نقد و بررسی موبایل

مقایسه Apple iPhone 13 Pro Max با OnePlus 10 Pro

مقایسه Apple iPhone 13 Pro Max با OnePlus 10 Pro

آیفون 13 پرو مکس قدرت بیشتری در گوشی های پرچمدار بزرگ دارد، اما OnePlus 10 Pro قول می دهد که با طراحی منحصر به فردش، شارژ فوق العاده سریع، پردازنده جدید و در نهایت دوربین های پیشرفته، آیفون را شکست دهد.

و احتمالاً به جزئیات آن نیز توجه کرده اید: OnePlus 10 Pro از برند Hasselblad برای همکاری با ساخت دوربین نمادین همکاری کرده است، اما آیا در نهایت به بالاترین سطح کیفیت دوربین رسیده است؟

ما گوشی جدید فانتزی OnePlus 10 Pro را با iPhone 13 Pro Max در تمام دسته بندی های مهم مقایسه می کنیم: کیفیت صفحه نمایش، عملکرد و سرعت، اندازه باتری و دوربین. اما قبل از شروع، بیایید نگاهی به iPhone 13 Pro Max در مقابل OnePlus 10 Pro به طور خلاصه بی اندازیم:

  • آیفون بسیار عریض‌تر و حجیم‌تر است، وان پلاس به راحتی در یک دست جا میگیرد و کار کردن با آن بسیار آسان تر می باشد
  • صفحه نمایش های OLED 6.7 اینچی با اندازه یکسان با 120 هرتز تطبیقی
  • تراشه اپل A15 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در OnePlus
  • هر دو دارای سیستم دوربین سه گانه (اصلی، اولترا و زوم 3X) هستند
  • وان پلاس شارژ بسیار سریع تری نسبت به اپل دارد

Apple iPhone 13 Pro Max

مزایا

[list_positive]

  • عمر باتری شگفت انگیز
  • صفحه نمایش فوق العاده روشن با رنگ های عالی
  • سریعترین عملکرد
  • دوربین پیشرفته
  • بهترین کیفیت فیلمبرداری

[/list_positive]

معایب

[list_negative]

  • فاقد شارژ سریع
  • اندازه بزرگ و سنگین
  • فاقد پورت USB-C

[/list_negative]

OnePlus 10 Pro

مزایا

[list_positive]

  • عملکرد عالی با مدیریت حرارتی خوب
  • صفحه نمایش زیبا
  • لمسی زیبا و صدای دوست داشتنی
  • طراحی پیشرفته
  • دوربین همه کاره
  • دارای شارژر در جعبه

[/list_positive]

معایب

[list_negative]

  • گاهی اوقات رنگ های تصویر تیره و تار است
  • ناهماهنگی دمای رنگ بین لنزهای مختلف
  • حالت شب خودکار وجود ندارد

[/list_negative]

صفحه نمایش و طراحی

BK6A1728

در حالی که این دو گوشی موبایل با نمایشگر 6.7 اینچی یکسان عرضه می‌شوند، اما ظاهری کاملاً متفاوت دارند. OnePlus گوشی باریک‌تری است و با وجود کناره‌های مخروطی در دست گرفتن آن راحت است، در حالی که آیفون اندازه بسیار بزرگی دارد و ممکن است کناره‌های صاف ظاهر خوبی داشته باشند. اما در دست راحت نیست.

BK6A1730

هر دو دارای پشت شیشه ای مات هستند که اثر انگشت بر روی آن نمی ماند، که خوب است. وسط گوشی در OnePlus از آلومینیوم ساخته شده است، در حالی که آیفون از فولاد ضد زنگ براق تر اما سنگین تر استفاده می کند.

هر دو سوئیچ قطع صدا نیز دارند: سوئیچ دو طرفه در آیفون و سوئیچ سه طرفه در OnePlus.  فاقد جک هدفون هستند و پورت microSD در هیچکدام از آنها وجود ندارد. اما با وجود گواهی IP68، آن ها در مقابل آب و گرد و غبار محافظت می‌شوند.

این جفت نمایشگرهای 6.7 اینچی با اندازه یکسانی که دارند از فناوری OLED با نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز برای اسکرول سریع استفاده می‌کنند.

کیفیت صفحه نمایش با کالیبراسیون دقیق رنگ در این دو درجه عالی است، و شما می توانید معیارهای دقیق صفحه نمایش، اندازه گیری روشنایی و سایر موارد را در زیر بیابید.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

تفاوت دیگر در مورد بریدگی آیفون است که هنوز هم وجود دارد، در حالی که OnePlus دارای یک سوراخ کوچک در جلو است. به طور طبیعی، شما دارای تشخیص چهره در آیفون هستید، در حالی که OnePlus از یک خواننده اثر انگشت نوری در داخل صفحه نمایش استفاده می کند (این یکی از سریع ترین هایی است که ما تاکنون آزمایش کرده ایم و همچنین دقیق است!). OnePlus همچنین به طور سنتی تشخیص چهره از نوع کمتر ایمن مبتنی بر تصویر را ارائه می دهد که هنوز گزینه خوبی است.

باتری و شارژ

BK6A1739

آیفون 13 پرو مکس تماماً در مورد عمر باتری باورنکردنی است، زیرا معمولاً می‌توانید با یک بار شارژ، 2 روز یا حتی بیشتر را با حجم باتری حتی به 4400 میلی‌آمپر ساعت دریافت کنید. از طرف دیگر وان پلاس 10 پرو دارای باتری بزرگتر و 5000 میلی آمپر ساعتی است. این بزرگترین ارتقاء نسبت به مدل سال گذشته OnePlus Pro است که دارای باتری کوچکتر 4500 میلی آمپر ساعتی بود.

OnePlus همچنین به دلیل بالا بردن مرزها با سرعت شارژ شناخته شده است و این دقیقاً همان کاری است که با 10 Pro انجام داده است. انتظار می رود سرعت شارژ 80 واتی در OnePlus باشد که به معنای شارژ کامل تنها در 30 دقیقه است، در حالی که فقط 20 وات در Pro Max است. خوب، به طور غیررسمی، آیفون در واقع تا 27 وات با یک شارژر سازگار شارژ می شود، اما با این وجود، این تقریباً 2 ساعت کامل برای شارژ است!

همان سرعت های فشرده با شارژ بی سیم: OnePlus از شارژ بی سیم 50 واتی در مقایسه با 15 وات MagSafe با آیفون پشتیبانی می کند. با این حال، هیچ آهنربای فانتزی در OnePlus وجود ندارد.

دوربین ها

BK6A1744

در حالی که هر دو دارای یک سیستم دوربین سه گانه مشابه در پشت هستند، تفاوت های فنی دربین آن ها وجود دارد، بنابراین اجازه دهید با نگاهی گذرا به مشخصات دوربین شروع کنیم:

آنچه در اینجا برجسته می شود این است که با وجود سنسورهای بزرگتر در آیفون 13 پرو مکس، این سنسورها در مقایسه با آنچه انتظار داریم در وان پلاس 10 پرو ببینیم، هنوز کوچکتر هستند. دوربین اصلی را در جایی که OnePlus قرار است با یک سنسور بزرگ‌تر بگیرید، اما توجه کنید که چگونه آیفون از دیافراگم سریع‌تری استفاده می‌کند. داستان مشابه با دوربین فوق عریض.

اما با توجه به نکات فنی کافی است، بیایید نگاهی به عکس های واقعی بیندازیم:

در بیشتر عکس‌ها، ما می‌توانیم نحوه برخورد گوشی‌های مختلف با صحنه‌ها را تشخیص دهیم – آیفون از رنگ‌های گرم با مقداری اشباع و ظاهر متضاد استفاده می‌کند. از طرف دیگر، OnePlus 10 Pro کمی سردتر است و هر از چند گاهی رنگ سرخابی کمی ظاهر می شود. جزئیات در هر دو واضح به نظر می رسند، اما OnePlus گاهی اوقات برای ظاهری ملایم تر، تیزی را کاهش می دهد.

با این حال، مخصوصاً وقتی صحبت از پرتره و سلفی به میان می‌آید، OnePlus همچنان رنگ‌ها را کمی رنگ پریده، شسته‌شده و رنگ پوست کمی خاکستری نشان می‌دهد.

ممکن است برخی استدلال کنند که آیفون عکس‌های بهتری به شما می‌دهد، اما با سری 13 می‌توانید از Photographic Styles برای تغییر ظاهر استفاده کنید، در حالی که با OnePlus این تنها ظاهری است که می‌توانید بدون رفتن به RAW داشته باشید.

هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض هستند، آیفون 13 پرو مکس از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد و وان پلاس تا 50 مگاپیکسل دیوانه کننده است. آیا، هیچ تفاوتی؟

و وقتی صحبت از زوم می شود، ما یک لنز تله فوتو 3.3 برابر در وان پلاس با سنسور 8 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 3 برابر در آیفون با سنسور 12 مگاپیکسلی داریم. OnePlus 10 Pro می تواند تا 30 برابر به صورت دیجیتالی حرکت کند، در حالی که آیفون به راحتی 15 برابر می شود، بنابراین در اینجا یک مقایسه تا این سطح وجود دارد.

و وقتی صحبت از عکس‌های شبانه به میان می‌آید، هر دوی این تلفن‌ها نسخه مخصوص به خود را از حالت شب دارند، که در آن دستگاه با گذشت زمان مجموعه‌ای از عکس‌ها را می‌گیرد و آنها را برای یک تصویر شفاف ترکیب می‌کند. اگرچه آیفون 13 پرو مکس با جزئیات واضح تر، رنگ های زنده تر و کنتراست چشمگیرتر در اینجا برنده می شود. اما OnePlus 10 Pro با هر سه دوربین قطعاً خود را حفظ می کند. حتی عملکرد زوم در شب در هر دو دستگاه بسیار نزدیک است.

و در زیر، مقایسه کیفیت ویدیو با استفاده از همه دوربین‌ها و عکس‌برداری در روز و شب را می‌بینید:

OnePlus برخی از ویژگی های جدید جالب مانند ویدیوی 8K و 4K120 را معرفی می کند که علاقه مندان می توانند از آنها برای کاهش سرعت در پست استفاده کنند، اما در مقایسه 4K30 ما در بالا، می بینیم که تلفن با نقاط برجسته مبارزه می کند و آنها را می سوزاند، بعلاوه تثبیت کننده ویدیو کاملاً برابر نیست. آیفون

رقابت با بهترین تلفن فیلمبرداری موجود در بازار سخت است و OnePlus واقعاً کوتاهی می کند.

تفاوت عملکرد و ذخیره سازی

BK6A1750

برخلاف سایر گوشی‌های اندرویدی که با پردازنده‌های مختلف برای بازارهای مختلف عرضه می‌شوند، OnePlus 10 Pro با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در همه بازارها عرضه می‌شود، اما اینجاست که خبرهای خوب به پایان می‌رسد زیرا با تراشه Apple A15 Bionic پیشرو در صنعت مواجه است.

بنچمارک‌های اولیه نشان می‌دهند که اپل همچنان مزیت قابل‌توجهی دارد، به خصوص وقتی صحبت از عملکرد تک هسته‌ای و GPU به میان می‌آید.

به امتیازات بنچمارک زیر نگاهی بیندازید (در OnePlus، ما مجبور شدیم حالت خاصی با عملکرد بالا را که در تنظیمات پنهان شده بود روشن کنیم):

در حالی که آیفون دست بالا را دارد، OnePlus واقعاً تقریباً عقب افتاده است.

باید بگوییم که در زندگی واقعی، هر دو گوشی با انیمیشن‌های سریع و روان، به طرز باورنکردنی باکیفیت هستند. اپل اولین کسی بود که ناوبری ژست‌های حرکتی را معرفی کرد و پیشرفته‌ترین آن را در صنعت دارد، اما OnePlus بسیار نزدیک است و ما در واقع از سادگی اضافه شده، مانند گزینه کشیدن انگشت از هر طرف صفحه برای بازگشت به عقب (روشن در آیفون‌ها، برای بازگشت به عقب، فقط باید انگشت خود را از یک طرف بکشید).

از طرف شبکه، شما در هر دو گوشی از اتصال 5G برخوردار هستید و ما انتظار داریم که وان پلاس دوباره با T-Mobile برای ایالات متحده متحد شود.

وان پلاس پیکربندی های مختلفی از 10 پرو را با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و حداکثر 256 گیگابایت ارائه می دهد، در حالی که آیفون با مدل پایه 128 گیگابایتی از این هم فراتر می رود، اما می توانید یک آیفون 256G/512G یا حتی یک ترابایت آیفون را نیز تهیه کنید. البته همه اینها بهایی دارد.

آیفون 13 پرو مکس در مقابل وان پلاس 10 پرو: مقایسه مشخصات

BK6A1793

در پایان، OnePlus 10 Pro یک گوشی واقعاً متفاوت با طراحی منحصر به فرد و عمر باتری قوی و عملکرد پر زرق و برقی است که از یک پرچمدار انتظار دارید، اما نه کاملاً انقلاب دوربینی که ممکن است انتظارش را داشته باشید، و مطمئنا نه یکی برای رقیب قدرتمند آیفون 13 پرو مکس.

در این نبرد سنگین وزن ها کجا ایستاده اید؟ آیا به سراغ آیفونی با آن طراحی بزرگ و عمر باتری چشمگیر می روید یا روی OnePlus 10 Pro با شارژ سریع، استایل ظریف و بهبودهای کلی شرط بندی می کنید؟ سمت خود را انتخاب کنید و در نظرات زیر به ما بگویید که چرا یکی را بر دیگری ترجیح می دهید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *