راهنمای خرید

بهترین دوربین برای تولید محتوا و ولاگ در سال 2024

igRC6FDJv5DUAMA6kWQBe4 1024 80.jpg

بهترین دوربین برای تولید محتوا، با هر بودجه‌ای که دارید

چه تازه‌کار باشید و چه یک خالق محتوا باسابقه، بهترین دوربین‌های تولید محتوا می‌توانند محتوای شما را به سطحی جدید ارتقا دهند. فرقی نمی‌کند برای تیک‌تاک، اینستاگرام یا یوتیوب محتوا تولید می‌کنید، ما به‌طور کامل بهترین دوربین‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم ابزار مناسب برای کارتان را پیدا کنید. در این راهنما، توصیه‌های تخصصی ما را به ترتیب اولویت می‌توانید دنبال کنید.

به نظر ما بهترین دوربین حال حاضر برای اکثر تولیدکنندگان محتوا، DJI Osmo Pocket 3 است. این دوربین جیبی، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تلفن هوشمند شماست و از یک گیمبال لرزشگیر سه محوره بهره می‌برد. Osmo Pocket 3 با داشتن قابلیت‌های ردیابی خودکار هوشمند، به شما امکان می‌دهد به راحتی و با یک دست، ویدیوهای 4K باکیفیت و بدون لرزش ضبط کنید.

از آنجایی که انتظارات هر تولیدکننده محتوا متفاوت است، ما سعی کرده‌ایم تا در این بررسی، طیف وسیعی از بودجه‌ها و نیازها را پوشش دهیم. فارغ از دسته‌بندی و قیمت، انتخاب هر دوربین بر اساس فرآیند بررسی عمیق و بی‌طرفانه ما انجام شده است. تیم مجرب ما نه تنها مشخصات و ویژگی‌ها را مقایسه می‌کند، بلکه کارایی آن‌ها را در سناریوهای دنیای واقعی نیز آزمایش می‌کند. ما همه چیز را از فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر گرفته تا سهولت استفاده و کیفیت کلی ویدیو ارزیابی می‌کنیم.

بر اساس نتایج به دست آمده، لیستی از بهترین دوربین‌های تولید محتوا را برای شما تهیه کرده‌ایم. در این لیست، فرقی نمی‌کند یک تولیدکننده حرفه‌ای باشید یا تازه کار خود را شروع کرده باشید، می‌توانید با توجه به نوع محتوایی که تولید می‌کنید، گزینه‌های عالی پیدا کنید. همچنین برای کمک به انتخاب بهتر، نکات مفیدی برای خرید دوربین نیز ذکر کرده‌ایم. اگر به دنبال فیلمبرداری فراتر از تولید محتوا هستید، راهنمای بهترین دوربین‌های فیلمبرداری ما را نیز مطالعه کنید.

لیست سریع برترین دوربین‌های تولید محتوا

وقت کافی برای خرید ندارید؟ از خلاصه‌ی راهنمای ما برای رسیدن به بهترین دوربین‌های تولید محتوا برای هر نیاز و بودجه‌ای استفاده کنید. زمانی که دوربینی متناسب با نیازهای خود پیدا کردید، از لینک‌های زیر هر گزینه برای دسترسی به بررسی‌های تخصصی ما استفاده کنید.

DJI Osmo Pocket opt250

1.DJI Osmo Pocket

بهترین دوربین تولید محتوا با قیمت مناسب

دوربین DJI Osmo Pocket 3 با ترکیب لرزشگیر گیمبال، طراحی بسیار قابل حمل و قیمت مناسب، ابزاری فوق‌العاده برای تولیدکنندگان محتوای تک نفره است.

Sony ZV 1 opt250

2. Sony ZV-1

بهترین دوربین تولید محتوای کامپکت

دوربین Sony ZV-1 با بدنه‌ای جمع و جور، فوکوس خودکار عالی و صفحه نمایش چرخان جانبی، امکان فیلمبرداری حرفه‌ای را در جیب شما قرار می‌دهد.

Panasonic Lumix GH6 opt250

3. Panasonic Lumix GH6

بهترین دوربین تولید محتوای پریمیوم

دوربین Panasonic Lumix GH6 یک دوربین میکرو چهار سوم برای فیلمسازان است. کاربری فوق‌العاده و لرزشگیر تصویر عالی، این دوربین را به انتخابی ایده‌آل برای تولید محتوا تبدیل می‌کند.

Fujifilm X S20 opt250

4.Fujifilm X-S20

بهترین دوربین تولید محتوای ترکیبی

دوربین Fujifilm X-S20 با داشتن حالت اختصاصی تولید محتوا و ویژگی‌های ویدیویی چشم‌گیر، ساخت محتوای باکیفیت را آسان می‌کند.

Sony ZV E1 opt250

5. Sony ZV-E1

بهترین دوربین تولید محتوای فول‌فریم

دوربین Sony ZV-E1 با کنترل‌های ساده و حسگر فول‌فریم کارآمد، فیلمبرداری آسان و باکیفیت ویدیوهای 4K در هر نوری را امکان‌پذیر می‌کند.

Nikon Z30 opt250

6. Nikon Z30

بهترین دوربین تولید محتوا برای تازه‌کاران

دوربین Nikon Z30 یک دوربین کاربرپسند با امکانات عالی برای تولیدکنندگان محتوا است و ارزش خرید فوق‌العاده‌ای را برای تازه‌کاران ارائه می‌دهد.

Panasonic Lumix S5 II opt250

7. Panasonic Lumix S5 II

بهترین دوربین تولید محتوای میان‌رده

لرزشگیر مؤثر و ضبط 6K بدون کراپ، دوربین Panasonic Lumix S5 II را به گزینه‌ای همه‌کاره برای تولید محتوای اجتماعی تبدیل می‌کند.

Canon Powershot V10 opt250

8. Canon Powershot V10

بهترین دوربین تولید محتوای اختصاصی

دوربین Canon Powershot V10 برای ساده‌سازی هر چه بیشتر فرآیند تولید محتوا طراحی شده است. این دوربین گرچه بی‌نقص نیست، اما اندازه و قیمت آن برای تازه‌کاران جذاب است.

GoPro Hero 12 Black opt250

9. GoPro Hero 12 Black

بهترین دوربین اکشن برای تولید محتوا

دوربین GoPro Hero 12 Black یک دوربین اکشن با تعداد زیادی از حالت‌های فیلمبرداری است و ابزاری قابل اعتماد برای کسانی است که به دنبال ساخت ویدیوهای ماجراجویانه هستند.

Insta360 Go 2 opt250

10. Insta360 Go 2

بهترین دوربین کوچک برای تولید محتوا

دوربین Insta360 Go 2 یک دوربین کوچک با قابلیت کنترل از راه دور از طریق کیس شارژ است و ابزاری عالی برای ساخت لحظه‌ای ویدیوهای مورد نظر شماست.

DJI OM 5 opt250

11. DJI OM 5

بهترین گیمبال گوشی هوشمند برای تولید محتوا

گیمبال DJI OM 5 با گریپ لرزشگیر و قابلیت‌های ردیابی هوشمند، از طریق گیمبال خود، توانایی‌های گوشی هوشمند شما را برای تولید محتوا ارتقا می‌دهد.

بهترین دوربین‌های تولید محتوا در سال 2024

دیجی‌سنتر تلاش می‌کند تا با بررسی دقیق تک‌ تک محصولات و خدمات، به شما در داشتن خریدی مطمئن یاری برساند. در ادامه، لیستی از بهترین دوربین‌های تولید محتوا در سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید. تیم دیجی‌سنتر هرکدام از این دوربین‌ها را به طور کامل بررسی کرده است؛ بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر از توصیه‌های ما استفاده کنید.

بهترین دوربین تولید محتوا با قیمت مناسب

DJI Osmo Pocket opt1000

1. DJI Osmo Pocket 3

بهترین دوربین تولید محتوا با قیمت مناسب


مشخصات فنی

  • نوع: کامپکت
  • اندازه حسگر: 1 اینچ
  • رزولوشن: 10 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: 20 میلی‌متر
  • منظره‌یاب: ندارد
  • اتصالات: وای‌فای
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 13.97 × 4.2 × 3.35 سانتی‌متر، 179 گرم

مزایا

  • حسگر ۱ اینچی بسیار بزرگ: این دوربین در مقایسه با نسل قبلی خود از حسگر بزرگتری بهره می‌برد که منجر به ارتقای کیفیت تصویر در محیط‌های کم نور و همچنین امکان فیلمبرداری با نسبت‌های تصویر متنوع می‌شود.
  • فیلمبرداری با نسبت‌های تصویر مختلف و صفحه‌نمایش چرخان: با وجود صفحه‌نمایش لمسی چرخان ۲ اینچی و قابلیت فیلمبرداری با نسبت‌های تصویر گوناگون، می‌توانید به راحتی برای پلتفرم‌های مختلف محتوا تولید کنید.
  • پکیج مخصوص ولاگرها: کمپانی DJI برای ولاگرها یک پکیج شامل لوازم جانبی کاربردی نظیر بادگیر، سه‌پایه و میکروفون جانبی ارائه می‌دهد.

معاب

  • گرم شدن در زمان فیلمبرداری طولانی: در صورت فیلمبرداری طولانی مدت، بدنه‌ی دوربین ممکن است کمی داغ شود.
  • محدودیت در عکاسی: با وجود ارتقای حسگر، عکس‌های ثبت شده با این دوربین در محیط‌های کم نور کیفیت ایده‌آل ندارند و رزولوشن آن‌ها نیز تنها ۱۰ مگاپیکسل است.

دوربین DJI Osmo Pocket 3 یک دوربین فوق‌العاده کامپکت برای تولید محتواست که نسبت به نسل قبلی خود، DJI Osmo Pocket 2، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. این دوربین با ترکیب بدنه‌ی کوچک، لرزشگیر سه محوره و کیفیت فیلمبرداری عالی (که حتی با دوربین‌های بزرگ‌تر مانند Sony ZV-1 رقابت می‌کند)، به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده است.

با انتخاب Osmo Pocket 3، نسبت به استفاده از گوشی هوشمند برای ولاگ، ارتقای قابل توجهی را تجربه خواهید کرد. این دوربین کوچک نه تنها از فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه (مناسب برای فیلم‌های اسلوموشن) پشتیبانی می‌کند، بلکه به لطف لرزشگیر گیمبال و اندازه‌ی جیبی، بسیار راحت‌تر از دوربین‌های با لنز قابل تعویض است. Osmo Pocket 3 همچنین از میکروفون‌های جانبی پشتیبانی می‌کند، با اینکه کیفیت میکروفون داخلی برای صداگذاری مناسب است.

ویژگی‌های جدیدی مانند حسگر ۱ اینچی و صفحه‌نمایش لمسی چرخان 2 اینچی، جایگاه این دوربین را به عنوان بهترین دوربین تولید محتوا برای بسیاری از افراد تثبیت کرده است. حسگر 1 اینچی نه تنها قابلیت‌های Osmo Pocket 3 در محیط‌های کم نور و رزولوشن را بهبود بخشیده است، بلکه امکان فیلمبرداری با نسبت‌های تصویر مختلف را نیز فراهم می‌کند. صفحه‌نمایش لمسی چرخان این دوربین، جابه‌جایی بین نسبت تصویر مربعی عمودی و نسبت تصویر 16:9 افقی را آسان می‌کند و با توجه به کیفیت بالای فیلمبرداری، در هنگام تغییر نسبت تصویر، هیچ گونه افت کیفیتی را شاهد نخواهید بود.


چه کسانی DJI Osmo Pocket 3 را انتخاب کنند؟

ولاگرهای تک نفره که با دست فیلمبرداری می‌کنند: قابلیت تعقیب سوژه (ActiveTrack) به مانند یک فیلمبردار شخصی عمل می‌کند و لرزشگیر سه محوره، فیلمبرداری بدون لرزش و باکیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

علاقه‌مندان به حمل و نقل آسان: همانطور که از نامش پیداست، Pocket 3 به لطف ابعاد کوچک و وزن کم، به راحتی قابل حمل بوده و برای هر موقعیت ولاگینگ مناسب است.

چه کسانی DJI Osmo Pocket 3 را انتخاب نکنند؟

علاقه‌مندان به عکاسی باکیفیت: اگر به عکاسی باکیفیت، به خصوص در محیط‌های کم نور اهمیت می‌دهید، این دوربین گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست. حسگر این دوربین با وجود بهبودهایی که داشته است، در عکاسی با نور کم عملکرد ایده‌آلی ندارد و رزولوشن آن نیز تنها ۱۰ مگاپیکسل است.

کاربرانی که از گوشی هوشمند خود راضی هستند: اگر از کیفیت فیلمبرداری گوشی هوشمند خود راضی هستید و تمایل به استفاده از دوربین جداگانه ندارید، گیمبال‌هایی نظیر DJI OM 5 که روی گوشی نصب می‌شوند، می‌توانند نیاز شما را برطرف سازند.


بهترین دوربین کامپکت برای تولید محتوا

Sony ZV 1 opt1000

2. Sony ZV-1

بهترین دوربین تولید محتوا برای اکثر افراد


مشخصات فنی

  • نوع: کامپکت
  • اندازه حسگر: 1 اینچ
  • رزولوشن: 20.1 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: 24-70 میلی‌متر
  • منظره‌یاب: ندارد
  • صفحه‌نمایش: 3.0 اینچی لمسی با قابلیت چرخش، 0.921 میلیون نقطه
  • اتصالات: وای‌فای، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 105.5 × 60.0 × 43.5 میلی‌متر، 294 گرم

مزایا

  • فوکوس خودکار بی‌نظیر: سیستم فوکوس خودکار ZV-1 سریع، دقیق و قابل اعتماد است و می‌تواند به سرعت سوژه را تشخیص دهد و روی آن فوکوس کند.
  • لنز 24-70 میلی‌متری باکیفیت: این لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8-2.8 برای عکاسی در نور کم و همچنین عکاسی پرتره با بوکه‌ی زیبا مناسب است.
  • طراحی جمع و جور و قابل حمل: ZV-1 به راحتی در جیب یا کیف شما جای می‌گیرد و می‌توانید آن را به هر کجا که می‌خواهید ببرید.

معایب

  • کنترل‌های لمسی محدود: ZV-1 به اندازه‌ی برخی از دوربین‌های دیگر از کنترل‌های لمسی بهره نمی‌برد.
  • پورت MicroUSB: این دوربین از پورت MicroUSB به جای USB-C استفاده می‌کند که ممکن است برای برخی از کاربران مشکل‌ساز باشد.

ما بر این باوریم که دوربین سونی ZV-1 با ابعاد کوچک و قدرت بالا، دقیقا همان چیزی است که اکثر افراد از یک دوربین کوچک برای تولید محتوا انتظار دارند. بدنه‌ی جمع و جور این دوربین به همراه کفشک برای نصب تجهیزات جانبی، پورت میکروفون و صفحه‌نمایش لمسی چرخان، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. در بررسی‌های میدانی، سیستم تعقیب سوژه و فوکوس خودکار چشمی (Eye AF) این دوربین را در رده‌ی بهترین‌ها قرار داد. همچنین حسگر 1 اینچی آن قادر به ضبط ویدیوهای 4K/30p با جزئیات دقیق و کیفیت بالا است.

بررسی‌های ما تایید می‌کند که ZV-1 با داشتن ویژگی‌های کاربردی مانند فیلتر ND داخلی و پروفایل‌های S-Log2 برای علاقه‌مندان به اصلاح رنگ، عمق زیادی را برای یک دوربین کامپکت ارائه می‌دهد.

در حالی که مدل جدیدتر سونی ZV-1F با لنز 20 میلی‌متری عریض‌تر و رابط کاربری مشابه گوشی‌های هوشمند با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود، اما سیستم فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست قدیمی‌تر و کفشک فاقد اتصال الکتریکی باعث می‌شود تا از رسیدن به رتبه‌ی برتر باز بماند. مدل سونی ZV-II هم که جانشین گران‌تر ZV-1 است، با وجود لنز عریض‌تر، از لرزشگیر داخلی بی‌بهره است. این دوربین‌ها عالی هستند، اما مجموعه‌ی ویژگی‌های آن‌ها ارزش هزینه‌ی اضافی را ندارد، به خصوص با توجه به اینکه سونی همچنان به فروش ZV-1 ادامه می‌دهد.


چه کسانی Sony ZV-1 را انتخاب کنند؟

ولاگرهایی که به دنبال یک دوربین جیبی هستند: سونی ZV-1 با بدنه‌ی جمع و جور و در عین حال امکانات فراوان، تعادل فوق‌العاده‌ای بین قابلیت حمل و عملکرد عالی برای تولید محتوا را ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان به فوکوس خودکار بی‌نظیر: این دوربین با پردازنده‌ی Bionz X و قابلیت فوکوس خودکار چشمی در زمان واقعی (Real-time Eye AF)، سوژه را با سرعت و دقت بی‌رقیبی تشخیص داده و روی آن فوکوس می‌کند.

چه کسانی Sony ZV-1 را انتخاب نکنند؟

علاقه‌مندان به لرزشگیر فوق‌العاده قوی: لرزشگیر Active SteadyShot عملکرد خوبی دارد، اما به پای لرزشگیر گیمبال DJI Osmo Pocket 3 نمی‌رسد.

ولاگرهایی که در تمام شرایط آب و هوایی فیلمبرداری می‌کنند: سونی ZV-1 یک دوربین تولید محتوای خوش‌ساخت است، اما مقاومت در برابر آب و هوا ندارد و بنابراین برای استفاده در باران مناسب نیست.


بهترین دوربین پریمیوم برای تولید محتوا

Panasonic Lumix GH6 opt1000

3. Panasonic Lumix GH6

بهترین دوربین پریمیوم برای تولید محتوا


مشخصات فنی

  • نوع: بدون آینه
  • اندازه حسگر: Micro Four Thirds
  • رزولوشن: 25.2 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: —
  • منظره‌یاب: الکترونیکی (EVF) با 5.68 میلیون نقطه
  • صفحه‌نمایش: 3.0 اینچی لمسی با قابلیت چرخش، 1.84 میلیون نقطه
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 5.7K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 138.4×100.3×99.6 میلی‌متر، 823 گرم

مزایا

  • تنوع گسترده در آپشن‌های فیلمبرداری: این دوربین با قابلیت‌های فیلمبرداری 5.7K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه و V-Log/L-Log برای انعطاف‌پذیری بیشتر در اصلاح رنگ، نیازهای مختلف فیلمبرداران را برآورده می‌کند.
  • صفحه‌نمایش لمسی با قابلیت چرخش و ارگونومی عالی: صفحه‌نمایش GH6 به راحتی در جهات مختلف چرخانده می‌شود و بدنه‌ی آن برای استفاده‌ی طولانی‌مدت خوش‌دست است.

معایب

  • بزرگ‌تر و سنگین‌تر از GH5 II: این دوربین نسبت به مدل قبلی خود، GH5 II، ابعاد و وزن بزرگ‌تری دارد.
  • فوکوس خودکار ضعیف‌تر در مقایسه با رقبای برتر: سیستم فوکوس خودکار GH6 به سرعت و دقت سیستم فوکوس خودکار برخی از دوربین‌های رقیب نیست.

دوربین پاناسونیک GH5 Mark II با ابعاد جمع و جور و قابلیت‌های فراوان، محبوب دل ولاگرها بود. اما حالا غول جدیدی پا به میدان گذاشته: GH6!

این دوربین با حسگر 25.2 مگاپیکسلی، فیلم‌هایی با وضوح خیره‌کننده 5.7K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. از 10 بیت گرفته تا خنک‌کننده فن برای ضبط‌های طولانی، GH6 همه‌چیز را برای خلق محتوای ویدیویی بی‌نظیر در اختیار شما می‌گذارد.

با وجود کمی بزرگ‌تر شدن نسبت به GH5 Mark II، این دوربین همچنان خوش‌دست و قابل حمل است. بدنه‌ی مقاوم، کنترل‌های آشنا و چراغ‌های ضبط جدید، کار با GH6 را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. صفحه‌نمایش لمسی 3 اینچی هم به هر سمتی که می‌خواهید می‌چرخد تا به‌راحتی از خودتان فیلمبرداری کنید.

GH6 از نظر اتصالات کم و کسری ندارد و خیالتان از این بابت راحت است. فقط قابلیت لایو استریمینگ را در آن پیدا نخواهید کرد. سیستم فوکوس خودکار هم نسبت به GH5 Mark II پیشرفت کرده و لرزشگیر تصویر هم لرزش‌های ناخواسته را به‌خوبی از بین می‌برد.

GH6، انتخابی ایده‌آل برای ولاگرهای حرفه‌ای که به دنبال کیفیت و کارایی بی‌نظیر هستند.


چه کسانی Panasonic GH6 را تهیه کنند؟

به دنبال یک دوربین فیلمبرداری عالی هستید: با مجموعه‌ای کامل از حالت‌های فیلمبرداری و ویژگی‌ها، Panasonic GH6 در زمینه‌ی فیلمبرداری یک غول به شمار می‌رود.

به ارگونومی خوب اهمیت می‌دهید: Panasonic GH6 از ساختار مستحکمی برخوردار است و در دست به خوبی جای می‌گیرد. بدنه‌ی این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و خوش‌دست است.

چه کسانی Panasonic GH6 را تهیه نکنند؟

به حسگر فول‌فریم نیاز دارید: GH6 با حسگر Micro Four Thirds نتایج عالی ارائه می‌دهد، اما دوربین‌های رقیب با حسگر فول‌فریم در محیط‌های کم‌نور عملکرد بهتری دارند.

به دنبال جدیدترین فوکوس خودکار هستید: سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست عملکرد خوبی دارد، اما سیستم‌های فوکوس خودکار ترکیبی سونی و کانن سریع‌تر و دقیق‌تر هستند.


بهترین دوربین هیبریدی برای تولید محتوا

Fujifilm X S20 opt1000

4. فوجی‌فیلم X-S20

بهترین دوربین بدون آینه همه‌کاره برای ولاگینگ


مشخصات فنی

  • نوع: بدون آینه
  • اندازه حسگر: APS-C
  • رزولوشن: 26.1 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر:  —
  • منظره‌یاب: الکترونیکی (EVF) با 0.39 اینچ و 2.36 میلیون نقطه
  • صفحه‌نمایش: 3.0 اینچی لمسی با قابلیت چرخش، 1.84 میلیون نقطه
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 127.7 x 85.1 x 65.4 میلی‌متر، 491 گرم

مزایا

  • حالت اختصاصی ولاگ: این دوربین دارای یک حالت اختصاصی ولاگ است که تنظیمات و ابزارهای لازم برای فیلمبرداری آسان و باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ردیابی سوژه بهبود یافته: سیستم فوکوس خودکار این دوربین به طور قابل توجهی ارتقا یافته و می‌تواند سوژه را با دقت بیشتری دنبال کند.

معایب

  • فاقد مقاومت در برابر آب و هوا: این دوربین در برابر آب و هوا مقاوم نیست و باید در شرایط آب و هوایی مناسب از آن استفاده کرد.
  • نسبتا گران: قیمت این دوربین نسبت به برخی از دوربین‌های دیگر موجود در بازار بیشتر است.

فوجی‌فیلم X-S20 با الهام از X-S10 که یکی از دوربین‌های محبوب ما برای ولاگینگ بود، حالا با قابلیت‌های جدید، به انتخابی کاربرپسندتر برای تولیدکنندگان محتوای تازه‌کار تبدیل شده است.

بدنه‌ی خوش‌دست X-S20 دقیقا مشابه X-S10 است و ارگونومی عالی‌ای را ارائه می‌دهد. همچنین طبق بررسی‌های اولیه، تنظیمات ساده‌تر شده روی صفحه‌ی بالای دوربین باعث شده تا کار با این ابزار حرفه‌ای، راحت‌تر از گذشته باشد.

همانند X-S10 و X-T4، حسگر این دوربین نیز از نوع 26.1 مگاپیکسلی X-Trans CMOS 4 است که در بررسی‌های قبلی، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به اثبات رسانده است. اما X-S20 پا را فراتر گذاشته و امکان ضبط داخلی با کیفیت خیره‌کننده‌ی 6K/30p 4:2:2 10 بیت را ارائه می‌دهد که شاید بتوان گفت برای بسیاری از کاربران، بیش از حد نیاز باشد! لرزشگیر داخلی بهبود یافته نیز در تست‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده است. باتری بزرگ‌تر این دوربین هم باعث می‌شود تا X-S20 یک دوربین بدون آینه همه‌کاره و عالی به نظر برسد.

البته افزایش قیمت این دوربین، ممکن است برای بسیاری از افراد تازه‌کار ناامیدکننده باشد. همچنین نبود مقاومت در برابر آب و هوا، ضعف دیگری است که به چشم می‌خورد. مدل قدیمی‌تر X-S10 همچنان با قیمت پایین‌تری در بازار وجود دارد، اما ویژگی‌هایی مانند حالت اختصاصی ولاگ که تنظیمات خلاقانه را تنها با یک ضربه در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود X-S20 گزینه‌ی وسوسه‌کننده‌تری برای ولاگرها باشد.


بخرید اگر:

به دنبال مشخصات برتر برای فیلمبرداری هستید: با قابلیت ضبط داخلی 6K/30p 4:2:2 10 بیت، X-S20 از نظر کیفیت فیلمبرداری در بین بهترین دوربین‌های ولاگ قرار می‌گیرد.

دوربینی که برای یادگیری و خلاقیت ایده‌آل است: این دوربین با وجود قیمت بالا، برای استفاده‌ی افراد مبتدی هم مناسب است و در عین حال، ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

نخرید اگر:

به دوربینی مقاوم نیاز دارید: X-S20 از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است، اما در شرایط مختلف آب و هوا مقاوم نیست و باید در شرایط آب و هوایی مناسب از آن استفاده شود.

بودجه‌ی محدودی دارید: با وجود ارتقاء‌های فراوان، افزایش قابل توجه قیمت نسبت به نسل قبلی، باعث می‌شود خریداران با بودجه‌ی محدود در انتخاب X-S20 تجدید نظر کنند.


بهترین دوربین فول فریم برای ولاگینگ 4K

Sony ZV E1 opt1000

5. سونی ZV-E1

بهترین دوربین فول فریم برای ولاگینگ 4K


مشخصات فنی

  • نوع: بدون آینه
  • سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 12.1 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی: ندارد
  • منظره یاب: ندارد
  • صفحه نمایش: 3.0 اینچ لمسی با قابلیت چرخش، 1.036 میلیون نقطه
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • فیلمبرداری: 4K/120p (محدود به 4K/60p تا زمان آپدیت فریم‌ویر)
  • ابعاد: 121.0×71.9×54.3 میلی‌متر
  • وزن: 483 گرم

مزایا

  • سنسور مشابه سونی A7S III: این دوربین از همان سنسور قدرتمند A7S III استفاده می‌کند که کیفیت تصویر عالی را در نور کم و تاریکی ارائه می‌دهد.
  • مناسب برای ولاگینگ با کیفیت بالا: ZV-E1 با قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار سریع و دقیق، صفحه نمایش لمسی چرخان و میکروفون داخلی با کیفیت، ولاگینگ با کیفیت بالا را آسان می‌کند.

معایب

  • یک اسلات کارت حافظه SD: این دوربین فقط یک اسلات کارت حافظه SD دارد که ممکن است برای برخی از کاربران کافی نباشد.
  • برای مبتدیان بیش از حد قدرتمند است: ZV-E1 با قابلیت‌های پیشرفته و قیمت بالا، ممکن است برای کاربران مبتدی مناسب نباشد.

یک دوربین ولاگینگ خوب باید جمع و جور و کاربری آسانی داشته باشد که سونی ZV-E1 هر دو مورد را به خوبی ارائه می‌دهد. این دوربین کوچکترین و سبک‌ترین دوربین فول‌فریم با لرزشگیر تصویر است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ولاگرهای تک‌نفره تبدیل می‌کند. ZV-E10 حتی قابل حمل‌تر است، اما حسگر APS-C کوچک‌تر آن کیفیت تصویر مشابهی ارائه نمی‌دهد.

بر اساس بررسی‌های ما، ZV-E1 به لطف حسگر فول‌فریم مشابه با دوربین قدرتمند A7S III، قادر به ضبط فیلم‌های 4K 60 فریم در ثانیه با وضوح بالا در تمام شرایط نوری است. همچنین، از لرزشگیر داخلی تصویر آن که فیلم‌های دستی فوق‌العاده نرمی را بدون نیاز به گیمبال ارائه می‌دهد، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. هوش مصنوعی پیشرفته نیز کارهای پس از ضبط را به حداقل می‌رساند: فوکوس خودکار با قابلیت قاب‌بندی خودکار به طور قابل اعتمادی سوژه‌ها را در کل تصویر دنبال می‌کند که به نظر ما برای ضبط‌های تک‌نفره یک مزیت عالی است.

این دوربین برای استفاده‌های سنگین ایده‌آل نیست، زیرا فاقد درگاه‌های تهویه و تنها دارای یک اسلات کارت حافظه است. همچنین کار کردن با صفحه‌نمایش لمسی چرخشی آن در فضای باز کمی دشوار است. با این حال، اگر یک تولیدکننده محتوای تک نفره هستید، همچنان ZV-E1 را بهترین انتخاب فول‌فریم برای ولاگینگ 4K می‌دانیم.


کیا این دوربین رو میخرن؟

ولاگرهای تک نفره: ZV-E1 با بدنه کوچک و وزن سبک به راحتی قابل حمل است. همچنین، تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) با فوکوس خودکار و تنظیم کادر به تولید محتوا کمک می‌کند.

علاقمندان به خروجی سریع: ابزارهای هوش مصنوعی مانند “قاب‌بندی خودکار” باعث کاهش زمان ویرایش می‌شوند، در حالی که تنظیمات “Cine Vlog” فیلم‌های جذابی را مستقیما از دوربین ارائه می‌دهد.

کیا این دوربین رو نمیخرن؟

حرفه‌ای‌های ویدیو: داشتن تنها یک درگاه کارت حافظه، محدودیت زمان ضبط و نبود فن خنک کننده، دوربین Sony ZV-E1 را برای کاربران حرفه‌ای مناسب نمی‌سازد.

علاقمندان به فیلم‌های اسلوموشن: اگر محتوای ولاگ شما با فریم ریت بالا ضبط نمی‌شود، ممکن است با Sony ZV-E1 گزینه‌های به صرفه‌تری پیدا کنید.


بهترین دوربین بدون آینه برای تولید محتوا مناسب مبتدیان

Nikon Z30 opt1000

6. نیکون Z30

بهترین دوربین بدون آینه برای ولاگینگ مبتدیان


مشخصات فنی

  • نوع: بدون آینه
  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 20.9 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: ندارد
  • منظره یاب: ندارد
  • صفحه نمایش: 3.0 اینچ لمسی با قابلیت چرخش، 1.04 میلیون نقطه
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث 4.2
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 4K 30p
  • ابعاد: 128×73.5×59.5 میلی‌متر
  • وزن: 405 گرم

مزایا

  • فیلمبرداری 4K بدون برش: این دوربین قادر به ضبط فیلم‌های 4K با کیفیت بالا بدون برش تصویر است.
  • صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش: صفحه نمایش لمسی این دوربین به شما امکان می‌دهد به راحتی از زوایای مختلف فیلمبرداری کنید.

معایب

  • عدم وجود لرزشگیر تصویر: این دوربین فاقد لرزشگیر تصویر داخلی است، که می‌تواند باعث لرزش و تار شدن تصاویر شود.
  • عدم وجود جک هدفون: این دوربین فاقد جک هدفون است، به این معنی که شما نمی‌توانید از میکروفون خارجی یا هدفون برای ضبط صدا استفاده کنید.

نیکون Z30 یک دوربین کامپکت با حسگر APS-C است که به طور ویژه برای ولاگرهای مبتدی طراحی شده است. این دوربین فاقد منظره یاب بوده و به جای آن از یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش استفاده می‌کند. شباهت ظاهری زیادی به سونی ZV-E10 دارد و کوچکترین و ارزان‌ترین دوربین بدون آینه APS-C نیکون تا به امروز محسوب می‌شود.

با وجود ابعاد کوچک، تست‌های ما نشان داد که گریپ بزرگ Z30 باعث شده تا این دوربین حتی در زمان فیلمبرداری سلفی به راحتی در دست جای گیرد. همچنین استفاده از صفحه نمایش 3.0 اینچی لمسی بسیار راحت است. با چرخاندن صفحه به حالت ولاگ، دوربین به حالت سلفی تغییر می‌کند و فوکوس خودکار به طور دقیق چهره شما را دنبال می‌کند. اما در حالت سلفی امکان کنترل بصری میزان صدا وجود ندارد. نبود جک هدفون باعث می‌شود که مانیتورینگ صدا به حدس و گمان متکی باشد.

مجموعه لنزهای APS-C نیکون همچنان محدود است، اما لنز کیت 16-50 میلی‌متری این دوربین به طرز چشمگیری شارپ است. از آنجایی که Z30 با استفاده از کل عرض سنسور فیلمبرداری می‌کند، می‌توانید از تمام میدان دید لنز استفاده کنید. لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EVR) نیز فیلم‌های دستی ولاگ را تثبیت می‌کند، اگرچه عملکرد آن در حالت بازو بسته (فیلمبرداری از فاصله نزدیک) با برش 1.3 برابری محدود می‌شود. اما با غیرفعال کردن EVR، Z30 می‌تواند فیلم‌های 4K/30p بدون برش و HD 120p را ضبط کند. Z30 با مجموعه‌ای از پروفایل‌های رنگی و ویژگی‌های کاربردی مانند چراغ نشانگر ضبط (Tally Lamp)، به عنوان یک انتخاب مناسب برای ولاگرهای تازه‌کار شناخته می‌شود.


چه افرادی این دوربین را انتخاب میکنند

در مرکز توجه هستید: دوربین نیکون Z30 با طراحی ویژه ولاگینگ، یک گزینه جمع و جور با صفحه نمایش لمسی چرخشی و چراغ نشانگر ضبط (Tally Light) کاربردی است.

به دنبال ویدیوهای باکیفیت و آسان هستید: این دوربین مجهز به سنسور 20.9 مگاپیکسل APS-C است که به صورت پیش فرض، فیلم‌های 4K باکیفیت و بدون برش را ارائه می‌دهد.

چه افرادی این دوربین را انتخاب نمیکنند

بهترین فوکوس خودکار را می خواهید: Z30 به راحتی افراد را هنگام ولاگینگ تشخیص می‌دهد، اما ZV-E10 فوکوس خودکار قوی‌تری دارد.

نیاز به مانیتورینگ صدا دارید: با نبود جک هدفون، امکان مانیتورینگ صدای زنده هنگام ضبط ولاگ وجود ندارد.


بهترین دوربین میان‌رده برای ولاگینگ

Panasonic Lumix S5 II opt1000

7. پاناسونیک S5 II

بهترین دوربین هیبریدی میان‌رده برای ولاگینگ


مشخصات فنی:

  • نوع: بدون آینه
  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 24 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: ندارد
  • منظره یاب: 3.69 میلیون نقطه OLED
  • صفحه نمایش: 3.0 اینچ، 1.84 میلیون نقطه لمسی با قابلیت چرخش
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 6K 30p
  • ابعاد و وزن: 132.6 x 97.1 x 81.9 میلی‌متر، 714 گرم

مزایا

  • فیلمبرداری بدون برش: برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مناسب است.
  • لرزشگیر تصویر موثر: برای فیلمبرداری دستی ایده‌آل است.

معایب

  • تمرکز بر عکاسی و فیلمبرداری خودکار: برای کاربرانی که به دنبال کنترل دستی بیشتر هستند، مناسب نیست.
  • فاصله کانونی ثابت 20 میلی‌متر: تنوع فاصله کانونی را محدود می‌کند.

برای بسیاری از ولاگرها، دوربین فول‌فریم بیش از حد نیاز است، اما اگر می‌خواهید با استفاده از حسگر بزرگ‌تر به ضبط ولاگ بپردازید، پاناسونیک S5 II به نظر ما انتخاب خوبی است. این دوربین نسبت به پاناسونیک GH5 (که قبلا به آن اشاره شد) سبک‌تر است، اما همچنان در دست احساس محکمی دارد.

داشتن یک چراغ نشانگر ضبط (Tally Light) هنگام کار انفرادی مفید می‌بود، اما در غیر این صورت، در تست‌های انجام‌شده کنترل‌های آن را بصری و کارآمد یافتیم. همچنین دارای یک صفحه‌نمایش لمسی چرخان با وضوح بالا است که برای کادربندی بسیار کاربردی است.

بررسی ما نشان داد که S5 II در زمان فیلمبرداری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این دوربین قادر به ضبط فیلم‌های 6K/30p با رنگ‌های غنی و محدوده دینامیکی گسترده است. نکته قابل توجه این است که امکان ضبط ویدیو بدون برش با استفاده از نسبت تصویر کامل 3:2 سنسور وجود دارد، به این معنی که به راحتی می‌توانید محتوا را برای پلتفرم‌های اجتماعی مختلف برش دهید.

پاناسونیک سرانجام فوکوس خودکار تشخیص فاز را برای فیلمبرداری روی S5 II تعبیه کرده است. این قابلیت در کنار لرزشگیر تصویر کارآمد، حتی هنگام فیلمبرداری با دست، به ویدیوهایی فوق‌العاده روان منجر می‌شود.

بسته به لنزی که انتخاب می‌کنید، برخی از ولاگرها ممکن است برش 1.5 برابری در فیلم‌های 4K/60p را محدودکننده بدانند، در حالی که برای ویژگی‌هایی مانند استریم بی‌سیم IP به مدل برتر S5 IIX نیاز خواهید داشت. با این حال، ما همچنان S5 II را به خصوص با لنز عالی 20-60mm کیت، یک مجموعه هیبریدی جذاب برای ولاگرها می‌دانیم.


چه افرادی این دوربین را انتخاب میکنند

ولاگرهای شبکه‌های اجتماعی: با ضبط فیلم بدون برش با استفاده از کل سنسور، S5 II انعطاف‌پذیری زیادی برای کادربندی ولاگ‌ها متناسب با پلتفرم‌های مختلف به شما می‌دهد.

ولاگرهای سیار: فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر عالی و بدنه سبک‌وزن، S5 II را به ابزاری فوق‌العاده برای فیلمبرداری دستی تبدیل می‌کند.

چه افرادی این دوربین را انتخاب نمیکنند

علاقمندان به فیلم‌های اسلوموشن: S5 II در زمان فیلمبرداری با فریم ریت بالا محدودیت‌هایی دارد، به طوری که در فیلم‌های 4K/60p با برش 1.5 برابری مواجه می‌شوید.

علاقمندان به طراحی زیبا: طراحی زاویه‌دار S5 II ممکن است برای همه سلیقه‌ها جذاب نباشد و در این لیست، گزینه‌های خوش‌دست‌تر و زیباتری برای ولاگینگ وجود دارد.


بهترین دوربین ولاگینگ اختصاصی

Canon Powershot V10 opt1000

8. کانن PowerShot V10

بهترین دوربین اختصاصی برای ولاگینگ


مشخصات فنی

  • نوع: کامپکت
  • اندازه سنسور: 1 اینچ
  • رزولوشن: 20.9 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: 18 میلی‌متر
  • منظره یاب: ندارد
  • صفحه نمایش: 2.0 اینچ، 0.46 میلیون نقطه لمسی با قابلیت چرخش
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 4K 30p
  • ابعاد و وزن: 211 گرم

مزایا

  • طراحی مناسب برای ولاگینگ: این دوربین به طور خاص برای ولاگینگ طراحی شده است و بدنه‌ای جمع و جور و سبک دارد که به راحتی می‌توان با یک دست آن را نگه داشت.
  • لنز فوق عریض: این دوربین دارای لنز فوق عریض 24 میلی‌متری است که برای فیلمبرداری از سلفی و نماهای گروهی ایده‌آل است.

معایب

  • عملکرد ضعیف: این دوربین از نظر عملکرد به روز نیست و ممکن است در نور کم و یا هنگام فیلمبرداری از سوژه‌های متحرک با مشکل مواجه شود.
  • اکسسوری‌های ضعیف: اکسسوری‌های این دوربین به خوبی طراحی نشده‌اند و ممکن است استفاده از آنها دشوار باشد.

کانن PowerShot V10 یک دوربین کاملاً جدید است که برای رقابت با گوشی‌های هوشمند در زمینه ولاگینگ ساخته شده است. این دوربین از همان حسگر ۱ اینچی PowerShot G7 X III مدل ۲۰۱۹ بهره می‌برد، اما برای کار با لنز ثابت ۱۸ میلی‌متری f/2.8 بهینه‌سازی شده تا رقیبی برای سونی ZV-1F باشد.

اگرچه از برخی جهات قدیمی به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با اکثر گوشی‌های هوشمند برتری دارد و در شرایط نوری مناسب، تصاویر واضح و جزئیاتی را ثبت می‌کند. سیستم تشخیص سوژه نیز در تست‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و به طور دقیق سوژه را دنبال می‌کند.

در بررسی این دوربین، شکل ظاهری آن کمی عجیب به نظر رسید و جای برخی بهبودهای طراحی وجود دارد، اما در کل کاربری راحتی دارد. صفحه‌نمایش لمسی ۲ اینچی که به سمت بالا باز می‌شود، برای کادربندی مفید است، اگرچه برای دیدن بهتر از جلو کمی مشکل دارد. همچنین، کنترل‌های ساده‌ی آن، شامل دکمه‌ی بزرگ ضبط، کار را بسیار آسان می‌کند. پایه‌ی داخلی این دوربین نیز کار را برای ولاگرهای تنها راحت‌تر می‌کند.

لرزشگیر تصویر دیجیتال هنگام راه رفتن کمی لرزش را نشان می‌دهد، اما این مورد احتمالاً با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده بهبود می‌یابد. امکان لایو استریم بی‌سیم و ساده نیز قابلیت‌های ولاگینگ این دوربین را افزایش می‌دهد.

بنابراین، در حالی که PowerShot V10 نمی‌تواند با جدیدترین رقبای خود رقابت کند، اما برای ولاگرهایی که به سادگی و عملکرد point-and-shoot (عکاسی بدون تنظیمات زیاد) اهمیت می‌دهند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود.


چه افرادی این دوربین را انتخاب میکنند

علاقمندان به سادگی در ولاگینگ: PowerShot V10 به عنوان یک راهکار (عکاسی بدون تنظیمات زیاد) برای ولاگینگ طراحی شده است و دارای امکانات اصلی و کاربردی است.

ولاگرهای اهل سفر: با داشتن صفحه نمایش چرخان و پایه‌ی بازشونده، PowerShot V10 در عین حال که کاربردی است، به راحتی قابل حمل است.

چه افرادی این دوربین را انتخاب نمیکنند

علاقمندان به بالاترین کیفیت فیلمبرداری: این دوربین باوجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد، از فناوری قدیمی‌تری بهره می‌برد و در نتیجه بسیاری از بهترین گوشی‌های هوشمند می‌توانند ویدیوهای ولاگ ۴K با کیفیتی مشابه ضبط کنند.

علاقمندان به کنترل دستی: PowerShot V10 برای اینکه کاربر را سردرگم نکند، کنترل دستی کاربر را به یک حالت نوردهی دستی محدود می‌کند، بنابراین برای افراد حرفه‌ای مناسب نیست.


بهترین دوربین ورزشی برای ولاگینگ

GoPro Hero 12 Black opt1000

9. گوپرو Hero 12 Black

بهترین دوربین ورزشی برای ولاگینگ


  • مشخصات فنی
  • نوع دوربین: دوربین ورزشی (اکشن کمرا)
  • سنسور: CMOS با سایز ۱/۱.۹ اینچ
  • رزولوشن: ۲۷ مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: ۱۲ میلی‌متر
  • ویزور (جستجوگر): ندارد
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی عقب ۲.۲۷ اینچ – صفحه نمایش جلویی ۱.۴ اینچ
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • بالاترین رزولوشن فیلمبرداری: ۵.۳K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: ۷۱.۸ در ۵۰.۸ در ۳۳.۶ میلی‌متر، ۱۵۴ گرم

مزایا

  • نسبت تصویر منعطف برای فیلم‌های عمودی: این دوربین از نسبت تصویر 9:16 برای فیلم‌های عمودی پشتیبانی می‌کند که برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و TikTok ایده‌آل است.
  • رابط کاربری بهبود یافته: رابط کاربری این دوربین ساده‌تر و بصری‌تر شده است و کار با آن آسان‌تر شده است.
  • گزینه‌های صوتی بهبود یافته: کیفیت ضبط صدا در این دوربین به طور قابل توجهی ارتقا یافته است و از میکروفون‌های خارجی نیز پشتیبانی می‌کند.

معایب

  • به‌روزرسانی جزئی نسبت به Hero 11 Black: این دوربین در مقایسه با Hero 11 Black پیشرفت‌های قابل توجهی نداشته و بیشتر به عنوان یک به‌روزرسانی جزئی محسوب می‌شود.
  • عملکرد ضعیف در نور کم: کیفیت تصویر این دوربین در نور کم هنوز به اندازه کافی خوب نیست و در محیط‌های تاریک نویز قابل توجهی در تصاویر مشاهده می‌شود.

اگر ولاگ‌های شما بیشتر جنبه ماجراجویی دارند، به نظر ما GoPro Hero 12 Black بهترین دوربین اکشن برای ولاگینگ است. این دوربین بر پایه Hero 11 Black که از قبل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، ساخته شده و ویژگی‌های جدیدی را برای افراد حرفه‌ای ارائه می‌دهد، از جمله:

  • پشتیبانی بلوتوث
  • صدای دو کاناله
  • عمر باتری بهتر
  • محل اتصال سه پایه
  • دسترسی به کل ناحیه سنسور ۸:۷ برای تمام حالت‌های ویدیو
  • پروفایل Log و ویدیوی HDR از GoPro

شما همچنین همان ویدیوی ۵.۳K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را از سنسور ۸:۷ دریافت می‌کنید که برای بازآرایی فیلم در نسبت‌های تصویر مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل است. Horizon Lock و HyperSmooth 5.0 کار فوق‌العاده‌ای را در ثابت نگه داشتن ویدیوها هنگام ولاگینگ دستی انجام می‌دهند و به شما امکان می‌دهند محتوایی را ایجاد کنید که با یک گوشی هوشمند نمی‌توانید آن را تکرار کنید.

از نظر فیزیکی هر دو مدل یکسان هستند (به جز رزوه سه پایه Hero 12 Black) و از یک باتری استفاده می‌کنند، اگرچه عمر باتری مدل جدید بسیار بهتر است. سنسور نیز یکسان است، بنابراین عملکرد در نور کم در مقایسه با DJI Osmo Action 4 چندان جالب نیست. این موضوع به این معنی است که Hero 12 Black یک ابزار ولاگینگ بی‌نقص نیست.

اگر به ابزارهای ویدیویی حرفه‌ای Hero 12 Black نیاز ندارید، Hero 11 Black با توجه به قیمت پایین‌تر آن می‌تواند گزینه منطقی‌تری باشد.


خریداری کنید اگر:

  • ✅ ولاگ برای شبکه‌های اجتماعی می‌سازین: حسگر این دوربین با نسبت تصویر ۸:۷ بهتون کمک می‌کنه راحت و باکیفیت ویدیوهای عمودی ضبط کنید.
  • ✅ دنبال ویدیوی باکیفیت هستین: فیلم‌برداری ۵.۳K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه خیلی عالیه، به‌علاوه حالت ۱۰ بیتی برای کسایی که عاشق اصلاح رنگ بعد از فیلم‌برداری هستن عالیه.

نخرید اگر:

  • ❌ تو نور کم زیاد فیلم‌برداری می‌کنین: حسگر Hero 12 Black خیلی بزرگ نیست و کیفیت فیلم‌برداری در نور کم اون‌چنان خوب نیست.
  • ❌ دنبال اتصال مغناطیسی هستین: دوربین‌های DJI Osmo Action 3 و 4 و Insta360 Go 3 اتصال مغناطیسی راحت‌تری دارن.

بهترین دوربین مینیاتوری ولاگینگ

Insta360 Go 2 opt1000

10. Insta360 Go 2

بهترین دوربین مینیاتوری ولاگینگ


مشخصات فنی:

  • نوع: دوربین ورزشی
  • اندازه حسگر: 1/2.3 اینچ
  • رزولوشن: 9.2 مگاپیکسل
  • فاصله کانونی موثر: 11.24 میلی‌متر
  • منظره یاب: ندارد
  • صفحه نمایش: ندارد
  • اتصالات: Wi-Fi، بلوتوث
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 1440p با سرعت 50 فریم در ثانیه
  • ابعاد و وزن: 68.1 x 48.5 x 26.5 میلی‌متر، 63.5 گرم (با قاب شارژ)

مزایا

  • کیفیت تصویر بهتر: نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.
  • قاب شارژ به عنوان ریموت و سه‌پایه عمل می‌کند: می‌توانید از قاب شارژ برای کنترل دوربین و همچنین به عنوان سه‌پایه استفاده کنید.

معایب

  • فاقد صفحه نمایش برای کادربندی: برای کادربندی تصاویر و ویدیوها باید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.
  • لرزشگیر به خوبی GoPro نیست: لرزشگیر این دوربین به اندازه دوربین‌های GoPro قوی نیست.

Insta360 Go 2 دوربینی سبک، کوچک و قابل حمل است که برای ولاگینگ و ضبط کلیپ‌های کوتاه ایده‌آل است. این دوربین با وجود وزن 26.5 گرمی، قادر به ضبط فیلم‌های 1440p با جزئیات و پویایی بالا تا 50 فریم در ثانیه است.

لرزشگیر Insta360 Go 2 به اندازه لرزشگیر دوربین‌های GoPro قوی نیست، اما نرم‌افزار FlowState به خوبی می‌تواند لرزش‌های ناشی از راه رفتن را تا حد زیادی از بین ببرد. به خصوص اگر ویدیو را با لپ‌تاپ ویرایش کنید، نتیجه شگفت‌انگیزی خواهید داشت.

نداشتن صفحه‌نمایش ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد، اما می‌توانید از طریق برنامه Insta360، پیش‌نمایش بی‌سیم ویدیو را مشاهده و تنظیمات دوربین را انجام دهید.

قاب محافظ Insta360 Go 2 کارآمد و چندمنظوره است. این قاب علاوه بر محافظت از دوربین، به عنوان شارژر نیز عمل می‌کند. همچنین دارای دو دکمه و یک نمایشگر OLED است که به شما در کنترل دوربین کمک می‌کند.

عمر باتری 30 دقیقه‌ای Insta360 Go 2 ایده‌آل نیست، اما میکروفون باکیفیت آن صدای شما را واضح و رسا ضبط می‌کند.

در کل میتوان گفت Insta360 Go 2 گزینه ای مناسب برای ولاگرها و کسانی است که به دنبال دوربینی کوچک، باکیفیت و جیب‌دوست برای ضبط خاطرات خود هستند.

چرا این دوربین رو بخریم؟

  • اگه به دنبال یه دوربین ولاگینگ خیلی کوچیک هستید: اندازه خیلی کوچیک و قابلیت‌های مختلف نصب، Insta360 Go 2 رو به یه دوربین فوق‌العاده و کاربردی تبدیل کرده.
  • اگه کیفیت ویدیو براتون مهمه: با اینکه رزولوشن این دوربین 1440p هست، اما کیفیت ویدیوها خیلی عالیه، مخصوصاً برای یه دوربین به این کوچیکی.

چرا این دوربین رو نخریم؟

  • اگه دوست دارید قبل از ضبط، کادرتون رو تنظیم کنید: Go 2 فقط یه نمایشگر تک‌رنگ ساده داره، برای همین باید از گوشی خودتون به عنوان یه نمایشگر بی‌سیم برای کادربندی ولاگ‌هاتون استفاده کنید.
  • اگه می‌خواید با کیفیت 4K فیلمبرداری کنید: Go 2 جزئیات رو به طرز شگفت‌انگیزی ضبط می‌کنه، اما رزولوشن 1440p فضای کمی برای برش ویدیوها بعد از ضبط باقی می‌ذاره.

بهترین گیمبال موبایل برای ولاگینگ

DJI OM 5 opt1000

11. DJI OM 5

بهترین گیمبال موبایل برای ولاگینگ


مشخصات فنی:

  • نوع: گیمبال
  • سایز سنسور: ندارد
  • رزولوشن: ندارد
  • طول کانونی موثر: ندارد
  • ویوفایندر: ندارد
  • صفحه نمایش: ندارد
  • اتصال: بلوتوث 5.0
  • حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: ندارد
  • ابعاد و وزن: 138×32 میلی‌متر، 72 گرم

مزایا

  • طراحی شیک و جمع‌وجور: DJI OM 5 به راحتی در جیب یا کیف شما جا می‌شود و حمل آن بسیار آسان است.
  • قابلیت‌های ردیابی پیشرفته: DJI OM 5 از قابلیت‌های ردیابی سوژه مانند ActiveTrack 4.0 استفاده می‌کند که برای ولاگینگ بسیار مفید هستند.

معایب

  • مونوپاد سلفی نه چندان کارآمد: استفاده از مونوپاد سلفی DJI OM 5 کمی دشوار است و ممکن است به زمان و حوصله نیاز داشته باشد.
  • تنظیم زاویه روی سه‌پایه دشوار است: قرار دادن DJI OM 5 روی سه‌پایه و تنظیم زاویه آن کمی دشوار است.

گوشی‌های هوشمند امروزی ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای ولاگینگ هستند، اما دسته‌های لرزشگیر DJI راهی عالی برای ارتقاء کیفیت فیلمبرداری با موبایل شما هستند. جدیدترین مدل DJI OM 5 با وجود داشتن باتری کوچک‌تر از نسخه‌های قبلی، به جای قابلیت پاوربانک، روی طراحی شیک‌تر و جمع‌وجورتری تمرکز کرده است.

در بررسی‌های انجام‌شده، متوجه شدیم که OM 5 نسبت به نسخه‌های قبلی، خوش‌دست‌تر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، قابلیت تبدیل شدن به مونوپاد سلفی، علی‌رغم کمی پیچیدگی در باز و بسته شدن، دامنه‌ی خلاقانه‌ی مفیدی را به کاربر می‌دهد – البته باید توجه داشت که محدوده چرخش آن نسبت به OM 4 قبلی کمتر است. گیمبال 3 محوره همچنان به خوبی لرزش‌ها را خنثی می‌کند و فیلمی روان و باثبات ارائه می‌دهد. ردیابی سوژه بهبودیافته و راهنمای فیلمبرداری (ShotGuides) در اپلیکیشن Mimo نیز از نکات مثبت این محصول هستند. اگر مشکلی با وصل کردن یک گریپ به گوشی خود ندارید، این ابزار DJI، گوشی شما را به یک کمبوی فیلمبرداری هوشمند تبدیل می‌کند.

چرا DJI OM 5 را بخریم؟

  • جمع‌وجور و قابل حمل: باطری کوچک‌تر و تعداد پورت‌های کمتر، DJI OM 5 را به دستگاهی کوچک‌تر و سبک‌تر تبدیل کرده که در جیب‌های بزرگ جا می‌شود.
  • مناسب برای ولاگینگ با گوشی هوشمند: با اتصال گوشی خود به OM 5، از لرزشگیر تصویر قدرتمند سه‌محوره و مونوپاد سلفی تلسکوپی بهره‌مند خواهید شد.

چرا DJI OM 5 را نخریم؟

  • نیاز نداشتن به مونوپاد سلفی: اگر به بازوی تلسکوپی OM 5 نیاز ندارید، OM 4 با قابلیت پاوربانک، ممکن است انتخابی با ارزش‌تر باشد.
  • عدم تمایل به استفاده از مانت‌های سنتی: OM 5 از سیستم اتصال مغناطیسی آسان استفاده می‌کند، اما برای استفاده از آن، باید یک گریپ دائماً به گوشی شما متصل باشد.

چگونه بهترین دوربین تولید محتوا را انتخاب کنیم

دوربین‌های مناسب ولاگ، از وبکم‌های باکیفیت تا مدل‌های بدون آینه، در اندازه و شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. قابلیت‌هایی که نیاز دارید، به نوع و سبک فیلمبرداری شما بستگی دارد.

برای مثال، اگر به تنهایی فیلمبرداری می‌کنید، احتمالا دوربینی با صفحه نمایش لمسی چرخان می‌خواهید که وقتی به تنهایی کار می‌کنید، به راحتی بتوانید کادر تصویر را تنظیم کنید. همچنین، اگر بخش زیادی از محتوای شما صحبت رو به دوربین است، به یک ورودی میکروفون خارجی نیاز خواهید داشت تا مطمئن شوید صدای باکیفیتی برای مخاطبان ضبط می‌کنید. فوکوس خودکار قابل اعتماد روی چهره نیز به این معنی است که حتی اگر سوژه داخل کادر حرکت کند، همچنان فوکوس روی آن باقی می‌ماند.

بسیاری از ولاگرها دوست دارند همزمان راه بروند و صحبت کنند. اگر این سبک شماست، بهتر است دوربینی با لرزشگیر داخلی تصویر (Image Stabilization) در نظر بگیرید. این قابلیت به صاف‌تر شدن لرزش‌های ناشی از قدم‌های شما کمک می‌کند و ویدیو را برای تماشا لذت‌بخش‌تر می‌کند. برخی دوربین‌ها حتی یک گیمبال (Gimbal) داخلی دارند که لرزش را در چندین محور خنثی می‌کند تا تصویر کاملا ثابت بماند، مانند DJI Osmo Pocket 2.

تقریبا همه دوربین‌های حرفه‌ای ولاگ در حال حاضر به صورت استاندارد می‌توانند با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند. اما مهم است که فراتر از رزولوشن نگاه کنید. فریم ریت‌های بالا (مثلا 120 فریم بر ثانیه و بالاتر) به شما امکان می‌دهند فیلم‌های اسلوموشن (Slow-Motion) فوق‌العاده‌ای بگیرید. همچنین، اگر بخشی از کار شما پس‌تولید است، عمق رنگ 10 بیتی انعطاف‌پذیری بیشتری در تدوین به شما می‌دهد.

چه دوربینی برای ولاگینگ مناسبه؟

همونطور که از راهنمای خرید بالا میشه فهمید، ولاگرها بسته به نیازهاشون از دوربین‌های خیلی متنوعی استفاده می‌کنن.

دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless): خیلی از ولاگرها به خاطر ترکیب کیفیت تصویر، کارایی و انعطاف‌پذیری، سراغ مدل‌های بدون آینه می‌رن. بهترین دوربین‌های بدون آینه ولاگینگ، سنسورهای با رزولوشن بالا، لرزشگیر داخلی تصویر برای داشتن ویدیوهای نرم‌تر و همچنین قابلیت تعویض لنز برای شرایط فیلمبرداری مختلف رو ارائه میدن. همه این ویژگی‌ها توی یه بدنه نسبتا قابل حمل جا شدن. دوربین‌های بدون آینه معمولا درگاه‌هایی برای اتصال لوازم جانبی مثل میکروفون، هدفون و نور سافت باکس هم دارن.

البته، بعضی از ولاگرها اولویت‌شون با قابل حمل بودنِ دوربینه. دوربین‌های خیلی کوچیکی مثل Insta360 Go 2 کنترل خلاقانه رو فدای دسترسی سریع و ساده برای گرفتن فیلم‌های لحظه‌ای می‌کنن. دوربین‌های کامپکت مثل سونی ZV-1 یه تعادل خوب برای خیلی از ولاگرها به حساب میان. این دوربین‌ها کیفیت تصویر خوب و امکان کنترل دستی رو ارائه میدن، در حالی که اندازه‌شون به راحتی توی جیب جا میشه.

ولاگرهای دیگه دوربین‌هایی رو انتخاب می‌کنن که مخصوص نیازهای فیلمبرداری‌شون طراحی شدن. برای مثال، مدل‌های مستحکمی مثل GoPro Hero 10 Black، اتصال‌های پیشرفته و امکانات لایو استریم رو به همراه کلی حالت خلاقانه، توی یه بدنه‌ی محکم دارن که فیلمبرداری ولاگ حتی تو شرایط آب و هوایی سخت رو آسون می‌کنه.

ولاگرهایی که از یه جای ثابت استریم می‌کنن، اغلب سراغ وبکم‌های باکیفیتی مثل Razer Kiyo Pro می‌رن که به خوبی یه جایگاه خاص رو پر می‌کنه. به همین ترتیب، کسایی که یه ابزار اختصاصی برای ضبط فیلمبرداری «راه رفتن و صحبت کردن» می‌خوان، شاید از چیزی مثل DJI Osmo Pocket 2 استفاده کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *