آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 ایده برای پس زمینه عکس DIY

lazy

همانطور که میدانید انتخاب پس زمینه می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر نهایی عکس های شما داشته باشد. به همین دلیل است که عکاسان حرفه ای مواد غذایی، محصولات، طبیعت بی جان و پرتره اغلب صدها یا حتی هزاران تومان را صرف پس زمینه هایی می کنند که در فروشگاههای تجهیزات عکاسی فروخته می شود. اما اگر علاقه مند به عکاسی استودیویی هستید و بودجه زیادی ندارید، هرگز نترسید! زیرا با کمی خلاقیت و تلاش، می‌توانید پس‌زمینه‌هایی برای عکس‌های DIY ایجاد کنید که به خوبی جایگزین‌های حرفه‌ای به نظر می‌رسند.

DIY به معنی انجام کاری حرفه ای که بدون حضور متخصص و در محیط خانه انجام شود حال این کار حرفه ای میتواند چاپ عکس، طراحی فضا و هر چیزی باشد که در دنیای واقعی نیاز به متخصص دارد اما در منزل و در خلاقیت شما، خود شما کافی هستید. من همیشه از پس‌زمینه‌های DIY در عکس‌های خودم استفاده می‌کنم، و پس از سال‌ها آزمایش، ایده‌هایی از پس‌زمینه را می‌دانم که کار می‌کنند (و همچنین آن‌هایی که بهتر است از آنها اجتناب شود). در این مقاله، من همه موارد دلخواه خود را به اشتراک می‌گذارم.

1. پس زمینه بوم نقاشی

اگر یک پس زمینه با کیفیت عکاسی مجله می خواهید؟ به سراغ بوم نقاشی شده بروید، که در عکس‌های طبیعت بی‌جان، عکس‌های غذا و بسیاری موارد دیگر شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. در اینجا یک پس زمینه بوم نقاشی شده DIY را میبینید که تصویر را بسیار زیبا کرده است:

Still Life Bowls Edit

زیباست نه؟ بافت و رنگ‌های هماهنگ را ارائه می‌دهد، به‌علاوه احساس زیبایی دارد. حرفه‌ای‌ها اغلب پس‌زمینه‌های گران‌قیمت (و نقاشی‌شده با دست) بوم را خریداری می‌کنند، اما شما می‌توانید با قیمت پایین و تهیه مواد اولیه آن را خودتان بسازید.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

تهیه پارچه بوم، رنگ و اجرا … به سادگی میتوانید پارچه را به تکه های مختلف تقسیم کنید و دو طرف آن را طرح مورد نظرتان را بزنید و چندین پس زمینه با رنگ های مختلف داشته باشید. سعی کنید از رنگ های مشابه استفاده کنید آبی و آبی پررنگ مشکی و خاکسترییا آبی پررنگ و مشکی البته موضوع عکاسی هم مهم است اما برای پس زمینه ترکیب دو رنگ مشابه خروجی عالی را خواهد داشت.

اگر می خواهید بافت بیشتری به آن اضافه کنید، از یک اسفنج دریایی بزرگ یا یک پارچه خراشیده استفاده کنید. آن را در رنگ فرو کنید، سپس به طور تصادفی آن را روی بوم فشار دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود، در نهایت با یک بافت طبیعی خواهید رسید.

photography backdrops canvas

2.سرامیک

سرامیک ها ساده، زیبا و واقعاً ارزان هستند. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید یک راه حل سریع برای پس زمینه عکس DIY داشته باشید، آنها یک گزینه برجسته هستند. شما باید بتوانید مجموعه ای زیبا از کاشی های بافت دار را در فروشگاه لوازم خانگی محلی خود پیدا کنید. این کاشی ها نیز به راحتی قابل پاک شدن هستند، که اگر با مواد غذایی یا مایعات سروکار دارید یک امتیاز است. فقط مطمئن شوید که کاشی‌هایی که انتخاب می‌کنید براق نباشند چون در نهایت نباید درخشش داشته باشید. و رنگ‌های بی‌صدا و/یا مینیمالیستی مانند خاکستری، سیاه، سفید، یا قهوه‌ای سرد مانند مایل به قرمز را هدف بگیرید. (اینها طیف گسترده ای از محصولات و موضوعات طبیعت بی جان را تقویت و تکمیل می کنند.)

توجه: کاشی‌های سرامیکی، در حالی که برای محصولات کوچک و عکس‌های مینی بی‌جان مناسب هستند، برای محصولات بزرگ‌تر یا تنظیمات گسترده ایده‌آل نیستند. خود کاشی‌ها در قسمت کوچکی قرار دارند، و در حالی که می‌توانید زمانی را برای گسترش پس‌زمینه در فتوشاپ صرف کنید، استفاده از پس‌زمینه صحیح از همان ابتدا بسیار آسان‌تر است. بنابراین اگر موضوع بزرگتری دارید، یکی از گزینه های دیگر این لیست را امتحان کنید.

photography backdrops tile

3. پس زمینه چوبی نقاشی شده

پس زمینه های بوم نقاشی شده DIY (که در بالا بحث شد) عالی هستند، اما می توانند کمی گران قیمت باشند، به خصوص اگر قصد دارید با رنگ ها و بافت های مختلف آزمایش کنید. پس تخته های ارزان قیمت چوبی میتوانند بافت های جذابی را ارائه دهند.

photography backdrops painted wood

4. پارچه

این پس زمینه DIY مخصوصاً برای عکاسی از طبیعت بی جان عالی است، اما می توانید از آن برای عکس های غذا، عکس محصول و حتی پرتره نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که می توانید از انواع پارچه ها از جمله ملحفه، رومیزی، پرده و حتی لباس استفاده کنید. اگر سعی می‌کنید با پارچه عکس‌برداری کنید و آن را دوست دارید، توصیه می‌کنم به طور منظم شروع به جمع‌آوری پارچه کنید. به مغازه‌های دستفروشی نگاه کنید، پارچه های کیلویی و ارزان قیمت به وفور در بازار یافت میشود. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می توانید از پارچه به عنوان کل پس زمینه یا فقط برای پوشاندن بخشی از پس زمینه دیگر استفاده کنید. اما اگر تصمیم گرفتید تمام سطح خود را با یک پارچه بپوشانید، یک لایه دیگر از پارچه را زیر آن قرار دهید. این باعث می‌شود که آن را پر کرده و جذاب‌تر به نظر برسد.

همانطور که در بخش‌های قبلی تاکید کردم، هنگام انتخاب رنگ‌های خود، از رنگ‌های خنثی ساده و بدون حواس‌پرتی استفاده کنید. سایه های آبی نیز به خصوص در تصاویر تیره خنثی به نظر می رسد. البته، بسته به چیزی که می‌گیرید و نتیجه دلخواهتان، می‌توانید پاستل یا رنگ‌های روشن دیگر را نیز انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که پس زمینه چشم را از سوژه اصلی دور نمی کند!

K3A1389

5. سینی قدیمی

سینی های قدیمی که در آشپزخانه یا زیرزمین خود ذخیره کرده اید دور نیندازید آنها پس زمینه های عالی برای طبیعت بی جان و چیدمان غذا می سازند! بسته به مواد سینی، ممکن است پتینه ای دوست داشتنی باشد که چیز خاصی به عکس های شما اضافه می کند. در تجربه من، چنین سینی هایی از نزدیک یا از راه دور عالی به نظر می رسند و حتی می توان از آنها به عنوان یک عنصر داستان سرایی استفاده کرد. اگر سینی در خانه ندارید، اشکالی ندارد. اغلب می‌توانید سینی‌های قدیمی را با قیمتی مقرون به صرفه در فروشگاه‌های دستفروشی یا عتیقه فروشی پیدا کنید! اما مطمئن شوید که با دقت انتخاب می کنید. شما باید از سطوح بازتابنده ای که تابش خیره کننده زیادی ایجاد می کنند اجتناب کنید.

دو تصویر زیر را که هر دو دارای یک سینی قدیمی هستند را بررسی کنید. اگرچه من سوژه هایم را در پس زمینه نورپردازی می کنم، سینی آن خیلی براق به نظر نمی رسد. دارای بافتی زیبا و ظریف است:

photography backdrops vintage try

6. کاغذ رنگی

کاغذ رنگی، ارزان و بسیار آسان برای نگهداری است. اگر به دنبال عکس‌های ساده و بی‌حاشیه یا عکس‌های طبیعت بی‌جان هستید، این یک پس‌زمینه ایده‌آل است و همچنین اگر می‌خواهید عکس‌های پرنور و روشن بگیرید، عالی عمل می‌کند. می توانید تکه های بزرگ کاغذ را از فروشگاه تهیه کنید. برای تصویر زیر از یک تکه کاغذ بزرگ زرد رنگ به عنوان پس زمینه استفاده کردم. نتیجه ساده، ظریف و بسیار مدرن به نظر می رسد:

K3A5618

برای ایجاد چنین اثری، مطمئن شوید که کاغذ خود را از مجموعه خود دور می کنید. این به شما یک خط افق تار می دهد تا سوژه شما به پس زمینه “چسبیده” به نظر نرسد.

7. تخته برش چوبی

این ایده نهایی عکس پس زمینه DIY من است، که به ویژه در تصاویر غذا به خوبی کار می کند: تخته برش چوبی که بسته به اندازه آن می تواند به عنوان یک پس زمینه خوب عمل کند یا به عنوان یک تکیه گاه برای اضافه کردن علاقه بیشتر و روایت داستان استفاده شود.

K3A7071 2

در خرید تابلوهایی با رنگ نارنجی دقت کنید. از آنجایی که بیشتر غذاها کاملاً گرم هستند، ترکیب‌هایی که در سرتاسر آن‌ها گرم هستند می‌توانند در نهایت قدیمی به نظر برسند. همچنین، متوجه شده ام که دوربین تمایل دارد این لحن نارنجی را اغراق کند. اگر از تخته برش گرم استفاده کنم، مجبور می شوم اشباع را در تمام تصاویرم کاهش دهم، که ایده آل نیست. در عوض، به دنبال تخته‌های کاج روشن (برای عکس‌های روشن‌تر) و تخته‌های اسپرسو عمیق (برای عکس‌های تیره‌تر و خوش‌حال‌تر) باشید. اگر صاحب یک تخته هستید اما رنگ آن را دوست ندارید، همیشه می توانید آن را هر طور که دوست دارید رنگ کنید! برای تصویر بالا، تخته خود را با رنگ سفید رنگ کردم و با استفاده از کاغذ سنباده ریز آن را بافت دادم.

ایده های پس زمینه عکس DIY: کلمات پایانی

راه های مختلفی برای ایجاد پس زمینه های عکاسی خیره کننده وجود دارد که نیازی به هزینه و زمان زیادی ندارد. بنابراین ایده های پس زمینه مورد علاقه خود را از این لیست انتخاب کنید و شروع به ایجاد آن کنید! و در طول مسیر لذت ببرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *