اخبار و مقالات, کسب و کارها

چین ممنوعیت آیفون را گسترش می دهد، ارزش بازار اپل 297 میلیارد دلار کاهش می یابد

y3UMnWh666JUz9sK6iKLg 970 80.jpg

ممنوعیت استفاده از آیفون در چین گسترش یافته است، که 20 درصد از فروش اپل را تشکیل می دهد و باعث سقوط شدید سهام این شرکت شده است

درست چند روز قبل از معرفی آیفون 15 اپل، مشخص شد که چین ممنوعیت استفاده از آیفون را گسترش داده است – که ارزش بازار این شرکت آمریکایی را متزلزل کرده است.

عرضه خانواده آیفون 15 هفته آینده، در 12 سپتامبر، بزرگترین رویداد در تقویم اپل است. با این حال، با این که قلمرو بزرگ چین (که شامل تایوان و هنگ کنگ نیز می شود) بین آوریل و ژوئن 20 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است، سرمایه بازار اپل 297 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این گزارش به نقل از Nikkei Asia می‌گوید که ممنوعیت گسترش یافته اکنون شامل Apple Watch و AirPods نیز می‌شود.

«Nikkei می‌گوید محدودیت‌های چین در استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت مرکزی به دولت‌های محلی و شرکت‌های دولتی در حال گسترش است.»

«وزارتخانه‌ها و ادارات مرکزی از حدود سال 2020 استفاده از محصولات برند خارجی را در امور رسمی محدود کرده‌اند. این محدودیت‌ها از حدود ماه آگوست امسال به کارکنان دولت‌های محلی، از جمله استان‌ها و شهرها، و شرکت‌های دولتی، به گفته منابعی از جمله یک کارمند دولت، گسترش یافته است.»

این مقاله خاطرنشان می‌کند که اکثر افرادی که در شرکت‌های دولتی کار می‌کنند، دو گوشی دارند: یک گوشی هواوی برای کار و یک آیفون برای استفاده شخصی خود. شرایط بدتر این است که با ادامه جنگ تجاری ایالات متحده و چین، ممنوعیت استفاده از اپل دیر یا زود به کاربران شخصی نیز گسترش یابد.

بسیاری از کارمندان دولت در حال حاضر دو گوشی دارند، یکی آیفون و دیگری گوشی چینی. اگر راهنمایی حزب به شرکت‌های خصوصی و افراد گسترش یابد، تأثیر آن بر فروش اپل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در غرب، با ممنوعیت مشهور ایالات متحده از تلفن‌های هواوی و شیائومی و همچنین ممنوعیت تیک تاک در دستگاه‌های دولتی خود، سرکوب گسترده‌ای در استفاده از فناوری چینی صورت گرفته است. این موضوع را می‌توان قانون سوم نیوتن دانست، زیرا هر کنش واکنشی برابر و مخالف دارد.

iphone 15 event wonderlust

اعتبار تصویر:‌ Apple

به دنبال جایگزین‌های اپل هستید؟ بهترین گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، گوشی‌های ارزان قیمت و گوشی‌های بی‌سیم را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *