آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی سیاه و سفید سفر

Black and white travel photography portrait

ممکن است بپرسید “چرا برای عکاسی سیاه و سفید سفر به خود زحمت می دهیم؟” سوال منصفانه است، هنگام سفر به خارج از کشور خود، زندگی می تواند بسیار رنگارنگ تر به نظر برسد. این ممکن است به این دلیل باشد که برخی مکان‌ها و افراد بسیار واضح‌تر از محل زندگی شما هستند. با این حال، ممکن است به این دلیل باشد که وقتی سفر می کنید از محیط آشنای خود خارج می شوید.
خیلی چیزها می تواند بسیار متفاوت باشد و در خارج از خانه بسیار جالب تر به نظر برسد. این به خودی خود دلیل اصلی است که بسیاری از مردم هنگام سفر بیشتر از دوربین خود استفاده می کنند.
با این حال، زمانی که در تعطیلات هستیم، اغلب آسان است که عکس‌هایی بگیریم که برای دیگران جذاب نباشد. من می خواهم با شما به اشتراک بگذارم که چگونه می توانید از این امر جلوگیری کنید. حذف رنگ از تصاویر سفر شما، یا حداقل بخشی از آنها، می تواند این موضوع را تغییر دهد. روی ساخت یک سری عکس سیاه و سفید سفر تمرکز کنید. این می تواند ابعاد دیگری از روایت داستان بصری را باز کند.

جلب توجه

مردم معمولاً به دیدن عکس های رنگی عادت دارند. در جامعه اینترنتی مدرن ما هر روز میلیاردها عکس می گیریم و به اشتراک می گذاریم. ایجاد و به اشتراک گذاری عکس های تک رنگ به جلب توجه بیننده کمک می کند.

Black and White Travel Photography Wat Chedi Luang

وات چدی لوانگ چیانگ مای در شب سیاه و سفید بسیار عکس گرفته است.

عکس های شما باید به خوبی در میان جمعیت عظیم رقابت کنند تا مورد توجه قرار گیرند. همه ما عاشق یک داستان خوب هستیم. جالب‌ترین داستان‌ها، بصری یا غیرواقعی، شامل جزئیات زیادی هستند. آنها همچنین چیزهای زیادی را به تخیل واگذار می کنند. عکاسی سیاه و سفید جزئیات خاصی (رنگ) را حذف می کند. می توانید از تکنیک های مختلف عکاسی برای انتقال تجربه سفر خود به صورت تک رنگ استفاده کنید. انجام این کار می تواند معنا و جذابیت بیشتری برای کمک به نگه داشتن مخاطبان شما (حتی اگر فقط مادر شما باشد) اضافه کند.

داستانت را خوب بگو

عکاسی سیاه و سفید می تواند بسیار گویاتر باشد. فکر کردن در سایه های خاکستری می تواند به شما کمک کند بیشتر روی ثبت حال و هوا و احساسات داستان های سفر خود تمرکز کنید.

Black and White Travel Photography bridge

حتی بدون رنگ غروب خورشید، شبح و انعکاس پل U-Bein در میانمار تصویری قوی از سفر ایجاد می کند.

انتقال تجربه تعطیلات خود در تصاویر زمانی بهترین است که تصاویر پویا هستند. شما بیش از عکس های معمولی از مکان های دیدنی، ناهار و پرتره های خیابانی صادقانه می خواهید. شما می خواهید عکس های جذابی از مردم، فرهنگ و مکان هایی که بازدید می کنید. اشباع نکردن عکس های شما به تنهایی به این امر نمی رسد. برای ایجاد جالب ترین عکس های سیاه و سفید، باید به موارد زیر نیز فکر کنید:

  • نور و لحن
  • شکل و فرم
  • بافت
  • مخاطبان خود را با تجربه خود مرتبط کنید

نور و تن در عکاسی سیاه و سفید

از بین بردن رنگ فقط تن را به جا می گذارد. ما رنگ را می بینیم زیرا طول امواج نور متفاوت است. با حذف رنگ، یک سری رنگ های خنثی از سیاه تا سفید برای ما باقی می ماند. این اغلب به عنوان مقیاس خاکستری شناخته می شود.

Black and white travel photography White Temple 1

معبد سفید در چیانگ رای، تایلند.

نکته حرفه ای

چگونه از دیدن امواج نور رنگی خودداری می کنید؟ طبیعتاً نمی‌توانیم، اما می‌توانیم دوربین‌هایمان را طوری تنظیم کنیم که فقط یک تصویر تک رنگ روی مانیتور یا منظره یاب نشان دهد. انجام این کار بهترین راه برای آموزش دیدن سیاه و سفید است. باید تنظیمات حالت رنگ دوربین خود را تنظیم کنید. تولید کنندگان مختلف این تنظیم را با نام های مختلف صدا می کنند. نگاهی گذرا به دفترچه راهنمای دوربین یا جستجوی اینترنتی مدل دوربین خود به شما نشان می دهد که چگونه این تغییر را ایجاد کنید. برخی از دوربین ها ممکن است چندین گزینه تنظیم سیاه و سفید داشته باشند. برای یافتن مواردی که برای موقعیت های مختلف بیشتر دوست دارید، باید آزمایش کنید.
دوربین های دارای منظره یاب الکترونیکی نیز تصویر تک رنگ را در چشمی نشان می دهند. اگر دوربین شما یک DSLR است، یک منظره یاب اپتیکال دارد تا از طریق لنز آن را ببینید. برای دیدن تصاویر سیاه و سفید باید از نمای زنده استفاده کنید و با استفاده از مانیتور دوربین ترکیب بندی کنید.
استفاده از این تکنیک ابزار خوبی است که به شما کمک می کند تا احساسی نسبت به عکاسی سیاه و سفید داشته باشید. اما تنبل نباشید و فقط به دوربین خود تکیه کنید. با آن مانند چرخ های کمکی روی دوچرخه رفتار کنید. فقط تا زمانی که نیاز دارید از نمای مانیتور خاکستری استفاده کنید.

سایه های خاکستری

با نگاه کردن به یک تصویر تک رنگ در مانیتور دوربین خود، متوجه خواهید شد که رنگ ها در مقیاس خاکستری چگونه به نظر می رسند. رنگ‌های مختلف با مقدار سایه یکسان، سایه‌های مختلف خاکستری را نشان می‌دهند. سایه های مختلف یک رنگ، سایه های مختلف خاکستری را ارائه می دهد.

Black and White Travel Photography young hawker Istanbul

یک دستفروش جوان در خیابان های استانبول.

با استفاده از تنظیم یکنواخت مانیتور، به نحوه ظاهر شدن رنگ ها در رنگ های خاکستری توجه کنید. این را تمرین کنید و به مرور زمان نیازی به تنظیم حالت رنگ در دوربین خود نخواهید داشت. شما می توانید چرخ های مربی خود را دور بیندازید.
علم بسیار عمیق تری در مورد نحوه نمایش رنگ ها به صورت تک رنگ وجود دارد. اگر می خواهید بیشتر بدانید، به این مقاله نگاهی بیندازید.

تنوع در تن

تنوع در تن یکی از عناصر کلیدی در یک عکس سیاه و سفید است. حس یک عکس بسته به وجود کنتراست قوی یا درجه بندی ملایم خاکستری متفاوت خواهد بود. سایه‌های عمیق خورشید خشن وسط روز، کنتراست بدی را در عکس من از گاو و بتکده ایجاد می‌کند.

Black and White Travel Photographycow and pagodas

نور ملایم و محدوده لحن در تصویر دختر کایاوی که موهایش را بلند می کند، نرمی را نشان می دهد. احساسی که این زنگ ها ایجاد می کنند شبیه بیان و شخصیت اوست.

Black and White Travel Photography kayaw girl

پرتره سیاه و سفید عکاسی سفر از یک دختر جوان کایاوی که موهایش را بلند کرده است

نکته حرفه ای

یکی از تکنیک های مورد علاقه من برای عکاسی از افراد استفاده از پس زمینه تیره تر است. تفاوت نور در چهره دختر جوان و نور پس زمینه او را منزوی می کند. او در ترکیب من مرکز توجه است زیرا صورتش روشن تر است.

Black and White Travel Photography portrait girl

ممکن است فکر کنید این فقط در جایی امکان پذیر است که نور قوی و کنتراست شدید باشد، اما اینطور نیست. نور صورتش ملایم است. او در سایه می نشیند و نور از روی زمین جلویش منعکس می شود. پشت سر او دیوار خانه اش است که نور کمتری روی آن می تابد، بنابراین به طور قابل توجهی تاریک تر به نظر می رسد.

کنتراست

در جایی که کنتراست کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد ترکیب شما ممکن است رنگ بهتری داشته باشد. رنگ های زرد و سبز ملایم در این عکس به همراه نور منتشر شده، سیاه و سفیدی بسیار مسطح ایجاد می کنند.

Black and White Travel Photography cocktail drink

Black and White Travel Photography cocktail drink colour 1

گزینه‌های پس پردازش در دسترس هستند تا به ما توانایی تغییر مقادیر تن را بدهند. می‌توانیم مقادیر تونال را در نسخه سیاه و سفید این عکس تغییر دهیم تا جالب‌تر شود. اگرچه در این مقاله شما را تشویق می‌کنم تا ببینید چه رنگ‌ها و رنگ‌هایی در تک رنگ بهترین کارایی دارند. تمرین کنید تا ببینید رنگ های مختلف چگونه به صورت تک رنگ به نظر می رسند. این عادت را شروع کنید که متوجه شوید چگونه نورهای مختلف بر سایه های خاکستری در عکس های شما تأثیر می گذارد.

معضل نور کامل

در سفر همیشه نمی توانید منتظر نور کامل باشید. آفتاب در اواسط روز می تواند چالش برانگیز باشد. کار کردن در سیاه و سفید گاهی اوقات می تواند بهترین استفاده را از یک نور دشوار کند. از تفاوت های لحن و نور در ترکیب بندی های خود آگاه باشید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که سیاه و سفید بهتر به نظر می رسد یا رنگی. شکل، فرم و بافت درون ترکیب شما نیز بر این انتخاب تاثیر می گذارد.

Black and White Travel Photography Inle Lake

شکل و فرم

تعامل اشکال در ترکیب شما مهم است. اشکال رنگ‌ها، بافت‌ها یا مواد مختلف نور را به طرق مختلف منعکس می‌کنند. رابطه بین آنها یا تضاد ایجاد می کند یا فقدان آن. به دنبال عناصر مجاور در ترکیب بندی های خود باشید که نور را به روش های مختلف منعکس می کنند. آیا این کنتراست دلپذیری در تن ایجاد می کند؟ اگر چنین است، ممکن است به عنوان یک عکس تک رنگ عالی به نظر برسد.
عکس من از شالیزارهای برنج پر آب چنین کنتراستی را نشان می دهد. آبی که آسمان را منعکس می‌کند و دایک‌های پایین زمین به زیبایی تضاد دارند. تپه های تاریک و آسمان ابری با هم به دلیل تنوع لحن، درام بیشتری در تصویر ایجاد می کنند.

Black and White Travel Photography landscape

وقتی کنتراست چندانی وجود ندارد، اما شکل و فرم شما را جذب می کند، عکس خود را سیاه و سفید کنید. فارغ شدن موفقیت آمیز و صاف در تن می تواند بر شکل با سبک جذاب تأکید کند. همیشه احساسات و تاثیری را که می خواهید با عکس های خود منتقل کنید در نظر داشته باشید. تعامل لحن و اشکال و نور بر این امر تأثیر می گذارد.

KL56721

بافت

همانطور که با دوربین خود از مکانی به مکان دیگر سفر می کنید، حواستان به بافت ها باشد. می‌توانید با تنظیم نوردهی برای روشن‌ترین ناحیه تصویر، بر بافت تأکید کنید. من از این تکنیک در عکس میوه های دوریان استفاده کرده ام. نگران نباشید اگر دوربینتان به شما می‌گوید که تصویر زیر نوردهی است، شما می‌خواهید اینطور باشد! این اثر و درام را افزایش می دهد.

Black and White Travel Photography durian fruits

یک آسمان ابری اغلب می تواند شخصیتی ناخوشایند به خود بگیرد. با آبی عمیق و پررنگ در پشت ابرها، این اثر می تواند چشمگیر باشد. این دوباره نتیجه تنظیمات دقیق نوردهی است. اگر بتوانید آسمان را در معرض نور قرار دهید، لحن عمیق تر و تضاد بیشتری با ابرها خواهد داشت. در این عکس سیاه و سفید، رنگ روشن سنگ ها به حفظ تعادل کلی کمک می کند.

Black and White Travel Photography rocks

من ترکیبی از بافت ها را در این عکس همسرم در ساحل پیها در ساحل غربی نیوزلند دوست دارم. خط ساحلی ناهموار و دریا مواج است. همانطور که آب از روی ماسه عقب می نشیند، ناهموار به نظر می رسد. این بافت، چهره نرم او را تکمیل می کند. با استفاده از فلاش تعادل را در قرار گرفتن در معرض همسرم و پس‌زمینه حفظ کردم.

Black and White Travel Photography beach

هر یک از این عکس‌ها از نظر رنگی به خوبی کار می‌کنند، بافت هر یک از آنها کاملاً تک رنگ است.

با موضوع و مخاطب خود ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با سوژه برای معنا بخشیدن به عکس های شما مهم است. از نظر رنگی به همان اندازه که در عکاسی سیاه و سفید است. عکس‌های بدون رنگ تمایل بیشتری به این موضوع دارند. مردم اغلب فکر می کنند که عکاسی سیاه و سفید احساسات بسیار بیشتری را منتقل می کند. احساسی که می خواهید ابراز کنید مربوط به احساس شما در هنگام گرفتن عکس است. آشکار کردن نحوه ارتباط شما با سوژه، عکاسی سیاه و سفید شما را جذاب تر می کند.

Black and White Travel Photography smiling girl

یافتن خود در یک مکان جدید، در یک فرهنگ عجیب، احساسات شما را افزایش می دهد. این زمان ایده آلی برای ارتباط و انتقال احساسات است. به عنوان یک مسافر (به جای یک توریست یا محلی) با موقعیت هایی روبرو می شوید که شما را به حرکت در می آورد. ممکن است یک منظره عظیم، یک خرابه تاریخی یا یک مادر فقیر و فرزندش باشد. تنها احساسات خود را بیان کنید.

سبک را توسعه دهید

توسعه توانایی نمایش احساسات خود در تصاویر به تعریف سبک عکاسی شخصی کمک می کند. انجام این کار آسان نیست. به احتمال زیاد در سفر بعدی شما اتفاق نخواهد افتاد. به ندرت در مورد موضوع نوشته می شود. این یک کتاب یا مجموعه ویدیویی جالب خواهد بود. مارتین پار این کار را با رنگ های عالی انجام می دهد. لی جفریز این کار را به خوبی در سیاه و سفید انجام می دهد. بسیاری از ما در طول عمری که عکس می گیریم، برای انجام آن تلاش می کنیم. انتخاب عمدی برای عکاسی سیاه و سفید می تواند به ما در برقراری ارتباط کمک کند. نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر احساسی نیز ارتباط برقرار کنید. اما قبل از انجام این کار، ابتدا باید وصل شویم.

نکات

  • اگر رنگ معنی می دهد، تصویر را رنگی پردازش کنید.
  • به دنبال نور منعکس شده باشید. این می تواند عمق بیشتری به عکس های شما اضافه کند.
  • ذخیره عکس های خود در فرمت RAW به شما این امکان را می دهد که بعداً رنگی یا سیاه و سفید را انتخاب کنید. اگر دوربین شما برای ذخیره تصاویر jpeg تنظیم شده است، این گزینه را نخواهید داشت.
  • وقتی عکس‌هایتان را ردیف می‌کنید، چشم‌هایتان را خم کنید. این به شما کمک می کند تا مناطق روشن و تاریک را ببینید.
  • از لبخند زدن به افرادی که می خواهید از آنها عکس بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید نترسید.
  • هنگام سفر به مکان هایی که زبان را نمی دانیم، وسایل ارتباطی محدودتری داریم. عکاسی سیاه و سفید چیزی را که می توانیم در عکس هایمان نشان دهیم محدود می کند. هر دوی این محدودیت ها می توانند سودمند باشند.

Black and white travel photography portrait

یک لبخند به کسی و تکان دادن سر به سمت دوربینی که در دست دارید ممکن است اجازه عکس گرفتن از یک غریبه را به شما بدهد. صحبت کردن با آنها، اگر زبان مشترکی دارید، ممکن است به سوالات و پاسخ منفی منجر شود. تنها تکیه بر رنگ های خاکستری می تواند تصاویر شما را ساده کرده و حس آنها را تقویت کند.

همه ما عاشق یک داستان خوب هستیم

همانطور که سفر بعدی خود را شروع می کنید یا به سفری که در حال حاضر از آن لذت می برید ادامه می دهید، هدف خود را بیان کنید. داستان خود را با عکاسی سیاه و سفید جذاب بگویید. گرفتن عکس های فوری از چیزهای جالب در سفر آسان است. برای ایجاد عکاسی سیاه و سفید جذاب تر از دوربین خود با دقت استفاده کنید. به نور و سایه فکر کنید. بافت و تن را در نظر بگیرید. مراقب باشید نور چه می کند. عکس های خود را به خوبی طراحی کنید و زمان بگذارید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید.

Black and white travel photography rice fields

بافت دراماتیک مزارع برنج در شب در شمال تایلند.

وقتی سفر می‌کنم، می‌خواهم عکس‌هایی بسازم که تجربه من را در یک داستان بیان کند. چه احساسی از حضور در این مکان داشتم. حس تعجب، یا ناامیدی، یا شادی من. من می خواهم مردم عکس های من را طوری ببینند که انگار با من در سفر هستند.
سعی کنید احساس را با عکاسی سیاه و سفید خود ترکیب کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تصاویر سفر جذاب تری ایجاد کنید. انتخاب عکاسی سیاه و سفید به عنوان رسانه، عمق و پویایی را به ارمغان می آورد که اغلب در تصاویر رنگی وجود ندارد. ما یک چالش سیاه و عکاسی عالی داریم که می توانید آن را بررسی کنید تا به بهبود کار خود ادامه دهید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *