اخبار گوناگون, اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

CP+ 2023: بزرگترین رویداد دوربین جهان این هفته در ژاپن برگزار می شود

6fY2Z37upeg6u7BQxQ4XCG 970 80

دوربین‌های جدید، لنزهای جدید و حسگرهای جدید – CP+ 2023 این هفته رونمایی می‌شود، هر آنچه که باید بدانید در اینجا آمده است.

CP+ 2023 به عنوان بزرگترین رویداد دوربین و تصویربرداری سال – این هفته از 23 تا 26 فوریه در ژاپن برگزار می شود.

پس از سه سال متوالی بودن یک رویداد فقط مجازی، پس از لغو یازدهمین ساعت آن در سال 2020 با شیوع همه‌گیری کووید، CP+ 2023 سرانجام به خانه خود در مرکز همایش‌های Pacifico Yokohama در یوکوهاما، ژاپن بازمی‌گردد.

همه شرکت کننده های اصلی از جمله Canon، Sony، Nikon، Fujifilm، OM System، Sigma و بسیاری دیگر برای به نمایش گذاشتن جدیدترین محصولات خود – و همچنین معرفی محصولات جدید حضور خواهند داشت.

در حالی که به طور سنتی این رویداد بستری برای سازندگان بود تا اعلامیه‌های بزرگ خود را اعلام کنند، تعدادی از دوربین‌های فاش شده از شرکت‌هایی مانند کانن و پاناسونیک قبلاً برگزار شده‌اند – اما این رویداد همچنان از نظر اعلامیه‌ها و ظاهر اولیه یک رویداد مهم است.

CP+ 2023 چیست؟

این رویداد سازماندهی شده توسط CIPA، که مخفف (Camera & Imaging Products Association) انجمن محصولات دوربین و تصویربرداری میباشد. CP+ بزرگترین نمایش دوربین و تصویربرداری عکس در جهان است.

از لحاظ تاریخی، این یک سکوی پرتاب برای تولیدکنندگان بزرگ بوده است تا محصولات ویژه خود را برای سال پیش رو عرضه کنند. همچنین رویدادی است که در آن فناوری‌های جدید، پروژه‌های نوآورانه و دوربین‌های خاص به نمایش گذاشته می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

به گفته برگزارکننده، “موضوع رویداد امسال “من یک من جدید پیدا کردم” است. با ملاقات با دوستان جدید، داشتن تجربیات جدید و قرار گرفتن در معرض دنیای دوربین ها و عکس ها، شروع به کشف خود می کنید و از ابراز وجودی لذت می برید که قبلاً به آن توجه نکرده اید. هدف ما ایجاد چنین فرصت هایی است.”

آنچه در CP+ 2023 انتظار داریم

لنزهای سیگما

NHKWk7qKFV6kA7FoYMubnD 970 80

(اعتبار تصویر: سیگما)

با توجه بذرهایی که قبلا این برند در دنیای عکاسی پایچده بود حالا میتوان گفت حق برداشت دارد و  تقریباً مطمئن به نظر می‌رسد که سیگما سه لنز با نشت خوب را در یوکوهاما عرضه خواهد کرد (اگرچه شایعاتی وجود دارد که ممکن است در ماه مارس معرفی شوند).

ابتدا دو لنز پرایم برای دوربین‌های فول فریم داریم: سیگما 17 میلی‌متری f/4 DG DN Contemporary و Sigma 50mm f/2 DG DN Contemporary، هر دو برای پایه‌های Sony E و Leica L.

و همینطور، دوربین‌های APS-C لنز معادل 35 میلی‌متری سریع، به شکل لنز سیگما 23 میلی‌متری f/1.4 DC DN Contemporary برای پایه Leica L، پایه Sony E و پایه Fujifilm X دریافت خواهند کرد.

لنزهای Voigtländer – از جمله Canon RF و DSLR!

nU6xNZtbrMmLuAGGL9JoQ7 970 80

(اعتبار تصویر: Fuji Rumors)

کوسینا تایید کرد که از چهار لنز جدید، از جمله اولین لنز خود برای سیستم Canon EOS R، رونمایی خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که هر چهار اپتیک با نام تجاری Voigtländer عرضه شوند.

جزئیات به طرز باورنکردنی روی زمین نازک هستند. ابتدا لنز کانن RF را داریم که به عنوان “با تماس های الکتریکی” توصیف می شود – به این معنی که یک لنز “گنگ” نخواهد بود و می تواند اطلاعات دیافراگم و EXIF را به هم منتقل کند، اما منتظر سومین لنز فوکوس خودکار RF party نباشید.

مطلب پیشنهادی:  دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

سپس دو اپتیک برای سیستم APS-C فوجی فیلم وجود خواهد داشت. یکی «لنز فوق سریع مانت X» و دیگری «لنز کامپکت X مانت».

سرانجام، یک خبر هم برای عکاسان DSLR داریم که با شنیدن آن خوشحال می شوند! کوسینا همچنین یک “لنز SLR پرسرعت” را معرفی خواهد کرد – و اگرچه فعال بصورت نهایی و قطعی تایید نشده است، اما با توجه به شنیده ها مطمئناً این لنز برای Canon EF و Nikon F خواهد بود.

Tamron 11-20mm f/2.8 برای پایه Fujifilm X

(اعتبار تصویر: تامرون)

(اعتبار تصویر: تامرون)

تامرون که در ابتدا انتظار می‌رفت در CP+ 2023 معرفی شود، چند روز زودتر ما را با یک اعلانیه توسعه زیرکانه غافلگیر کرد – اما اعلام کامل می‌تواند در ژاپن انجام شود.

Tamron 11-20mm F/2.8 Di III-A RXD که در حال حاضر برای Sony E موجود است اکنون برای مانت به بازار X می آید – جایی که چهارمین لنز تامرون برای سیستم بدون آینه Fujifilm APS-C خواهد بود.

به روز رسانی سنسور Sigma Foveon

ETLUtiwLNRvySBUrYf9c8e 970 80

سیگما پس از قول دادن به دوربین سنسور 60.9 مگاپیکسلی Foveon خود برای سال 2020، با چیزی جز موانع و موانع روبرو نشده است – تا جایی که کل پروژه را کنار گذاشت، سازنده حسگر خود را اخراج کرد و در سال 2021 از صفر شروع به کار کرد.

سپس، در سال 2022، سیگما قول داد که حسگر جدید Foveon X3 آن (اگر دوربینی همراه با آن نباشد) «امسال» وارد بازار خواهد شد. اما بدیهی است که اینطور نبود.

اکنون 4 سال پس از معرفی آن، آیا CP+ 2023 می تواند جایی باشد که در نهایت شاهد به ثمر نشستن جدیدترین Foveon باشیم؟ ما انتظار داریم که پیشرفت آن (یا عدم وجود آن) به‌روزرسانی شود و بطور دقیق اطلاع رسانی شود، حتی اگر هیچ چیز دیگری هم وجود نداشته باشد، جانشین سیگما fp و سیگما fp L، مجهز به X3 یک سورپرایز ویژه و خبر خوب خواهد بود!

مطلب پیشنهادی:  بروزرسانی فریم‌ور Nikon Z fc نسخه 1.6.0 ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند

دوربین فول فریم سونی ZV

KpFgPBTQYmX8SUobJQvgdY 970 80

در مورد این دوربین شاید کمی بیشتر باید منتظر بمانیم، زیرا شایعه شده است که این دوربین تا ماه مارس معرفی نخواهد شد… اما منطقی است که سونی در بزرگترین صحنه دوربین جهان اعلامیه ای ارائه دهد.

گفته می‌شود سونی در حال آماده‌سازی اعلامیه‌ای برای عضو جدیدی از سری دوربین‌های ولاگری Vlogging محور ZV خود است – اما برخلاف مدل‌های قبلی مانند Sony ZV-E10، این دوربین دارای سنسور فول فریم خواهد بود. چه تفاوتی با Sony A7C خواهد داشت؟ امیدواریم برای فهمیدن این موضوع خیلی منتظر نباشیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *