نقد و بررسی موبایل

حتی اگر آیفون 14 قدرتمندترین گوشی تاریخ باشد، باز هم کافی نیست

حتی اگر آیفون 14 قدرتمندترین گوشی تاریخ باشد، باز هم کافی نیست

باید اعتراف کنم، به محض اینکه در مورد Snapdragon 8+ Gen 1 شنیدم، آن را دریافت نکردم. این یک چیپست جدید و فوق‌العاده قدرتمند از کوالکام است که در اواخر سال 2022 به گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود و یک گام کوچک نسبت به نسل 8 که قبلاً در وان‌پلاس 10 پرو، شیائومی 12 و اعضای گلکسی سامسونگ دیده شده بود، بالاتر است. و در S22 که در ایالات متحده راه اندازی شد نیز وجود دارد.

ویژگی های پرچمدار شامل 10٪ عملکرد سریعتر CPU، سرعت کلاک GPU سریعتر و 20٪ بهره وری بهتر از هوش مصنوعی است و اگر وقتی شروع به خواندن آن کردید چشمان شما خیره شد، ما شما را سرزنش نمی کنیم. این دقیقاً یک جزء جدید و جذاب گوشی هوشمند نیست، و تا حد زیادی تعریف «ارتقای تدریجی» است.

اما این حتی مهم نیست – طرفداران فناوری می دانند که تراشه های Bionic اپل همیشه بسیار سریعتر از رقبای اسنپدراگون کوالکام هستند، و به عنوان یک طرفدار سرسخت اندروید، حتی من اعتراف می کنم که آیفون 14 احتمالاً هر یک از همتایان اندرویدی خود را خواهد داشت. ضرب و شتم از نظر قدرت محض.

اما وقتی بیشتر در مورد مشخصات اسنپدراگون 8+ Gen 1 مطالعه کردم، به من یادآوری کرد که اگرچه ممکن است به گوشی‌های قدرتمندتر از آیفون 14 منجر نشود، اما این همه چیز مهم نیست.

تراشه های بارگذاری شده

چیپست ها تا حد زیادی برای قدرت پردازش یک گوشی هوشمند مهم هستند و به شما امکان می دهند بدون تاخیر یا لکنت، بازی کنید یا ویدیوها را ویرایش کنید، اما این تمام کاری نیست که آنها انجام می دهند.

به عنوان مثال، اجازه دهید به پشتیبانی از دوربین اسنپدراگون 8+ Gen 1 نگاهی بیندازیم. این تراشه از تصویربرداری با دوربین 108 مگاپیکسلی بدون تاخیر شاتر یا سه دوربین 36 مگاپیکسلی به طور همزمان با همان عدم تاخیر پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، می‌توانید ویدیوی 8K HDR یا عکس‌ها و ویدیوهای 10 بیتی ضبط کنید یا از بسیاری از ابزارهای خاص مانند کاهش نویز و تشخیص چهره با هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرید.

مثال دیگر در صفحه نمایش است – این تراشه از وضوح QHD+ و نرخ تجدید 144 هرتز به طور همزمان پشتیبانی می کند، ترکیبی که تراشه کمتری را برشته می کند.

بنابراین، حتی اگر Snapdragon 8+ Gen 1 از نظر فنی به اندازه تراشه بعدی اپل قدرتمند نباشد، ویژگی هایی برای جبران آن دارد.

مشکل آیفون 14

اگر آیفون 14 دارای دوربین 108 مگاپیکسلی یا صفحه نمایش QHD+ 144 هرتز باشد، بسیار متعجب خواهم شد – اپل اغلب مشخصات برجسته ای مانند آن را انتخاب نمی کند. در واقع، برخی شایعات نشان می‌دهند که امسال اصلاً چیپست جدیدی دریافت نمی‌کند (اگرچه ظاهراً آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس این کار را خواهند کرد).

حتی اگر آن یا همتای پروش قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار باشند، این کافی نیست، زیرا قدرت پردازش همه چیز نیست. در واقع، قدرت آنقدرها هم مهم نیست.

فکر می‌کنید برای انجام بازی‌های سطح بالا به قدرت زیادی نیاز دارید، اما آن‌ها در گوشی‌های میان‌رده آنقدر خوب بازی می‌کنند که برای لذت بردن از Call of Duty Mobile یا PUBG New State نیازی به یک گوشی قدرتمند ندارید. در واقع، برای برخی از این بازی‌ها، من حتی یک تلفن با قدرت متوسط ​​را توصیه می‌کنم – آنها به این سرعت بیش از حد گرم نمی‌شوند.

گوشی ها به سادگی نیازی به قوی بودن ندارند. بنابراین، بسته‌های قدرت پردازشی که آیفون‌ها تا حد زیادی به هدر رفته‌اند.

می دانید چه چیزی هدر نمی رود؟ یک صفحه نمایش QHD+ 144 هرتز – که عالی به نظر می رسد و در واقع تغییری قابل نمایش برای بازی ایجاد می کند. توانایی گرفتن عکس‌های 108 مگاپیکسلی بدون لکنت گوشی شما نیز بسیار زیبا خواهد بود، بنابراین می‌توانید تعداد زیادی عکس با وضوح بالا را پشت سر هم بگیرید که پس از آن ویرایش می‌کنید.

حتی اگر آیفون 14 قدرتمندترین پردازنده را در کل جهان داشته باشد، این کافی نیست، زیرا بدون ویژگی های مفید و مشخصات پر زرق و برق، باز هم با بهترین موبایل های اندرویدی که همزمان عرضه می شوند رقابت نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *