اخبار گوناگون

27 مشهورترین عکاسی که باید بشناسید

annie leibovitz a lot can be told in those moments in between the main moments en 1024x575.jpg

ما فهرستی از مشهورترین عکاسانی که دنیا تا به حال دیده است را گردآوری کرده ایم. اکثر عکاسان لیست ما هواپیمای فانی ما را ترک کرده اند. با این حال، تصاویر، پیام‌ها و خلاقیت آن‌ها همچنان زنده است. همه ما می توانیم چیزی را از شغل و کار آنها دریافت کنیم.

هنگامی که به عنوان یک عکاس شروع به کار می کنید، ممکن است خود را در یک مسیر خلاقانه بیابید. پیدا کردن الهام برای تم های عکاسی می تواند دشوار باشد. اینجاست که استادان عکاسی می توانند به شما کمک کنند.

27 مشهورترین عکاسی که باید بشناسید

در اینجا 27 تا از عکاسان مشهور دنیا که می‌خواهیم بشناسیم، آورده شده است.

1. سیندی شرمن

GettyImages 72274889

سیندی شرمن هنرمند مفهومی آمریکایی است. او یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان عصر مدرن عکاسی است. این منطقی است… به خصوص زمانی که او دو تصویر را در لیست “10 عکس گران قیمت جهان” دارد.

عکاسی او هویت معاصر و ماهیت بازنمایی را بررسی می کند. اینها از عرضه نامحدود تصاویر … از تلویزیون، مجلات، اینترنت و تاریخ هنر گرفته شده اند!

او با استفاده از طیفی از لباس‌های مبدل و شخصیت‌ها، خود را در کار خود قرار می‌دهد. آنها ناراحت کننده، ناپسند و گاهی اوقات سرگرم کننده بودند. علاوه بر عکاس بودن؟ او همچنین یک مدل، آرایشگر و هنرمند است.

famous photographers cindy sherman

2. رابرت فرانک

merlin 156686442 3c61aceb c521 4044 ace5 7ddc608d37b4 superJumbo

هرگز عکاسی پرکارتر از رابرت فرانک وجود نداشت. از سال 1941 به عنوان عکاس تجاری در زوریخ، بازل و ژنو مشغول به کار شد.

در سال 1947، او شغلی به عنوان عکاس مد در ایالات متحده پیدا کرد. او از لایکا 35 میلی متری استفاده کرد که در آن زمان غیر متعارف بود. بین سال های 1950 تا 1959، او توجه خود را به عکاسی خیابانی و عکاسی خبری معطوف کرد.

این زمانی بود که او بیشتر به شهرت رسید. کمک هزینه تحصیلی گوگنهایم به او اجازه داد تا به کشور سفر کند. و این منجر به معروف‌ترین اثر او شد – آمریکایی‌ها (تصویر زیر).

او از نزدیک با واکر ایوانز کار کرد. و رابرت فرانک به یکی از مشهورترین عکاسان خیابانی جهان تبدیل شد. او تصاویر خود را با متنی که مستقیماً روی نگاتیو و چاپ نوشته شده بود، تکمیل کرد.

famous photographers robert frank the americans

3. الیوت پورتر

Eliot F. Porter Photography 1941

الیوت فرنس پورتر عکاس آمریکایی بود که به خاطر عکس های رنگارنگ طبیعت شهرت داشت. او از کودکی شروع به عکاسی از پرندگان و مناظر با دوربین کداک باکس کرد.

پورتر در سال 1930 یک دوربین لایکا گرفت. در سال 1933 از عکس های انسل آدامز الهام گرفت. و انسل آدامز او را تشویق کرد تا با دوربینی با فرمت بزرگ کار کند.

پورتر پس از ملاقات با آلفرد استیگلیتز این کار را انجام داد. و استیگلیتز آثار پورتر را در یک گالری هنری در شهر نیویورک به نام یک مکان آمریکایی در سال 1939 به نمایش گذاشت.

25 famous photographers eliotporter

4. ایموژن کانینگهام

Plate 52

ایموجن کانینگهام عکاس مشهور آمریکایی بود. او برای عکاسی گیاه شناسی، مناظر صنعتی و برهنگی اش شناخته شده است. کانینگهام همچنین عضو گروه f/64 مستقر در کالیفرنیا بود.
کارهای اولیه کانینگهام شامل تمرکز ملایم و تصاویر تار بود. این ها به چهره های عکاسی او رمز و راز می بخشید. او شروع به آزمایش با تصاویر واضح تر و واضح تر کرد. و کانینگهام شروع به ایجاد سبکی به نام عکاسی با فوکوس شارپ کرد.

Plate 101

5. فرانس لانتینگ

005977 01

فرانس لانتینگ یک عکاس هلندی است که متخصص در عکاسی حیات وحش است. او یک استودیو، گالری و خدمات عکاسی سهام را در سانتا کروز، کالیفرنیا اداره می کند.

Lanting در بسیاری از نقاط مختلف جهان کار می کند. مکان ها شامل حوضه آمازون، آفریقا و قطب جنوب است. عکس‌های معروف او مرتباً در نشنال جئوگرافیک منتشر می‌شود، جایی که او به عنوان عکاس در محل کار می‌کرد.

25 famous photographers franslanting

6. پل استرند

Paul Strand by Alfred Stieglitz 1917

پل استرند یک عکاس آمریکایی بود. او به تثبیت عکاسی به عنوان یک هنر در قرن بیستم کمک کرد. کارهای متنوع او شش دهه را در بر می گرفت.

استرند ژانرها و موضوعات بسیاری را در سراسر قاره آمریکا، اروپا و آفریقا پوشش داد. و آلفرد استیگلیتز بر رویکرد مدرنیستی او تأثیر گذاشت.

استرند یاد گرفت که چگونه شلوغی شهری، انتزاعات رسمی و پرتره های خیابانی را ثبت کند. او حتی با عکاس مستند مشهور لوئیس هاین کار کرد.

25 famous photographers paulstrand

7. ویگی

weegee 167 1982 465414 displaysize

ویگی آرتور فلیگ به دنیا آمد. او یک عکاس مشهور بود. عکاسی سیاه و سفید خیابانی او را به شهرت رساند.

ویگی در دهه 1930 و 1940 به عنوان عکاس مطبوعاتی در منهتن کار می کرد. آنجا بود که او سبک امضای خود را توسعه داد.

او خدمات اورژانس شهر را دنبال کرد و فعالیت آنها را مستند کرد. بسیاری از آثار او صحنه های بدون سانسور و واقع گرایانه را به تصویر می کشیدند. اینها شامل زندگی شهری، جنایت، جراحت و مرگ بود.

weegee 17064 1993 430093 displaysize

8. ریچارد اودون

image asset

ریچارد آودون یک عکاس مد و پرتره اهل ایالات متحده بود. عکس های مد و پرتره او به تعریف تصویر آمریکا در نیم قرن گذشته کمک کرده است… سبک، زیبایی و فرهنگ آن.

او به عنوان عکاس برای هارپرز بازار شروع کرد. این به او کمک کرد تا بودجه استودیوی خود را از سال 1946 شروع کند. او در آنجا برای مجلات Vogue و Life تصاویری تولید کرد.

آودون همیشه به پرتره علاقه مند بود… چگونه شخصیت و روح سوژه خود را به تصویر می کشد. او روز به روز مشهورتر شد. و او شروع به عکاسی از افراد برجسته زیادی در استودیوی خود کرد. او این کار را با یک دوربین 8×10 با فرمت بزرگ انجام داد.

fat audrey hepburn photo by richard avedon bedba661 46ee 4dda 4f47 42aeb1cb27db artistic rifki

9. دان مک کالین

mainimage

سر دونالد مک‌کالین عکاس بریتانیایی است. او به خاطر عکاسی از جنگ و تصاویری از درگیری های شهری شهرت دارد. او یک عکاس خبری بی نظیر است. او فقر ایست اند لندن و وحشت جنگ ها در آفریقا، آسیا و خاورمیانه را مستند کرده است.

حرفه مک‌کالین بیش از شش دهه را در بر می‌گیرد. او در بررسی لایه های زیرین جامعه تخصص دارد. مک‌کالین عکس‌هایی را ارائه می‌کند که بیکاران، ستمدیدگان و فقیران را به تصویر می‌کشد. اما او همچنین طبیعت های بی جان زیبا، پرتره های روح انگیز و مناظر متحرک خلق می کند.

25 famous photographers donmcullin

10. ادوارد وستون

EdwardWestonbyColeWestonادوارد هنری وستون عکاس تاثیرگذار آمریکایی قرن بیستم بود. کار او حداقل 40 سال به طول انجامید. کار وستون بسیار متنوع و مبتکرانه است. او از مناظر، برهنه، پرتره و طبیعت بی جان عکاسی کرده است.

او بخشی از زندگی حرفه ای خود را با گرفتن درختان و صخره ها در کالیفرنیا گذراند. سپس شروع به تمرکز بر روی پرتره کرد. در سال 1937، وستون اولین عکاسی بود که بورسیه گوگنهایم را دریافت کرد. او با استفاده از دوربین 8×10 با فرمت بزرگ خود، در طول سال ها تقریباً 1400 نگاتیو تولید کرد.

25 famous photographers edwardweston

11. من ری


من ری هنرمند تجسمی آمریکایی بود. او بیشتر دوران حرفه ای خود را در فرانسه گذراند. ری به جنبش دادا و سوررئالیستی کمک کرد. و خود را نقاش می دانست.

اما او بیشتر به خاطر عکاسی مد و پرتره شهرت داشت. من ری نیز به خاطر عکس هایش مشهور بود. او با اشاره به خود آنها را “رایوگرافی” نامید.

25 famous photographers manray

12. دیوید بیلی

david bailey 2013 c david bailey 1603191569

دیوید رویستون بیلی یک عکاس پرتره و مد انگلیسی است. او مصمم بود که یک عکاس شود و اولین دوربین خود را در سال 1957 خرید. رولیفلکس به زودی به یک مسافت یاب کانن تبدیل شد.

او شروع به کمک به دیوید اولینز و سپس جان فرنچ کرد. اما حضور ضعیف او در مدرسه مانع از رویای رفتن او به مدرسه مد لندن شد. بیلی به خلق و عکاسی از «دهه شصت نوسان» کمک کرد. این یک فرهنگ مد و شیک افراد مشهور بود.

25 famous photographers davidbailey

13. دیوید لاشاپل

DavidLachapelle4 COPYRIGHT LINDA STULIC 683x1024 1
دیوید لاشاپل یک عکاس تجاری و هنری آمریکایی است. عکاسی او به تاریخ هنر و صحنه های مذهبی اشاره دارد. و کارهای او اغلب پیام های اجتماعی را منتقل می کند.

سبک عکاسی او “با دقت در سبکی براق، رنگارنگ و فوق واقع گرایانه خلق شده است.” و آن را «سوررئالیسم کیچ پاپ» می دانند. با دیدن سبک نمادین او، جای تعجب نیست که نویسنده ای او را «فلینی عکاسی» خطاب کند.

لاشاپل برای چندین نشریه بین المللی کار کرده است. آثار او به گالری ها و مؤسسات تجاری در سراسر جهان رسیده است.

img

14. آن گدس

22ANNEGEDDES1 superJumbo

آن گدس یک عکاس استرالیایی الاصل است. اما او در حال حاضر در نیویورک زندگی و کار می کند. او به خودش عکاسی یاد داد و در 30 سالگی حرفه ای شد. تصاویر نوزاد تازه متولد شده او، او را به یک عکاس مشهور جهانی تبدیل کرد.

او در 83 کشور کتاب منتشر کرده و بیش از 18 میلیون نسخه فروخته است. در سال 1997، انتشارات Cedco بیش از 1.8 میلیون تقویم و کتاب تاریخ آثار او را فروخت.

اولین کتاب او، پایین در باغ، به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز رسید. آنه همچنین یک برنامه بشردوستانه ایجاد کرد. این امر آگاهی را در مورد بی توجهی و سوء استفاده از کودکان افزایش می دهد.

25 famous photographers annegeddes

15. Dorothea Lange

Dorothea Lange atop automobile in California restored cropped

Dorothea Lange یک عکاس مستند و عکاس آمریکایی بود. کارهای اولیه او بر عکاسی از نخبگان اجتماعی در یک محیط استودیو متمرکز بود. بعداً، کار لانژ تغییر جهت داد. و شروع به گرفتن عکس های مستند کرد.

او بر عواقب رکود بزرگ تمرکز کرد. و او بیشتر به خاطر کارش برای اداره امنیت مزرعه (FSA) شناخته شده است. لانگ تا به امروز بر توسعه عکاسی مستند تأثیر زیادی گذاشته است.

25 famous photographers dorothea lange

16. رابرت دویزنو

 

6a01053653b3c7970b0263e99de67f200b 800wi

Robert Doisneau یک عکاس فرانسوی بود. او استاد عکاسی اومانیستی بود. و او تحت تأثیر آتژه، کرتس و هانری کارتیه برسون قرار گرفت.

در دهه 1930، دوزنو خیابان های پاریس را تسخیر کرد. او به خاطر تصاویر متواضع، بازیگوش و نمادین خود مشهور بود. او در کنار هانری کارتیه برسون از پیشگامان عکاسی خبری بود.

عکس های او به دلیل فضای بی نظیرشان باعث می شود تا مدت ها به آنها خیره شوید. کلمات دویزنو به خوبی هنر او را توصیف می‌کنند.» شگفتی‌های زندگی روزمره بسیار هیجان‌انگیز است… هیچ کارگردان فیلمی نمی‌تواند چیزهای غیرمنتظره‌ای را که در خیابان پیدا می‌کنید ترتیب دهد.

25 famous photographers Robert Doisneau

17. استیو مک کوری

8C9349422 ss 131010 steve mccurry 10

استیو مک کوری عکاس و عکاس آمریکایی است. مشهورترین عکس او دختر افغان است. عکس دختر چشم سبز روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک بود.

مک کوری چندین تکالیف را برای نشنال جئوگرافیک انجام داده است. و از سال 1986 عضو مگنوم بوده است.

مک کوری چندین جوایز را نیز دریافت کرده است:

  • عکاس سال مجله
  • مدال صدمین سالگرد انجمن عکاسی سلطنتی
  • دو جایزه مقام اول در مسابقه World Press Photo (1985 و 1992)

25 famous photographers Stevemcurry

18. ماریو تستینو

01 testino

ماریو ادواردو تستینو سیلوا یک عکاس مد و پرتره اهل پرو است. آثار او به مجلاتی مانند Vogue، V Magazine، Vanity Fair و GQ راه یافت. او همچنین برای برندهایی مانند Gucci، Chanel و Estée Lauder عکس گرفته است.

تستینو همچنین به عنوان مدیر خلاق و ویرایشگر مهمان کار کرده است. او همچنین یک مجموعه‌دار هنری، مؤسس موزه، همکار و کارآفرین است. آبزرور او را اینگونه توصیف کرد… به عنوان «پرکارترین عکاس مجله و تجارت مد جهان».

2 mario testino carmen kass los angeles allure 2009 copyright mario testino courtesy of 29 arts in progress gallery 500x350 1

19. آندره کرتس

andre kertesz scaled

آندره کرتز یک عکاس مجارستانی بود. او ترکیبات عکاسی آوانگارد را خلق کرد. در سالهای اولیه کارش؟ زوایای دوربین و سبک نامتعارف او عکاسی خیابانی بسیار قدرتمندی ایجاد کرد.

کرتز هرگز در طول زندگی خود احساس نکرد که به اندازه کافی شناخته شده است. اما امروزه بسیاری او را یکی از شاخص ترین چهره های عکاسی خبری می دانند.

25 famous photographers andrekertesz

20. آندریاس گورسکی

2 format2020

آندریاس گورسکی عکاس آلمانی است. او همچنین به عنوان استاد در Kunstakademie Düsseldorf آلمان کار می کند. گورسکی به خاطر معماری با فرمت بزرگ و عکس های منظره اش مشهور است. او اغلب از یک دیدگاه بلند استفاده می کند.

قبل از دهه 1990، او تصاویر خود را به صورت دیجیتالی تغییر نداد. اکنون، او به دستکاری دیجیتال تکیه می کند. این به او کمک می کند تا سبک عکاسی مستقیم، معمایی و مرده را ایجاد کند.

25 famous photographers andreasgursky

21. رابرت مپلتورپ

mapplethorpe hbo

رابرت مپلتورپ یک عکاس آمریکایی بود. او به خاطر رویکردش به موضوعات بحث برانگیز معروف بود. تصاویر سیاه و سفید بسیار سبک او پرتره های افراد مشهور و برهنه های زن و مرد را به تصویر می کشند.

او همچنین عکس های سلفی و تصاویر طبیعت بی جان از گل ها را پوشش داد. اما جنجالی ترین کار او درباره صحنه زیرزمینی BDSM است. او این موضوع را در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 در شهر نیویورک بیان کرد.

25 famous photographers robertmapplethorpe

22. هانری کارتیه برسون

Featured image 1200 x 675

هانری کارتیه برسون عکاس اومانیست فرانسوی بود. از او به عنوان استاد عکاسی صادقانه یاد می شود. او یکی از کاربران اولیه فیلم های 35 میلی متری بود، جایی که اکثر دیگران از دوربین های با فرمت بزرگ یا متوسط استفاده می کردند.

نگاه او به عکاسی کتابی را تولید کرد که لحظه تعیین کننده را توصیف می کرد. زمانی که “…عناصر افراد در یک صحنه زندگی واقعی به طور خود به خود و مختصر با طنین کامل کنار هم می آیند.”

این عکاس باورنکردنی در عکاسی خیابانی پیشگام بود. و لحظات قدرتمندی را ثبت کرد.

Henri Cartier Bresson. Simiane la Rotonde France. 1969. Gelatin silver print 1024x683 1

23. آنی لیبوویتز

Annie Leibovitz 2008

Anna-Lou “Annie” Leibovitz یک عکاس پرتره اهل ایالات متحده است. او اولین زن با نمایشگاه در گالری ملی پرتره واشنگتن شد. و آثار او بر روی جلد آلبوم ها و مجلات متعددی منتشر شده است.

او در روز ترور جان لنون از او عکس گرفت. و وقتی می گوید می خواهد از کسی عکس بگیرد، معنای واقعی آن این است که دوست دارد او را بشناسد. سبک منحصر به فرد او تصاویر او را از هر عکاس پرتره دیگری متمایز می کند.

annie leibovitz a lot can be told in those moments in between the main moments en

24. سباستیائو سالگادو

2022 Salgado Renato

Sebastião Ribeiro Salgado Júnior یک عکاس مستند اجتماعی و عکاس خبری است. او اهل برزیل است. و او به لطف تکالیف عکاسی خود به بیش از 120 کشور جهان سفر کرده است. آثار او در نشریات مطبوعاتی و کتاب های بی شماری منتشر شد.

سالگادو سفیر حسن نیت یونیسف است. او افراد ناتوان و فقیر را مستند می کند. و همچنین از طبیعت عکاسی می کند و سعی می کند زیبایی را در همه چیز بیابد. سالگادو جوایز و افتخارات زیادی دریافت کرده است:

  • کمک مالی صندوق یادبود دبلیو یوجین اسمیت (1982)
  • عضویت خارجی افتخاری آکادمی علوم و هنر آمریکا (1992)
  • مدال صدمین سالگرد انجمن عکاسی سلطنتی و یاران افتخاری (HonFRPS) در سال 1993

25 famous photographers sebastiaosalgado

25. براسایی

bc7596f258beff55d85b832601ae1c07 660x889 2

براسایی یک عکاس مجارستانی-فرانسوی بود که در قرن بیستم به شهرت جهانی دست یافت. او از جمله هنرمندان مجارستانی بود که در فاصله بین جنگ های جهانی در پاریس شکوفا شد.

عکاسی خیابانی سیاه و سفید او هم توصیفی و هم طنز است. خیابان ها بوم نقاشی او بودند. و خود را در اواخر شب سرگردان می یافت. او استاد ترکیب عکاسی بود. او این امر را در دوران تحصیل در رشته نقاشی و مجسمه سازی آموخت.

25 famous photographers brassai

26. انسل آدامز

AA moonrise 768x768 1

انسل ایستون آدامز عکاس و دوستدار محیط زیست آمریکایی بود. او اغلب از یک دوربین با فرمت بزرگ استفاده می کرد. و او بیشتر به خاطر عکس های سیاه و سفیدش از مناظر غرب آمریکا … به خصوص پارک ملی یوسمیتی شهرت دارد.

آنسل و همکارش «سیستم منطقه» را توسعه دادند. این یک راه مناسب برای نمایش تصویر و کمک به تنظیم کنتراست چاپ نهایی بود. او بنیانگذار اصلی گروه f/64 بود. او این گروه را با عکاسان دیگر ویلارد ون دایک و ادوارد وستون ایجاد کرد.

25 famous photographers anseladams

27. رابرت کاپا

2a9fa8c7 11a7 4370 a141

رابرت کاپا عکاس جنگی آمریکایی-مجارستانی بود. او همچنین همراه و شریک حرفه ای عکاس گردا تارو بود. کاپا یک نام مستعار (به معنی کوسه در مجارستانی) بود. این به دلیل سبک شخصیت و نزدیک او به کوسه بود.

او بدون شک بزرگترین عکاس جنگی و ماجراجویی در تاریخ بود. برجسته ترین کار کاپا در مورد جنگ داخلی اسپانیا است. او با اولین موج سربازان در هنگام فرود D-Day در جنگ جهانی دوم حضور داشت. تنها تعدادی از تصاویر او باقی مانده است.

25 famous photographers robertcapa

امیدواریم از لیست عکاسان معروف ما الهام گرفته باشید. شاید آنها به شما الهام بخشند تا یک سبک جدید عکاسی را امتحان کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *