آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 ایده برای عکاسی در روزهای بارانی

lazy

وقتی هوا بارانی می شود، اکثر عکاسان وسایل خود را کنار می گذارند اما به نظر من، این یک اشتباه بزرگ است! به معنای واقعی کلمه صدها ایده عالی برای عکاسی در روزهای بارانی وجود دارد. آنها تخصص فنی، تجهیزات فانتزی، یا تجهیزات ضد آب ندارند. در واقع، همه آنها را می توان به راحتی در خانه خود انجام داد. در این مقاله، من 7 ایده برتر عکاسی بارانی مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارم. به این ترتیب، دفعه بعد که می‌خواهید عکس بگیرید اما شیر فلکه آسمان باز می‌شود، چیزهای زیادی برای عکاسی خواهید داشت!

1. از پنجره خود عکاسی کنید

در روزهای بارانی، ممکن است نخواهید با دوربین خود بیرون بروید… اما هنوز هم می توانید با کار کردن در نزدیکی پنجره، آن فضای بارانی دوست داشتنی را ثبت کنید. می توانید با عکسبرداری از صحنه های امپرسیونیستی در فضای باز شروع کنید. از دیافراگم باز استفاده کنید، به پنجره نزدیک شوید، سپس روی دنیای بیرون تمرکز کنید. پنجره باید محو شود و عکس‌های شما را بدون پرت کردن حواس بیننده نرم کند.

همچنین می توانید سعی کنید از قطرات روی پنجره ها عکاسی کنید. برای این کار، استفاده از یک لنز ماکرو را توصیه می‌کنم به این ترتیب، می‌توانید از نزدیک ببینید اما می‌توان با استفاده از یک لنز استاندارد 50 میلی‌متری نیز به نتایج عالی دست یافت. روی شیشه پنجره فوکوس کنید، سپس از دیافراگم باز استفاده کنید تا پس‌زمینه را محو کنید.

photography at home rain 01

هرچه قطرات بیشتری را بتوانید ثبت کنید، تصاویر شما دراماتیک تر خواهند بود. حتماً انواع مختلف نورپردازی را نیز تجربه کنید!

2. از اشیاء خانگی با لنز کلوزآپ عکاسی کنید

عکاسی ماکرو یا عکاسی از نمای نزدیک برای روزهای بارانی عالی است. با یک لنز ماکرو، می توانید بر روی جزئیات کوچک اشیاء معمولی تمرکز کنید و با نزدیک شدن بیشتر، حتی خسته کننده ترین موارد را به شاهکارهای انتزاعی تبدیل خواهید کرد.

photography at home macro 02

مانند عکاسی از پنجره، لنز ماکرو مفید است، اما نیازی به آن نیست. می‌توانید با استفاده از اکستنشن لوله‌ها، فیلترهای نمای نزدیک یا حتی گوشی هوشمند خود از نزدیک نزدیک شوید. سپس می توانید از عکاسی از همه چیز که در دسترس دارید لذت ببرید! من شخصاً دوست دارم در خانه ام حتی در روزهای آفتابی عکاسی ماکرو انجام دهم. خانه یک محیط آرام است، بنابراین شما آزاد هستید که وقت خود را صرف کنید و عکسی عالی بگیرید. اغلب، در موقعیت مکانی، احساس می کنم عجله دارم تا یک عکس را به بهترین شکل ممکن در مدت زمان محدود تکمیل کنم. به هر حال، لازم نیست خیلی دنبال موضوع جالب بگردید. شما می توانید از لباس، فرش، کفش، مبلمان، قطرات آب، غذا، گیاهان و موارد دیگر عکس بگیرید!

photography at home macro 01

3. یک کاردستی بی جان انجام دهید

آیا می‌دانستید که کمی کاغذ ساختمانی و فویل، به‌علاوه چند جواهر، جواهرات یا حتی اسباب‌بازی‌ها را می‌توان به یک صحنه بی‌جان تبدیل کرد؟ خوب، درست است! هر خانه گنجینه‌ای از فرصت‌های عکاسی است به شرطی که مواد هنری و صنایع دستی و همچنین وسایل کوچکی برای استفاده به عنوان سوژه داشته باشید. ابتدا در خانه تان قدم بزنید و به دنبال موضوعات جالبی مانند اکشن فیگورها، گوشواره ها، وسایل کلکسیونی یا حتی زیور آلات کریسمس بگردید. سپس در جعبه صنایع دستی خود جستجو کنید. ببینید چه پس‌زمینه‌هایی را می‌توانید پیدا کنید، و به دنبال کاغذی باشید که بتواند زیر سوژه شما قرار بگیرد. از ایجاد “مجموعه های” مختلف لذت ببرید. این عروسک کوچک با پس زمینه ای از فویل آلومینیومی و مقوا عکس گرفته شده است:

photography at home dedenne 02 1

برای گرفتن عکس مشابه، یک تکه مقوا را بردارید (اندازه آن به خودتان بستگی دارد، اما هرچه مقوا بزرگتر باشد، می توانید نور بیشتری را به سوژه خود منعکس کنید)، سپس آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. مجسمه را روی یک سر فویل قرار دهید، سپس سر دیگر را نگه دارید:

photography at home dedenne 02

این یک تنظیم عالی برای عکاسی محصول نیز هست!

4. اسکنوگرافی را امتحان کنید

اسکنوگرافی عکاسی با اسکنر است. به عبارت دیگر، به جای اینکه با دوربین خود عکس بگیرید، از اسکنر خانگی خود استفاده می کنید! اگر اسکنر دارید، اساساً آماده هستید. فقط چند مورد را بردارید و سعی کنید آنها را روی اسکنر قرار دهید. اشیاء مسطح مانند گل یا کاغذ بهترین عملکرد را دارند، اگرچه همیشه می‌توانید دستان خود را اسکن کنید:

photography at home scan 01

این یک ایده بسیار ساده برای عکاسی در روزهای بارانی است، اما نتایج آن پتانسیل شگفت انگیزی را دارد. یک نکته: هنگامی که تصویری را که دوست دارید اسکن کردید، آن را در لایت روم، فتوشاپ یا برنامه ویرایش دلخواه خود بیاورید، سپس با تنظیمات مختلف بازی کنید. اسکنرها برای گرفتن عکس های عالی طراحی نشده اند، بنابراین اغلب باید کنتراست، اشباع و نوردهی را برای بهترین نتیجه تغییر دهید.

photography at home scan 02 2

5. عکس های قدیمی را دوباره ویرایش کنید

نه، این کاملاً یک ایده عکاسی برای روزهای بارانی نیست، اما مطمئناً عکس‌های شما را بهبود می‌بخشد، و این کاری است که من به همه توصیه می‌کنم هر چند وقت یک‌بار انجام دهند. فقط کافی است به سراغ رایانه خود بروید، سپس به فایل های خود بازگردید. هدف یافتن تصاویر ویرایش نشده نیست اگرچه همیشه می توانید این کار را نیز انجام دهید! اما برای یافتن تصاویری که قبلاً ویرایش کرده اید، ببینید آیا سبک ویرایش شما تغییر کرده است یا خیر.

حدس می زنم متوجه خواهید شد که سبک شما تغییر کرده است، و شاید حتی به طور قابل توجهی. من همیشه از اینکه ویرایش من سال به سال بهبود یافته است شگفت زده می شوم. وقتی تصویری را پیدا کردید که می‌تواند از ویرایش مجدد استفاده کند، کمی زمان بگذارید و تنظیمات لازم را انجام دهید. و هنگامی که کارتان تمام شد، حتی ممکن است عکس های قبل و بعد را در رسانه های اجتماعی پست کنید.

photography at home reedit 01

ویرایش اصلی من برای این تصویر تبدیل سیاه و سفید بود. اخیراً وقتی دوباره این فایل را دیدم متوجه شدم که رنگ های زیبا را از بین می برم!

6. عکاسی از رعد و برق را امتحان کنید

آیا هنگام طوفان عصر در خانه گیر کرده اید؟ اگر چنین است، ببینید آیا می توانید رعد و برق را ثبت کنید یا خیر! دوربین خود را بردارید و آن را روی یک سطح محکم یا سه پایه قرار دهید. لنز خود را در جهت رعد و برق بگیرید، دوربین خود را روی حالت اولویت شاتر قرار دهید و سرعت شاتر 30 ثانیه را انتخاب کنید. بهتر است ISO را روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنید (البته به دیافراگم خود توجه کنید نمی خواهید آنقدر باز شود که صحنه را در فوکوس نگه ندارید!).

نکته حرفه ای: قبل از فشار دادن دکمه شاتر منتظر رعد و برق نباشید. شما هرگز آن را به موقع نخواهید گرفت! در عوض، شاتر را فشار داده و منتظر بمانید تا 30 ثانیه بگذرد. با کمی شانس، زمانی که شاتر باز است، یک پیچ رعد و برقی خوب می‌گیرید و اگر موفق به گرفتن رعد و برق نشدید، اشکالی ندارد. فقط دکمه شاتر را فشار دهید و به راه خود ادامه دهید تا عکس خوبی بگیرید!

photography at home lightning 01

7. یک تابلوی خلق و خو بسازید

به دنبال الهام عکاسی هستید؟ اگر شما هم مثل من هستید، ممکن است یک تابلوی خلق و خوی مفید بیابید، که به سادگی حاوی هر چیزی است که ممکن است به هنر شما کمک کند یا الهام بخش باشد، از جمله چاپ، اشیا، یادداشت ها و منابع آنلاین. اگر دوست دارید، می‌توانید آیتم‌های مربوط به حالت روحی خود را چاپ کنید، اگرچه می‌توانید با استفاده از وب‌سایتی مانند Tumblr یا Pinterest، تابلوی خلق و خوی خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید. (به ویژه Pinterest یک خالق تابلوهای خلقی محبوب است!)

photography at home pinterest 01

برای شروع، روش خود را برای خلق تابلوی خلق و خوی انتخاب کنید، سپس به دنبال موارد الهام بخش باشید. کارهای انجام شده توسط عکاسان مورد علاقه خود را بررسی کنید، به تصاویر خود نگاه کنید و به نقاشی ها، طراحی ها و حتی کتاب ها نگاه کنید. به این فکر کنید که می خواهید چه چیزی بسازید، و چه چیزی شما را برای خلق الهام می بخشد. توجه داشته باشید که تابلوی خلق و خوی هرگز کامل نیست. در عوض، می‌توانید هر زمان که دوست داشتید به آن اضافه کنید در واقع، وقتی ایده‌هایی که در ذهن شما وجود دارد، می‌تواند درمان‌کننده باشد. (رسم نمودارها و یادداشت برداری که می توانید به صورت فیزیکی مشاهده کنید، یک راه اثبات شده برای کاهش اضطراب و افزایش بهره وری است!)

نکته: وقتی باران تمام شد، سوژه های زیادی برای عکاسی خواهید داشت!

ایده های عکاسی در روز بارانی: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رسانده اید، آماده هستید تا عکس های شگفت انگیز در روز بارانی را انجام دهید!

پس ایده هایی را که به اشتراک گذاشته ام به خاطر بسپارید، دوربین خود را بردارید و لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *