آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 تمرین عکاسی برای رساندن تصاویر شما به سطح بعدی

nature photography exercises 10

اگر در تلاش برای ثبت تصاویر عالی هستید یا فقط می خواهید مهارت های خود را تقویت کنید، به شدت توصیه می کنم چند تمرین ساده عکاسی را امتحان کنید. انجام تمرینات عکاسی کار سختی نیست، اما صرف چند دقیقه در روز برای انجام چند تمرین می تواند تفاوت چشمگیری در عکس های شما ایجاد کند.

در این مقاله، هفت تمرین مورد علاقه‌ام را به اشتراک می‌گذارم که همگی برای تقویت بخشی از تمرین عکاسی شما طراحی شده‌اند (خواه حس نورپردازی، ترکیب بندی، تنظیمات دوربین یا ویرایش). نیازی به زیاده‌روی نیست و هر روز ساعت‌ها را در کل فهرست صرف می‌کنید، اما اگر بتوانید زمانی را برای انجام یک یا دو مورد به طور منظم پیدا کنید، تضمین می‌کنم که بهبودهای عمده‌ای را در تصاویر خود مشاهده خواهید کرد.

آماده‌اید تا سطح ضربات خود را افزایش دهید؟ پس بیایید درست شروع کنیم:

1. از یک سوژه از 9 زاویه مختلف عکس بگیرید

اولین تمرین عکاسی شما – و مورد علاقه شخصی من – این است که فقط یک سوژه را انتخاب کنید، سپس از حداقل ۹ زاویه مختلف از آن عکس بگیرید.

nature photography exercises 26

در جستجوی زوایا، مجبور خواهید شد که مرزهای خلاقیت خود را گسترش دهید. شما مجبور خواهید شد که به روش های مختلف به سوژه های خود نگاه کنید. پیدا کردن پنج زاویه اول ممکن است به اندازه کافی آسان باشد. اما چهار مورد آخر یک مبارزه خواهد بود – همانطور که باید باشند!

nature photography exercises 24

چند زاویه عالی برای امتحان:

  • با سوژه خود در یک سطح عکس بگیرید
  • از بالای سوژه خود عکس بگیرید (اگر می توانید)
  • زیر سوژه خود قرار بگیرید و به سمت بالا عکس بگیرید
  • در اطراف سوژه خود قدم بزنید تا زمانی که دید کاملا متفاوتی داشته باشید

سپس، پس از پایان تمرین، عکس‌ها را در رایانه خود وارد کنید. به زوایای مختلف و نحوه ظاهر متفاوت سوژه توجه داشته باشید.

nature photography exercises 20

و دفعه بعد که عکاسی می کنید، ببینید آیا می توانید آن زوایای جدید را در ترکیب بندی های خود بگنجانید یا خیر!

2. از سوژه ای که معمولاً از آن اجتناب می کنید عکس بگیرید

این تمرین تماماً در مورد این است که شما را از منطقه راحتی خود خارج کنید. به هر حال، اگر از منطقه راحتی خود خارج نشوید، هرگز به عنوان یک عکاس رشد نخواهید کرد.

بنابراین این چیزی است که شما انجام می دهید:

به سوژه هایی که به طور معمول عکس می گیرید فکر کنید. و سپس موضوعی را انتخاب کنید که کاملاً متفاوت است. در عوض از آن عکس بگیرید!

nature photography exercises 15

بنابراین اگر به طور معمول دوست دارید از پرندگان عکاسی کنید، یک روز از گل ها عکاسی کنید.

nature photography exercises 27

اگر معمولاً از مناظر عکاسی می کنید، از حیات وحش عکس بگیرید.

nature photography exercises 10

اگر معمولاً پرتره می‌گیرید، از چند مناظر شهری عکس بگیرید. فقط چیزی را انتخاب کنید که معمولاً از آن عکس نمی‌گیرید، سپس تمام تلاش خود را بکنید تا شگفت‌انگیز به نظر برسد!

اگر می خواهید این تمرین را مفیدتر کنید، فقط برای یک گردش از سوژه دیگری عکس نگیرید. در عوض، آن را برای یک هفته (یا حتی یک ماه) انجام دهید. از ترفندهایی که از یادگیری یک حوزه دیگر از عکاسی به دست می آورید شگفت زده خواهید شد.

3. فقط یک لنز را به میدان بیاورید

وقتی عکاسان برای عکاسی بیرون می روند، تمایل دارند چندین لنز (و حتی چندین دوربین) همراه ببرند. و در حالی که این به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد، شما را مجبور نمی کند که واقعاً برای یافتن آهنگ های عالی تلاش کنید.

nature photography exercises 21

اما من از شما می خواهم که خارج از چارچوب فکر کنید. از شما می خواهم راه های جدیدی برای گرفتن عکس در نظر بگیرید. بنابراین دفعه بعد که برای عکاسی بیرون می روید، تمام لنزهای استاندارد خود را پشت سر بگذارید.

در عوض، فقط یک لنز به همراه داشته باشید. و (اگر احساس ماجراجویی می کنید) مطمئن شوید که این لنزی است که اغلب از آن استفاده نمی کنید. لنزهای پرایم معمولاً برای این تمرین بهترین هستند، زیرا شما را مجبور می‌کنند تا با فاصله کانونی منفرد سازگار شوید. اما می‌توانید از زوم نیز استفاده کنید (اگر این مسیر را طی کنید، ممکن است سعی کنید خود را به یک فاصله کانونی محدود کنید).

nature photography exercises 4

این شما را وادار می‌کند که به روش‌های جدیدی درباره ترکیب‌بندی‌هایتان فکر کنید و به شما کمک می‌کند عکس‌هایی بگیرید که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید.

4. صحنه ای را با چهار نوع نور بگیرید

عکاسی تماماً در مورد نور است – بنابراین اگر می‌خواهید یک عکاس عالی باشید، این عنصری است که باید یاد بگیرید که به آن مسلط شوید. شما باید تئوری را درک کنید (مانند تفاوت بین نور پس زمینه، نور جلو و نور جانبی، و همچنین انواع مختلف نور و نحوه تغییر آنها بسته به منبع)، اما همچنین باید اثرات عملی نور را درک کنید. . این همان چیزی است که این تمرین برای کمک به شما طراحی شده است.

nature photography exercises 28

شما با انتخاب یک صحنه شروع می کنید. سپس آن صحنه را با چهار نوع نور عکاسی می کنید:

  • نور ابری
  • نور ظهر
  • نور طلوع/غروب خورشید
  • سایه

این بدون شک چندین روز متوالی را شامل می‌شود، و برخی عکس‌برداری‌ها ممکن است کامل به نظر برسند (مثلاً چون خورشید توسط ابرها مسدود می‌شود). اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت.

nature photography exercises 23

البته، پس از اتمام کار، باید به تمام عکس هایی که گرفته اید نگاه کنید. و توجه داشته باشید که چگونه انواع مختلف نور به شما انواع مختلفی از تصاویر را می دهد!

5. هم عکس های ثابت و هم عکس های اکشن از سوژه خود بگیرید

اغلب اوقات، ما عادت داریم که از یک نوع سوژه بارها و بارها عکاسی کنیم. من قبلاً یک راه برای جلوگیری از این مشکل به شما ارائه داده ام (به تمرین 1 مراجعه کنید). اما راه دیگر این است که به عکاسی از همان سوژه به روشی متفاوت ادامه دهید.

nature photography exercises 6

به طور خاص، سعی کنید هر دو عکس ثابت و اکشن بگیرید.

برای کسانی از شما که از پرندگان، حیات وحش و رویدادها عکس می‌گیرید، این نباید خیلی سخت باشد. اما اگر عکاس گل و منظره هستید؟ بدون شک چالش برانگیز خواهد بود.

nature photography exercises 5

اگر عموماً از سوژه‌های ساکن عکاسی می‌کنید، ممکن است مجبور باشید خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید چند عکس عمدی از حرکت دوربین بگیرید. یا ببینید آیا می‌توانید کاری را در کادر انجام دهید (مثلاً وزش گل‌ها در باد، برخورد امواج در ساحل).

و بس! ممکن است ساده به نظر برسد، اما ورزش شما را مجبور می کند از منطقه راحتی خود خارج شوید و عکس های تازه ای بگیرید!

6. عکس مورد علاقه خود را به پنج روش مختلف ویرایش کنید

پس پردازش بخش مهمی از گرفتن عکس های خیره کننده است. در واقع، حتی تنظیمات کوچک نیز می تواند راه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

بنابراین برای این تمرین، باید شروع به فکر کردن در مورد گزینه های مختلف پس از پردازش کنید. (شما همیشه می توانید از اینستاگرام برای الهام گرفتن استفاده کنید.) و تصویر مورد علاقه خود را به پنج روش متمایز ویرایش کنید.

nature photography exercises 12

شما باید ویرایش ها را در لایت روم، فتوشاپ یا برنامه ویرایش با کیفیت بالا آزمایش کنید. ببینید وقتی اشباع را افزایش می دهید چه اتفاقی می افتد. ببینید وقتی کنتراست را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد.

nature photography exercises 13 1

و سعی کنید چند ویرایش جدید انجام دهید – کارهایی که قبلا انجام نداده اید. به عنوان مثال، مقداری تونینگ تقسیم زرد/آبی را امتحان کنید. سعی کنید با گزینه های HSL بازی کنید. سعی کنید با منحنی تن کار کنید. حتی ممکن است یک تبدیل سیاه و سفید را امتحان کنید!

nature photography exercises 14

حتی اگر به طور مرتب تصاویر خود را ویرایش کنید، زمانی که واقعاً زمان می‌گذارید و واقعاً به بررسی و انجام تنظیمات می‌پردازید، ممکن است از کارهایی که می‌توانید انجام دهید شگفت زده شوید!

7. به مدت یک ماه هر روز یک عکس بگیرید

این آخرین تمرین کلاسیک است – اما این بدان معنا نیست که کمتر مفید است! می بینید، یکی از بهترین راه ها برای بهبود عکاسی، عکاسی مداوم است.

nature photography exercises 25

اگر هر روز یک عکس بگیرید، متوجه خواهید شد که ذهن شما شروع به باز شدن می کند. فرصت های عکاسی را خواهید دید که حتی نمی دانستید وجود دارند. مهارت های شما به سرعت افزایش می یابد. و شما به طور مداوم شروع به گرفتن تصاویر خیره کننده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که لازم نیست هر روز ساعت ها و ساعاتی را به عکاسی اختصاص دهید. اگر 15 دقیقه فرصت دارید، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

تمرین های عکاسی: کلمات پایانی

اکنون 7 تمرین عالی را می شناسید که برای بهبود سریع مهارت های عکاسی شما طراحی شده اند.

لازم نیست همه آنها را یکجا انجام دهید. اما هر زمان که می توانید آنها را امتحان کنید. هر چه زمان بیشتری را بتوانید به تمرینات اختصاص دهید، نتایج بهتری خواهید داشت.

و به زودی مانند یک حرفه ای عکس می گیرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *