آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته برای عکاسی چشم نواز از غذا با گوشی هوشمند

lazy

گرفتن عکس های زیبای غذا از گوشی های هوشمند می تواند سخت باشد مگر اینکه راهنمایی درستی داشته باشید، یعنی! در حالی که بیرون کشیدن آیفون و گرفتن چند عکس از شام بسیار آسان است، اما اگر می خواهید عکس های غذایی زیبایی داشته باشید از انواعی که بینندگان را وادار می کند بایستند و خیره شوند باید به تنظیمات دوربین، نورپردازی، ترکیب بندی و … تسلط داشته باشید. من مدت زیادی است که عکاسی از غذا را با گوشی هوشمند انجام می دهم و در این مقاله، بهترین پنج نکته خود را برای عکس های چشم نواز از گوشی هوشمند (با تمرکز ویژه بر نور و ترکیب بندی) به اشتراک می گذارم. بنابراین، اگر آماده هستید که تصاویر خود را سطح بندی کنید، بیایید با اولین نکته من شروع به کار کنیم:

1. تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید

K3A3773

وقتی صحبت از عکاسی از غذا می شود، نور همه چیز است. دانستن نحوه استفاده از نور چیزی است که آماتورها را از حرفه ای ها جدا می کند. در حال حاضر، بیشتر عکس‌های غذا با گوشی‌های هوشمند در رستوران‌ها گرفته می‌شوند و به یک دلیل اصلی وحشتناک به نظر می‌رسند:

رستوران ها معمولاً از نور فلورسنت استفاده می کنند که سخت و نامطلوب است. (همچنین اغلب با رنگ سبز یا زرد رنگ آمیزی می شود.)

خوشبختانه، رفع این مشکل آسان است:

به جای تکیه بر نور مصنوعی، غذای خود را نزدیک پنجره قرار دهید. و با استفاده از نور ملایم و جذاب آن چند عکس بگیرید. فقط مطمئن شوید که خورشید خیلی روشن نیست. شما نمی‌خواهید سایه‌های خشنی که برای ظرف شما جذاب نیست ایجاد کند. اگر نزدیک یک پنجره خیلی روشن نشسته اید، می توانید یک حلقه کوچک بین پنجره و غذا قرار دهید، یا می توانید به سادگی غذا را تا زمانی که از نور مستقیم خورشید خارج شود حرکت دهید.

به هر حال، وقتی نزدیک پنجره قرار گرفتید، متوجه جهت دقیق نور شوید. بهترین نور به طور کلی از کنار یا پشت غذا می آید، بنابراین گوشی هوشمند خود را تا زمانی که زاویه مناسبی به دست آورید تغییر مکان دهید. این عکس بعدی دارای نور کناری زیبایی است که از پشت سمت چپ وارد شده است:

MG 0206

2. زاویه مناسب را انتخاب کنید

وقتی از گوشی های هوشمند از غذا عکس می گیرید، آیا بشقاب شما به نظر می رسد که از روی میز لیز خورده است؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که غذای شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر می رسد؟

این به این دلیل است که اکثر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند از لنزهای زاویه باز استفاده می‌کنند و زمانی که شما با زاویه دید عریض عکاسی می‌کنید، زاویه دوربین اشتباه باعث می‌شود که غذای شما مخدوش به نظر برسد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید زاویه خود را فقط بر اساس راحتی انتخاب کنید. در عوض، برای رسیدن به طبیعی ترین نتایج، باید با دقت زاویه ای را انتخاب کنید، زاویه ای که به جلوگیری از اعوجاج پرسپکتیو کمک می کند.

توصیه من؟ از روی میز پایین بیایید و صحنه خود را 90 درجه بگیرید. این یک تصویر زیبا با عمق زیاد و حداقل اعوجاج قابل مشاهده ایجاد می کند. از طرف دیگر، می توانید مستقیماً از روی غذا عکاسی کنید و به پایین نگاه کنید. این باعث کاهش عمق برای جلوه گرافیکی جالب می شود:

MG 4193

رویکرد 90 درجه همچنین به شما امکان می‌دهد غذای بیشتری را در کادر نشان دهید، که برای عکس‌برداری از رومیزی کامل عالی است. با این حال، توجه داشته باشید که 90 درجه برای غذاهای بلند، مانند همبرگر یا پشته های پنکیک، زاویه خوبی نیست. به آن سوژه ها از پایین به بال روی میز عکاسی کنید تا بتوانید لایه های آنها را به رخ بکشید!

متأسفانه، زاویه 3/4 جایی که شما از 45 درجه بالای غذا عکس می گیرید به ندرت جواب می دهد. این یک راه آسان برای ایجاد مشکلات اعوجاج است، بنابراین توصیه می کنم در صورت امکان از آن اجتناب کنید. (اگر واقعاً می خواهید با زاویه 45 درجه ادامه دهید، سعی کنید یک قدم به عقب برگردید و به لنز تله فوتو دوربین تلفن هوشمند خود بروید.)

3. از ترکیبات مینیمالیستی استفاده کنید

مناظر پیچیده میز سرگرم کننده و جذاب به نظر می رسند، اما اغلب عکاسی از آنها دشوار است. برای درست کردن یک ترکیب دلپذیر، می‌توان دقت زیادی کرد، و زمانی که آن را درست انجام دهید، ممکن است غذا دیگر اشتها آور به نظر نرسد. بنابراین به جای تکیه بر ترکیب بندی های گسترده و پیچیده، به سمت سبک مینیمالیستی بروید. به عبارت دیگر، آن را ساده نگه دارید.

چند اقلام غذایی و یک یا دو پایه (مانند یک ظرف یا یک تکه کتانی) را به نمایش بگذارید. آنها را روی میز پخش کنید تا چشم در اطراف قاب کشیده شود. این رویکرد مینیمالیستی معمولاً خوب کار می کند، به خصوص اگر مبتدی باشید. این تمرکز را روی اقلام خاصی از غذا حفظ می کند و به شما کمک می کند تا ترکیبات گرافیکی مانند این را ایجاد کنید:

K3A3431

نکته حرفه ای

اگر وقت دارید، رنگ های مختلف پس زمینه را آزمایش کنید. پارچه یا تخته پوستری را که مکمل غذا و بشقاب است به همراه داشته باشید، سپس از امتحان کردن ترکیبات مختلف مواد غذایی و وسایل لذت ببرید.

4. به ترکیب غذایی خود توجه کنید

اگر زمانی را صرف تماشای عکس‌های غذای گوشی‌های هوشمند در اینستاگرام کنید، متوجه الگوی زیر خواهید شد: بیشتر عکس‌ها نامرتب، به هم ریخته، خردکننده به نظر می‌رسند… . به عنوان مثال، پس‌زمینه ممکن است دارای اشکال حواس پرتی باشد، یا ممکن است متوجه شوید که یک دوجین پایه در اطراف تصویر پخش شده‌اند.

اما بهترین عکس‌های غذا دارای پس‌زمینه‌هایی هستند که به‌دقت مرتب شده‌اند، به عبارتی مواد غذایی و لوازمی که به‌دقت در جای خود، قرار گرفته‌اند. بهتر بگوییم از ترکیب خوبی استفاده می کنند. در حال حاضر، ترکیب عکاسی از غذا موضوع پیچیده ای است، موضوعی که ممکن است هفته ها، ماه ها یا سال ها طول بکشد تا تسلط پیدا کند.

اما چند دستورالعمل ترکیبی ساده وجود دارد که می توانید از آنها برای چیدن غذای خود برای نتایج عالی استفاده کنید و یادگیری آنها زمان بسیار کمی می برد. ابتدا سعی کنید یک یا دو ناحیه خالی را در نظر بگیرید که چشم بتواند برای لحظه ای کوتاه در هنگام حرکت در تصویر استراحت کند. (این به عنوان فضای منفی شناخته می شود.)

می بینید، اگر هر قسمت از تصویر با مواد یا وسایل پوشیده شده باشد، بیننده را گیج می کند و باعث ایجاد کلاستروفوبیا می شود. اما فضای منفی کمی فضای تنفس را فراهم می کند و به بیننده کمک می کند تا روی سوژه اصلی تمرکز کند. بنابراین در برابر میل به پر کردن هر قسمت از تصویر خود مقاومت کنید و به جای آن قسمت‌هایی با پس‌زمینه خالص اضافه کنید، مانند بخش‌های سایه‌دار پشت این کیک:

Chocolate Bundt 2 163

همچنین باید سعی کنید از قانون یک سوم استفاده کنید، یک دستورالعمل ترکیبی که تصویر را به یک سوم تقسیم می کند، با استفاده از دو خط افقی و دو خط عمودی:

rule of thirds black

طبق قانون یک سوم، شما باید عناصر مهم صحنه مانند مواد غذایی یا وسایل را در امتداد این خطوط شبکه یا در امتداد نقاط تقاطع خط شبکه قرار دهید. در نهایت، مطمئن شوید که یک نقطه کانونی واضح در تصاویر خود قرار دهید. یک نقطه کانونی باید چشم نواز باشد. در واقع، باید ناحیه ای از شات باشد که می خواهید بیننده شما بیشتر متوجه آن شود. تصاویر بدون نقاط کانونی معمولاً بی هدف به نظر می رسند، بنابراین هر کاری که می توانید انجام دهید تا یک نقطه کانونی (یا دو) را درج کنید.

5. داستان بگویید

همه عاشق یک داستان خوب هستند. و اگر بتوانید به بیننده خود داستانی بدهید داستانی که در کادر یا خارج از آن اتفاق می افتد عکس های شما بسیار جذاب تر خواهند بود. برای مثال، می‌توانید داستان خلق غذا را با گنجاندن مواد مختلف در طول ترکیب، یا با قرار دادن دست‌های سرآشپز در عکس، تعریف کنید.

IMG 1532

از طرف دیگر، ممکن است یک عنصر نیمه خورده (مانند یک کلوچه با یک لقمه از دست رفته) برای بیان داستان مصرف غذا اضافه کنید. یا ممکن است دست‌های سرور را بگنجانید تا نشان دهید که چگونه غذا به میز شما رسیده است. لمس انسان در عکاسی از غذا بسیار محبوب شده است. چنین عنصر سبک زندگی حسی از جو و ارتباط ایجاد می کند، به همین دلیل است که از اینستاگرام به دنیای عکاسی تجاری غذا سرایت کرده است.

IMG 1632

عکاسی غذا با گوشی هوشمند: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون احساس کنید که آماده هستید تا چند عکس زیبای غذای گوشی هوشمند خود را بگیرید! روی نورپردازی تمرکز کنید. به ترکیب فکر کنید. و قصه بگو با کمی تلاش، در کمترین زمان ممکن عکس های غذایی عالی را ثبت خواهید کرد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *