آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 نکته برای عکاسی زیبا از موزه

Museums Article DPS 2

موزه ها فرصت های باورنکردنی برای عکاسی ارائه می دهند. شما می توانید از نقاشی ها، مجسمه ها، نمایش های آموزشی، معماری، افرادی که با نمایشگاه ها در تعامل هستند و موارد دیگر عکس بگیرید.

متأسفانه، در حالی که عکاسی موزه می تواند عالی به نظر برسد، درست کردن آن دشوار است. با توجه به جمعیت زیاد، شیشه های انعکاسی و نور کم، بازگشت به خانه از یک موزه با مجموعه ای از عکس های تار، گل آلود و پر از حواس پرتی آسان است.

بنابراین چگونه می توان عکس های شگفت انگیزی را در موزه ها ثبت کرد؟ به سادگی هفت نکته را که در زیر به اشتراک می‌گذارم دنبال کنید، که توضیح می‌دهد چگونه با شلوغی‌ها برخورد کنید، چگونه عکس‌های خود را واضح نگه دارید، چگونه با انعکاس‌های روی شیشه برخورد کنید، و موارد دیگر.

بیا شروع کنیم!

Museums Article DPS 7

1. قوانین را بررسی کنید

قبل از برنامه ریزی یک سفر عکاسی به یک موزه، به شدت توصیه می کنم با بررسی قوانین شروع کنید. مطمئن شوید که واقعاً مجاز به عکاسی از داخل موزه هستید. همه موزه‌ها آنقدر دوستدار عکاسی نیستند! – و تعیین کنید که آیا عکاسی در مناطق خاصی ممنوع است یا خیر.

اگر عکاسی ممنوع است، همیشه می‌توانید با موزه تماس بگیرید و اجازه بخواهید، اما اگر رد شدید تعجب نکنید. عکاسی می‌تواند باعث مشکلات ایمنی شود، و فلاش می‌تواند به آثار هنری آسیب برساند، بنابراین کارکنان موزه احتمالاً چندان با شما مهربان نیستند.

توجه: حتی اگر موزه اجازه عکاسی را بدهد، ممکن است اجازه گرفتن عکس های تجاری را نداشته باشید و همچنین ممکن است با محدودیت های تجهیزات خاصی مواجه شوید. برای مثال، سه‌پایه‌ها در بسیاری از موزه‌ها یک نهی بزرگ هستند، بنابراین مطمئن شوید که قوانین را به دقت بخوانید.

Museums Article DPS 5

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت: بسیاری از موزه ها آثاری را در خود جای داده اند که مشمول حق چاپ هستند. اگرچه ممکن است بتوانید به صورت قانونی از این قطعات عکاسی کنید، اما نمی‌توانید تصاویر را به صورت تجاری بفروشید (حتی اگر عکس‌های تجاری در موزه مجاز باشند)، و حتی اگر قصد استفاده از عکس‌ها را دارید، ممکن است به مجوز نیاز داشته باشید.

خط پایانی: قبل از گرفتن عکس‌های موزه، مطمئن شوید که چه چیزی غیرمجاز است. محدودیت ها به دلیلی ایجاد می شوند، بنابراین صرف نظر از موقعیت، هرگز عمداً قوانین را زیر پا نگذارید.

2. آنچه را که می خواهید منتقل کنید در نظر بگیرید

وقتی صحبت از عکاسی از موزه به میان می‌آید، به راحتی می‌توانید از آن عبور کنید، دوربین خود را به سمت هر نمایشگاه بگیرید و آن دکمه شاتر را فشار دهید. با این حال، بیشتر مردم پس از تماشای تنها چند عکس از یک موزه خسته می‌شوند بنابراین به جای تلاش برای مستند کردن همه چیز، شما را تشویق می‌کنم که واقعاً به آنچه می‌خواهید به بیننده منتقل کنید فکر کنید.

به عنوان مثال، آیا می خواهید بر حرکت و تعاملی که در داخل موزه رخ می دهد تأکید کنید؟ پس از یک لنز زاویه باز استفاده کنید تا سالن اصلی را با همه شلوغی آن به تصویر بکشید. آیا می خواهید بیننده را با جزئیات پیچیده یک مصنوع مجزا تحت تأثیر قرار دهید؟ سپس نزدیک شوید و تمام اشیاء دیگر را از کادر حذف کنید.

Museums Article DPS 9

هر موزه متفاوت است، و فکر کردن به ویژگی‌های کلیدی آن می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید برجسته کنید. همچنین ممکن است از قبل در مورد موزه تحقیق کنید. به دنبال درک معماری، نمایشگاه‌ها و احساس کلی مکان باشید، سپس آنچه را که بیشتر به آن علاقه دارید بررسی کنید.

به این ترتیب، به جای تولید صدها عکس از نوع مستند بی‌درخشش، می‌توانید با دو یا سه تصویر کلیدی که واقعاً مکان و نمایشگاه‌های آن را به سبک منحصربه‌فرد شما به نمایش می‌گذارند، بیایید.

3. ساختمان را فراموش نکنید!

موزه‌ها مملو از آثار هنری باورنکردنی، قطعات تاریخی و/یا نمایشگاه‌های پر زرق و برق هستند بنابراین به راحتی می‌توان فراموش کرد که آنها اغلب در برخی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های جهان قرار دارند. به موزه لوور در پاریس، موزه تاریخ طبیعی در لندن یا گوگنهایم در نیویورک فکر کنید، و منظور من را متوجه خواهید شد.

به نظر من، ساختمان‌ها به اندازه جاذبه‌های داخل، بخشی از تجربه هستند، بنابراین باید علاوه بر مصنوعات و نمایشگاه‌ها، مدتی را صرف کاوش در معماری موزه کنید. من توصیه می کنم قبل از رفتن کمی در مورد ساختمان تحقیق کنید. به این ترتیب، شما می توانید هر عنصر خاصی از اهمیت فرهنگی یا تاریخی را یادداشت کنید.

این جزئیات کوچک اغلب توسط افراد (و عکاسان!) که بر جاذبه های اصلی تمرکز می کنند نادیده گرفته می شوند، بنابراین با جستجوی آنها می توانید عکس های منحصر به فرد و قدرتمندی بگیرید.

حتما از فضای داخلی و خارجی موزه عکس بگیرید. هنگام کار در داخل، به سقف ها، ستون ها و درگاه ها توجه کنید که همگی می توانند تصاویر زیبایی ایجاد کنند. و هنگامی که در خارج از موزه عکاسی می کنید، سعی کنید در صبح زود یا اواخر عصر، زمانی که نور ملایم و طلایی است، کار کنید.

همچنین می‌توانید پس از تاریک شدن هوا از نمای موزه عکاسی کنید، که این فرصت را به شما می‌دهد تا فضایی زیبا و ارامبخش را با نور مصنوعی زیبا ترکیب کنید:

Museums Article DPS 1

4. برای از بین بردن بازتاب ها قدم بردارید

آیا تا به حال سعی کرده اید از یک موزه که آثار آن در پشت شیشه است عکس بگیرید؟ مشکل است. اگر مراقب نباشید، در عکس نهایی خود با انعکاس‌هایی مواجه می‌شوید، و در حالی که می‌توانید این بازتاب‌ها را در پس پردازش کاهش دهید، بسیار بهتر است که آن را درست در میدان عکاسی انجام دهید.

پس چیکار میکنی؟

ابتدا فلاش خود را خاموش کنید. در غیر این صورت، از شیشه بازتاب نور دریافت میکند و درخشش سفید ناخوشایندی را در جایی از تصویر ایجاد می کند.

بعد، مطمئن شوید که از هود لنز استفاده می کنید. یک هود لاستیکی بهترین است، اگرچه می‌توانید با یک هود پلاستیکی نیز اکتفا کنی.

در نهایت لنز خود را تا حد امکان به شیشه نزدیک کنید. شما باید عنصر لنز جلویی خود را موازی با نمایشگر نگه دارید، و می خواهید فاصله بین لنز و شیشه پوشیده شده توسط کاپوت لنز را حفظ کنید.

اگر هر یک از مراحل بالا را دنبال کنید، بیشتر (یا حتی همه) بازتاب‌ها را حذف خواهید کرد و در نهایت به تصاویری مانند این در اینجا خواهید رسید (بله، از روی شیشه گرفته شده است!):

Museums Article DPS 2

5. تنظیمات خود را تنظیم کنید یا دوربین خود را تثبیت کنید

گاهی اوقات نمایشگاه‌های موزه برای فضای بیشتر یا به منظور حفظ آثار تاریک نگه داشته می‌شوند، و حتی زمانی که نمایشگاه‌ها کاملاً روشن هستند، نور مصنوعی اغلب در مقایسه با نورپردازی در فضای باز زیاد نیست. در نتیجه، عکاسی موزه شما به‌طور ناخوشایندی کم نور یا بسیار تار خواهد شد مگر اینکه تنظیمات دوربین خود را برای جبران نور کم تغییر دهید.

به طور خاص، باید دوربین خود را به حالت اولویت دیافراگم یا دستی تغییر دهید، سپس ISO خود را تا زمانی که بتوانید سرعت شاتر خود را در 1/80 ثانیه یا بالاتر نگه دارید، افزایش دهید. بله، ایزوی بالا نویز تصویر را افزایش می‌دهد، اما اکثر دوربین‌های مدرن می‌توانند تا ISO 800، ISO 1600 و فراتر از آن را بدون کاهش قابل توجهی در کیفیت تصویر بالا ببرند، بنابراین تا زمانی که شما فقط ISO خود را در صورت لزوم افزایش دهید، مشکلی ندارید. (همچنین، گرفتن یک تصویر نویزدار بهتر از یک عکس تار است!)

Museums Article DPS 3

همانطور که در بالا اشاره کردم، شما می خواهید سرعت شاتر خود را در 1/80 ثانیه یا بالاتر نگه دارید در غیر این صورت، تصاویر شما احتمالاً به طور مداوم نرم می شوند اما باید اقداماتی را انجام دهید تا بدن خود را ثابت نگه دارید. در حالی که هنگام استفاده از لنزهای بازتر، 1/80 به اندازه کافی سریع برای گرفتن دستی تیز است، استفاده از تکنیک مناسب مهم است (در آرنج خود نگه دارید، لنز خود را با یک دست جمع کنید، دوربین خود را نزدیک صورت خود نگه دارید، و غیره).

اگر موزه اجازه سه پایه را می دهد، من شما را تشویق می کنم که از آن استفاده کنید! همچنین می‌توانید دوربین خود را روی میز یا نیمکت قرار دهید، که راه عالی دیگری برای گرفتن عکس‌های شارپ با استفاده از سرعت شاتر بسیار پایین است.

6. سعی کنید خلاق باشید

موزه‌ها دقیقاً جدید نیستند، و عکاسی موزه‌ای برای دهه‌ها ادامه داشته است بنابراین وظیفه شما، به عنوان یک عکاس، این است که آنچه را که مردم هزاران بار دیده‌اند از منظری جدید ثبت کرده‌ و به نمایش بگذارید.

چطور می تونی این کار رو بکنی؟ من با تنظیم دیدگاه شما شروع می کنم. ببینید آیا می‌توانید از یک نمایشگاه یا سالن از بالا (با عکاسی از بالکن) یا از پایین (با زانو زدن و عکاسی به سمت بالا با لنز زاویه باز) عکس بگیرید.

همچنین شما را تشویق می‌کنم که به دنبال جزئیات کوچک باشید: سایه‌ها، بازتاب‌ها و حتی لحظات تعامل بین بازدیدکنندگان و مصنوعات. جزئیات کوچک اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند، اما می توانند پر از معنا و زیبایی باشند.

Museums Article DPS 4

در نهایت، می توانید تکنیک های خلاقانه مختلفی را امتحان کنید. اگر سه پایه در ساختمان مجاز است، سعی کنید عکسی با نوردهی طولانی بگیرید که به حرکت بازدیدکنندگان موزه اشاره دارد. اگر موزه مملو از مصنوعات است، سعی کنید از تکنیک‌های ترکیب‌بندی عکسبرداری (که یک عنصر خارج از فوکوس را در پیش‌زمینه تصویر قرار می‌دهید) استفاده کنید تا حس غوطه‌ور شدن در صحنه را به بیننده القا کنید.

7. با تحقیق و حوصله از ازدحام پرهیز کنید

هر عکاس موزه می داند، یکی از مسائل اصلی هنگام ثبت تصاویر از نمایشگاه ها و سالن ها شلوغی جمعیت است.

از این گذشته، موزه ها به عنوان مقاصد گردشگری طراحی می شوند و به همین دلیل، اغلب بسیار شلوغ هستند. سعی کنید از یک مجسمه معروف عکس بگیرید، و به طور کلی با ده ها نفر که در سراسر کادر تکه تکه شده اند مواجه خواهید شد.

خوشبختانه، من چند نکته مفید برای جلوگیری از تجاوز جمعیت به عکس های شما دارم:

ابتدا در روزها و زمان هایی که اوضاع ساکت تر است به موزه بروید. اگر در طول هفته شرکت می کنید و مراقب باشید که از تعطیلات مدرسه خودداری کنید، اغلب می توانید از بازدیدکنندگان اجتناب کنید. و اگر صبح زود بیایید، ممکن است اتاق ها را  کاملا به خود اختصاص دهید! همچنین ممکن است سعی کنید بین ساعت 11 تا 2 به موزه بروید، زیرا بسیاری از گروه های تور در این زمان ها ناهار می خورند. (مردم محلی گاهی اوقات می توانند این نوع بینش را ارائه دهند.)

دوم، مدتی را صرف عکاسی از بخش‌های کمتر محبوب موزه کنید اتاق‌های پشتی، نمایشگاه‌های دائمی طبقه سوم و غیره. این مناطق اغلب ساکت‌تر هستند، اما این بدان معنا نیست که ارزش عکس‌برداری کمتری دارند!

در نهایت، اگر منطقه‌ای را پیدا کردید که شدیداً می‌خواهید از آن عکس بگیرید، اما به نظر می‌رسد که نمی‌توانید گردشگران را تکان دهید، فقط یک نفس بکشید. حتی در شلوغ ترین مکان ها، اگر به اندازه کافی صبر کنید، در نهایت شکافی در جریان ترافیک پیدا خواهید کرد. شما در نهایت شات مورد نظر خود را می گیرید، اما باید زمان زیادی را به خود اختصاص دهید. صبر کلید است!

Museums Article DPS 6

نکات عکاسی موزه: کلمات پایانی

موزه‌ها اغلب زیبا هستند و مطمئناً مناظر کلیدی در بیشتر مناطق هستند، بنابراین باید در فهرست عکس‌های هر عکاس قرار بگیرند.

و در حالی که عکاسی از موزه می تواند برای مبتدیان سخت باشد، فقط نکاتی را که به اشتراک گذاشته ام به خاطر بسپارید، با دقت به هر موزه جدید نزدیک شوید و خلاق باشید. مطمئناً عکس های شگفت انگیزی می گیرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *