آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 قانون عکاسی خیابانی که باید شکسته شوند

lazy

عکاسی خیابانی، مانند بسیاری از ژانرهای عکاسی، با قوانینی همراه است: ایده‌های مکرر درباره نحوه ساختاربندی تصاویر، محل عکاسی و انواع سوژه‌هایی که باید ثبت کنید. اما آیا واقعاً باید تمام قوانین عکاسی خیابانی همیشه رعایت شود؟ من اینطور فکر نمی کنم. مطمئناً تا حدی کار می‌کنند، اما اگر خیلی با پشتکار آنها را دنبال کنید، احساس می‌کنید در دام افتاده‌اید و عکس‌هایتان شبیه عکس‌های دیگران می‌شوند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید عکس‌های پیچیده و منحصربه‌فردی بگیرید که واقعاً بینندگان را وادار به توقف و خیره شدن کند، باید از قوانین فراتر بروید. و این همان چیزی است که این مقاله در مورد آن است. در ادامه، هفت قانون متداول تکراری عکاسی خیابانی را به اشتراک می‌گذارم. و سپس توضیح می دهم که چگونه می توانید و باید! – هر زمان که فرصت پیدا کردید آنها را بشکنید. پس بیایید درست شروع کنیم.

1. عکاسی خیابانی باید شامل افراد باشد

عکس‌های خیابانی اغلب شامل افراد می‌شود و بسیاری از مبتدیان تنها زمانی دوربین را بالا می‌برند که فردی در نزدیکی آن قرار دارد. با این حال، عکاسی خیابانی واقعاً در مورد زندگی است، و برای گرفتن یک تصویر زیبا از خیابان، نیازی نیست که یک نفر را در وسط یک قاب بکوبید.

1 plant chase bank

به نظر من، هدف از عکاسی خیابانی ثبت لحظات منحصر به فرد و جالبی است که برای شما مهم است. شما می توانید این کار را با گنجاندن افراد در کادر انجام دهید، اما همچنین می توانید تصاویر معناداری را ثبت کنید که فاقد زندگی انسانی هستند.

به عنوان مثال، شما ممکن است از هر یک از موارد زیر عکس بگیرید:

  • ویترین فروشگاه
  • ساختمان ها
  • درختان در پارک
  • پل ها
  • خانه ها

همه موارد فوق ایده های سوژه عکاسی خیابانی فوق العاده هستند و حضور مردم اغلب به عنوان یک حواس پرتی عمل می کند. بنابراین، اگر تمایل دارید افراد را در عکس‌های خیابانی خود بگنجانید، توصیه می‌کنم مدتی را به جستجوی سوژه‌های غیرانسانی اختصاص دهید. محیط اطراف خود را کاوش کنید و سعی کنید آنها را از طریق تصاویر خود توصیف کنید. فقط زمانی که هدف شما بیشتر ایجاب می کند افراد را در کادر قرار دهید به دنبال سوزه انسانی باشید، اما در عین حال همیشه به دنبال عکس های منحصر به فرد از محیط اطراف خود باشید.

اگر یک منطقه عالی با نور زیبا پیدا کردید، از آن همانطور که هست عکس بگیرید. یک صحنه جالب را با درج عابران تصادفی خراب نکنید! اگر پس‌زمینه خوبی پیدا کردید و می‌خواهید فردی را در عکس قرار دهید، آن شخص باید به عکس اضافه کند. در غیر این صورت، منتظر بمانید تا افراد دیگری از آنجا عبور کنند، سپس صحنه را همانطور که هست ثبت کنید.

2. فقط در خیابان های شلوغ شهر می توانید عکس بگیرید

2 burbank home

بسیاری از مشهورترین عکاسان خیابانی کار خود را از شهرهای شلوغ شروع کردند و تصاویر آنها اغلب مملو از شلوغی هرج و مرج زندگی شهری است. با این حال، اگر عمیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از عکاسان خیابانی پیشگام – مانند ویلیام اگلستون، استفن شور، رابرت فرانک و لی فریدلندر – در یک زمان در مناطق کم جمعیت کار کرده‌اند.

بنابراین اگر مثلاً در شهر نیویورک زندگی نمی کنید، نگران نباشید. هنوز هم می توانید عکس های خیابانی زیبایی را در حومه شهرها، شهرهای کوچک و حتی در تصاویر روستایی ثبت کنید. شما فقط باید رویکرد خود را تغییر دهید.

به جای تلاش برای گرفتن تصاویر پر از مردم و انرژی، به دنبال مطابقت با انرژی مکان خود باشید. اگر در یک شهر کوچک زندگی می کنید، سعی کنید به ترکیب بندی های مینیمال و نور خیره کننده فکر کنید. اگر در حومه شهر زندگی می‌کنید، افرادی را که در حیاط خانه‌هایشان کار می‌کنند یا زندگی روزمره خود را انجام می‌دهند، شکار کنید.

حتی اگر در شهر زندگی می‌کنید، من شما را تشویق می‌کنم که مدتی را به عکاسی در مناطق ساکت‌تر بگذرانید. به مناطقی بروید که خسته کننده و بی روح هستند، سپس سعی کنید دریابید که چگونه یک عکس خوب بگیرید. (این یک تمرین بسیار قدرتمند است که عملاً تضمین شده است که عکس‌های شما را ارتقا دهد.)

3. شما باید همیشه صورت سوژه خود را بگنجانید

3 hands prince and broadway

در حالی که گرفتن چهره نشان دادن احساسات را در عکس های خیابانی کار شما آسان می کند، اما همیشه هم به آن نیاز نیست. در واقع، اگر سوژه شما حالتی خسته کننده داشته باشد، ممکن است چهره آنها از عکس کلی کاسته شود!

البته اگر چهره ای جالب به نظر می رسد، ادامه دهید و از آن عکس بگیرید. اما احساس نکنید که باید چهره‌ها را در عکس‌های خود بگنجانید. و مدتی را به دنبال عناصر دیگری بگردید که معنی را منتقل می کنند: ژست ها، دست ها، لباس ها، تعاملات فیزیکی، حتی تغییرات جزئی در وضعیت بدن.

اگر عنصر جالبی پیدا کردید، اغلب بهتر است به آن نزدیک شوید و فقط آن عنصر را ثبت کنید. به این ترتیب، می توانید قسمت هایی از صحنه را که بیشترین اهمیت را دارند برجسته کنید. و حتی ممکن است به تصویر کیفیت گرافیکی بدهید که اشکال، خطوط و رنگ ها را برجسته کند.

4. بهترین عکس های خیابانی پیچیده هستند

4 bags

تصاویر پیچیده و لایه ای اغلب بسیار زیبا هستند – کارهای الکس وب را بررسی کنید تا متوجه منظور من شوید – و بسیاری از عکاسان هستند که خود را وقف ایجاد تصاویر پیچیده ای می کنند که چندین عنصر مورد علاقه را در یک فریم نشان می دهد. با این حال، ترکیب بندی های پیچیده یک عکس خیابانی خوب نمی سازد. در عوض، چیزی که یک عکس خیابانی خوب را می سازد، اتفاقاتی است که در داخل آن می گذرد.

بنابراین به جای جستجوی ترکیب بندی لایه ای، با جستجوی سوژه ها و صحنه های جالب شروع کنید. سپس می توانید بفهمید که آیا ایجاد یک تصویر پیچیده با عناصر پشتیبان زیاد منطقی است یا اینکه بهتر است فقط روی عنصر اصلی تمرکز کنید.

اگر تنها به دنبال ثبت ترکیب‌بندی‌های پیچیده از در خارج شوید، به راه خود خواهید رسید و اغلب ناامید خواهید شد. به دنبال عناصر مورد علاقه باشید و سپس بهترین راه را برای ترکیب بندی بیابید.

5. همه چیز عکس های خیابانی عالی در مورد شانس است

درست است: عکاسان خیابانی از یک دوز سالم شانس سود می برند و بهترین عکس های خیابانی اغلب شامل ترکیبی غیرمحتمل از سوژه ها، نورپردازی و ترکیب بندی دقیق است.

با این حال این اشتباه است که فکر کنیم شانس به تنهایی می تواند عکس های خیابانی عالی ایجاد کند. به عنوان یک عکاس خیابانی، باید شانس خود را به حداکثر برسانید. بله، بهترین صحنه های خیابانی خوش شانس هستند، اما باید آنها را جستجو کنید. هزاران لحظه “خوش شانس” در اطراف شما هر روز رخ می دهد و این وظیفه شماست که آنها را ببینید.

چگونه شانس را به حداکثر می رسانید؟ در اینجا چند راه ساده وجود دارد:

  • پس زمینه های خوب را پیدا کنید، سپس منتظر بمانید تا سوژه مناسب یا رویداد جالب جلوی دوربین شما ظاهر شود
  • زمان زیادی را با دوربین در دست در خیابان بگذرانید
  • روی گسترش آگاهی خود از محیط اطراف خود کار کنید
  • به مناطقی بروید که اتفاقات زیادی در آن جریان دارد. به این ترتیب، شانس خود را برای مواجهه با لحظات جالب افزایش می دهید

اگر وقت بگذارید و نگاه کردن را بیاموزید، بدون توجه به اینکه کجا زندگی می کنید، لحظات “خوش شانس” زیادی را متوجه خواهید شد. و همانطور که به عنوان یک عکاس پیشرفت می کنید و تجربه به دست می آورید، فرصت های بیشتری را مشاهده خواهید کرد نه به این دلیل که خوش شانس تر هستید، بلکه به این دلیل که در شناسایی لحظات مناسب بهتر هستید.

6. عکاسی خیابانی برای جسور بودن است

5 hair tug soho

برخی از عکاسان خیابانی بسیار برونگرا و جسور هستند. آنها درست در صورت سوژه قرار می گیرند، شاید حتی با یک فلاش. با این حال این تنها رویکرد عکاسی خیابانی نیست. برخی از عکاسان خیابانی ساکت و ترسو هستند و رویکرد متفاوتی را اتخاذ می‌کنند: تماشا می‌کنند، منتظر می‌مانند و زمانی که لحظه مناسب باشد، عکاسی می‌کنند.

با شخصیتی که دارید کار کنید. اگر درونگرا هستید، پس با یک فلاش سوژه خود را ثبت خواهید کرد، و این اشکالی ندارد. اگر این کار شما نیست، لازم نیست خود را تحت فشار قرار دهید تا نترس شوید. ایجاد یک استراتژی عکاسی که احساس راحتی داشته باشد بسیار مهم است. در غیر این صورت، شما لذت نخواهید برد. و اگر سرگرم نشوید، نمی‌خواهید برای گرفتن تصاویر خوب وقت بگذارید.

بنابراین اگر می ترسید مورد توجه قرار بگیرید، اشکالی ندارد. از یک دوربین و لنز کوچک و سبک استفاده کنید، یک نقطه را انتخاب کنید و اجازه دهید مردم به شما مراجعه کنند. نحوه شناسایی لحظات جالب را بیابید، سپس راه خود را برای قرار دادن خود در موقعیتی ایجاد کنید که بتوانید آنها را ثبت کنید. روش دیگر، در عکاسی خیابانی تله فوتو، جایی که از فاصله دور با لنز طولانی‌تری کار می‌کنید، تلاش کنید. (بله، غیر متعارف است، اما یک راه عالی برای گرفتن تصاویر غیر معمول است!)

با گذشت زمان، استراتژی خود را اصلاح خواهید کرد. و چه کسی می داند؟ شاید در نهایت به اندازه کافی احساس راحتی کنید که رویکرد جسورانه تری را امتحان کنید.

7. عکاسی خیابانی درباره چیزهای خارق العاده است

وقتی با یک دانشجوی عکاسی خیابانی عکاسی می کنم، اغلب با یک لحظه معمولی مواجه می شوم:

فردی با موهای قرمز، آبی یا سبز، یا فردی که با خالکوبی پوشیده شده است، از آنجا عبور می کند و دانش آموز دوربین را روی چشمان خود می برد و آن عکس را سریعتر از آنچه در طول روز گرفته است می گیرد. در حالی که مطمئناً می توانید عکس های خیابانی عالی از سوژه های خارق العاده بگیرید، بهترین عکاسان خیابانی خود را به این تصاویر محدود نمی کنند. عکاسی خیابانی می تواند روی هر چیزی تمرکز کند. می تواند رنگارنگ، پیش پا افتاده، معمولی یا شگفت انگیز باشد. می تواند افراد با ظاهر منحصر به فرد را برجسته کند، اما همچنین می تواند بر زیبایی روزمره تأکید کند.

بسیاری از خارق‌العاده‌ترین عکاسی‌های خیابانی، لحظات عادی را به شیوه‌هایی ثبت می‌کنند که احساس خارق‌العاده‌ای دارند. و اگر فقط به دنبال موهای رنگارنگ بایستید، اغلب خسته خواهید شد! در عوض، به دنبال هر چیزی و هر کسی باشید و آنچه را که آن را جالب می کند، ثبت کنید.

6 fence

قوانین عکاسی خیابانی: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، با رایج ترین قوانین عکاسی خیابانی آشنا شدید و می دانید چه زمانی و چگونه آنها را زیر پا بگذارید. پس با دوربین خود بیرون بروید. کمی عکاسی خیابانی انجام دهید. و قوانین را بشکنید. (و در این روند بسیار لذت ببرید!)

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *