آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

اصول اولیه دوربین

dslr settings

برای گرفتن عکس سریع در زمانی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است (مانند کودکان یا حیوانات خانگی در حال دویدن، زمانی که ابرها در آسمان حرکت میکنند و دائماً نور را تغییر می‌دهند). برای اینکه بتوانید به جای گرفتن عکس، به خلاقیت عکس فکر کنید. همچنین باید مطمئن باشید که حتی در موقعیت‌های چالش‌برانگیز، عکس را دریافت خواهید کرد. چند شات را از دست داده اید زیرا با دوربین خود دست و پنجه نرم می کردید؟ همه ما این تجربیات را داریم.

این بخشی از یادگیری عکاسی و آشنایی با تنظیمات دوربین شماست. اکنون لازم نیست همه چیز را بدانید، همه ما از یک جایی شروع می کنیم که نقطه ی صفر ماست، اما اگر می خواهید عکاسی خود را بهبود ببخشید، هیچ میانبری وجود ندارد، فقط باید بر اصول عکاسی تسلط داشته باشید.

essential basic photography tips

بنابراین در اینجا لیستی از آنچه باید بدانید و برخی از موقعیت‌هایی که زمانی که مجبور شدم به دانش خود تکیه کنم تا مجبور نباشم به نحوه ایجاد یک عکس فکر کنم آمده است.

photography fundamentals for beginners

این لحظه قبل از گرفتن عکس بالا بود – بازی در چمن با پدربزرگ.

کدام اصول اولیه دوربین را باید بدانید؟

هنگامی که تنظیمات دوربین را از پایه بدانید و بتوانید تنظیمات خود را بدون جستجو در دوربین خود تغییر دهید، اصول اولیه دوربین را پوشش داده اید.

پس از این، شما آماده هستید که به تصاویر با کیفیت بپردازید!

من نمی گویم که حتما باید به صورت تنظیمات دستی عکس بگیرید. همه نمی خواهند به صورت دستی عکاسی کنند و هر موقعیتی برای حالت تنظیمات دستی مناسب نیست.

آنچه شما کاملاً باید بدانید، حتی اگر از حالت برنامه استفاده می کنید، سه مؤلفه است که در معرض قرار می گیرند.

  • Exposure triangle
  • Metering modes
  • Shooting modes
  • Focus

این یک منحنی یادگیری شیب دار در ابتدا است و فوکوس در واقع موضوعی بسیار بزرگتر از یادگیری، چگونگی اطمینان از اینکه فوکوس در جایی که می خواهید است.

با این حال، ارزشش را دارد، زیرا زمانی که از این عملکرد اصلی دوربین استفاده کنید، عکاسی شما به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

  • حالت های منطقه فوکوس خودکار – single point, center weighted, matrix
  • حالت های فوکوس – پیوسته، تک، خودکار، دستی
  • تنظیمات دوربین برای ترکیب بندی

هنگامی که نوردهی و فوکوس را به دست آوردید، در آستانه مبتدی قرار می گیرید و به سمت یک سطح مهارت متوسط می روید، جایی که عکاسی بسیار کمتر خسته کننده و لذت بخش تر می شود.

فاصله کانونی و عمق میدان اصول ترکیب بندی هستند که توسط تنظیمات و تجهیزات دوربین کنترل می شوند و بسته به نحوه استفاده از آنها تفاوت زیادی ایجاد می کنند.

  • فاصله کانونی
  • عمق میدان
مطلب پیشنهادی:  بهترین ابزارهای دانلود از اینستاگرام 2024 - راهنمای کامل

dslr settings

این یک عکس بسیار پر جنب و جوش با خانواده ای فوق العاده و برونگرا بود. برای ایجاد عکس‌هایی که آن‌ها را همان‌طور که هستند نشان می‌دهند، باید آماده باشید تا هر زمانی که موقعیت ثبت لحظه ظاهر می‌شود، از هر کسی در هر حالتی، عکس بگیرید.

در این مرحله، شما دانش کاری خوبی از دوربین خود دارید، به این معنی که تمام توجه خود را روی نحوه گرفتن عکس متمرکز نمی کنید.

اکنون شما آماده یادگیری اصول اولیه عکاسی هستید تا بتوانید به جای گرفتن عکس، شروع به ایجاد یک عکس کنید. این عکاسی با در نظر گرفتن نتیجه نهایی و دانستن اینکه چگونه به ظاهری که می خواهید برسید است.

این واقعاً بخش هیجان انگیز عکاسی است!

سبک

عکاسی با نور شروع و به پایان می رسد. اما نور فقط برای قابل مشاهده کردن یک عکس نیست، بلکه یک ابزار مجسمه سازی قدرتمند است که فضا را ایجاد می کند، سوژه ها را صاف تر می کند و بینندگان را جذب می کند.

برای ایجاد عکس هایی که مجذوب کننده هستند، باید اصول عکاسی نور را بدانید.

  • کیفیت نور
  • مقدار نور
  • رنگ نور
  • جهت نور

قوانین ترکیب بندی

قوانین ترکیب بندی زیادی برای کمک به ایجاد عکس های جذابی وجود دارد که بیننده را هدایت می کند. پیشنهاد می کنم با این سه شروع کنید.

هنگامی که آنها را آنقدر خوب شناختید که لازم نیست به آن فکر کنید، سه مورد دیگر را انتخاب کنید و دانش ترکیب بندی خود را به تدریج ایجاد کنید.

  • خطوط پیشرو
  • قانون یک سوم
  • فضای منفی
  • ژست گرفتن (ژست گرفتن نباید مانند یک پرتره رسمی باشد).

حتی اگر سبک زندگی عکاسی می‌کنید، دانستن اینکه چه زوایایی جذاب نیستند به این معنی است که روی ایجاد موقعیت‌هایی تمرکز می‌کنید که در آن همه خوب به نظر می‌رسند، فقط زمانی که زاویه مناسب است عکاسی کنید.

اگر به سبک مستند عکاسی می کنید، روی منتظر ماندن برای لحظه مناسب تمرکز می کنید که آنها در موقعیت های جذاب تری قرار دارند.

به هر حال، گرفتن عکس از کسی، اگر بخواهد از ظاهرش متنفر باشد، فایده ای ندارد.

هرچه افراد بیشتری را به یک عکس اضافه کنید، اطمینان از اینکه همه در فوکوس هستند دشوارتر است.

  • مردان
  • زنان
  • گروه ها

چرا باید اصول اولیه دوربین را بدانید

وقتی از مردم عکس می‌گیرید، زمانی در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید به شناخت دوربین، تجهیزات، ژست، ترکیب، نور، نوردهی… همه چیز… آنقدر خوب تکیه کنید که بتوانید تحت فشار عمل کنید.

شما نمی توانید به نحوه عکاسی فکر کنید، باید روی افراد، لحظه و خلق تصاویر مورد نیاز آنها تمرکز کنید.

من چندین مورد از این لحظات را داشته ام.

گرفتن عکس در زمانی که زمان وجود ندارد

درست قبل از شیوع بیماری همه گیر، من برای چند روز با بهترین دوست هایم دور هم جمع بودیم. ما از مدت‌ها قبل برای این دورهمی برنامه‌ریزی کرده بودیم و به غیر از اینکه با برخی از زنان هنرمند مورد علاقه‌ام آشنا شدم، کارهای زیادی را برنامه‌ریزی کرده بودیم. از جمله عکاسی برای به روز رسانی حساب های رسانه های اجتماعی و وب سایت های آنها. دو نفر از آنها با هم روی یک پروژه کار می کنند، اما در کشورهای مختلف زندگی می کنند، بنابراین گرفتن عکس از آنها با هم بسیار مهم بود.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

بعد از ظهر روز دوم ما بود و همه چیز خوب پیش می رفت، تا اینکه میشل خبر گرفت که آلمان صبح روز بعد ساعت 8 صبح مرزهای خود را می بندد. او با ماشین از آلمان از طریق یوروتونل سفر کرده بود، بنابراین مجبور شد بلیط خود را عوض کند و خیلی سریع حرکت کند.

من 30 دقیقه فرصت داشتم تا تمام عکس های مورد نیاز آنها را تهیه کنم.

نه تنها زمان تنگ بود، بلکه نگران بودم که دوستم به طور بالقوه نتواند به خانه برگردد.

اما در این لحظات شما نمی توانید به این چیزها فکر کنید. و مطمئناً نمی‌توانید وقتی زمان ندارید، با تجهیزات مورد علاقه خود در محل عکاسی قرار بگیرید. همچنین، مانند بسیاری از افراد، میشل از گرفتن عکس از خودش متنفر است. بنابراین  در چنین شرایطی باید آرام بمانید، در راس همه چیز باشید و جذاب باشید تا یک فرد بسیار نگران را از این واقعیت که او نیز در حال عکس گرفتن است منحرف کنید.

اگرچه، شاید نگرانی بزرگتر او برای بازگشت به خانه به او کمک کرد که به دوربین فکر نکند!

تعجب می‌کنید اگر بگویم، ما عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفتیم و در آن عکس ها هیچ ایده‌ای از استرس ندارید. مهمتر از آن، او قبل از بسته شدن مرز به خانه بازگشت.

گرفتن عکس در شرایط چالش برانگیز

زمانی من از مراسم عروسی یک دوست عکس گرفته ام، و می دانستم که داماد به زودی بر اثر سرطان ریه خواهد مرد. آنها من را صبح روزی که به او گفتند سرطانش پایان یافته است رزرو کردند.

من در تمام طول مراسم کلیسای زیبای آنها گریه کردم. خوشبختانه پشت دوربینم پنهان شدم. معلوم شد روز عروسی آنها آخرین روزی بود که او توانست بایستد.

گاهی اوقات نمی دانید مشکل چیست، اما احساس می کنید که عکسبرداری واقعاً مهم است. نمی‌دانم چگونه، اما فکر می‌کنم از کار نزدیک با مردم در طول چندین سال است، شما فقط می‌دانید که چه زمانی چیزی فراتر از یک عکسبرداری است.

من برای یک فیلمبرداری خانوادگی سه نسل در استودیوی خود رزرو شده بودم. خانواده دوست داشتنی. آنها اشاره کردند که حال پدربزرگ خوب نبوده است، اما این تنها چیزی بود که من می دانستم.

بنابراین مطمئن شدم که سریع عکاسی کنم، پدربزرگ را تحت هیچ فشاری قرار ندادم و خانواده را در اطراف او قرار دادم. من آن را آرام نگه داشتم و به عکسبرداری سرعت دادم تا احساس عجله نکنم.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران

تمام انرژی من صرف تبدیل آن به یک تجربه خوب شد. فضایی برای فکر کردن نداشتم:

  • تنظیمات دوربین
  • نورپردازی
  • ژست گرفتن
  • یا ترکیب

در سه ربع راه به سمت عکاسی، پدربزرگ از حال رفت. با آمبولانس تماس گرفتیم و او را به بیمارستان منتقل کردند. او 12 روز بعد بر اثر سرطان درگذشت، اما خانواده بسیار سپاسگزار بودند که آخرین عکس های خانوادگی را با هم داشتند. ما تمام عکس هایی را که آنها می خواستند گرفته بودیم.

اگرچه همیشه اوقات غم انگیز نیست. چند مورد از موارد متداول که شما مطلقاً نمی توانید اشتباه بگیرید این است:

  • عروسی
  • جلسه نوزاد
  • پیشنهاد

learn photography basics

خوشبختانه همه یک پیشنهاد ازدواج را دوست دارند و لحظه ای که مردم دیدند چه اتفاقی قرار است بیفتد، از مسیر خارج شدند. فقط دو نفر در پس زمینه بودند که من آنها را در فتوشاپ حذف کردم.

گرفتن عکس زمانی که فقط یک فرصت وجود دارد

من از پیشنهادات ازدواج زیادی عکس گرفته ام.

چالش برانگیزترین آنها زوجی است که از آمریکا به انگلستان سفر کردند تا بتواند در مقابل یک قلعه از او خواستگاری کند. او البته این را نمی دانست. بنابراین همه اینها باید یک اقدام بزرگ از یک زن و شوهر برای جشن گرفتن تعطیلات فوق العاده آنها و بازدید از جایی باشد که هر دو واقعاً دوست داشتند ببینند.

چالش این بود که در یک جاذبه توریستی شلوغ، در یک روز ابری، با یک مشتری عصبی و دوست دختر ناآگاهش باشید. ما آن را مخفیانه از طریق اسکایپ برنامه ریزی کرده بودیم – من از محل برگزاری بازدید کردم و بهترین مکان را برای پیشنهاد تعیین کردم، مجوز فیلمبرداری را در آنجا سازماندهی کردم و در مورد یک سیگنال به توافق رسیدیم.

بعد مجبور شدیم غیر عادی رفتار کنیم. باز هم، فرصتی برای فکر کردن به عکاسی نداشتم. من بیش از حد مشغول تمرکز بودم که با اشتباه، لحظه را خراب نکنم.

میتونستم ادامه بدم هر چه بیشتر از مردم عکاسی کنید، داستان های بیشتری برای گفتن دارید. همه آنها باید با عکس‌هایی تمام شوند که برای همیشه ارزشمند خواهند بود، زیرا وقتی یک عکاس حرفه‌ای را استخدام می‌کنید، برای آن هزینه می‌پردازید.

همه یک عکاس حرفه ای نیستند

حتی اگر برای مشتریان عکاسی نمی‌کنید، موقعیت‌هایی خواهید داشت که صحنه‌ای در مقابل شما باز می‌شود و می‌خواهید قبل از رفتن از آن عکس بگیرید.

اگر اصول اولیه دوربین و اصول عکاسی خود را از پایه بدانید، لازم نیست به آن فکر کنید. لحظه ای که دوربین خود را به روی صورت خود می آورید، انگشتان شما در حال تغییر تنظیمات هستند و شانس بیشتری برای ثبت جادو خواهید داشت.

والدین کودکان خردسال می دانید که چقدر سریع حرکت می کنند. انگشتان شما باید روی صفحه‌ها سریع‌تر باشند، بدون تأخیر فکر کردن. برای شناخت واقعی دوربین خود و درک اصول اولیه عکاسی وقت بگذارید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *