرفته‌اید دوباره احیا کند.

بازار نرم‌افزار ویرایش عکس شلوغ است و تلاش برای یافتن اینکه کدام یک به‌عنوان یک عکاس مناسب شما و سبک ویرایش شما است، ممکن است گیج‌کننده و حتی خسته‌کننده باشد، اما با فرآیند یادگیری عمیق هوش مصنوعی جدید Canon، به نظر می‌رسد که همه چیز در حال روشن‌تر شدن است.

کانن فناوری جدیدی را برای تصحیح پدیده هایی ایجاد کرده است که تحت اصول عکاسی و لنزهای تخصصی معمولاً نمی توان از آنها اجتناب کرد. این مشکلات عبارتند از ظاهر منظم نویز تصویر، تاری، الگوهای موآر (moiré)، انعکاس، اعوجاج، انحراف رنگی، حاشیه، و بسیاری دیگر از موارد که میتوان به آن ها اشاره کرد.

6TGHTp6A8Wx6yWWWV6VNCZ 970 80

گفته می شود که یادگیری عمیق یک فرآیند فناوری هوش مصنوعی پیشرفته است که از یک شبکه عصبی که مدارهای عصبی مغز انسان را در یک مدل نسبتاً ریاضی تقلید می کند. این شبکه‌ها برای ارائه یک سیستم کامپیوتری با حجم زیادی از داده‌ها استفاده می‌شوند که سپس می‌تواند از آنها بیاموزد، تا زمانی که بتواند استنباط ها و قضاوت خود را با استفاده از ویژگی‌هایی از داده‌های گفته شده استخراج کند.

در چارچوب آنچه Canon قصد دارد با عکاسی واقعی به آن دست یابد، گفته می شود که این فناوری یادگیری عمیق خاص سه حوزه را پوشش می دهد. کاهش نویز، درون یابی رنگ و تصحیح پراش لنز (اصلاح تاری لنز).

64Fr7SZgUmeJ8zNczQeGcY 970 80

بسیاری از جدیدترین نمودارهای ارائه شده توسط کانن ژاپن این فناوری ترجمه نشده اند، اما درک مختصری از نحوه عملکرد این فرآیند یادگیری عمیق هوش مصنوعی ارائه می دهند. تصویر زیر شامل تصاویری از «تصاویر معلم» و «تصاویر دانش‌آموز» است که به‌عنوان داده‌های یادگیری در قالب پایگاه داده تصویری گسترده خود Canon از تصاویر دوربین و لنز RAW شناخته می‌شوند.

ZfguU5G6dXmCKBXZ85YAyY 970 80

این شرکت پیشنهاد می‌کند که دقت و اصلاحات تصویر نتیجه ترکیب سه حوزه تصحیح تصویر است که توسط فناوری پردازش تصویر یادگیری عمیق محقق شده است. هنگامی که با استفاده از گوگل ترجمه می شود، انتشار خبری کانن ژاپن بیان می کند که:

توسعه الگوریتمی که ترکیب و ترتیب هر فناوری را بهینه می‌کند، ضروری است و بخش‌های مربوطه مانند توسعه دوربین، طراحی لنز، ارزیابی کیفیت تصویر و اجرای محصول می‌توانند از لحاظ فیزیکی همکاری نزدیک داشته باشند. اغراق نیست اگر بگوییم این فناوری تصحیح پردازش تصویر تنها با Canon امکان پذیر بود.

TeSZqokzSjSykjXDd8P2sY 970 80

فناوری جدید همچنین برای بهبود تاری که در نواحی پیرامونی آسمان پرستاره و تصاویر عکاسی نجومی رخ می دهد، آزمایش شده است. “ترکیب مناسب سه حوزه تصحیح تصویر، یک اثر هم افزایی ایجاد می کند که تا حد زیادی انحرافات و نویز را کاهش می دهد و بیان عکاسی بی سابقه ای را ممکن می کند.” Canon Japan بعضی از این تصاویر ثبت را به اشتراک گذاشته است.

A4r2YdJLj99kyYMSTaEc6Z 970 80

به طور خلاصه، این فناوری می‌تواند به کاهش نویز کمک کند در عین حال جزئیات را دست نخورده باقی می‌گذارد، و همچنین یک اصلاح درون‌یابی رنگ جدید که آن را «شبکه عصبی Demosaic» می‌نامد، با اصلاح رنگ‌های کاذب، به‌علاوه می‌تواند تاری نواحی با نوردهی بیش از حد را اصلاح کند. بهینه سازی لنز با استفاده از شبیه سازی های آموزشی بر اساس مقادیر طراحی برای هر لنز.

همچنین می‌تواند تاری ناشی از انحراف را در مناطقی با نوردهی بیش از حد (overexposed) را  از طریق مطالعه بهینه‌سازی لنز با استفاده از شبیه‌سازی‌های آموزشی بر اساس مقادیر طراحی برای هر لنز تصحیح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *