آموزش

استفاده از اسکنوگرافی برای ایجاد تصاویر گیاهان

lazy

از زمان آغاز به کار، عکاسان راه های عجیب و غریب و شگفت انگیزی برای ایجاد تصاویر عکاسی در سبک ها و مدیوم های شگفت انگیز پیدا کرده اند. اولین عکس، یا به طور خاص، اولین عکس شناخته شده باقی مانده که با دوربین ساخته شده است، توسط جوزف نیکفور نیپس در سال 1826 یا 1827 گرفته شد. که در روغن اسطوخودوس حل شده، روی سطح اسپند مالیده شده و قبل از استفاده اجازه داده می شود تا خشک شود. با توسعه دوربین ها، محبوبیت عکاسی افزایش یافت و امکانات رسانه افزایش یافت و راه های هنری جدیدی باز شد.

scanography 02

ما یک دسته خلاق هستیم، بنابراین طبیعی است که با پیشرفت فناوری به سمت آب و هوای معاصر، پیشرفت در فناوری اداری مانند چاپگر، قلمرو جدیدی از امکانات هنری را ارائه دهد. چاپگرها نه تنها به زیبایی در عکس ها به سبک جدید اجازه دادند، بلکه فرصتی برای توزیع اقتصادی تر نیز فراهم کردند.

در مورد اسکنرها هم همینطور است. اسکنرهای مدرن جانشین دستگاه های اولیه تله عکاسی و فکس هستند. اولین اسکنر مدرنی که برای کامپیوتر ساخته شد، یک اسکنر درام بود که در سال 1957 در اداره ملی استاندارد ایالات متحده ساخته شد. به رهبری تیمی به سرپرستی راسل آ. کرش، اولین تصویری که روی این دستگاه اسکن شد، یک عکس مربع 5 سانتی متری از پسر سه ماهه کیرش، والدن بود.

شرکت‌هایی مانند ایسر، میکروتیک و اچ‌پی در اواخر دهه 1980 شروع به ارائه اسکنرهای تخت تخت کردند، اگرچه با وضوح بالا (600 DPI یا بیشتر)، نسخه‌های رنگی تا اواسط دهه 1990 رایج نشدند. هنگامی که این فناوری به سمت استفاده اصلی رفت، مردم شروع به آزمایش با پتانسیل هنری اسکنر تخت کردند. چیزی که آنها کشف کردند شکل جدیدی از عکاسی دیجیتال به نام اسکنوگرافی بود.

scanography 06

ساختن اسکنوگرافی خودتان

فرآیند اسکنوگرافی به سادگی چیدمان اشیا روی اسکنر و گرفتن تصویر حاصل است. اما چند مرحله اضافی می تواند به اصلاح فرآیند برای تصاویر موفق تر کمک کند.

  • آنچه شما نیاز خواهید داشت
  • کامپیوتر
  • اسکنر تخت
  • اشیاء برای اسکن (اشیاء مسطح و قابل پست مانند گیاهان سوژه های عالی می سازند)
  • شیشه پاک کن و پارچه
  • شیشه در اندازه تقریبا A4

scanography 05

برای این تصویر، من دو تصویر اسکن شده را با هم ترکیب کرده‌ام و قاب نواری را که روی تکه شیشه‌ای بود که برای فشرده‌کردن شاخه‌ها روی بستر اسکنر استفاده کردم، اضافه کردم.

قبل از اینکه تو شروع کنی

از آنجایی که سطح اسکن از شیشه ساخته شده است، باید مراقب باشید که تخت خراشیده یا ترک نخورد. اگر به‌خصوص نگران علامت‌گذاری اسکنر خود هستید، سعی کنید از لایه‌ای از Glad-Wrap به عنوان یک مانع اضافی بین اشیاء و شیشه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که یک تخت اسکنر فقط می تواند وزن معمولی را تحمل کند و بیش از این وزن باعث شکسته شدن اسکنر می شود.

روش

ابتدا اسکنر تخت خود را باز کنید و با شیشه پاک کن و پارچه آن را به خوبی پاک کنید. این مقدار گرد و غباری را که در تصویر اسکن شده شما نشان داده می شود کاهش می دهد. سپس، اشیاء خود را مستقیماً رو به پایین روی شیشه اسکنر بچینید. برای داشتن تصویری زیبا و واضح، یک لایه شیشه روی بالای اشیاء قرار می‌دهم تا با بستر اسکنر همسطح شوند.

عمق میدان اکثر اسکنرها بسیار محدود است، معمولاً بیش از نیم اینچ (12 میلی متر) نیست، اما منبع نور داخلی وضوح عالی، اشباع رنگ و اثرات سایه منحصر به فرد را بر روی اجسام فشرده شده نزدیک به تخت ارائه می دهد. به همین دلیل است که اجسام مسطح مانند گیاهان موفق ترین نتایج اسکنوگرافی را ایجاد می کنند.

scanography 03

 

استفاده از یک شیشه به شما کمک می کند تا سوژه خود را با تخت اسکن هم تراز نگه دارید و بر جزئیات تأکید کنید. من لبه نوار چسب شیشه را برای ایجاد تصویری پویاتر قرار داده ام.

مرحله بعدی بستگی به این دارد که آیا می خواهید پس زمینه سیاه یا سفید برای تصویر خود داشته باشید. برای یک پس زمینه سفید، به سادگی درب اسکنر را ببندید و اسکنر را فعال کنید. برای پس زمینه مشکی، درب اسکنر را باز بگذارید و اسکنر را در یک اتاق تاریک فعال کنید. هنگامی که پردازش اسکنر شما به پایان رسید، نتایج را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنید و هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید تا زمانی که از نتیجه نهایی راضی باشید.

scanography 09

پس پردازش

هنگامی که از تصویر اسکن شده خود راضی هستید، آن را در فتوشاپ باز کنید تا بهتر دیده شود. فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که هر گونه گرد و غبار مزاحم یا خراشی که روی تصویر شما ظاهر می شود را پاک کنید. من شخصاً به چند نقص در عکسبرداری اهمیت نمی دهم، زیرا ویژگی های رسانه را در بر می گیرد.

scanography 04

آزمایش کنید!

هنگامی که تکنیک را آموزش دیدیید، احتمالات بی پایان هستند. چرا “انشعاب” و اسکن برخی اشیاء دیگر را امتحان نکنید؟

scanography 10

در اینجا چندین تصویر اسکن شده از موش حیوان خانگی من است که در فتوشاپ ترکیب کرده ام. من فکر می کنم که مطالعه جالب (و زیبا) حرکت، جزئیات و خود فناوری اسکنر است.

scanography 11

این جلوه موجی خزنده با حرکت دادن اندک دستانم از این طرف به سمت دیگر در حالی که بازوی اسکنر از روی انگشتانم عبور می کرد انجام شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *