راهنمای خرید

بهترین دوربین برای عکاسی ماکرو در سال 2022

1

قطعا بهترین دوربین برای عکاسی ماکرو، امکانات فوق العاده ای را برای عکاسی از سوژه های کوچکبه شما میدهد. عکاسی ماکرو در اصل هنر دیدن کوچکترین جزئیات است، خواه در حشرات کوچک، گیاهان مینیاتوری یا فقط اشیاء خانگی باشند. یک عکاس ماکرو متخصص در آشکار کردن دنیای پنهانی است که فراتر از محدودیت های چشم غیر مسلح ما است. هنگام عکاسی ماکرو، مهمترین جزء مسلماً لنز است، و به همین دلیل است که ما یک راهنمای جامع برای بهترین لنزهای ماکرو نیز داریم. اما دوربین‌ها بخش مهم دیگری از معادله هستند، و اگر به دنبال عکاسی ماکرو  علاقه مند هستید، بهترین کار این است که دوربین مناسب را برای این کار تهیه کنید. بنابراین یک دوربین ماکرو خوب به چه چیزی نیاز دارد؟ خوب است که روی اندازه سنسور تمرکز کنید، زیرا یک سنسور بزرگتر نه تنها محدوده دینامیکی بیشتر و کیفیت کلی تصویر را فراهم می کند، بلکه عکاسی با سطح بسیار دقیق عمق میدان را آسانتر می کند که در عکاسی ماکرو بسیار مهم است، جایی که ممکن است چندین تصویر را با فوکوس کمی متفاوت کنار هم قرار دهید. داشتن وضوح مناسب نیز مفید است، به خصوص اگر قصد چاپ تصاویر را دارید، و همچنین به دوربین ماکرو کمک می کند تا صفحه نمایش عقب با زاویه متفاوت داشته باشد، زیرا احتمالاً از زوایای غیرمعمول عکس می گیرید.

اگر دوربین شما یک مدل با لنز قابل تعویض است، وجود لنزهای ماکرو مناسب نیز مهم هستند. کامپکت ها و گوشی های هوشمند باید فاصله فوکوس نزدیک خوبی داشته باشند، و اگر حالت ماکرو اختصاصی وجود داشته باشد، خیلی بهتر است. در این لیست، دوربین‌هایی را با قیمت‌های مختلف و متناسب با سطوح مهارتی مختلف قرار داده‌ایم، بنابراین تجربه شما از ماکرو هرچه باشد، قطعا یک دوربین ایده‌آل برای شما وجود دارد!

1. نیکون Z5

nikon z5 review feature 625x417 c

لنزهای جدید، سیستم نیکون Z را به انتخابی برنده برای عکاسان ماکرو تبدیل کرده است.

مشخصات:

  • نوع: بدون آینه
  • پایه لنز: نیکون Z
  • سنسور: فول فریم
  • مگاپیکسل: 24.3 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش LCD: صفحه نمایش لمسی کج 3.2 اینچی، 1040 هزار نقطه

[list_positive]

شیشه ماکرو جدید عالی

کیفیت تصویر فول فریم فوق العاده

[/list_positive]

[list_negative]

فقط 4.5 فریم بر ثانیه پشت سر هم
جایگزین های ارزان تر در دسترس است

[/list_negative]

ما بسیار تحت تاثیر توسعه سیستم Z بدون آینه نیکون قرار گرفتیم قطعا نیکون Z5 یک ورود عالی به این سری است. این به عنوان مدل فول فریم معرفی شده است و به کاربران یک سنسور فول فریم با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه را می دهد و همانطور که بحث کردیم، سنسورهای فول فریم برای ماکرو عالی هستند. چیزی که این دوربین را به رتبه اول ما سوق می دهد این واقعیت است که نیکون سیستم لنز Z خود را با برخی از ماکرو اپتیک های واقعا عالی پر کرده است.
Nikon Z MC 105mm f/2.8 VR S یک ماکرو پرایم خیره کننده و باکیفیت است، با حلقه فوکوس جفت شده الکترونیکی که امکان انجام ریزترین تنظیمات را به راحتی فراهم می کند. برای کسانی که بودجه کمتری دارند، یک لنز Nikon Z MC 50mm f/2.8 نیز موجود است، اگرچه فکر می کنیم لنز 105 میلی متری مانند خود Z5 به راحتی هزینه آن را توجیه می کند. نیکون Z5 با محدوده دینامیکی عالی، تثبیت‌کننده قدرتمند و عملکرد عالی ISO بالا، یک دوربین ایده‌آل برای انجام هر کاری است و بی شک برای عکاسی ماکرو عالی است.

2. فوجی فیلم X-T4

fujifilm x t4

دوربین X پرچمدار فوجی فیلم یک انتخاب عالی برای عکاسی ماکرو است.

مشخصات:

  • نوع: بدون آینه
  • پایه لنز: Fujifilm X
  • سنسور: APS-C
  • مگاپیکسل: 26.1 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش LCD: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با زاویه متغیر، 1620 هزار نقطه

[list_positive]

هندلینگ لمسی عالی
تثبیت کننده قدرتمند 6.5 استاپ

[/list_positive]

[list_negative]

نه فول فریم
عمق بافر محدود

[/list_negative]

در حال حاضر  این بهترین دوربین در سری X برجسته فوجی‌فیلم است و یک ترقی مطلق است. Fujifilm X-T4 که قادر به ایجاد تصاویر عالی، پر از رنگ‌های زنده و جزئیات بسیار واضح است، از سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع و سیستم لرزش‌گیر تصویر 6.5 استاپ استفاده می‌کند. تقریباً در هر شرایطی می‌تواند عکس‌های خارق‌العاده‌ای ایجاد کند، و به لطف رویکرد کنترلی کلیدی فوجی‌فیلم که به دوربین‌های SLR فیلم قدیمی‌تر بازمی‌گردد، لذت‌بخش است.

از نظر لنز، X-T4 همچنین به شما امکان دسترسی به اپتیک‌های فوق‌العاده تیز پایه X مانند Fujinon XF 80mm f/2.8 OIS Macro را می‌دهد، یک تله‌فوتو پرایم فوق‌العاده که برای عکاسی ماکرو ایده‌آل است. اپتیک های درخشان آن به شما امکان می دهد از حسگر APS-C X-T4 حداکثر استفاده را ببرید. برخی از عکاسان ممکن است عرض جغرافیایی فول فریم را از دست بدهند، اما در غیر این صورت این دوربین کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد که برای تصاویر ماکرو مجلل ایده آل است.

3. Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D

GcgLMi9uvVxUB3qq6sa7iM 970 80.jpg

یک DSLR استارت عالی برای تیراندازی ماکرو مبتدی

مشخصات:

  • نوع: بدون آینه
  • پایه لنز: Canon EF
  • سنسور: APS-C
  • مگاپیکسل: 24.1 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش LCD: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با زاویه متغیر، 1040 هزار نقطه

[list_positive]

حالت های مبتدی مفید
انتخاب لنز بزرگ

[/list_positive]

[list_negative]

AF کمی ساده
ساخت درشت تر از بدون آینه

[/list_negative]

اگر در عکاسی ماکرو یا در واقع در عکاسی به طور کلی کاملاً مبتدی هستید  یک DSLR مانند Canon EOS Rebel SL3 (در اروپا با نام EOS 250D شناخته می‌شود) یک دوربین عالی برای شروع است. یک DSLR خوب به شما در تمامی اصول اساسی عکاسی کمک می‌کند، و EOS 250D یک مثال خوب است زیرا با انبوهی از حالت‌های راهنمای مفید برای سرعت بخشیدن به کاربران جدیدتر همراه است.

مزیت دیگر داشتن دوربین DSLR کانن این است که به لنزهای کانن EF-mount عظیم دسترسی دارید که شامل طیف وسیعی از اپتیک های ماکرو عالی، مقرون به صرفه و ممتاز است. سنسور APS-C است اندازه خوبی برای یک دوربین با این قیمت و در حالی که ساختار DSLR سنگین‌تر از بدون آینه است، برخی از کاربران این دوربین‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند.

4. Sony A7 III

sony a7 iii review xxl 5 768x324 1

دوربین همه جانبه فول فریم سونی یک دوربین ماکرو پریمیوم با قابلیت بالا است.

مشخصات:

  • نوع: بدون آینه
  • پایه لنز: Sony FE
  • سنسور: فول فریم
  • مگاپیکسل: 24.2 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش LCD: صفحه نمایش لمسی کج 3 اینچی، 921600 نقطه

[list_positive]

فوکوس خودکار فوق العاده
فقط ارزان تر می شود

[/list_positive]

[list_negative]

صفحه نمایش کج، نه زاویه متغیر
A7 IV جدیدتر پیکسل های بیشتری دارد

[/list_negative]

در مجموعه گسترده بدون آینه فول فریم سونی، دوربین‌های A7 به عنوان دوربین‌های همه‌کاره شناخته می‌شوند و برای هر چیزی خوب هستند. در حالی که A7 III جدیدترین در این سری نیست، با جدیدتر سونی A7 IV که در سال 2021 وارد بازار می‌شود، ما آن را برای ماکرو انتخاب می‌کنیم زیرا بسیاری از پیشرفت‌های بین مدل‌ها چندان به این نوع عکاسی مرتبط نیستند. A7 III همچنان یک دوربین بدون آینه فول فریم فوق‌العاده است، با رزولوشن 24.2 مگاپیکسلی و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های فوکوس خودکار موجود.

انتخاب لنز سونی FE با گزینه‌های ماکرو فراوان بسیار عالی است، و سیستم لرزش‌گیر تصویر 5 محوره A7، گرفتن عکس‌های با پین شارپ را در هنگام استفاده از آن بسیار آسان می‌کند. در حالی که A7 قطعاً در رده‌های گران‌تر این مقیاس قرار دارد، ورود جانشین آن به این معنی است که با گذشت زمان ارزان‌تر می‌شود و در نوع خود یک دوربین کاملاً فوق‌العاده است. اگر برای مقاصد چاپی کاملاً به 33 مگاپیکسل نیاز دارید، A7 IV را تهیه کنید، اما در غیر این صورت ما A7 III را توصیه می کنیم.

5. Olympus Tough TG-6

Olympus Tough TG 6

بهترین دوربین ضد آب برای عکاسی ماکرو

مشخصات:

  • نوع: فشرده فشرده
  • لنز: معادل 25-100mm، f/2-4.9
  • سنسور: 1/2.3 اینچ
  • مگاپیکسل: 12 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش LCD: صفحه نمایش 3 اینچی ثابت و مقاوم، 1040 هزار نقطه

[list_positive]

محکم و ضد آب
حالت های ماکرو با کاربری آسان

[/list_positive]

[list_negative]

سنسور کوچک
محدود کردن برد لنز

[/list_negative]

دوربین Olympus Tough TG-6 نه تنها یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های این لیست است، بلکه تنها دوربینی است که می‌توانید به دریا بیندازید یا از پنجره بیرون بیاورید و بدون ترس از افتادن و یا خیس شدن. در اصل در اینجا با یک دوربین مناسب شرایط سخت سر و کار داریم. با این حال، آنچه TG-6 را از کامپکت‌های سخت متمایز می‌کند و شایستگی گنجاندن آن در لیست ما را دارد حالت‌های ماکرو و میکروسکوپ هستند که گرفتن عکس‌های نمای نزدیک را در داخل و خارج از آب آسان می‌کنند. دوربین دارای فوکوس انباشته، براکت فوکوس و فاصله فوکوس نزدیک بسیار چشمگیر است. در این راستا سایر کامپکت های سخت را از لیست بیرون می زند.

معاوضه هایی وجود دارد. سنسور 1/2.3 اینچی از هر دوربین دیگری که در این لیست قرار داده ایم کوچکتر است. مطمئناً تفاوتی در کیفیت تصویر مشاهده خواهید کرد، به خصوص وقتی صحبت از عکاسی در نور کم باشد. همچنین این واقعیت وجود دارد که لنز معادل 25 تا 100 میلی‌متر را نمی‌توان تغییر داد، که باعث می‌شود دوربین نسبت به مدل‌های لنز قابل تعویضی که ارائه کرده‌ایم محدودتر باشد.

6. Samsung Galaxy S21 Ultra

s21 ultra image1 luae09ici4 jpg

بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی ماکرو در حال حاضر

  • نوع: گوشی هوشمند
  • آرایه دوربین: 108 مگاپیکسل عرض (f/1.8)
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض (f/2.2)
  • 10 مگاپیکسل تله فوتو (زوم 3 برابر، f/2.4)
  • 10 مگاپیکسل تله فوتو (زوم 10 برابر، f/4.9)
  • سنسور: 1/2.3 اینچ
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED (3200 x 1400).

[list_positive]

حالت ماکرو به خوبی کار می کند
راحتی یک گوشی هوشمند

[/list_positive]

[list_negative]

سنسور کوچکتر
خیلی گرونه

[/list_negative]

بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای حالت ماکرو هستند، اما همه آنها بهترین شهرت را ندارند، و برخی از آنها از نظر وضوح یا فوکوس پایین‌تر هستند. Samsung Galaxy S21 Ultra، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی در حال حاضر، با یک حالت ماکرو با کاربری آسان که بسیار مؤثر است، به خوبی خود را تبرئه می‌کند. به سادگی گوشی را در فاصله 10 سانتی متری سوژه حرکت دهید تا حالت ماکرو کنترل شود و به شما امکان می دهد از فواصل بسیار نزدیک عکس های ماکرو بگیرید. فوکوس خودکار موثر این گوشی این امکان را به شما می‌دهد تا جزئیات کوچکی را که حتی چشم انسان نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حل کنید. این تلفن از ماژول دوربین فوق عریض برای تولید عکس‌های ماکرو خود استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید واقعاً کادر را با سوژه خود پر کنید. این یک تلفن نسبتاً گران است، اما حالت‌های ماکرو در تلفن‌های ارزان‌تر به سادگی قابل مقایسه نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *