اخبار و مقالات

آنچه در رویداد 12 سپتامبر اپل انتظار می رود: آیفون 15، اپل واچ جدید و موارد دیگر

iphone 15 event wonderlust

اپل رسماً تاریخ رویداد ویژه سالانه آیفون خود را تعیین کرده است. امسال، جشن‌ها در تاریخ 12 سپتامبر آغاز می‌شود و آیفون 15 انتظار می‌رود ستاره این نمایش باشد. در ادامه، ما به بررسی تمام اعلانات که انتظار می‌رود در رویداد اپل ببینیم، از جمله نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید، خواهیم پرداخت.

جزئیات رویداد سپتامبر اپل

رویداد امسال اپل در تاریخ 12 سپتامبر 2023 (21 شهریور 1402) ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد. دعوت‌نامه اپل برای این رویداد، تیتر «Wonderlust» را به نمایش می‌گذارد، و برخی از افراد حدس زده‌اند که طرح رنگ آبی و خاکستری ممکن است یک اشاره به انتخاب رنگ اپل برای آیفون 15 باشد.

رویداد «Wonderlust» بار دیگر یک رویداد هیبریدی است. این بدان معناست که شامل سخنرانی ضبط‌شده‌ای خواهد بود که اکثر ما از خانه یا محل کار تماشا می‌کنیم. اعضای مطبوعات، با این حال، از Steve Jobs Theater در Apple Park تماشا خواهند کرد و متعاقباً وقت بازی با آیفون 15 و سایر سخت‌افزارهای جدید خواهند داشت.

اگر میخواهید بصورت زنده این رویداد را تماشا کنید، می‌توانید از طریق وب‌سایت اپل، برنامه TV در iPhone، iPad، Mac و Apple TV و از طریق کانال YouTube رسمی اپل به آن بپیوندید.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

iphone 15 colors

اعتبار تصویر: 9To5Mac

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس برای اعلامیه در رویداد سپتامبر اپل امسال در مسیر هستند. در اینجا لیست ویژگی‌ها و تغییراتی که برای مدل‌های پایه آیفون 15 شایعه شده است:

  • Dynamic Island، که برای اولین بار سال گذشته به iPhone 14 Pro آمد، به نسخه‌های غیر Pro آیفون 15 گسترش می‌یابد.
  • آیفون 15 دارای یک پورت USB-C خواهد بود که Lightning را برای شارژ و انتقال داده جایگزین می‌کند.
  • شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 یک کابل USB-C بافته شده همرنگ در جعبه خواهد داشت. آن کابل ممکن است همچنین 1.5 متر طول داشته باشد، که افزایشی از کابل Lightning 1 متری فعلی موجود در جعبه آیفون است.
  • بهبود کارایی و عملکرد با ارتقا از تراشه A15 Bionic به تراشه A16 Bionic.
  • پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 جدید، که امکان شارژ بی‌سیم 15 وات را برای تعداد بیشتری از لوازم جانبی فراهم می‌کند.
  • رنگ‌های آیفون 15: مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی.

همانطور که می‌بینید، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به طور رادیکال متفاوت از آیفون 14 همتایان خود نخواهند بود. بزرگترین تغییرات، تغییر به USB-C و افزودن Dynamic Island است.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس احتمالاً با قیمت‌های مشابه predecessors خود، به ترتیب 799 و 899 دلار، آغاز خواهند شد. با اعلامیه در 12 سپتامبر، پیش‌سفارش‌های آیفون 15 احتمالاً در 15 سپتامبر آغاز خواهد شد و اولین محموله‌ها در 22 سپتامبر به مشتریان خواهد رسید.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

Big iPhone 15 discounts

اعتبار تصویر: 9To5Mac

انتظار می‌رود آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس امسال تغییرات بزرگی داشته باشند، با به‌روزرسانی‌های طراحی، عملکرد بسیار بهتر و ارتقای دوربین. در اینجا یک لیست خلاصه وجود دارد:

  • خط تولید iPhone 15 Pro دارای حاشیه‌های قابل توجهی کوچکتر در اطراف صفحه نمایش خواهد بود. آیفون 14 پرو دارای قابی به ضخامت 2.17 میلی‌متر است، در حالی که آیفون 15 پرو قرار است آن را به 1.5 میلی‌متر کاهش دهد.
  • مانند آیفون 15، مدل‌های آیفون 15 پرو نیز به USB-C برای شارژ و انتقال داده تغییر خواهند کرد. با این حال، آیفون 15 پرو می‌تواند سرعت شارژ سریع‌تری تا 35 وات ارائه دهد، در مقایسه با آیفون 14 پرو با 27 وات. آیفون 15 پرو همچنین ممکن است از سرعت تاندربولت برای انتقال داده با سرعت حداکثر 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.
  • پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 جدید، که امکان شارژ بی‌سیم 15 وات را برای تعداد بیشتری از لوازم جانبی فراهم می‌کند.
  • شاسی آیفون 15 پرو از تیتانیوم ساخته خواهد شد و لبه‌های استیل ضد زنگ فعلی را جایگزین خواهد کرد. این بدان معناست که دستگاه‌ها سبک‌تر از آیفون 14 پرو خواهند بود و همچنین دارای بافت مات به جای finish براق خواهند بود. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که طراحی حدود 10 درصد سبک‌تر خواهد بود.
  • تراشه جدید A17 Bionic ساخته شده با فرآیند ساخت 3nm، که انتظار می‌رود پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و کارایی را ارائه دهد. این اولین تراشه 3nm اپل خواهد بود.
  • آیفون 15 پرو مکس (اما نه آیفون 15 پرو) شامل یک سیستم دوربین ارتقا یافته با فناوری لنز پریسکوپ خواهد بود. لنز پریسکوپ جدید، زوم اپتیکال را تا 5x یا 6x افزایش می‌دهد. در حال حاضر، زوم اپتیکال آیفون 14 پرو مکس به 3x محدود است.
  • به گفته گزارش‌ها، سوئیچ خاموش/روشن قرار است با یک دکمه قابل برنامه‌ریزی Action جدید جایگزین شود، مشابه آنچه که سال گذشته در Apple Watch Ultra معرفی شد. کاربران آیفون 15 پرو می‌توانند این دکمه Action را به تعداد مختلف وظایف مختلف اختصاص دهند.
  • رنگ‌های آیفون 15 پرو: مشکی فضایی، نقره‌ای، آبی و خاکستری.
15 8

اعتبار تصویر: 9To5Mac

این ویژگی‌های جدید، however، قرار است با هزینه‌ای همراه باشند. انتظار می‌رود آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس هر دو از قیمت‌های predecessors خود گران‌تر باشند. حداقل یک تحلیلگر پیشنهاد کرده است که آیفون 15 پرو ممکن است با قیمت 1099 دلار (افزایش 100 دلار) و آیفون 15 پرو مکس با قیمت 1299 دلار (افزایش 200 دلار) آغاز شود.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قرار است در تاریخ 15 سپتامبر برای پیش‌سفارش عرضه شوند، اما گزارش اخیر یک تحلیلگر نشان داد که آیفون 15 پرو مکس ممکن است با تاخیر دو تا سه هفته‌ای در ارسال مواجه شود، که ناشی از مشکلات تامین‌کننده در اثر سخت‌افزار دوربین جدید است.

اپل واچ سری 9

twitter 99be24cc20726f7780bf7d21d741bed3.jpeg

علاوه بر سخت‌افزار جدید آیفون 15، اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای یک به‌روزرسانی جدید اپل واچ سری 9 است. با این حال، انتظار می‌رود اپل واچ سری 9 یک به‌روزرسانی تکراری باشد بدون تغییرات عمده.

تنها تغییری که برای اپل واچ جدید شایعه شده است، یک پردازنده جدید در داخل آن است. اپل واچ سری 9 قرار است به یک پردازنده جدید S9 مجهز شود که بهبودهای عملکرد و عمر باتری را ارائه می‌دهد. این اولین تغییر در عملکرد اپل واچ از اپل واچ سری 6 خواهد بود.

برای درک بهتر، اپل واچ سری 8 به پردازنده S8 مجهز است که با S7 مورد استفاده در اپل واچ سری 7 و S6 مورد استفاده در اپل واچ سری 6 یکسان است.

اپل واچ سری 9 همچنین طبق گفته یک افشاگر، در یک گزینه رنگ صورتی جدید نیز موجود خواهد بود. این رنگ جدید در کنار Midnight، Starlight، Silver و (PRODUCT)RED وجود خواهد داشت. اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک طراحی جدید بند با مواد پارچه‌ای بافته شده و قفل مغناطیسی است.

این همه چیزی است که ما در مورد اپل واچ سری 9 می‌دانیم. با این حال، اپل در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی «اپل واچ X» چشمگیر است که ممکن است تا سال آینده عرضه شود. اپل واچ X به عنوان «بزرگترین بازطراحی اپل واچ تاکنون» توصیف شده است.

اپل واچ Ultra 2

apple watch ultra action button

اپل واچ Ultra نیز قرار است امسال به‌روزرسانی شود، اما جزئیات اینجا به اندازه جزئیات مربوط به اپل واچ سری 9 کم است. احتمالاً، اپل واچ Ultra 2 از همان پردازنده S9 با بهبود عملکرد و عمر باتری استفاده خواهد کرد.

بلومبرگ گزارش داد که اپل سال گذشته یک رنگ تیتانیوم سیاه را برای اپل واچ Ultra آزمایش کرد اما آن برنامه ها را لغو کرد. بلومبرگ پیشنهاد کرد که رنگ تیتانیوم سیاه ممکن است امسال با نسل دوم اپل واچ Ultra دوباره ظاهر شود، که توسط افشاگر ShrimpApplePro نیز تکرار شده است. “من می توانم تأیید کنم که امسال ما رنگ تیتانیوم سیاه را همراه با تیتانیوم استاندارد فعلی خواهیم داشت”، آنها در توییتر پست کردند.

AirPods Pro با USB-C

همزمان با تغییر آیفون 15 به USB-C، اپل همچنین قرار است نسخه جدیدی از AirPods Pro با کیس شارژ USB-C را در رویداد سپتامبر خود رونمایی کند. انتظار می‌رود تغییر از Lightning به USB-C تنها تغییر برای نسخه جدید AirPods Pro باشد. اپل همچنین احتمالاً یک نسخه مستقل از کیس شارژ AirPods Pro با USB-C را به فروش خواهد رساند، بنابراین کاربران فعلی مجبور نیستند یک جفت کاملاً جدید خریداری کنند.

به گزارش بلومبرگ، انتظار نمی‌رود اپل تا سال 2024 نسخه‌های جدیدی از AirPods 3 یا AirPods Max را معرفی کند.

اپل ممکن است نسخه‌های USB-C سایر لوازم جانبی خود را نیز در دست ساخت داشته باشد، مانند MagSafe Battery Pack، MagSafe Duo و لوازم جانبی مختلف خود برای Mac؛ اینکه آیا این اعلامیه‌ها برای رویداد سپتامبر تنظیم شده‌اند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

تاریخ انتشار iOS 17 و به‌روزرسانی‌های بیشتر

ios17 icon

در کنار سخت‌افزار جدید، اپل در رویداد سپتامبر اطلاعات بیشتری در مورد iOS 17 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید خود نیز اعلام خواهد کرد. این شامل iOS 17، watchOS 10، tvOS 17 و iPadOS 17 است. این به‌روزرسانی‌ها برای اولین بار در WWDC در ماه ژوئن اعلام شدند و از آن زمان در حال آزمایش بتا هستند.

اپل در رویداد ویژه سپتامبر خود، تاریخ انتشار این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را اعلام خواهد کرد. همچنین، احتمالاً مروری بر ویژگی‌های جدیدی که در این به‌روزرسانی‌ها گنجانده شده است، ارائه خواهد کرد.

نکته قابل توجه این است که macOS Sonoma در سپتامبر منتشر نخواهد شد، اگرچه در کنار سایر به‌روزرسانی‌ها در WWDC در ماه ژوئن اعلام شد. macOS Sonoma در اکتبر منتشر خواهد شد، که زمانی است که اپل همچنین قرار است اولین Mac های مجهز به M3 خود را معرفی کند.

جمع‌بندی رویداد سپتامبر اپل

apple

بر اساس آنچه ما اکنون می‌دانیم، انتظار می‌رود رویداد «Wonderlust» اپل در 12 سپتامبر نسبتاً مطابق با سابقه سال‌های گذشته باشد. یعنی تمرکز بر آیفون‌های جدید خواهد بود و به‌روزرسانی‌های اپل واچ نسبتاً جزئی خواهد بود.

یکی از چیزهایی که من به‌خصوص علاقه‌مندم ببینم، واکنش عموم مردم به تغییر آیفون 15 به USB-C است. در حالی که ما در جامعه فناوری سال‌هاست که از اپل می‌خواهیم Lightning را جایگزین کند، همیشه این احتمال وجود دارد که واکنش عموم مردم به تغییر آیفون 15 به USB-C متفاوت از واکنش جامعه فناوری باشد.

در رویداد اپل چه چیزی را بیشتر مشتاقید ببینید؟ آیا قصد دارید به آیفون 15 ارتقا دهید؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *