آموزش

چگونه از مسیرهای نوری فوق العاده عکاسی کنیم

lazy

در شب، شهر با نمایشی از رنگ ها روشن می شود. این زمان عالی برای تمرین مهارت های عکاسی با نوردهی طولانی و گرفتن برخی مسیرهای نور است. دستورالعمل های ساده ما را دنبال کنید. شما در کمترین زمان از مسیرهای نور به سمت چپ، راست و مرکز عکاسی خواهید کرد.

light trail

مسیرهای نور چیست؟

مسیرهای نوری یکی از بهترین راه ها برای افزودن یک فاکتور شگفت انگیز به عکاسی در شب شهری شماست. مسیرهای چراغ راهنمایی و رانندگی ریتم دیوانه وار زندگی در شهرهای بزرگ را نشان می دهد. می توانید چراغ های متحرک را با سرعت شاتر به اندازه کافی بالا منجمد کنید. یا می توانید آنها را به عنوان مسیرهای نورانی با سرعت شاتر به اندازه کافی طولانی ضبط کنید.

برای نشان دادن مفهوم، قطار موتوری پسرم را قرض گرفتم و یک مسیر کوتاه روی میز ساختم. قطار دارای چراغ های جلویی است که هنگام حرکت روشن می شوند. تصویر زیر نتیجه یک نوردهی 15 ثانیه ای را نشان می دهد.

light trails photography city 4

در مدتی که کرکره باز بود، قطار حرکت می کرد و چراغ ها هم همینطور. آن چراغ های متحرک به مسیرهایی تبدیل شدند که در سراسر صحنه می دویدند. اما قطار کجاست؟ از آنجا که قطار در حال حرکت بود و به دلیل اینکه بسیار تاریکتر از نور آن است، حسگر به سختی آن را ثبت کرد.

در مورد مسیرهای ماشین نیز همینطور است. اتومبیل ها در حال حرکت هستند و بدن آنها معمولاً تیره تر از چراغ های سر و عقب است. در تصویر نهایی فقط ردپایی از چراغ های خودرو قابل مشاهده است.

light trails photography city 5

ماشین های نامرئی در بروکسل.

نحوه عکاسی از مسیرهای نورانی

عکاسی از مسیرهای نور از نظر تجهیزات عکاسی سخت نیست. هر دوربینی این کار را انجام خواهد داد. مکان و زمان روز مهمتر از دوربین است. همچنین، اگر نمی‌خواهید تصاویری تار داشته باشید، یک سه پایه محکم در دسترس داشته باشید.

تنظیمات دوربین

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی از مسیرهای نورانی به شرح زیر است.

  • عکاسی با فرمت RAW؛
  • کمترین مقادیر ISO را انتخاب کنید.
  • دیافراگم خود را روی نقطه شیرین لنز، در محدوده f/4 تا f/11 تنظیم کنید.
  • از سرعت شاتر حدود 10-30 ثانیه استفاده کنید.

تنظیمات خود را آزمایش کنید و بررسی کنید که آیا مسیرهایی با طول مناسب دریافت می کنید. همچنین، بررسی کنید که هایلایت ها را به رنگ سفید خالص بریده نکرده باشید. شما می خواهید برخی از رنگ ها را در مسیرها نگه دارید و از تکه های سفید خالص که دیدن آنها خوشایند نیست اجتناب کنید.

light trails photography city 6

مسیرها درست قبل از شب. f/8، ISO 100، 5 ثانیه

از آنجایی که روی سه پایه هستید، غیرفعال کردن تثبیت‌کننده تصویر تمرین خوبی است. استثناء این پل ها یا سازه های شناور مشابه هستند. عبور از ترافیک می تواند لرزش هایی در اینجا ایجاد کند که باعث لرزش دوربین و خراب شدن تصویر شما می شود.

کاهش نویز در معرض طولانی مدت را آزمایش کنید. این به شما می گوید که آیا باید آن را فعال نگه دارید یا خیر. این باعث می‌شود که عکاسی رگه‌ای نور شما واضح باشد و تار نباشد.

توجه داشته باشید که دوربین عکس دوم را می گیرد. وقتی از این تکنیک استفاده می کنید، این برای همان مدت زمان بدون باز کردن شاتر خواهد بود. بلافاصله پس از اولین تصویر اتفاق می افتد.
این می تواند جلسه عکاسی شما را کند کند.

light trails photography city 7

همه مسیرهای نور یکسان ایجاد نمی شوند

دورگردها مکان های خوبی هستند، اما با ترافیک بیش از حد، می توانند تصاویر بسیار درهم و برهم ایجاد کنند.

light trails photography city 8

مسیرهای بسیار زیادی که همه در جهات مختلف حرکت می کنند تصویر گیج کننده ای ایجاد می کند.

بهترین مسیرهای اتومبیل رانی همگی در یک جهت حرکت می کنند تا چشم بیننده را در قاب هدایت کنند. این تکنیک ترکیب بندی خطوط پیشرو نامیده می شود.
من همچنین مسیرهای نازکی که از لنزهای نسبتا واید دریافت می کنید را ترجیح می دهم. لنزهای تله فوتو لنزهای ضخیم تری می دهند.

light trails photography city 9

مکان هایی برای مسیرهای نور

به ترافیک متحرک نیاز دارید. این می تواند از یک نقطه دید بالای شهر یا زمانی که در خیابان ها راه می روید باشد. یک مکان شلوغ و بهترین زمان با جریان مناسب ترافیک ورودی شبانه را انتخاب کنید.
ماه های تابستان در عرض های جغرافیایی بالا بهترین زمان برای عکاسی از مسیرهای نوری نیست.

light trails photography city 10

کاخ رویال در بروکسل. در حالی که موقعیت مکانی جالب است، شب خیلی دیر بود که ترافیک مناسبی داشت.

نقاط برتری بالا

نقاط دیدنی بالا برای دیدن منظره پرنده از شهر عالی هستند. اگر بتوانید خیابان ها را ببینید، می توانید مسیرهای نورانی شگفت انگیزی داشته باشید. متأسفانه، همه نقاط برتر یکسان نیستند. از پشت بام ساختمانم بالای تپه ای در بروکسل بالا رفتم. در حالی که منظره خیره کننده بود، هیچ جاده ای را نمی دیدم.

light trails photography city 11

این مکان در حالی که در بالای شهر قرار دارد، برای مسیرهای سبک مناسب نیست، زیرا هیچ خیابانی قابل مشاهده نیست.

تونل ها و پل ها

اگر شهر شما دارای تونل برای اتومبیل یا پل است، می توانید از ترافیک زیر عکس بگیرید. ممکن است از یک لنز تله فوتو طولانی برای نوردهی طولانی بر روی پل یا سازه های مشابه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که لرزش های ناشی از ترافیک عبوری می تواند به راحتی تصاویر شما را تار کند.

light trails photography city 12 1

بروکسل تونل های زیادی دارد و به راحتی می توان از ترافیک زیر ورودی یا خروجی یک تونل عکاسی کرد.

خیابان های طولانی

خیابان های طولانی و مستقیم مکان های عالی هستند. مسیرها را خواهید دید که در دوردست گم می شوند. لنز تله فوتو برای این نوع عکاسی رگه نور ضروری است.

DSC00376

دوربرگردان

دورگردها مکان های جالبی برای ایجاد مسیرهای متفاوتی هستند. به خصوص با لنز چشم ماهی. سعی کنید هنگام دور زدن دوربرگردان از اتومبیل ها عکس بگیرید. شما نوعی چرخ فلک شهری خواهید داشت، به خصوص اگر بتوانید دوربین خود را بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

بناهای تاریخی و ساختمان ها

چند استثنای قابل توجه وجود دارد، مانند مسیرهای نورانی که در امتداد یک جاده پر پیچ و خم در یک قله کوه قرار دارند. اما مسیرهای نور به تنهایی به ندرت به اندازه کافی جالب هستند.
نشانه‌های معروف، مانند بناهای تاریخی یا ساختمان‌های مشخص را شامل شود. اینها سوژه های عالی برای عکاسی از مسیرهای نور قوی هستند.

light trails photography city 16

مسیرهای نور از یک اتوبوس دو طبقه که از مقابل مرکز فروشگاه Bullring در بیرمنگام عبور می کند.

راه آهن

ممکن است در شهر شما راه آهن وجود داشته باشد. اگر روی آنها پل دارید، می توانید از مسیرهای سبک قطارهای عبوری استفاده کنید. عکاسی از عبور دو قطار معمول نیست. از اولی عکس بگیرید سپس صبر کنید تا بتوانید از قطار دومی که از جهت مخالف می آید عکس بگیرید. سپس دو تصویر را در فتوشاپ ترکیب کنید. به این ترتیب شما هر دو مسیر قرمز و زرد خواهید داشت. به همین دلیل است که چراغ های تریل خودرو عالی هستند، زیرا دارای دو مجموعه مختلف از چراغ ها هستند.

light trails photography city 17

پلی بر روی یک راه آهن در حومه بروکسل. بروکسل از دور قابل مشاهده است.

فرودگاه ها

اگر منظره ای زیبا از برخی از فرودگاه های شلوغ دارید، مسیرهای هواپیمای فوق العاده ای را خواهید دید. معمولاً مسیرهایی از هواپیماهای در حال عبور در عکاسی از نور شب قابل مشاهده است. آنها به صورت مجموعه ای از نقاط در آسمان ظاهر می شوند.
اما در هنگام فرود یا برخاستن، خلبانان یک چراغ جلوی قوی را روشن می کنند که چشمک نمی زند. این یک دنباله نوری پیوسته باقی می گذارد که به آسمان صعود می کند.

light trails photography city 18

مسیرهای نور از فرود/برخاستن هواپیماها. اعتبار تصویر: عکاسی 胚卓 از تایپه، تایوان (R.O.C.) از Wikimedia Commons.

مناظر طبیعی

می توانید مسیرهای نورانی را به منظره شبانه اضافه کنید. عکاسی از مسیر نور بیشتر بر منظره انتخابی شما تأکید می کند و نور و علاقه بیشتری به آن می افزاید.

light trails photography city 19

مسیرهای نور در یک شب زمستانی زیر یک ماه کامل (با مشتری در کنار آن). من این را با دوربین کامپکت جیبی Sony RX100 Mk ii گرفتم. Exif: 43mm EFL، f/3.2، ISO 100، 20s.

ممکن است هیچ خودروی عبوری وجود نداشته باشد، اما بیشتر اوقات، حداقل یک ماشین در این نزدیکی وجود دارد: این هنوز به شما فرصتی برای عکاسی رگه نور می دهد. اگر بتوانید از یک دوست کمک بگیرید راحت تر است. اما شما همچنین می توانید ماشین خود را برانید و از کابل شاتر از راه دور برای روشن کردن شاتر استفاده کنید.

light trails photography city 20

در حالی که پس از یک جلسه عکاسی از راه شیری وسایل خود را جمع و جور می کردم، به این فکر افتادم که یک منظره شبانه شامل مسیرهای نورانی از ماشینم که در جاده مقابلم در حال اجراست، بگیرم.

تجهیزات و لوازم جانبی برای مسیرهای نور

برای عکاسی از مسیرهای نورانی، به تجهیزات فانتزی یا تجهیزات زیادی نیاز ندارید. شما فقط باید بدانید که چگونه از مسیرهای نور عکس بگیرید، که با نوردهی طولانی شروع کنید.

دوربین

هر دوربینی از ارزان‌ترین دوربین کامپکت تا گران‌ترین DSLR درجه‌بندی حرفه‌ای. تنها چیزی که باید داشته باشد حالت دستی برای کندترین سرعت شاتر حداقل چند ثانیه است. کندترین سرعت شاتر 30 ثانیه کاملاً استاندارد است و این زمان کافی برای ایجاد مسیرهای نورانی است. حتی می توانید از گوشی های دوربین دار مدرن استفاده کنید. برنامه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از مسیرهای نورانی عکس بگیرید. در دستگاه‌های iOS، می‌توانید دوربین شاتر آهسته را امتحان کنید، که به شما امکان می‌دهد از سرعت شاتر تا 60 ثانیه و حتی حباب استفاده کنید.

light trails photography city 21

اثبات مفهومی برای عکاسی از مسیرهای نور با آیفون 7 و اپلیکیشن دوربین شاتر آهسته.

اندازه سنسور و کیفیت تصویر

اغلب گفته می شود که دوربین های فول فریم برای عکاسی در نور کم بهتر هستند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که نمی توانید از سرعت شاتر بسیار آهسته استفاده کنید و باید ISO را افزایش دهید.

در عکاسی از مسیر نور، در جمع آوری نور عجله نداریم. در عوض، ما می خواهیم حداقل برای چند ثانیه در معرض دید قرار دهیم. شما نیازی به افزایش ISO از پایین ترین حالت آن ندارید. و می توانید از دیافراگم استفاده کنید که بهترین کیفیت تصویر را برای لنز شما تضمین می کند. خواه این f/4 باشد یا f/8. در این شرایط دوربین‌های سنسور کوچک می‌توانند فایل‌های کاملاً تمیزی ارائه دهند. به خصوص اگر بتوانید با فرمت RAW عکس بگیرید.

light trails photography city 22

این یک برش 100٪ از یک فایل خام مستقیماً از Sony RX10 من است که دارای سنسور نوع 1 اینچی است. با ضریب برش 2.7 برابر، این سنسور برای استانداردهای دوربین کامپکت بزرگ است اما در مقایسه با سنسور فول فریم کوچک است.

لنز برای مسیرهای نور

هر لنزی برای مسیرهای نور کار خواهد کرد.

دیافراگم لنز: مسیرهای نور بهتر است در شرایط کم نور انجام شوند. آنها نتیجه عکسبرداری طولانی مدت از ترافیک جاری در خیابان های شهر هستند. این بدان معنی است که شما به یک لنز سریع نیاز ندارید.
فوکوس خودکار و IS: لنزهای دستی نیز عالی هستند. شما نیازی به فوکوس خودکار یا تثبیت لنز ندارید. شما از یک سه پایه استفاده خواهید کرد.
فاصله کانونی: این به موقعیت مکانی شما بستگی دارد. شما می توانید از هر چیزی از یک لنز فوق عریض گرفته تا یک لنز تله فوتو استفاده کنید.
لنزهای چشم ماهی و واید بهترین کاربرد را برای دید پرنده در خیابان‌های شهر دارند. از اینها از یک نقطه دید بالا یا برای قرار دادن بناهای تاریخی بلند در قاب استفاده کنید.

light trails photography monument

با عبور ترافیک از زیر نمادین ترین نقطه عطف بروکسل، مجبور شدم از یک لنز چشم ماهی استفاده کنم تا کل Atomium را در کادر قرار دهم.

لنزهای تله فوتو زمانی بهترین عملکرد را دارند که به پایین جاده نگاه می کنید. به لطف اثرات فشرده سازی پرسپکتیو، مسیرها در فاصله دور گم می شوند. مقایسه‌های زیر همان صحنه را نشان می‌دهد که در 38 میلی‌متر و 152 میلی‌متر گرفته شده است.

فشرده سازی پرسپکتیو در جاده کاملا مشهود است. و ما می توانیم مسیرهای منفرد را تا انتهای جاده مشخص کنیم. اما لنز واید به شما امکان می دهد تا محیط اطراف را بیشتر ببینید. مسیرها نازک تر و به نظر من ظریف تر می شوند.

انتخاب فاصله کانونی اغلب به مکان و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما یک لنز سوپرزوم، مانند Sigma 18-200m f3.5-6.3، انتخاب خوبی برای عکاسی از مسیر نور است. از این نظر دوربین های سوپر زوم نیز عالی هستند. نیکون P900, P950, P1000 انتخاب بسیار جالبی است.

light trails photography diptych

فاصله کانونی 38 میلی متر (بالا) و 152 میلی متر (پایین) در یک صحنه.

لوازم جانبی ضروری برای مسیرهای نوری

سه پایه

از مسیرهای نور در هنگام غروب یا شب با سرعت شاتر آهسته عکاسی خواهید کرد. سه پایه ضروری است. توجه داشته باشید که در برخی مکان ها استفاده از سه پایه خلاف قانون است.

در این مورد، اگر کسی از شما می خواهد که سه پایه خود را جمع کنید، بهتر است عذرخواهی کنید و ادامه دهید. مکان دیگری را برای عکاسی مسیر نور خود پیدا کنید.

من چندین سه پایه دارم، اما معمولاً ترجیح می‌دهم سبک‌ترین را انتخاب کنم. پایدار است و می تواند بسیار بالا برود. این به من امکان می دهد از بالاتر عکس بگیرم. یا می تواند بسیار پایین بیاید و به من امکان می دهد از سطح زمین عکاسی کنم.

Joby Gorillapod SLR Zoom یک سه پایه جمع و جور و سبک وزن برای پیاده روی در شهر است. به خصوص اگر از یک تلفن دوربین دار یا یک دوربین کوچک بدون آینه استفاده می کنید. این به شما این امکان را می دهد که دوربین خود را به ریل، نرده، تیرک و غیره ثابت کنید.

light trails photography city 2

زوم Gorillapod SLR، با سر توپ گوریل‌پاد، می‌تواند به راحتی وزن Sony RX10 من را تحمل کند. همچنین برای عکاسی دنباله نور با تلفن همراه با نگهدارنده مناسب و یا سه پایه موبایل عالی است.

شاتر از راه دور

برای جلوگیری از لرزش دوربین، از شاتر از راه دور یا برنامه Wi-Fi برای روشن کردن شاتر استفاده کنید. اگر نمی‌توانید دوربین خود را از راه دور کنترل کنید، از تایمر خودکار روی ۲ ثانیه استفاده کنید. می توانید از یک کابل آزاد یا بی سیم استفاده کنید.

فیلترهای Graduated و ND

فیلترها در عکاسی از مسیرهای نوری کاربرد کمی دارند. حتی با فیلتر مدرج در هنگام غروب، نمی توانید نوردهی طولانی مدت داشته باشید. شب همان چیزی است که شما نیاز دارید.

می توانید مانند مثال زیر از یک فیلتر ND قوی مانند B+W ND3 (110) 10 استاپی یا Lee Big Stopper استفاده کنید. برای ثبت مسیر، آسمان را برش دادم (عکس اول).

بنابراین من یک تصویر دوم را با فیلتر ND 10 استاپ گرفتم. این برای حفظ و اشباع رنگ ها در آسمان و ساختمان ها بود (عکس دوم). سپس این دو را در تصویر نهایی با یک آسمان خوب و چند مسیر (عکس سوم) ترکیب کردم.

light trails photography tripych

شاید متوجه شده باشید که مسیرها بسیار کم نور هستند و هیچ مسیری در تصویر با فیلتر ND روشن دیده نمی شود. این به این دلیل است که کنتراست کافی بین روشنایی نور محیط در هنگام غروب و چراغ‌های عقب خودرو وجود ندارد.
پس از غروب آفتاب، نور محیط بسیار کم‌تر می‌شود. می‌توانید از یک فیلتر ND سبک برای رسیدن به نوردهی طولانی‌تر و داشتن مسیرهای طولانی‌تر استفاده کنید.

برخی از پل‌های پیشرفته و دوربین‌های کامپکت ممکن است دارای فیلتر داخلی (الکترونیکی) ND باشند. اگر چنین عملکردی دارید کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید. اگر فیلتری همراه خود ندارید، عکاسی HDR نیز می تواند در هنگام غروب کمک کند.

انباشتن تصویر برای مسیرهای نور

نوردهی های طولانی مختلف را کنار هم قرار دهید، همان کاری که برای ایجاد یک مسیر نور ستاره انجام می دهید. این یک راه ساده برای افزایش تعداد مسیرها و طول آنها است.

عکس های زیادی از صحنه بگیرید، آنها را به صورت لایه در فتوشاپ بارگذاری کنید و آنها را در حالت Lighten ترکیب کنید. به این ترتیب شما فقط درخشان ترین پیکسل ها را با هم ترکیب می کنید و مسیرهای بیشتری نسبت به تصاویر تک خواهید داشت.

light trails photography city grid

نمونه ای از انباشتن تصویر با مسیرهای نور. تصویر به دست آمده دارای مسیرهای بیشتر و طولانی تر است.

اگر از دوربین تلفن همراه با برنامه دوربین شاتر آهسته استفاده می‌کنید، می‌توانید تصاویر را در زمان واقعی در برنامه قرار دهید. این کار را با ثبت چندین نوردهی طولانی قبل از پاک کردن تصویر گرفته شده انجام می دهید.

light trails photography city triptch

Olympus Live Composite

اگر دوربین بدون آینه Olympus دارید، عملکردی به نام Live Composite وجود دارد. این برای نوردهی طولانی، مسیرهای ستاره ای، آتش بازی، رعد و برق و عکاسی از مسیرهای نور است.

به شما امکان می دهد شکل گیری تصویر را به صورت زنده دنبال کنید. هنگامی که از نتیجه راضی هستید، می توانید فرآیند ضبط را متوقف کنید. لوازم الکترونیکی از بریده شدن نقاط برجسته جلوگیری می کند.

trails zoomblur

سعی کنید از فیلتر تاری شعاعی در فتوشاپ با تاری زوم برای شبیه سازی تاری زوم برای تصاویر هنری بیشتر استفاده کنید.

نتیجه

عکاسی از مسیرهای نور به تجهیزات عکاسی گران قیمت نیاز ندارد. و ایجاد آن ساده است. اگر عاشق عکاسی شهری هستید، لذت زیادی خواهید داشت. و خواهید دید که شهر به گونه‌ای زنده می‌شود که قبلاً ندیده‌اید. از آزمایش کردن نترسید!

Jim Dodds Light Trails

عکس مسیرهای نور توسط جیم داد

Gary Wiley Light Trails

عکس مسیرهای نور توسط گری ویلی

Jonathan Adediji Light Trails

عکس مسیرهای نور توسط جاناتان آدیجی

Sadique Mohammad Akhtar Light Trails

عکس مسیرهای نور از صدیق محمد اختر

Stuart Light Painting

عکس مسیرهای نور توسط استوارت

Dineda Nyepan Light Trails

عکس مسیرهای نور توسط دیندا نایپان

Rosana Joubanian Light Trails

عکس مسیرهای نور از روزانا جوبانیان

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *