آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 تکنیک برای عکاسی مبتدی

candid photography girl

در این یک تصور اشتباه بزرگ وجود دارد اما شاید عکاسی صادقانه مربوط به پنهان شدن و انتظار در بوته ها برای شکار لحظات بی ریا است. عکاسی صادقانه نمی تواند دور از واقعیت باشد. می توانید نزدیک شوید، سوژه های خود را درگیر کنید و همچنان از تکنیک های عکاسی صادقانه بهره ببرید.برای اطلاع از نحوه گرفتن عکس‌های بی‌نقص، از تنظیم تا ثبت لحظات صادقانه، با ما همراه باشید.

tips for candid photography

عکس گوستاوو فرینگ از Pexels

عکاسی Candid به چه معناست؟

معنای لغوی Candid یعنی بی ریا صادقانه صمیمی راست و هر واژه ای که هم معنی این چند کلمه باشد حال اولین سوال مهمی که باید پرسید این است که عکاسی Candid یعنی همان صادقانه چیست؟ عکاسی صادقانه به هر نوع عکاسی واقعی و لحظه ای گفته می شود.

هیچ تصویرسازی وجود ندارد، هیچ لبخند ساختگی وجود ندارد. فقط احساسات واقعی و خود واقعی سوژه ها، آنها ممکن است بدانند که شما آنجا هستید و از آنها عکس می گیرید اما حضور دوربین آنها را از لحظه ای که  زندگی میکنند دور نمی کند.

تشخیص لبخند ساختگی یا نگاه ساختگی بسیار آسان است و این سریعترین راه برای یک عکس متوسط است. اما یک عکس صادقانه به احساسات واقعی اجازه می دهد تا از طریق آن بدرخشند.

ممکن است عکاسی پرتره، رویداد یا عروسی انجام دهید. یا سفر، عکاسی خیابانی یا عکاسی خانوادگی. یادگیری نحوه گرفتن عکس های صادقانه شما را به عنوان یک عکاس حرفه ای به سطح جدیدی می برد.

عکاسان صادق می دانند که چگونه به هر صحنه نگاه کنند. و از محیط اطراف یا ایده های دیگر به نفع خود استفاده می کنند. این همه با تمرین همراه است. لحظات صادقانه، شات هایی از لحظات تعیین کننده هستند.

candid photography couple

نکات عکاسی صادقانه

10. در حالت پیاپی عکاسی کنید تا از هر لحظه عکس بگیرید

مردم غیرقابل پیش بینی هستند و شما فقط یک فرصت در هنگام عکاسی صادقانه دارید. عکس های زیادی بگیرید دوربین شما، چه دوربین های دیجیتال نیکون یا کانن، قادر به گرفتن عکس های عالی هستند. از آنچه پیدا می کنید شگفت زده خواهید شد. من اغلب با چیزی سرگرم کننده و خودجوش مواجه می شوم. و عکاسی در حالت پشت سر هم شانس گرفتن آن شات عالی را افزایش می دهد.

لحظات خانوادگی می تواند بهترین زمان برای عکس های صادقانه باشد. در اینجا می توانید نکات بسیار خوبی برای آن لحظات پیدا کنید. برای نکات دقیق تر عکاسی، باید ادامه مطلب را بخوانید.

candid photography group

9. از زاویه پایین عکاسی کنید تا دیده نشوید

گاهی اوقات در پروژه های عکاسی اشخاصی حظور دارند که شدیدا خجالتی هستند و از دوربین گریزان و به دلیل همین دوربین گریزی عکاسی از آنها بسیار دشوار است در مقاله 7 نکته برای کار با مدل ها یا مشتریان خجالتی دوربین سعی کردیم روش عکاسی از این مدل ها را توضیح دهیم اما اگر به هیچ طریقی وارد پروسه ی عکاسی نشدند و نگران این هستید که در حال عکس گرفتن از آن شخصی دیده شوید که ممکن است دوست نداشته باشد عکس او گرفته شود، سعی کنید با دوربین خود در زاویه پایین قرار بگیرید و عکاسی کنید.

من نمی گویم که به کسی یورش برده و او را مجبور کنید در عکس شما قرار بگیرد. اما عکاسی از زاویه پایین یک تکنیک رایج در بین عکاسان خیابانی و صادقانه است.

این یک دیدگاه جدید و هیجان انگیز در مورد موقعیتی می دهد که شما به آن عادت نخواهید کرد. همچنین به حس «عکاسی صادقانه» از عکس اضافه می‌کند. به عنوان یک عکاس، اغلب از سطح چشم عکاسی می کنید. سطح پایین دنیای کاملا جدیدی را باز خواهد کرد.

اگر در نهایت عکس‌های بد زیادی دارید، سعی کنید ابتدا از نمای زنده برای ساختن یک عکس استفاده کنید. بهترین لنز برای این عکاسی صادقانه وجود ندارد، اما لنزهای عریض تر برای عکاسی راحت تر هستند.

candid photography street portrait

8. برای ترکیب بهتر در اطراف موضوعات خود حرکت کنید

اگر از فردی صادقانه عکس می گیرید، نمی توانید از او بخواهید که برای ترکیب بندی بهتر حرکت کند. همچنین درخواست از آنها که طبیعی به نظر برسند بی معنی است. این بدترین عکس ها را ایجاد می کند. بلند شوید و اطراف سوژه‌هایتان راه بروید تا جایی که آنها را در موقعیتی که می‌خواهید قرار دهید، سپس عکس بگیرید. دوربین صادقانه خود را همیشه آماده داشته باشید. مجموعه کاملی از عکس‌های گرفته شده از یک صندلی، کسل‌کننده و قابل پیش‌بینی هستند. حرکت به مخلوط کردن همه چیز کمک می کند.

candid photography crowd

7. فلاش را از دست بدهید تا محتاط بمانید

استفاده از فلاش یک هدیه مرده است. اگر می‌خواهید دیده نشود، دیافراگم خود را باز کنید و ISO خود را بالا ببرید. شما قادر خواهید بود در شرایط کم نور مانند داخل خانه عکس های واضح و با نوردهی خوبی بگیرید. من یک ISO حدود 800 را توصیه می کنم و می توانید دیافراگم را تا جایی که می خواهید باز کنید. این به عکس‌های شما یک عمق میدان خوب و کم می‌دهد، به این معنی که تمرکز روی سوژه به جای اطراف آن خواهد بود. این یکی از مهم ترین نکات عکاسی صادقانه است.

candid photography girl

6. برای شکستن یخ سؤال بپرسید

دوربین اغلب به عنوان یک مانع بین عکاس و سوژه او عمل می کند. این توانایی را دارد که سوژه شما را بسیار خودآگاه و در معرض دید قرار دهد. از مهارت های مکالمه خود برای شکستن این یخ استفاده کنید. عکاسی پرتره صادقانه ممکن است اصطلاح عجیبی به نظر برسد. چگونه می توانید یک عکس پرتره صریح در طول یک جلسه بگیرید، در حالی که او می داند که شما از او عکس می گیرید؟

اما راهی برای عکاسی از سوژه‌هایتان وجود دارد، بنابراین لحظات واقعی هستند و احساس رک بودن می‌کنید. اگر تا به حال متوجه شده اید که عکاسان بی ریا کار می کنند، یکی از بهترین ویژگی های آنها نحوه تعامل آنها با سوژه هایشان است. آنها می دانند چگونه آنها را راحت نگه دارند و شخصیت آنها را برجسته کنند.

از قبل به سوالات فکر کنید. یا به دنبال نقطه مشترکی برای گفتگو بگردید. اگر نمی دانید چه بگویید، یک سوال ساده از آنها بپرسید. شاید از آنها در مورد سرگرمی یا مکانی که می خواهند به آن سفر کنند بپرسید. هیجانی که در چشمان آن ها موج می زند می تواند شروعی عالی برای یک عکس صادقانه باشد.

candid photography 3

تمرکز را از این واقعیت که آنها در حال عکاسی هستند دور نگه دارید. وقتی فردی را وادار به صحبت می کنید، دوربین را فراموش می کند. آنها شروع به احساس، احساسات واقعی و نشان دادن آنها در حالات صورت خود در هنگام صحبت می کنند.

این راهی است برای دریافت تصاویری با احساس طبیعی در محیطی که برای عکس های صادقانه مناسب نیست. در بین لحظه ها منتظر لحظه باشید. اغلب، سوژه های شما منتظر می مانند تا فکر نکنند شما در حال عکاسی هستید. سپس اجازه می دهند شخصیت واقعی خود بدرخشد. من این را لحظه در بین لحظات می نامم.

هنگامی که دوربین خود را به سمت سوژه خود نشانه نمی گیرید توجه کنید. چشم خود را بیرون نگه دارید و آماده عکاسی باشید. حتی می توانید آنها را فریب دهید. یک عکس ژست بگیرید و سپس به آنها بگویید که در حال تغییر تنظیمات خود هستید. یا سعی کنید هنگام شوخی دوربین خود را زمین بگذارید و از حالت شاتر بی صدا استفاده کنید. در ثانیه ای که چهره واقعی آنها ظاهر شد، به دنبال آن بروید و عکس بگیرید.

candid photography tattooed man

5. نزدیک شوید و بدون توجه به سوژه های خود تماشا کنید

در طول رویدادها یا عروسی ها، عکاسان زیادی هستند که از دور با لنز زوم طولانی کمین می کنند. این مطمئناً کار می کند. اما مردم معمولاً وقتی لنز بزرگ زوم بزرگ را به سمت آنها می گیرید متوجه شما می شوند. من به جای آن رویکرد مخالف را ترجیح می دهم. بهترین لنز برای عکاسی صادقانه وجود ندارد. فقط یکی که بهترین تصاویر را به شما می دهد. وارد عمل شوید. بخشی از سرگرمی باشید با این کار افراد در اطراف شما راحت تر می شوند. آنها بیشتر مایل خواهند بود که گارد خود را پایین بیاورند.

از اینجا، می توانید اتاق را بررسی کنید و منتظر بمانید تا ببینید چه کسی به نظر می رسد که اوقات خوبی را سپری می کند. قبل از اینکه بخواهید از آنها عکس بگیرید به آنها نگاه نکنید. انسان ها تمایل تکاملی به مشاهده تماس چشمی دارند. این آنها را از لحظه دور می کند.

شما باید این کار را با ترکیب شدن و ساکت ماندن انجام دهید. گاهی اوقات توجه از شما دور می شود و باید از آن به نفع خود استفاده کنید. این یکی از بهترین نکات عکاسی صادقانه است.

اگر روی یک شغل شرکتی کار می کنید، این امر به ویژه مهم است زیرا بهتر است مورد توجه قرار نگیرید. حرکات آهسته و آرام انجام دهید. با پوشیدن لباس های مشابه با افرادی که از آنها عکس های صادقانه می گیرید، ترکیب شوید. نکته خوب دیگر این است که در صورت امکان از نمای زنده در دوربین خود استفاده کنید. این کار شاتر را قبل از گرفتن عکس بالا می برد و صدای نوردهی را کاهش می دهد.

candid photography shot

در عوض، طوری رفتار کنید که انگار به آنها توجه نمی کنید تا آنها را از بوی خود دور کنید. قبل از اینکه دوربین را به سمت آنها بگیرید، منتظر باشید تا لحظه مناسب اتفاق بیفتد. هنگامی که آنها می خندند یا در برخی از لحظات احساسی هستند، متوجه نمی شوند یا تحت تاثیر دوربینی که به سمت آنها گرفته شده است، نمی شوند.

برای کنفرانس‌ها یا رویدادهای آرامی که منتظر باز شدن صحبت‌های مردم هستید، دوربین خود را برای مدتی کنار بگذارید و تماشا کنید. دوربین را آماده نگه دارید. اما بدانید که اگر دور از چشم نباشد، مردم بیشتر شروع به آرامش خواهند کرد. برای کاندیدها، این بدان معناست که ممکن است لازم باشد مدت زیادی صبر کنید.

بنشینید و منتظر بمانید تا کسی شوخی یا نظری بکند که اجازه می دهد اتاق از خنده فوران کند یا احساسات طبیعی خود را نشان دهد. سپس دیوانه وار شروع به گرفتن عکس های صادقانه کنید. گاهی اوقات طول می کشد تا این لحظات رخ دهند. محکم بنشین و منتظرشان باش.

candid photography

4. با لنز پرایم محتاط تر باشید

همانطور که در آخرین نکته اشاره کردم، لنزهای زوم به خوبی کار می کنند. اما ترجیح می دهم از اعداد اول سبک نیز استفاده کنم. لنزهای لایت پرایم دوربین شما را بسیار جمع و جورتر، بسیار کمتر قابل توجه و استفاده آسان تر می کنند. این به شما این امکان را می دهد که در اطراف یک رویداد قدم بزنید، با پس زمینه ترکیب شوید و دوربین خود را بالا بیاورید تا بدون اینکه کسی متوجه شود عکس بگیرید.

پرایم 50، 35 یا 28 میلی‌متری با دیافراگم‌های بازتر (در محدوده f/1.4 تا f/2) در این سناریوهای عکاسی به خوبی به شما کمک می‌کند. این بدان معنا نیست که باید لنز زوم را کنار بگذارید. از هر دو استفاده کنید یا بین این دو تعویض کنید. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان عروسی را با استفاده از دو دوربین متوجه خواهید شد. یکی با زوم و دیگری با پرایم.

اگر یکی از این لنزها دارید، لنزهای تله فوتو راهی عالی برای غافل ماندن هستند. می‌توانید در فاصله‌ای دور بایستید و همچنان از یک سوژه عکس بگیرید، انگار نزدیک هستید. یک لنز تله فوتو نیز پرسپکتیو را به سوژه شما تحمیل می کند. این باعث می شود کمتر در مورد صحنه و بیشتر در مورد شخص باشد. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان از لنزهای تله فوتو برای پرتره استفاده می کنند. از نظر بهترین لنز برای عکاسی صادقانه با آنچه راحت هستید بروید. به این ترتیب، می‌توانید عکس‌های ساده‌تری را ثبت کنید.

candid photography steps

3. به مردم بگویید که راحت باشند و به روش خودشان ژست بگیرند

هنگام گرفتن پرتره از شخصی، ساده ترین راه برای ژست گرفتن از او این است که او را از لحظه خارج کنید. در عوض، از آنها بخواهید که خودشان ژست بگیرند. از آنها بپرسید که اگر شما آنجا نبودید چگونه می ایستادند یا از آنها بخواهید چند حالت به شما پیشنهاد دهند. دیدن ژست های راحت و ظریفی که مردم وقتی این را از آنها می خواهید انجام می دهند شگفت انگیز است. آنها فقط نیاز به فضا داشتند!

اینها به خودی خود عکس های عکاسی صادقانه نیستند. اما آنها آن احساس صریح یا واقعی را خواهند داشت. وقتی آن حالت‌ها را با احساسات طبیعی که از مکالمه با سوژه شما به وجود می‌آیند مخلوط می‌کنید، احتمالات بی‌پایان هستند.

و اگر سوژه شما بعد از مدتی دوباره شروع به ناراحتی کرد، او را از آن حالت خارج کنید. آنها را در جای دیگری قرار دهید. یا از آنها بخواهید چیز متفاوتی را امتحان کنند و این چرخه دوباره شروع می شود.

tips for candid photography 2

عکس Thegiansepillo از Pexels

2. به مردم بگویید که وانمود کنند شما آنجا نیستید

اغلب با عکاسی از مراسم یا عروسی، مردم از داشتن یک دوربین در اطراف ناراحت می شوند. آنها برای وارد شدن به این لحظه مشکل خواهند داشت. و آنها تعجب خواهند کرد که آیا باید به اینجا نگاه کنند یا آنجا. آنها سعی می کنند نیم ژست بگیرند یا کارهایی انجام دهند که ناخوشایند به نظر می رسند. در این موارد خاص، به گروه بگویید که می‌خواهید از همه افرادی که در حال معاشرت هستند، عکس‌های صریح بگیرید. از مردم بخواهید تمام تلاش خود را انجام دهند تا وانمود کنند که شما آنجا نیستید.

برای جلسات پرتره، از سوژه ها بخواهید سناریو یا مکالمه خاصی را اجرا کنند. به آنها بگویید که اگر می خواهید کار خاصی انجام دهند یا به دوربین نگاه کنند، از آنها می خواهید. در غیر این صورت، آنها می توانند حضور شما را فراموش کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است این است که سریعاً اتاق راحت تر شود. این به آنها اجازه می دهد که شما را فراموش کنند.

candid photography office

1 – به جایی بروید که اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است

عکاسی صادقانه برای عکاسی خیابانی و مسافرتی بسیار مهم است. گاهی اوقات می خواهید از افراد اطراف خود عکس بگیرید. بدون اینکه بدانند یا بدون اینکه لحظه را خراب کنند. چند نکته مهم وجود دارد که هنگام تلاش برای گرفتن این نوع عکس، عکاسی شما را بسیار آسان تر می کند.

اولین مورد این است که خود را در میانه عمل قرار دهید. به جایی بروید که اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است و در آنجا وقت گذرانید. یک نقطه را انتخاب کنید و اجازه دهید سوژه هایتان به سراغ شما بیایند.

با این کار افراد وارد فضای شخصی شما خواهند شد. و نه اینکه شما وارد فضای آنها شوید. آنها کمتر متوجه شما خواهند شد. این همچنین به شما امکان می دهد به افراد نزدیک تر شوید. شما درست در وسط میدان خواهید بود و آنها به سمت شما خواهند آمد.

candid photography bw

بعدی این است که کمی بازیگری انجام دهید. برای حفظ معنای صریح در عکاسی، دوست دارم طوری رفتار کنم که انگار یک توریست هستم. من از ساختمان ها یا مناظر اطراف یک فرد عکاسی می کنم. گاهی حتی ابرویم را درهم می‌کنم و طوری رفتار می‌کنم که انگار بلد نیستم از دوربینم استفاده کنم!

به سمت ساختمانی در بالای آنها یا مناظر کنار آنها را نشانه بگیرید. و در آخرین ثانیه دوربین را به سمت آنها نشانه بگیرید تا عکس را ثبت کنید. وقتی می خواهید از افرادی که به سمت شما می آیند عکس بگیرید، مراقب چیزی باشید که من آن را دوربین عکاسی می نامم. عکسبرداری دوربین زمانی است که دوربین را بلافاصله پس از گرفتن عکس های صادقانه از چشم خود دور می کنید.

این غریزی است و همه آن را انجام می دهند. و این چیزی است که به فرد امکان می دهد بداند که شما عکس او را گرفته اید. درعوض، عکس آن شخص را هنگامی که به سمت شما می آید، بگیرید. دوربین را در همانجا نگه دارید در حالی که آنها در صحنه قدم می زنند، به گونه ای که گویی منتظر هستید تا آنها از سر راه خارج شوند. این لحظه را تا حد امکان صریح نگه می دارد.

candid photography street

نتیجه

عکاسی صادقانه سرگرم کننده است و انرژی خلاقانه شما را بالا نگه می دارد. از نکات ما استفاده کنید و لحظاتی را که کسی جز شما نمی بیند، ثبت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *