آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 حقیقت جالب در عکاسی که احتمالا نمی دانستید

lazy

اگر به دنبال حقایق عکاسی سرگرم کننده، قانع کننده یا حتی عجیب هستید؟ شما جای درست آمده اید.

عکاسی تاریخچه ای طولانی و جذاب پر از رویدادها، آیتم ها و افراد جالب دارد. در این مقاله، ما هفت واقعیت مرتبط با عکس را به اشتراک می‌گذاریم که مطمئناً تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله نکات مهم در دوربین، کلمات عکاسی، پربازدیدترین تصویری که تا کنون ثبت شده است و موارد دیگر.

1. فلسفه نام

ما همیشه از عباراتی مانند “عکاسی” و “دوربین” استفاده می کنیم، اما این کلمات در واقع از کجا می آیند؟ و چه زمانی خلق شدند؟ اولین واقعیت عکاسی ما به ریشه بسیاری از کلماتی که امروزه عکاسان استفاده می کنیم برمی گردد.

اصطلاح “عکاسی” در واقع از کلمات یونانی “عکس” و “گراف” سرچشمه می گیرد. «عکس‌ها» به «نور» ترجمه می‌شود، در حالی که «graphé» به معنای «نقاشی» (یا به معنای واقعی‌تر، «نمایش از طریق خطوط») است. هنگامی که این دو کلمه در کنار هم استفاده می شوند، به معنای “نقاشی با نور” هستند. ابداع اصلی کلمه “عکاسی” به طور کلی به سر جان هرشل در سال 1839 نسبت داده شده است.

و کلمه “دوربین”؟ این از اصطلاح لاتین “camera obscura” گرفته شده است که به معنای “محفظه تاریک” است. این اصطلاح در ابتدا ابزاری را برای نمایش یک صحنه خارجی بر روی یک سطح صاف در یک اتاق یا جعبه تاریک توصیف می کرد که سپس برای کمک به نقاشان با پرسپکتیو و مقیاس استفاده می شد.

camera obscura photography facts 2

در واقع، دوربینی که امروز می شناسیم، در واقع از پیکربندی دوربین ابسکرا تکامل یافته است. عکاسان اولیه به سادگی مواد حساس به نور را در پشت یک دوربین تاریک قرار می دادند، سپس منتظر می ماندند تا تصویری تولید شود. با گذشت زمان، دوربین‌ها پیچیده‌تر و قابل حمل‌تر شدند، اما عناصر اصلی دوربین اصلی هنوز باقی مانده‌اند!

2. «کداک» کلمه مزخرفی است

در مورد کلمات، آیا می دانستید که اصطلاح “کداک” به سادگی ساخته شده است؟ بنیانگذار شرکت، جورج ایستمن، حرف “K” را ترجیح داد زیرا معتقد بود این یک “نوع حروف قوی و واضح است”.

photography facts k 1

سپس، با استفاده از یک مجموعه آناگرام، ایستمن و مادرش نام “کداک” را پیدا کردند. هنگام ابداع عبارت از سه اصل استفاده کردند:

  • لازم بود کلمه کوتاه باشد
  • گفتن این کلمه باید آسان باشد
  • این کلمه باید متفاوت از هر نام یا انجمن دیگری باشد

همانطور که دوربین‌های کداک محبوب‌تر شدند، کلمه «کداک» – یا بهتر است بگوییم عبارت «لحظه کداک» – برای توصیف اتفاقاتی استفاده شد که برای یک عکس ایده‌آل به نظر می‌رسیدند.

متأسفانه، با وجود موفقیت اولیه، محبوبیت کداک دوام نیاورد. در سال 2012، این شرکت اعلام ورشکستگی کرد. در سال‌های بعد، کداک پتنت‌های عکاسی خود را فروخت و تجارت دوربین خود را کنار گذاشت. و در حالی که هنوز می توانید دوربین های کداک را در قفسه ها پیدا کنید، آنها توسط کداک ساخته نشده اند. آنها به سادگی بخشی از یک قرارداد مجوز هستند که از نام کداک استفاده می کند.

3. اولین سلفی؟

سلف پرتره امروزه رایج است. ما حتی مونوپادهای سلفی و دوربین های جلویی برای قاب بندی آسان داریم! اما آیا می دانستید که سلفی عکاسی به سال 1839 (سالی که برای اولین بار عکاسی در جهان معرفی شد) برمی گردد؟

b84ba8ce978d36a5d8285216a2075c67

رابرت کورنلیوس، یک تولید کننده لامپ با دانش فراوان از شیمی و متالورژی، در کنار شیمیدان پل بک گدارد، وظیفه تکمیل فرآیند عکاسی اولیه، داگرئوتیپ را بر عهده گرفت.

در سال 1839، کورنلیوس تصمیم گرفت دوربین را روی خود بچرخاند. در حالی که داگرئوتیپ تصاویر شگفت‌آوری واضح ایجاد می‌کرد، زمان نوردهی حداقل در ابتدا بسیار طولانی بود – بنابراین کورنلیوس مجبور شد حدود 10 تا 15 دقیقه کاملاً ثابت بنشیند. داگرئوتایپ به‌دست‌آمده، رندر خارج از مرکز کورنلیوس را به تصویر می‌کشد، قدیمی‌ترین عکس شناخته‌شده و عمداً ساخته شده از خود.

4. سنگ مرمر آبی

در حالی که بسیاری از حقایق عکاسی متمرکز بر زمین وجود دارد، شما همچنین می‌توانید با حقایق ماجراجویی‌های فرازمینی، سرگرمی‌های زیادی با دانش عکس داشته باشید.

مرمر آبی که در دسامبر 1972 گرفته شد، توسط خدمه آپولو 17 در راه رسیدن به ماه ثبت شد. این عکس در فاصله 18000 مایلی (29000 کیلومتری) از سطح زمین گرفته شده است و اولین عکسی است که کل سیاره ما را از فضا به تصویر می کشد. این عکس متعاقباً به یکی از پرتولیدترین تصاویر تاریخ تبدیل شد. همچنین الهام بخش بود و توسط فعالان بی شماری در جنبش زیست محیطی مورد استفاده قرار گرفت.

Photography facts moon

و فقط برای اینکه بتوانید کمی دانش اضافی در زمینه عکاسی فضایی داشته باشید: آیا می دانید برای دوربین هایی که به ماه برده می شوند چه اتفاقی می افتد؟

دوربین های هاسلبلاد برخی از نمادین ترین تصاویر تاریخ را ثبت کرده اند، از جمله اولین قدم های فضانوردان بر روی سطح ماه. با این حال، به دلیل محدودیت‌های وزن، همه دوربین‌هایی که مأموریت‌های ماه را آغاز کرده‌اند نتوانسته‌اند به زمین بازگردند. تا به امروز، 12 دوربین Hasselblad بر روی تنها ماهواره طبیعی زمین باقی مانده است!

5. کتاب های عکس قدیمی هستند

اولین کتاب عکس کی منتشر شد؟ 1950؟ 1900؟ 1880؟ جواب منفی!

کتاب های عکس تاریخچه ای غنی در عکاسی دارند و به نظر می رسد آنا اتکینز، گیاه شناس بریتانیایی، همه چیز را آغاز کرده است. اتکینز فرآیندهای اولیه عکاسی را از هنری فاکس تالبوت (که اتفاقاً مخترع کالوتایپ، یکی از فرآیندهای اولیه عکاسی و رقیب داگرئوتیپ است) آموخت. اتکینز همچنین یکی از اولین عکاسان زن تاریخ است.

Photography facts botany

اتکینز نمونه های گیاه شناسی را با استفاده از فرآیند سیانوتیپ آبی رنگی ثبت کرد. او سپس سیانوتیپ‌های خود را در سال 1843 در نشریه Photographs of British Algae: Cyanotype Impressions گردآوری کرد. از 1843 تا 1854، اتکینز چندین جلد از مجموعه سیانوتایپ Impressions خود را تولید کرد. تنها 17 نسخه از این اثر هنوز موجود است.

6. پربازدیدترین عکس تا کنون

من آن را دیده ام! شما آن را دیده اید! همه ما آن را دیده ایم! بلیس که توسط عکاس سابق نشنال جئوگرافیک، Charles O’Rear در سال 1996 ثبت شد، تپه‌های سبز و آسمان آبی نیمه ابری را در شهرستان سونوما، کالیفرنیا به تصویر می‌کشد. در سال 2000، مایکروسافت حقوق تصویر را خریداری کرد. سپس این شرکت از تصویر به عنوان تصویر زمینه پیش فرض رایانه برای سیستم عامل ویندوز XP استفاده کرد.

موفقیت ویندوز XP و مواد بازاریابی مربوط به آن، اکثر محققان را بر آن داشته است که بپذیرند که Bliss پربازدیدترین عکس تمام دوران است. حتی خود اُرِر اعتراف کرد که احتمالاً بیشتر به خاطر این عکس شناخته می‌شود و ادعا می‌کند که «هر کسی از ۱۵ سالگی به بعد تا آخر عمر این عکس را به خاطر می‌آورد».

با وجود ظاهر سورئال، Bliss دستکاری نشده است. O’Rear این عکس را با استفاده از دوربینی با فرمت متوسط ​​روی فیلم گرفته است. او گفت: فکر می‌کنم اگر آن را با 35 میلی‌متر ثبت می‌کردم، تقریباً همان تأثیر را نداشت.

bliss

7. دوربین ها چشم نیستند … درست است؟

در اینجا آخرین واقعیت جذاب عکاسی شما است:

لنز دوربین و چشم شباهت های زیادی با هم دارند – بیشتر از آن چیزی که ممکن است تصور کنید!

ببینید، همه لنزها یک دیافراگم دارند، دیافراگمی که نور از آن عبور می کند. بنابراین، یک لنز دوربین می‌تواند مقدار نوری را که به سنسور دوربین می‌رسد با تنظیم قطر دهانه دیافراگم محدود کند. دیافراگم های کوچکتر، مانند f/8، نور بسیار کمی را وارد می کنند، در حالی که دیافراگم های بازتر، مانند f/1.4، نور زیادی را وارد می کنند:

Photography facts aperture 1

هرچه دیافراگم بازتر باشد، نور بیشتری به سنسور دوربین برخورد می کند. دیافراگم‌های بازتر همچنین عمق میدان باریک‌تری ایجاد می‌کنند و در نتیجه اثرات محو شدن پس‌زمینه قوی‌تری ایجاد می‌کنند.

و چشمان ما همان است! در چشم، عنبیه همین کار را انجام می دهد و ماهیچه ها را شل و منقبض می کند تا میزان نور ورودی به چشم را تنظیم کند. وقتی بین محیط های روشن و تاریک حرکت می کنید، عنبیه چشم شما منبسط یا کوچک می شود تا اندازه مردمک را تغییر دهد.

جالب اینجاست که مردمک چشم انسان تا حدود 7 میلی متر قطر منبسط می شود. این برابر با f/2.1 است، اگرچه مردمک در نور بسیار روشن به حدود f/8.3 باریک می‌شود.

حقایق جالب عکاسی: کلمات پایانی

photography facts words

خوب، شما اکنون اطلاعات دارید:

هفت واقعیت عکاسی برای تحت تاثیر قرار دادن خانواده، دوستان، و …! همانطور که می بینید، عکاسی پر از حقایق شگفت انگیز است. اگر وقت دارید، همه آنها را به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *