آموزش

7 درس مهم برای استفاده از دوربین خارج از کشور

Outlook 2011 13021

پیشگفتار

من اخیراً با دوربین هایم به یک سفر چشم نواز به کرواسی رفتم. از این که چقدر در مورد استفاده از وسایلم در آب و هوای متفاوت، در محاصره افرادی که نمی شناختم، یاد گرفتم، شگفت زده شدم. این مطالب خیلی بیشتر از آن چیزی است که انتظار دارید و امیدواریم با خواندن این مقاله، بهتر برای سفرهای خود در آینده آماده شوید.

مراقب گرد و غبار باشید

من اخیرا دوربین هایم را برای عکاسی به کرواسی بردم و اولین چیزی که متوجه شدم (به غیر از گرمای آشکار) این بود که گرد و غبار زیادی در اطراف محل شناور بود. اجتناب ناپذیر است و در هر گوشه و کناری وجود دارد. سال گذشته دو ماه طول کشید تا همه آن را از لپ تاپم خارج کنم. برای یک دوربین SLR دیجیتال، گرد و غبار یکی از بزرگترین دشمنان شماست. گرد و غبار روی حسگر شما به عکس‌های شما آسیب می‌زند و اغلب آنقدر کوچک است که در هوا دیده نمی‌شود.
همیشه لنزهای خود را در یک اتاق تمیز و تا جایی که می توانید سریع عوض کنید. همچنین این مسئله وجود دارد که گرد و غبار روی لنز شما وارد شود. یک پارچه میکروفیبر با خود داشته باشید تا به درستی آن را پاک کنید. من مرتباً لنزم را در طول روز پاک می‌کنم تا هیچ گرد و غباری وارد مکانیسم داخلی نشود، زیرا واقعاً به آن آسیب می‌زند.

Outlook 2011 13017

مراقب رطوبت باشید

من داستان های ترسناک عکاسانی را شنیده ام که از عروسی ها در دریای کارائیب عکس می گیرند، فقط به خاطر اینکه دوربینشان به رطوبت عادت نکرده است. رطوبت سطح رطوبت موجود در هوا است و به خوبی شناخته شده است که به چنین وسایل الکترونیکی آسیب می رساند، حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.
اگر در خارج از کشور کار می‌کنید، دوربین‌های یدکی به همراه داشته باشید یا حداقل یک دوربین فیلم‌برداری همراه داشته باشید که بتوانید برای انجام کار به آن اعتماد کنید. به هر حال کیفیت احتمالا بهتر خواهد بود.

روی فیلم عکاسی کنید

عکاسی با فیلم در خارج از کشور کاربردهای بیشتری دارد که شاید انتظار نداشته باشید. برای مثال، اگر فقط روی فیلم فیلمبرداری کنید، لازم نیست نگران آوردن لپ‌تاپ یا نسخه پشتیبان دیجیتال باشید، و همچنین مجبور نیستید که عکس‌ها را در شب‌ها پردازش کنید. می‌توانید روی فیلم فیلمبرداری کنید و تا زمانی که به خانه برگردید و آنها را از آزمایشگاه بردارید نگران نتایج نباشید.
من همیشه متوجه می‌شوم که کیفیت تصاویر روی فیلم بهتر است و معمولاً عکس‌های بهتری می‌گیرم زیرا مراقب هستم فیلم را هدر ندهم و قبل از عکاسی فکر می کنم. این بهترین راه است تا اجازه دهید سرگرمی شما تا حد امکان تعطیلات شما را مختل کند.

Outlook 2011 13019

مقدار زیادی باتری و پشتیبان بیاورید

هر زمان که می روم، یک دوربین دیجیتال و یک دوربین آنالوگ با خودم می آورم، اما همانطور که متوجه شدیم، دوربین های دیجیتال به تجهیزات بسیار بیشتری نیاز دارند. ممکن است هنگام فیلمبرداری چند رول فیلم با خودم حمل کنم، اما برای دیجیتال، باتری، شارژر، لپ‌تاپ، مبدل‌های دوشاخه، کارت‌های حافظه و فلاش را حمل می‌کنم. این بدیهی است که بسته بندی سبک را سخت می کند و معمولا مدیریت آن با عرضه محدود دوشاخه و مبدل در اختیار شما بسیار سخت است.
اگر می‌خواهید با دیجیتال عکاسی کنید، کمترین دنده ممکن را به همراه داشته باشید و از هارد دیسک‌های مقاومی استفاده کنید که می‌توانند در حین حمل و نقل کمی ضربه را تحمل کنند.

Outlook 2011 13022

کمتر، بیشتر است

وقتی در خانه قدم می زنم، تقریباً همیشه لنز و فلاش 24-70 میلی متری خود را روی دوربینم دارم و خیلی اذیتم نمی کند، اما وقتی در تعطیلات هستم یا در گرما کار می کنم، نیاز به چیزی دارم که  حمل آن آسان تر باشد. یک دوربین و لنز منفرد بهترین هستند، زیرا وزن بسیار کمتری را متوجه می‌شوید و همچنان عکس‌های عالی تولید می‌کنید.
من تقریباً همیشه وقتی دور هستم دوربینم را حمل می‌کنم، این فقط ماهیت عکاس بودن است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که عکس‌های شگفت‌انگیز فقط به میزان وسایلی که همراه خود دارید بستگی ندارد. ترکیب بندی و نوردهی کلیدی برای گرفتن عکس های عالی هستند.

Outlook 2011 13016

مراقب تجهیزات خود باشید

همه ما در کشور و یا حتی شهر خود می دانیم که کجا امن است و کجا نیست، اما قضاوت در کشور دیگر دشوار است. من همیشه وسایل خاصی را با خودم حمل می کنم. اول از همه، من از یک بند دوربین مخصوص استفاده می‌کنم که نه تنها حمل و استفاده از دوربین را آسان‌تر می‌کند، بلکه دارای یک سیم فولادی برای محافظت از آن در برابر دزدان با چاقو است.
در مرحله دوم، من از یک کابل زنجیره ای امنیتی لپ تاپ برای ایمن کردن لپ تاپ خود روی میز استفاده می کنم. این به من این امکان را می دهد که آزادانه به اطراف دقت کنم بدون اینکه نگران آن باشم.
در نهایت، من همیشه بدون توجه به ساعتی از روز، درپوش لنز را روی دوربینم می‌پوشم. این به ویژه اخیراً مهم بود. من شبانه به یک صخره بزرگ در قلعه ای در کرواسی برخورد کردم و روی لنز 1000 پوندی ام قرار گرفتم. اگر درپوش لنز را نمی پوشاندم، احتمالاً در حال حاضر شکسته بود قطعا از این بابت خیلی غمگین می شدم.

Outlook 2011 13021

دوربین خود را همه جا حمل کنید

من تاکید کرده‌ام که هنگام عکاسی در خارج از کشور بدون اینکه در مورد اهمیت استفاده واقعی از دوربین خود صحبت کنید، به چه چیزی باید توجه کنید آخرین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که کسی را از استفاده از آن منصرف کنم. در جشنواره ای که اخیراً در آن فیلمبرداری می کردم، تصمیم گرفتم شب آخر را تفریح کنم و دوربینم را در اتاقم گذاشتم. برای من، این مثل بیرون رفتن بدون بچه هاست. درسته بسیار سرگرم کننده است اما شما زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد آنها می کنید. من به جایی رسیده‌ام که آنقدر به گرفتن همه چیز عادت کرده‌ام که با از دست دادن یک عکس هم از دست می‌روم. بهترین راه برای انجام این کار این است که هر جا که می روید، نوعی دوربین با خود حمل کنید. اگر می خواهید عکس های خوبی بگیرید، باید در واقع از دوربین خود استفاده کنید، به همین سادگی.

Outlook 2011 13020

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *