اخبار و مقالات, اخبار موبایل

Android 14 Developer Preview 2 اکنون منتشر شده است

lazy

ماه گذشته گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد و امروز این شرکت با دومین پیش نمایش توسعه دهنده بازگشته است. نسخه جدید با پیشرفت‌های بیشتری در حریم خصوصی، امنیت و عملکرد ارائه می‌شود و همچنان به بهبود تجربه در تبلت‌ها و تاشوها ادامه می‌دهد.

طبق جدول زمانی رسمی گوگل، پس از این پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، اولین نسخه بتا در ماه آوریل و پس از آن سه نسخه دیگر در ماه‌های بعدی عرضه خواهد شد.

gsmarena 001 1

Android 14 Developer Preview 2 برای برنامه‌ها اجازه می‌دهد فقط به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب دسترسی داشته باشند یا به همه آنها دسترسی داشته باشند یا اصلاً دسترسی نداشته باشند، پشتیبانی ایجاد کرده است. دیالوگ جدید این مورد را می توانید در زیر مشاهده کنید.

gsmarena 003 1

در Android 14، Credential Manager یک API پلتفرم است و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از کلیدهای عبور وارد سیستم شوند. در DP دوم، بهبودهایی در استایل UI انتخابگر حساب، همراه با تغییراتی در API بر اساس بازخورد به DP1 وجود دارد.

برنامه‌هایی که اندروید 14 را هدف قرار می‌دهند (که در ابتدا یک زیرمجموعه بسیار کوچک خواهد بود) باید برای شروع فعالیت‌ها در پس‌زمینه امتیازاتی را اعطا کنند.

gsmarena 002 1

DP2 با بهینه‌سازی‌هایی برای سیستم مدیریت حافظه اندروید ارائه می‌شود که استفاده از منابع را در هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بهبود می‌بخشد. همچنین اعلان‌های غیرقابل رد کردن کمتری در اندروید 14 وجود خواهد داشت و APIهای بهبود یافته برای فروشگاه‌های برنامه نیز وجود دارد.

با تنظیمات برگزیده منطقه‌ای، وقتی دستگاهتان Android 14 را دریافت کرد، می‌توانید واحدهای دما، روز اول هفته و سیستم شماره‌گذاری را بر اساس منطقه خود شخصی‌سازی کنید. بنابراین، اگر اروپایی هستید که در ایالات متحده زندگی می‌کنید، دیگر درگیر فارنهایت نخواهید بود.

gsmarena 004

دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده همچنان، همانطور که از نامش پیداست، فقط برای توسعه‌دهندگان برنامه توصیه می‌شود تا از آن برای آزمایش برنامه استفاده کنند. هنگامی که اولین نسخه بتا در ماه آینده منتشر شود، دسترسی کاربران نیز آسان تر خواهد بود. Android 14 Developer Preview 2 قابل نصب بر روی Pixel 4a 5G و دستگاه‌های جدید Google است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *