آموزش

سئو برای عکاسان

website SEO scrabble

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی رتبه بالاتری داشته باشد. به همین دلیل سئو برای عکاسان بسیار مهم است. وقتی برای کلمات کلیدی خاص رتبه بالایی کسب می کنید، ترافیک را به وب سایت خود هدایت می کنید. این می تواند منجر به مشتریان بیشتری شود که در غیر این صورت شما را پیدا نمی کردند. در اینجا نحوه استفاده از سئو و استفاده خوب از آن برای عکاسی آورده شده است.

چرا سئو مهم است؟

داده ها نشان می دهد که 60-80٪ از ترافیک کلیک ها به سه نتیجه جستجوی برتر می رود. مردم بیشتر احتمال دارد که جستجو را اصلاح کنند. اگر فوراً چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نکنند، به صفحه دوم نمی روند. داشتن سئوی خوب باعث بازدید بیشتر سایت شما می شود. این می تواند به معنای کسب و کار بیشتری برای شما به عنوان یک عکاس باشد. اکنون عکاسان بیشتری از طریق جستجوهای ارگانیک پیدا می شوند.

من همیشه از مشتریان جدید سوال می کنم که چگونه من را پیدا کرده اند و پاسخ اغلب یکسان است. آنها از اولین عکاسان لیست شده در گوگل سؤال کردند.

photography SEO google

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

تخمین زده می شود که 35 تریلیون صفحه وب در سراسر جهان تنها توسط گوگل “نمایه گذاری” شده اند. ایندکس یک پایگاه داده عظیم از تمام محتوایی است که گوگل کشف کرده است.

موتورهای جستجو به روش های زیر کار می کنند:

  • اینترنت را برای یافتن محتوا جستجو می کند، کد و محتوای هر URL یافت شده را جستجو می کند.
  • ایندکس: محتوای یافت شده در طول فرآیند خزیدن را ذخیره و سازماندهی می کند. هنگامی که یک صفحه در فهرست قرار گرفت، ممکن است در نتیجه جستجوهای مربوطه نمایش داده شود.
  • رتبه: محتوایی را ارائه می‌کند که به بهترین وجه به پرسش جستجوگر پاسخ می‌دهد و بر اساس مرتبط‌ترین تا کم‌مرتبط‌تر مرتب می‌شود.
  • موتورهای جستجو همچنین به بسیاری از «سیگنال‌های» دیگر توجه می‌کنند. به عنوان مثال، هر چند وقت یک بار صفحه به روز می شود که آیا دامنه قابل اعتماد است یا خیر.

موتورهای جستجوی زیادی برای انتخاب وجود دارد و همه آنها از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنند. برخی از سایت ها ممکن است نتایج خود را به ترتیب متفاوتی ارائه دهند. یا حتی ممکن است نتایج کاملاً متفاوتی را نشان دهند. شاید تعجب آور نباشد که گوگل موتور جستجوی ترجیحی 90 درصد از کاربران است.

photogrpahy SEO analysis

چه عواملی بر سئو تاثیر می گذارد؟

بیش از 200 سیگنال می توانند در هر جستجوی مشخصی بر مکان نمایش صفحه وب شما تأثیر بگذارند. سیگنال های زیادی وجود دارد. هیچ سیگنال خاصی به خودی خود به طور قابل توجهی روی سئوی شما تأثیر نمی گذارد. سیگنال ها را می توان به عوامل “روی صفحه” مانند معماری HTML تقسیم کرد. و عوامل «خارج از صفحه»، مانند مشارکت شما در رسانه های اجتماعی.

شما باید بخش فنی سئو را پایین بیاورید. و همچنین باید محتوای جذابی داشته باشید که افراد را به سایت شما بیاورد. شما باید تلاش های بازاریابی را انجام دهید تا به مردم نشان دهید که وجود دارید. به همین دلیل است که سازندگان محتوا مانند وبلاگ نویسان زمان بیشتری را صرف تبلیغ پست های خود می کنند تا تولید آنها.

مطلب پیشنهادی:  ۱۱ نکته برای بهبود عکاسی از جزئیات معماری

داشتن فاکتورهای خوب روی صفحه به تنهایی به شما سئوی خوبی نمی دهد. شما می توانید آنها را تغییر دهید یا فوراً آنها را بهبود بخشید. ساختن فاکتورهای خارج از صفحه به زمان نیاز دارد و نتایج کندتر توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند.

photography SEO analytics

چگونه سئوی خود را بهبود بخشیم

1. مطمئن شوید که نام شما در جستجوها ظاهر می شود

ظاهر وب سایت شما در یک نتیجه جستجو می تواند بر روی کلیک یا عدم کلیک افراد بر روی آن تأثیر بگذارد. همچنین بر غیر قابل حذف بودن آن تأثیر می گذارد. نام خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه چیزی به دست می آید. شما باید عنوان صفحه و توضیحات متا سایت خود را ببینید. مکان بسیار مهم است زیرا می خواهید افراد نزدیک شما بتوانند شما را پیدا کنند.

با برخی از سازندگان وب مبتنی بر عکاسی مانند PhotoShelter و Format، می توانید عنوان صفحه و توضیحات متا را در سازنده سایت به روز کنید. گوگل در عرض چند هفته سایت شما را دوباره خزیده و فهرست بندی مجدد خواهد کرد.

2. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل بهینه شده است

مردم اکنون جستجوهای زیادی را در دستگاه های تلفن همراه انجام می دهند. گوگل نتایج خود را به سمت وب سایت های سازگار با موبایل منحرف می کند. ممکن است سایت شما برای یک عبارت جستجو از رایانه رومیزی رتبه یک را کسب کند. شما لزوماً در جستجوی مشابه در تلفن شماره یک نخواهید بود. وب سایت عکاسی شما باید سازگار با موبایل باشد تا رقابتی باشد.

وب سایت های “ریسپانسیو” طراحی صفحه را بر اساس دستگاهی که برای مشاهده محتوا استفاده می شود بهینه می کنند. هنگام مشاهده روی دسکتاپ، شما یک ستون محتوا را در تلفن می بینید در مقابل 2-3 ستون محتوا. قبل از اینکه به یک سازنده وب متعهد شوید، مطمئن شوید که برای موبایل نیز پاسخگو است.

3. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

کلمات کلیدی کلید اصلی سئوی قدرتمند هستند. برای استفاده موثر از آنها به یک استراتژی نیاز دارید. این نیاز به تحقیق دارد تا بتوانید بازار هدف خود را بهتر بشناسید. و اینکه چگونه آنها به دنبال نوع خدمات شما هستند. قبل از اینکه از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو رشد کنید، باید بدانید چه کسی مشتریان شما هستند. و آنچه آنها به دنبال آن هستند چیست. مشتری ایده آل شما به دنبال چه نوع عکاسی است؟ آیا آنها یک عکاس پرتره می خواهند؟ آیا آن عکاس پرتره باید در عکاسی از خانواده ها تخصص داشته باشد؟ یا دنبال کسی می گردند که عکس نامزدی و عروسی شان را بگیرد؟

چند سوال دیگر که باید از خود بپرسید:

  • هنگام جستجو از چه کلماتی استفاده می کنند؟
  • چه سوالاتی می پرسند؟
  • این مشتریان بالقوه کجا هستند؟ آیا آنها محلی، ملی یا بین المللی هستند؟
  • آیا تعداد بیشتری از این جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؟
  • ممکن است راهی برای توصیف کاری که انجام می دهید داشته باشید. اما مخاطبان شما واقعاً چگونه خدماتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند؟

پاسخ به این سوال اولین گام مهم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است. چند کلمه کلیدی بیابید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. می توانید آنها را در ابزار تحقیق کلمه وارد کنید. کلمات کلیدی مشابه و میانگین حجم جستجوی ماهانه را خواهید یافت. کلمات کلیدی دیگری را خواهید یافت که در غیر این صورت ممکن است آنها را از دست داده باشید. با تایپ “wedding” در Wordtracker، بیش از 504 کلمه کلیدی پیشنهاد می شود. بسیاری از آنها نتایج مرتبط با اصطلاحات مرتبط مانند لباس عروسی دارند.

متوجه تنوع زیادی در حجم جستجوی کلمات کلیدی خواهید شد. شما می خواهید روی عباراتی تمرکز کنید که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. حتماً عباراتی را با حجم جستجوی کمتر نیز هدف قرار دهید. آنها به مراتب کمتر رقابتی هستند.

کلمات کلیدی با رقابت بالا و کم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. نگاه کردن به حجم جستجو به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید.

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پیشرفته عکاسی با آیفون برای خلق تصاویر شگفت‌انگیز

photography seo digitla marketing

4. نوشتن یک وبلاگ را در نظر بگیرید

به عنوان یک عکاس، احتمالاً فردی بسیار بصری هستید. شاید خودتان را نویسنده ای خوب تصور نکنید. اما همچنان باید به فکر نوشتن باشید و یک وبلاگ مناسب با نوع عکاسی خود راه اندازی کنید باشید. قطعا در ابتدای کار کمی وحشتناک است که با وجود تولید محتوای متنی و تصویری در صفحه های بالا قرار بگیرید اما با کمی صبر و سئو مناسب میتوانید صفحه نخست را به خود اختصاص دهید. نکته مهم این است که سئو در هیچ نقطه ای به پایان نمیرسد و مدام باید به روز شوید و محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید و محتوا های جدیتر و قوی تر تولید کنید. وبلاگ نویسی در یک دامنه جداگانه یا فرعی از وب سایت عکاسی به شما امکان می دهد محتوای متنی و بک لینک های خوبی بسازید.

شما بر محتوای خود و کلمات کلیدی که برای توصیف عکس های خود استفاده می کنید کنترل دارید. می توانید به تصاویر یا گالری های خاصی در وب سایت خود پیوند دهید. این یک گام مهم در ایجاد سئوی کلی است. داشتن پیوند فقط به صفحه اصلی شما تأثیر محدودی خواهد داشت. وقتی وبلاگ می‌زنید باید محتوای باکیفیت داشته باشید. موتورهای جستجو می توانند دامنه شما را به دلیل محتوای تکراری، بک لینک های بیش از حد یا لینک های خارجی شکسته و سایر عوامل جریمه کنند.

5. مطالب را به طور مکرر منتشر کنید

برای عکاسان معمول است که وقت خود را برای جمع آوری نمونه کارهای آنلاین خود صرف کنند. و سپس آن را برای ماه ها یا سال ها پس از آن فراموش کنید. گوگل اغلب هنگام رتبه بندی نتایج جستجو، محتوای جدید را فاکتور می کند. عکس هایی که در سال 2014 از یک سرآشپز مشهور گرفتید رتبه خوبی ندارند. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم محتوا را به وب سایت خود اضافه کنید تا محتوای خود را تازه نگه دارید.

حفظ وبلاگ یکی از راه های مهم برای به روز نگه داشتن سایت و بهینه سازی سئو سایت شما است.

photography SEO laptop

6. دیگران را وادار کنید تا به شما پیوند دهند

داشتن سایت ها یا وبلاگ های دیگر برای پیوند دادن به شما یک راه عالی برای تقویت سئوی شماست. سایت‌هایی مانند PetaPixel و FeatureShoot اغلب کارهای عکاس را نشان می‌دهند. این یک راه عالی برای ایجاد لینک است. هنگامی که کار شما در یک سایت محبوب نمایش داده می شود، مجموعه ای از پیوندها از سایت های دیگر ایجاد می کند. ایجاد بک لینک برای سئوی خوب بسیار مهم است. اینها لینک هایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند.

همچنین می‌توانید در وبلاگ‌های دیگری که در رقابت مستقیم با میزبان وبلاگ نیستید، پست‌های مهمان انجام دهید. هنگامی که دیگران به شما لینک دادند، مطمئن شوید که آن را در کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کنید. سایت های دیگر را نیز در جریان بگذارید. شما باید هر کاری را که انجام می دهید بازاریابی کنید و رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای انجام آن است.

7. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی همچنان نقش مهمی در بسیاری از سیگنال هایی که سئو را هدایت می کنند، ایفا می کنند. موتورهای جستجو به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام نگاه می کنند. اینها یک فشارسنج از آنچه در اینترنت تأثیرگذار است. آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، به عنوان یک عکاس، شرکت در رسانه های اجتماعی ضروری است. حضور شما در شبکه های اجتماعی بر نتایج موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد.

این یک ابزار بازاریابی ضروری است. شما باید به جایی بروید که مشتریان بالقوه شما در حال معاشرت هستند و یکی از آن مکان ها رسانه های اجتماعی است. و رسانه های اجتماعی منجر به “اثبات اجتماعی” می شود. زمانی که مشتریان توصیه دیگران را داشته باشند، تمایل بیشتری به خرید از شما دارند. به همین دلیل است که نظرات مشتریان در سایت هایی مانند آمازون بسیار قدرتمند است. اعتماد عامل مهمی برای استخدام افراد غریبه است.

مطلب پیشنهادی:  ژست عکاسی دخترانه

8. یک فهرست رایگان کسب و کار گوگل ایجاد کنید

ایجاد یک فهرست رایگان Google Business یک مرحله مهم است. این به شما امکان می دهد در نتایج جستجو پیدا شوید. یک GMB به اطلاعات شرکت شما اجازه می دهد تا با دید بالا به روش های مختلف توسط Google خروجی داده شود.

وقتی فهرست GMB خود را تنظیم می‌کنید، به Google My Business Insights نیز دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات دقیقی را در مورد نحوه و مکان جستجوی مشتریان برای کسب و کار شما در اختیار شما قرار می دهد. هنگام جستجوی مسیرها و بسیاری موارد دیگر، همچنین می‌دانید که چقدر دور هستند.

این را با داده های Google Analytics وب سایت خود ترکیب کنید. این یک نمای کلی از نحوه یافتن وب سایت و فهرست شما توسط افراد و اقداماتی که پس از آن انجام می دهند ایجاد می کند. درصد زیادی از جستجوها مربوط به جغرافیا هستند، مانند «عکاس عروسی تهران». وقتی Google نتایجی را که دارای یک جزء جغرافیایی هستند برمی‌گرداند، بسته Google Maps آنها را بر نتایج استاندارد اولویت می‌دهد. این مجموعه ای از نتایج است که بر روی یک نقشه قابل کلیک رسم شده است.

برای اینکه خود را روی نقشه قرار دهید، یک فهرست رایگان در Google برای کسب و کار من ایجاد کنید.

seo for photography google

9. تلاش های خود را با Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس می تواند معیارها و داده های پیشرفته ای در مورد ترافیک وب سایت شما ارائه دهد. جمع آوری داده ها و گزارش آن می تواند بسیار پیچیده به نظر برسد، به خصوص برای مبتدیان. گوگل آنالیتیکس داده هایی را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما و تعاملات آنها در وب سایت شما جمع آوری می کند. از یک قطعه کوچک کد ردیابی جاوا اسکریپت استفاده می کند.

فعل و انفعالات همه انواع اقداماتی هستند که کاربران در وب سایت شما انجام می دهند. آنها می توانند به سادگی بارگیری یک صفحه یا چیزهای خاص تر مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا پخش یک ویدیو باشند. با هر تعامل کاربر در وب سایت شما، کد رهگیری اطلاعات را به Analytics ارسال می کند. این اطلاعات مربوط به کاربران و تعاملات آنها در وب سایت شما است. به اطلاعات ارسال شده توسط کد رهگیری hit می گویند. این یک رشته URL با پارامترهای اطلاعات مفید در مورد کاربران شما است. پس از ایجاد حساب Google Analytics خود، باید اسکریپت را در وب سایت خود اضافه کنید.

Google Analytics یک کوکی در مرورگر کاربر برای وب سایت شما می گذارد. این به ردیابی هر تعاملی که کاربر در سایت شما انجام می دهد کمک می کند. اطلاعاتی که می توانید جمع آوری کنید به شرح زیر است:

  • تعداد کل بازدیدکنندگان برای کل ترافیک (در برخی از سازندگان وب سایت مانند PhotoShelter می توانید این را در انتهای حساب خود مشاهده کنید)
  • تعداد بازدیدکنندگان از طریق جستجو در «منابع ترافیک > جستجو»
  • تعداد کلمات کلیدی که باعث ترافیک جستجو می شوند
  • تعداد تصاویر نمایه شده
  • تعداد بک لینک ها
  • این معیارها برای آشنایی با کاربران شما مفید هستند. آنها به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی، سئو و افزایش تبدیل‌های خود را بهبود ببخشید.

نتیجه

موفقیت با سئو یک شبه به دست نمی آید. برای ساخت محتوا نیاز به تلاش مداوم دارید. آن را با بهترین شیوه های سئو ترکیب کنید تا در صفحه نتایج اول ظاهر شوید. مزایای انجام این کار واضح است. شما ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود ایجاد خواهید کرد که می تواند به معنای کسب و کار بسیار بیشتری باشد. ممکن است فکر کنید که باید برای تبلیغات جستجوی گران قیمت هزینه کنید یا هر ماه ده ها ساعت را صرف انتشار محتوا کنید. اما اگر از این راهنما استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون پرداخت یک پول (در کمترین زمان) از رقبای خود پیشی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *