اخبار و مقالات, اخبار موبایل

ویژگی های دوربین سلفی iPhone 14 که آیفون های قبلی فاقد این ویژگی ها بودند

ویژگی های دوربین سلفی iPhone 14 که آیفون های قبلی فاقد این ویژگی ها بودند

شایعه جدیدی از آیفون 14 منتشر شده است و به ویژگی ای اشاره می کند که ممکن است فکر کنید آیفون ها قبلی دارای آن بودند – فوکوس خودکار. بله، برای اولین بار از زمان آیفون 11، به نظر می رسد اپل دوربین جلوی گوشی های هوشمند خود را ارتقا داده است.

این را مینگ-چی کو، تحلیلگر گوشی های اپل می‌گوید: آیفون‌های بعدی که قرار است وارد بازار شوند، دو ارتقای کلیدی در دوربین جلو خواهند یافت. آیفون ها جدید قرار است دیافراگم بزرگتری روی لنز داشته باشند و همچنین پیشرفت بزرگی در فوکوس خودکار که قبلاً به آن اشاره کردیم خواهند داشت.

با توجه به گفته های Kuo، تحلیلگر گوشی موبایل؛ f-stop از f/2.2 به f/1.9 کاهش می یابد، تغییری که دیافراگم را کمی افزایش می دهد. در نتیجه، نور بیشتری به سنسور می‌رسد و تصاویر را کمی زیبا تر می‌کند – به‌علاوه، عمق میدان کمتری را امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین سلفی آیفون‌ها در گذشته فوکوس خودکار نداشتند، اگرچه راه‌حل‌های نرم‌افزاری داشتند که اساساً همین کار را انجام می‌داد. با این حال، به گفته Kuo، وجود فوکوس خودکار جلوه‌ای راحت‌تر و طبیعی‌تر را ایجاد می‌کند و همچنین برای برنامه‌های تماس ویدیویی و پخش زنده بهتر عمل می‌کند.

دوربین جلوی چهار گوشی جدید آیفون 14 در 2022 احتمالاً به AF (فوکوس خودکار) و دیافراگم حدوداً f/1.9 (در مقایسه با FF (فوکوس ثابت) آیفون 13) و f/2.2 ارتقا می‌یابد.

ارتقا مهم

تا حدودی تعجب آور است که اپل در حال حاضر فوکوس خودکار را برای دوربین های سلفی آیفون خود ارائه نکرده است، زیرا این یک ویژگی مفید است که بسیاری از سازندگان تلفن از آن استفاده می کنند، اما برای دوربین های جلو حیاتی نیست.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

بعلاوه، افکت depth-sensing، تاری طبیعی پس‌زمینه را در حالت پرتره ایجاد می‌کند که فوکوس خودکار را در آن لحظه ضروری نمی‌کند.

بنابراین فوکوس خودکار که به دوربین های جلوی آیفون اضتفه خواهد شد برای برخی افراد مفید خواهد بود، اما به بهبود چشمگیر کیفیت سلفی برای کاربران کمک خاصی نمی کند. لنز ارتقا یافته تأثیر بیشتری برای آن خواهد داشت، اگرچه باز هم دیافراگم تغییر بزرگی در آیفون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *