اخبار گوناگون

Adobe فروش های جدید خود را در روسیه متوقف می کند و Creative Cloud را قطع می کند

Adobe Ceases All New Sales in Russia 1 800x420 1

ادوبی اعلام کرده است که در واکنش به آنچه حملات بی دلیل و خشونت آمیز به اوکراین توصیف می کند، تمام فروش جدید محصولات و خدمات خود در روسیه را متوقف خواهد کرد.‏

این تصمیم یکی از اولین برندهای بزرگ صنعت عکاسی است که در برابر تهاجم روسیه به اوکراین موضع عمومی می گیرد.

شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی، در آخر هفته یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن تصریح می‌کند که این شرکت تصمیم گرفته است تمام فروش محصولات خود را متوقف کند و دسترسی به Creative Cloud را قطع کند و علاوه بر اطمینان از عدم استفاده از محصولاتش مطابق با تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت باشد. توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا.

ناراین ادامه می‌دهد: «در چند روز گذشته، ما همچنان شاهد حملات خشونت‌آمیز و غیرقانونی به اوکراین و از دست دادن غم‌انگیز جان‌های بی‌گناه بوده‌ایم. «تصاویر وحشتناک و دلخراش هستند. همانطور که ما شاهد این فاجعه هستیم، معتقدیم که مسئولیت داریم اطمینان حاصل کنیم که محصولات و خدمات ما برای حمایت از این جنگ غیرقانونی استفاده نمی شود.

نارایان می‌گوید که اوایل این هفته، ادوبی برای اطمینان از ایمنی کارمندان خود و ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراینی‌ها اقدام کرد.

دیگر خبری از فروش جدید نیست، Creative Cloud هم قطع میشود

ما از تحریم‌های دولتی اعمال‌شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا پیروی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که محصولات و خدمات Adobe توسط نهادهای ممنوعه استفاده نمی‌شوند. به علاوه، ما دسترسی به Adobe Creative Cloud، Adobe Document Cloud و Adobe Experience Cloud را برای رسانه‌های تحت کنترل دولت روسیه قطع می‌کنیم.»

مدیر عامل Adobe می‌گوید که بنیاد Adobe مجموعه‌ای از کمک‌های بلاعوض بیش از 1 میلیون دلاری را با تمرکز بر کمک‌های پزشکی به جوامع در اوکراین و همچنین نیازهای اسکان مجدد و حمل‌ونقل برای خانواده‌های فراری از کشور اختصاص داده است.

ما می دانیم که تنها یک شرکت می تواند کارهای زیادی برای تأثیرگذاری بر یک تهاجم غیرقابل توجیه انجام دهد. اما ما همچنین مسئولیت مدنی و اخلاقی خود را برای حمایت از دموکراسی و انسانیت درک می کنیم. ما متعهد هستیم که هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا از کسانی که مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند و با کل جامعه Adobe خود حمایت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *