آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

تنظیم شگفت انگیز دو نوری!

lazy

نورپردازی تاشو  یا دو نوری چیست؟ و چگونه می توانید بر تنظیمات نور دو نوری برای نتایج خیره کننده مسلط شوید؟ در این مقاله، من جزئیات این راه اندازی پرتره دو نوری ساده در عین حال فوق العاده قدرتمند را توضیح می دهم. وقتی خواندن را تمام کردید، می‌دانید که چگونه مانند یک حرفه‌ای (بدون توجه به وسایل نورپردازی) پرتره‌هایی با نور تاشو ایجاد کنید. بنابراین اگر برای تبدیل شدن به یک استاد پرتره تاشو آماده هستید، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

نورپردازی تاشو چیست؟

نورپردازی تاشو یک پیکربندی ساده و دو نوره است: شما هر دو نور را رو به سوژه خود در زاویه 45 درجه قرار می دهید، یکی به سمت بالا و دیگری به سمت پایین. توجه داشته باشید که نور کلید شما (یعنی نور اولیه و روشن تر) باید 45 درجه به سمت پایین باشد، در حالی که نور پرکننده شما باید 45 درجه به سمت بالا باشد. دوربین شما باید بین دو نور و رو به سوژه قرار گیرد. هنگامی که از کنار مشاهده می شود، این دو چراغ شبیه یک تاشو باز هستند (ممکن است نیاز به تخیل باشد!):

clamshell lighting

چیدمان صدف تاشو نوری زیبا و ملایم با سایه‌های ضعیف و نورگیرهای باشکوه فراهم می‌کند. نورپردازی تاشو تقریباً روی همه افراد به خوبی کار می کند. می‌توانم بگویم که برای مردان و زنان در هر سنی جذاب است، بنابراین یک چیدمان عالی برای عکی های شماست.

توجه داشته باشید که نورپردازی تاشو درست مانند نورپردازی پروانه ای است، با این تفاوت که نور پرکننده را به زیر سوژه اضافه می کنید (که هر گونه سایه سنگین ناشی از نور کلید را از بین می برد). بنابراین اگر در حال انجام یک راه اندازی پروانه ای هستید، همیشه می توانید یک ظاهر تاشو را در انتها برای تغییراتی اضافه کنید!

clamshell lighting 1893

نحوه ایجاد یک تنظیم روشنایی تاشو: فرآیند گام به گام

clamshell lighting 3698

ایجاد یک راه اندازی نورپردازی تاشو ساده است، و تا زمانی که دو چراغ نور دارید، عملاً تضمین می کنید که آن را ثبت کنید. این چیزی است که شما انجام می دهید:

مرحله 1: چراغ ها و اصلاح کننده های خود را انتخاب کنید

نورپردازی تاشو به دو منبع نور نیاز دارد و اینها می توانند بارق یا پیوسته، اصلاح شده یا تغییر نیافته باشند. من شخصاً توصیه می‌کنم از اصلاح‌کننده‌ها استفاده کنید اینها به نرم کردن نور برای جلوه‌ای جذاب‌تر کمک می‌کنند و گرفتن یک جفت سافت‌باکس با اندازه‌های مشابه یک نقطه شروع عالی است. سپس، هنگامی که با استفاده از سافت‌باکس‌ها بر تنظیمات نورپردازی صدفی تسلط پیدا کردید، می‌توانید با سایر اصلاح‌کننده‌ها، مانند ظروف زیبایی و جعبه‌های نواری، آزمایش کنید. گفته می‌شود، اگر اصلاح‌کننده ندارید یا ظاهر سخت‌تری را ترجیح می‌دهید، با یک نور اصلاح نشده کار کنید! در پایان روز، این عکاسی شماست.

مرحله 2: چراغ کلید خود را در موقعیت قرار دهید

چراغ کلید خود (یعنی منبع نور اصلی خود) را بگیرید. هدف این است که آن را در مقابل سوژه خود و کمی بالاتر قرار دهید. آن را به سمت پایین زاویه دهید تا مستقیماً به سمت بینی سوژه باشد. اگر می‌خواهید جلوه‌ای ملایم‌تر داشته باشید که دارای افت نور سریع باشد، نور را به صورت سوژه نزدیک کنید. اگر می‌خواهید افکت سخت‌تری داشته باشید که سوژه را وسیع‌تر روشن کند، نور را دورتر ببرید.

سپس دیافراگم مورد نظر خود را اندازه بگیرید (از f/11 فرضی استفاده خواهیم کرد) و یک عکس آزمایشی بگیرید. اگر همه چیز به درستی تنظیم شده باشد، باید تصویری با نور مناسب با سایه های عمیق زیر بینی و چانه سوژه خود ایجاد کنید. (اگر تصویر خیلی کم نور است، با خیال راحت نور خود را روشن کنید و اگر تصویر بیش از حد نوردهی شده است، عکس آن عمل را انجام دهید.)

clamshell lighting 3242

مرحله 3: چراغ پر خود را اضافه کنید

اکنون زمان اضافه کردن نور دوم است. نور پرکننده خود را بردارید و آن را مستقیماً زیر نور کلید خود قرار دهید، به سمت بالا به سمت سوژه خود با زاویه 45 درجه.

clamshell lighting 2578

روشنایی نور را تا دو مرحله زیر نور کلید تنظیم کنید. (اگر می‌خواهید با f/11 عکاسی کنید، می‌توانید نور پرکننده خود را برای نتیجه f/5.6 اندازه‌گیری کنید.) سپس یک عکس آزمایشی دیگر بگیرید.

اگر افکت خیلی قوی است و نور پرکننده شما سایه ها را از بین می برد، قدرت نور را کم کنید. اگر نور به اندازه کافی کار نمی کند، آن را روشن کنید. نکته اصلی که باید به آن توجه کنید نور پرکننده است که بر نور کلیدی غلبه می کند، زیرا باعث ایجاد یک تصویر بسیار نامطلوب می شود که از پایین روشن می شود.

clamshell lighting 2580

مرحله 4: تصویر تاشو خود را بگیرید!

در این مرحله، شما باید دو چراغ داشته باشید که فضای عمودی یکسانی دارند، و نور بالا باید تقریباً دو پله روشن تر از نور پایین باشد. پشت چراغ ها بایستید و از شکاف عکس بگیرید. توجه: اگر فاصله زیادی برای کار کردن وجود ندارد، هر دو نور را بالا و/یا کم کنید تا جایی که فضای کافی برای عکاسی در وسط داشته باشید. برای ایمن بودن، ممکن است بخواهید یک متر دیگر را بخوانید.

البته، هنگامی که یک یا دو عکس گرفتید، ال سی دی دوربین خود را برای مشکلات نوردهی و سایر نگرانی ها بررسی کنید. و اگر توانایی دارید، توصیه می کنم دوربین خود را به لپ تاپ خود متصل کنید. به این ترتیب، می توانید تصاویر خود را فوراً در صفحه بزرگ مرور کنید. و این تمام چیزی است که وجود دارد! نورپردازی تاشو واقعاً آسان است و با کمی تمرین، می‌توانید در چند دقیقه راه‌اندازی دو نور را اجرا کنید.

clamshell lighting 1512

این چیدمان صدف تاشو را از کنار مشاهده کنید. توجه داشته باشید که سه سافت باکس در تصویر وجود دارد، اما تنها دو عدد آنهایی که در جلوی مدل قرار دارند فعال هستند.

راه اندازی عکاسی تاشو: یک نکته سریع

هنگامی که می‌توانید یک تنظیم پایه تاشو بدون مشکل ایجاد کنید، متوقف نشوید – در عوض، به دنبال گسترش قابلیت‌های نورپردازی خود باشید.

برای مثال، سعی کنید چراغ‌های خود را به مدل نزدیک‌تر و دورتر کنید و ببینید که چگونه بر نتایج تأثیر می‌گذارد. سپس اصلاح‌کننده‌های مختلف را آزمایش کنید (من شما را تشویق می‌کنم در اینجا آزادانه آزمایش کنید!). آیا می خواهید از یک ظرف زیبایی به عنوان چراغ کلید و یک چتر به عنوان پرکننده استفاده کنید؟ یک snoot و یک سافت باکس کوچک چطور؟ کاملا میتوانید از هر آنچه در دسترس دارید استفاده کنید. و در نتیجه خیلی زود، می‌توانید مانند یک حرفه‌ای بداهه‌پردازی کنید.

و شما محدود به استفاده از دو چراغ نیز نیستید. همیشه باید تنظیمات پایه تاشو دو نوره را حفظ کنید، اما با خیال راحت چراغ‌های حاشیه‌ای را پشت سوژه خود اضافه کنید تا از پس‌زمینه خارج شوند. همچنین می‌توانید برای عمق بیشتر، نور اضافه کنید، و مطمئناً می‌توانید از اضافه کردن نور پس‌زمینه (و تعویض پس‌زمینه) لذت ببرید.

نمونه های نورپردازی تاشو

حالا بیایید نگاهی به چند نمونه عکس با نورپردازی تاشو بیاندازیم. می توانید از آنها به عنوان الهام استفاده کنید، اگرچه خودتان را محدود نکنید اینها فقط تعداد انگشت شماری از تنظیمات صدف تاشو هستند که می توانید ایجاد کنید! اول، ما یک پرتره سیاه و سفید زیبا داریم. به سایه های نرم روی گونه های سوژه من توجه کنید:

clamshell lighting 1927

در مرحله بعد، ما یک تصویر تاشو روشن تر و شادتر با پس زمینه ای روشن داریم:

clamshell lighting 3267

سپس سیاه و سفید دیگری با پس زمینه کمی تیره تر:

clamshell lighting 8343

برای برداشتن این شات بعدی، نور سومی را اضافه کردم که به سمت پس‌زمینه اشاره کرد. توجه داشته باشید که می توانید چرخش های مختلف سر را آزمایش کنید:

clamshell lighting 8523

به علاوه چند نمونه نورپردازی تاشوی دیگر برای تنوع:

clamshell lighting

clamshell lighting 3713 crop

نورپردازی صدفی: کلمات پایانی

اگر تا اینجا پیش رفته اید، باید قدرت یک تنظیم اولیه نورپردازی تاشو را درک کنید. البته، همیشه می‌توانید تنظیمات پوسته تاشو خود را با چراغ‌ها و اصلاح‌کننده‌های اضافی به سطح بالاتری برسانید، اما حتی اصول اولیه نیز تضمین می‌شوند که نتایج خوبی کسب کنید. بنابراین به استودیوی خود بروید و برای خودتان نور تاشو را امتحان کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *