آموزش

8 نکته پیشرفته عکاسی سیاه و سفید

Black and white photography tips portrait

اگر می خواهید عکس های سیاه و سفید خود را به سطح بعدی ببرید این 8 نکته ایده عال برای عکاسی سیاه و سفید را بخوانید! بی شک درک تنظیمات دستی دوربین، ترکیب بندی و نورپردازی یک شروع عالی است. اما این مقاله فراتر از نکات اولیه عکاسی سیاه و سفیداست و به موارد پیشرفته تر اشاره میکند . وقت آن است که کار خود را ارتقا دهید و مقداری عامل شگفت انگیز را در عکس های خود قرار دهید.

1- عکس به سمت خورشید برای تصاویر تک رنگ دراماتیک

Contre-jour (یا “در مقابل نور روز”) یکی از تکنیک های مورد علاقه من است. من از آن برای انتقال فضا و معرفی درام به عکس های سیاه و سفیدم استفاده می کنم. همچنین به این معنی است که من مجبور نیستم خودم را به عکاسی در ساعات طلایی محدود کنم. دفعه بعد که آنجا هستید، دوربین خود را به سمت منبع نور بگیرید. می‌توانید سایه‌ها و سیلوئت‌های جالبی را ثبت کنید. و می توانید بر خطوط و اشکال بسیار مهم تأکید کنید. ISO خود را روی 100 نگه دارید و دیافراگم را باریک کنید. سرعت شاتر نیز اغلب باید افزایش یابد. این به این معنی است که می توانید از لحظات بسیار شارپ «فریز فریم» عکس بگیرید.

Black and white photography tips contre jour 1

ساحل نیو برایتون، نیوزلند. © هدر میلن

2- عکس های سیاه و سفید خود را بیش از حد پخته نکنید

دلیل اینکه شما باید نحوه استفاده از نرم افزار ویرایش عکس را بدانید، این است که بدانید چگونه از آن استفاده نکنید. فقط به این دلیل که می توانید، پس به این معنا نیست که باید استفاده کنید. و برخی از عکس‌ها هستند که نمی‌توان آنها را ذخیره کرد، مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید. ما در اینجا در مورد عکاسی انتزاعی تجربی صحبت نمی کنیم. آن وقت است که می توانید با آن لغزنده ها تا دلتان بخواهد بازی کنید.
وقتی در حال ایجاد مناظر تک رنگ یا پرتره های عکاسی سیاه و سفید هستید، بیش از حد پردازش نکنید. این باعث حواس پرتی و بی احترامی به موضوع است. از پس پروداکشن استفاده کنید تا مطمئن شوید که سیاهان واقعی، سفیدهای واقعی و طیف رنگی کاملی از خاکستری وجود دارد. با لغزنده ها ملایم باشید و سعی کنید تن رنگ ها را در ترکیب سیاه و سفید تنظیم کنید. فقط به تنظیم وضوح، کنتراست، هایلایت و سایه ها تکیه نکنید.

Black and white photography tips tones mountains

بزرگراه ایالتی در اوایل بعد از ظهر، کانتربری، نیوزلند. آبی و زرد در ترکیب سیاه و سفید تیره شدند. شفافیت و مه زدگی اندکی افزایش یافت. © هدر میلن

3- به دنبال خطوط، همه جا باشید

عکاسی سیاه و سفید بر ترکیب بندی تکیه دارد. این چیزی است که چشمان ما را به داخل و اطراف قاب می کشاند. خطوط پیشرو به طور خاص می توانند ابلهانه باشند. پیدا کردن خطوط هنگام عکاسی از معماری شهر یا یک جاده روستایی دوردست آسان است. سعی کنید نحوه تلاقی خطوط زیرکانه و ظریف را بررسی کنید. از آنها برای هدایت به سوژه خود در عکس های سیاه و سفید خود استفاده کنید.
اگر خوش شانس هستید، می توانید در هنگام عکاسی با این خطوط کار کنید. اگر متوجه خطوط در مرحله پس از تولید شدید، بر اساس آن برش دهید. نکته این است که به آرامی روی آنها تأکید کنید تا عکس را بهتر کنید. شما می توانید از آنها استفاده کنید، چه در حال ایجاد یک عکس پروفایل سیاه و سفید از خود باشید، یا یک پرتره پیچیده از پنج کودک. تعجب خواهید کرد که چگونه می توانید از قدرت خطوط برای ایجاد یک تصویر سیاه و سفید با تاثیر استفاده کنید.

Black and white photography tips portrait

الیز در کسل هیل، نیوزلند. خطوط در سنگ آهک پشت سر به سمت او پایین آمده است. خط چمن کم رنگ نیز از هر طرف به سمت او می رود. © هدر میلن

4- عکس های طبیعت سیاه و سفید انتزاعی بگیرید

از محیط محلی شما بارها عکس گرفته شده است. همه از دیدگاه های مشابه حالا زمان انجام کاری منحصر به فرد است! وقتی صحبت از عکاسی انتزاعی سیاه و سفید از طبیعت به میان می آید، فتوشاپ بهترین دوست شماست. خلاقیت خود را یک درجه افزایش دهید. خطوط و اشکال تکراری را با کلاژ و برش ثبت یا حذف کنید. با یک عکس کلوزآپ یا ماکرو که شامل فضای منفی است شروع کنید. آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید و با تن ها و کنتراست آزمایش کنید.
عکس را کپی کنید و از ابزار تبدیل (Ctrl+T، Cmd+T) برای چرخاندن آن به صورت عمودی و/یا افقی استفاده کنید. این یک جلوه آینه ای ایجاد می کند. این تکنیک فرصت های زیادی برای کشف خطوط و اشکال فراهم می کند. و می‌توانید ترکیب‌های جدید را امتحان کنید، هر چیزی را به راحتی میتوانید ترکیب کنید چیزهایی مثل قهوه، کتاب و … .

مطلب پیشنهادی:  عکاسی بارداری: بهترین ژست‌ها و نکات کلیدی

Black and white photography tips original

Black and white photography tips photoshop creative

تفسیری متفاوت از کتان هاراکه در سواحل رودخانه Ōpāwaho، کرایست چرچ، نیوزلند. © هدر میلن

5- در عکاسی سیاه و سفید بند ها خودداری کنید

باندینگ خطوط ناخواسته‌ای را که هنگام عکاسی از بلوک‌های رنگی بزرگ ظاهر می‌شوند، توصیف می‌کند. مثلاً آسمان آبی. به جای یک انتقال صاف بین تغییرات ظریف لحن، یک “باند” وجود دارد (مثل تیر برق). به این معنی است که آهنگ های کافی در عکس شما موجود نیست. این زنگ ها یک انتقال بدون درز و مدرج را تضمین می کنند. نواربندی در عکس های سیاه و سفید بسیار واضح به نظر می رسد. اما چند چیز وجود دارد که می توانید برای رفع آن تلاش کنید:

عکاسی در فرمت RAW؛

کار در 16 بیت (تصویر> حالت> 16 بیت / کانال) (Image>Mode>16 Bits/Channel);؛ از فشرده سازی بیش از حد عکس خود اجتناب کنید (آن را به عنوان یک فایل فتوشاپ بزرگ ذخیره کنید). کمی نویز از منوی فیلتر اضافه کنید (یک لایه جدید ایجاد کنید، نویز را روی آن اعمال کنید، سپس opacity را برای کنترل بیشتر نویز تنظیم کنید). از فیلتر Gaussian Blur استفاده کنید (مانند بالا، از یک لایه تازه استفاده کنید و opacity را تنظیم کنید).

6- از داستان منحصر به فرد خود عکس بگیرید

یک نظریه در مورد عکاسی این است که همه چیز قبلاً «انجام شده است». پیدا کردن ایده ها و تکنیک های اصلی می تواند دشوار باشد. اینجاست که داستان ها و دیدگاه های منحصر به فرد شما می درخشد. داستانی را پیدا کنید که برای شما مرتبط و مهم باشد. با عکاسی سیاه و سفید، شما این توانایی را دارید که یک روایت را با وضوح و احساس بیان کنید. عکاسی رنگی نمی تواند به آن دست یابد.
چشمان ما به سمت هایلایت ها، سایه ها و خطوط کشیده می شوند. حواس پرتی و پیچیدگی رنگ می تواند این عناصر را تحت الشعاع قرار دهد. از عکاسان سیاه و سفید مورد علاقه من می توان به مارتی فریدلندر، هنری کارتیه برسون و واکر ایوانز اشاره کرد. همه آنها تکنیک بی نقصی را نشان می دهند. اما آنها همچنین لحظات معناداری را در زمان ثبت می کنند که الهام بخش مردم است. شما می توانید تکنیک های آنها را تقلید کنید، اما لحظات در زمان کاملا منحصر به فرد هستند.

Black and white photography tips lake log

Te Waihora I، بخشی از یک مقاله تصویری در مورد محیط زیست متمایل به Te Waihora (دریاچه Ellesmere) در کانتربری، نیوزیلند. © هدر میلن

7- عکاسی اسپلیت تونینگ و تک رنگ

عکاسی تک رنگ شامل معرفی ظریف رنگ است. من معمولا رنگ را از طریق تونینگ تقسیم شده در Camera Raw یا Lightroom ترکیب می کنم. این به شما امکان می دهد تا رنگ های مختلف را برای هایلایت ها و سایه ها انتخاب کنید. در شدت های مختلف. ترکیب مورد علاقه من برای بسیاری از عکس ها آبی و نارنجی است. آبی رنگ نقره‌ای را برای نقاط برجسته در عکاسی سیاه و سفید از طبیعت فراهم می‌کند. و نارنجی/قهوه ای به رنگ پوست گرما می بخشد. اما من تمایل دارم عکس های contre-jour را به صورت سیاه و سفید ساده بگذارم.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

Black and white photography tips split toning1

Black and white photography tips split toning2

8- منحنی ها برای عکاسی سیاه و سفید

یک راه خوب برای جلوگیری از پختن بیش از حد یک تصویر، استفاده از یک لایه منحنی برای انجام تنظیمات است. این یک ابزار عالی برای عکاسی سیاه و سفید و تک رنگ است. این به شما امکان می دهد تغییرات را به دقت کنترل و تجسم کنید. و می توانید کنتراست، وضوح، هایلایت و سایه ها را تغییر دهید. لایه منحنی را اضافه کنید، سپس نقطه را در نمودار حرکت دهید تا ببینید تصویر چگونه تغییر می کند. از اثر راضی نیستید؟ یا شفافیت لایه را کاهش دهید یا لایه منحنی را حذف کنید.

Black and white photography tips curves1

Black and white photography tips curves2 1

نتیجه

با عکاسی دیجیتال، هیچ بهانه ای برای امتحان نکردن تکنیک های جدید وجود ندارد. یا برای کشف تم های جدید برای عکاسی سیاه و سفید خود. برخی از تجربیات مورد علاقه من در عکاسی اشتباهات خوشحال کننده بوده است. اینها مرا تشویق کردند تا درباره نکات و ایده های مختلف عکاسی سیاه و سفید تحقیق کنم. از داستان ها و محیط خود الهام بگیرید و چند ترفند جدید پس از تولید را یاد بگیرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *