آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 راه برای یافتن ایده عکاسی

Memorable Jaunts Christmas Tree in the winter light 1

عکاسی یک سرگرمی باورنکردنی است، اما همچنین می‌تواند خسته‌کننده، دشوار، و – گاهی اوقات – یک شلوغی واقعی باشد. اگر احساس فرسودگی می کنید، ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید، یا ممکن است فقط به کمی الهام بیشتر نیاز داشته باشید.

در این مقاله، من پنج روش مورد علاقه خود را برای به دست آوردن الهام عکاسی در زمانی که در یک مسیر خلاقانه هستید به اشتراک می گذارم. هر رویکردی برای هر عکاسی جواب نمی‌دهد، اما من شما را تشویق می‌کنم فهرست را بخوانید و چند تکنیک را امتحان کنید که برای شما جذاب است. وقتی کارتان تمام شد، با کمی شانس، هیجان زده خواهید شد که با دوربین خود بیرون بروید و یک بار دیگر عکس بگیرید.

بیایید شروع کنیم!

1. برای موفقیت خود برنامه ریزی کنید

Memorable Jaunts Photo of a sunset in oregon for Digital Photography School 1

مانند هر تلاش حرفه ای دیگر، مستندسازی اهداف عکاسی شما ایده خوبی است. در واقع، فقط بیان و تصدیق آنچه در ذهن شماست، اولین قدم برای رسیدن به موفقیت است!

بنابراین در مورد کاری که می خواهید از نظر عکاسی انجام دهید فکر کنید و یک لیست تهیه کنید. اگر تازه شروع کرده اید، خود را به چند هدف معقول محدود کنید (اگر عکاس باتجربه تری هستید، به راحتی خود را تحت فشار بگذارید تا واقعاً به آنچه می خواهید برسید.به نوع عکس هایی که می خواهید برسید فکر کنید. دوست دارم یکی دو سال آینده را تصاحب کنم).

شاید بخواهید در حالت دستی عکاسی راحت داشته باشید، یا شاید بخواهید نحوه استفاده موفقیت آمیز از فلاش خارج از دوربین را بدانید. شاید بخواهید در ترکیب بندی بهتر شوید، یا شاید بخواهید سوژه های متحرک را به طور موثر ردیابی کنید.

اما فقط یک لیست تهیه نکنید و آن را یک روز بنامید. همچنین مدتی را صرف تعیین چگونگی دستیابی به اهداف خود کنید. آیا مقالات دیجی سنتر را می خوانید؟ کتاب های مربوط به عکاسی را در کتابخانه بررسی کنید؟ چند کارگاه شرکت کنید؟ چند دوره آنلاین را تماشا کنید؟ هر روز یک ساعت را صرف تمرین با دوربین خود کنید؟

بدون توجه به هدف، زمانی که یک برنامه عملی برای کمک به رسیدن به آن داشته باشید، دستیابی به آن آسان تر است. و اگر می‌خواهید شانس خود را برای دنبال کردن بیشتر کنید، با نوشتن مراحل مورد نیاز برای دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستید، این کار را یک قدم جلوتر ببرید!

2. روی پروژه های شخصی کار کنید

در حالی که مشغول بودن و کسب درآمد با انجام کاری که دوست دارید عالی است، اما می تواند روح خلاق شما را نیز تخلیه کند. بنابراین اگر یک عکاس حرفه ای هستید، فقط روی پروژه های پولساز خود کار نکنید. به خود اجازه دهید یک یا دو پروژه پرشور (مثلاً یک پروژه شخصی) را انجام دهید.

Memorable Jaunts black and white photo of lilacs 3

من این تصویر را به عنوان بخشی از یک تمرین شخصی که بر یافتن الگوها و قاب های تک رنگ متمرکز بود، گرفتم.

به این پروژه به عنوان راهی نگاه کنید که بدون هیچ فشار و انتظاری دوباره عاشق عکاسی شوید. به عنوان مثال، شما ممکن است:

  • عکس از طلوع خورشید
  • یک نمونه کار از صحنه های طبیعت انتزاعی ایجاد کنید
  • تیم ورزشی محلی خود را جذب کنید
  • جنگل مورد علاقه خود را مستند کنید

توجه داشته باشید که پروژه شخصی شما ممکن است چند هفته طول بکشد یا ممکن است سالها طول بکشد. هر کدام خوب است، اما مطمئن شوید که موضوع به قلب شما نزدیک و عزیز است. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که خیلی زود خسته می شوید، که برعکس آن چیزی است که شما می خواهید.

Memorable Jaunts black and white photo wheat fields 4

تصویر دیگری به عنوان بخشی از پروژه تک رنگ من.

همچنین، لازم نیست یک عکاس حرفه ای باشید تا این استراتژی را برای الهام گرفتن از عکاسی امتحان کنید. حتی اگر عکاسی برای شما یک سرگرمی است، پیگیری یک پروژه اختصاصی می تواند راهی عالی برای بازیابی انگیزه شما باشد.

یک چیز دیگر: هنگامی که یک پروژه را انتخاب کردید، مطمئن شوید که زمانی که شایسته آن است را به آن اختصاص داده اید (حتی اگر مشغول کار دیگری هستید). اگر واقعا تلاش کنید، به احتمال زیاد پاداش واقعی دریافت خواهید کرد!

Memorable Jaunts black and white photo table setting 5

3. برو بدون دستور کار عکاسی کن

کار با هدف لزوما چیز بدی نیست، اما وقتی انواع خاصی از تصاویر را در ذهن دارید، ایجاد انتظارات آسان است، و این می تواند منجر به فشار، استرس و ناامیدی شود.

Memorable Jaunts Christmas Tree in the winter light 1

به همین دلیل است که من به شدت توصیه می کنم مدتی را صرف عکاسی بدون دستور کار کنید. فقط یک دوربین – چه دوربین DSLR، مدل بدون آینه یا حتی تلفن هوشمندتان – بردارید و از هر چیزی عکس بگیرید. این می تواند فضای داخلی خانه شما، حیاط خلوت شما، محله شما یا نزدیکترین شهر باشد. فقط یک چیز مناسب انتخاب کنید و کمی عکاسی کنید.

حتی نیازی نیست زیاد روی آن فکر کنید. گاهی اوقات، فقط فشار دادن شاتر است که می تواند مقدار مناسبی از استرس را ایجاد کند. و اگر کمکی کرد، در پایان تصاویر را حذف کنید. نکته اصلی این است که فقط از عکاسی بدون نیاز به ایجاد یک قاب عالی لذت ببرید.

Memorable Jaunts Summer moon photo through the trees 2

4. کاری خلاقانه انجام دهید (که عکاسی نیست)

الهامات عکاسی را می توان به روش های مختلفی یافت – و گاهی اوقات، بهترین الهام از فعالیت های غیرعکاسی می آید. به همین دلیل است که من شما را تشویق می کنم چیزی را امتحان کنید که خلاقانه است، اما هنری نیست.

به عنوان مثال، ممکن است از ابتدا یک غذا بپزید، کمی بافتنی انجام دهید، از باغبانی در حیاط خلوت خود لذت ببرید، داستانی بنویسید، یادداشت برداری کنید یا حتی به پیاده روی در بیرون بروید و الگوهای برگ های مختلفی را که می بینید مطالعه کنید.

البته، کار بر روی یک رشته هنری جایگزین، مانند نقاشی یا طراحی، ایرادی ندارد (و این می‌تواند یک راه موثر برای به دست آوردن الهام جدید نیز باشد). اما اگر احساس فرسودگی می کنید، فاصله گرفتن از همه چیزهای هنری ممکن است ایده خوبی باشد.

هر چیزی که انتخاب می کنید، اجازه دهید بدون ساختار یا برنامه ریزی جریان داشته باشد. از آن به عنوان وسیله ای برای رهاسازی انرژی خلاقانه ای که در داخل ایجاد می شود استفاده کنید. با خودتان مهربان باشید و فقط به خودتان زمان بدهید تا از عکاسی استراحت کنید. الهام به مرور زمان باز خواهد گشت.

5. چالش خود را کامل کنید

Memorable Jaunts Photo of Glacier National Park on film 1

این رویکرد شبیه تکنیک پروژه شخصی است که در بالا به اشتراک گذاشتم، با این تفاوت که بسیار محدودتر است. ایده این است که قوانین خاصی را برای خود تعیین کنید، سپس از آنها برای هدایت عکاسی خود استفاده کنید. شما همیشه می توانید برای خود چالشی را ابداع کنید، اگرچه در اینجا چند مورد محبوب وجود دارد:

  • هر روز یک عکس از خود بگیرید
  • مجموعه ای از عکس ها را بگیرید که ماهیت هر هفته را بیان می کند (برای یک سال کامل)
  • یک هفته یک رنگ عکس بگیرید
  • از وعده های غذایی روزانه خود عکس بگیرید
  • یک شات در روز به مدت یک ماه مصرف کنید
  • از طلوع و غروب خورشید به مدت یک ماه عکس بگیرید

هر چالشی که انتخاب می کنید، مستندسازی کنید و روی آن کار کنید. حتی ممکن است به گروهی به صورت آنلاین بپیوندید یا گروهی را راه اندازی کنید که دیگران بتوانند با شما در آن شرکت کنند. کار با عکاسان دیگر می تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد و به زنده نگه داشتن الهام کمک کند!

یک نکته: اگر یک چالش خود را شروع کردید و از همان ابتدا با مشکل مواجه شدید، ممکن است نشانه‌ای باشد که باید چیز دیگری را امتحان کنید. هیچ ایرادی ندارد که به خودتان فشار بیاورید، اما از آنجا که چالش ها تقریباً همیشه سخت هستند، مهم است که واقعاً کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.

راه هایی برای یافتن الهام از عکاسی: کلمات پایانی

اگر احساس می کنید بی الهام هستید، دلسرد شده اید، یا کاملاً خسته هستید، امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد. با چند تکنیک ساده و تلاش آگاهانه برای تغییر طرز فکرتان، می‌توانید با الهام‌تر و با انگیزه‌تر از همیشه بازگردید، و آماده کاوش در تمام این جنبه‌های شگفت‌انگیز یک هنر است که طرفداران پرشور زیادی در سراسر جهان دارد!

بنابراین یک یا چند روش را برای الهام بخشی که من به اشتراک گذاشته ام انتخاب کنید. سپس واقعاً به آن متعهد شوید. اگر خودتان چالشی انجام می دهید، تمام تلاش خود را به کار بگیرید. اگر پروژه ای را انجام می دهید، زمان تکمیل آن را محدود کنید. و اگر از عکاسی فاصله می‌گیرید و کار خلاقانه دیگری انجام می‌دهید، تلاش واقعی را نیز برای آن انجام دهید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *