آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 ایده عکاسی بهاری

Featured Pukaki

بهار زمان فوق العاده ای برای عکاسی است. سوژه‌ها و فرصت‌های شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارد: پرتره‌های فضای باز، عکس‌های ماکرو از گل‌های شکفته و درختان جوانه زده، و مناظر بهاری.

اگر مبتدی هستید، یا فقط کمی احساس سردرگم بودن می‌کنید، و در تلاش برای ارائه ایده‌های عکاسی بهاری که شما را هیجان زده کند هستید با دوربین خود بیرون بروید، تلاش کنید و این مقاله را مطالعه کنید!

در زیر، من 10 ایده تصویری ساده برای دنبال کردن را به اشتراک می‌گذارم – که بسیاری از آنها را می‌توان در حیاط خلوت یا در یک پارک محلی حل کرد. و شما به تجهیزات پیچیده نیز نیاز ندارید. شما می توانید بیشتر این تصاویر بهاری را با یک دوربین ارزان قیمت و مقداری نور خوب ثبت کنید.

برای لذت بردن از زیبایی های بهار آماده اید؟ پس بیایید شروع کنیم!

1. روی جزئیات دقیق تمرکز کنید

مهم نیست از چه چیزی عکس می گیرید، ثبت جزئیات همیشه ایده خوبی است – و این به ویژه در هنگام ایجاد ترکیب بندی های بهاری صادق است.

اگر دوست دارید از طبیعت عکاسی کنید، می توانید آن لنز ماکرو را بیرون بیاورید و چند عکس خیره کننده از زنگوله آبی، نرگس، یا شکوفه های گیلاس بگیرید.

IMG 0615

و حتی اگر ترجیح می دهید در شهرها یا جشنواره ها عکاسی کنید، باز هم توصیه می کنم به دنبال عکس های با جزئیات باشید.

به طور خاص، هدف از عکاسی:

  • بوکه: عکس‌های بوکه و جزئیات به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند، به علاوه تولید بوکه زیبا هنگام عکاسی از نمای نزدیک آسان است. به سادگی دیافراگم لنز خود را تا جایی که می توانید باز کنید، لنز خود را به حداکثر بزرگنمایی فشار دهید، سپس ترکیب خود را طوری تنظیم کنید که رنگ ها و/یا نورها را در پس زمینه قرار دهد. شما می توانید بوکه خوبی با هر لنزی ایجاد کنید، اما این افکت با لنزهای ماکرو یا لنزهای پرایم با حداکثر دیافراگم بزرگ بهترین کار را دارد.
  • الگوها: طبیعت پر از الگوهای زیبا است، بنابراین از این به نفع خود استفاده کنید. گل ها می توانند تکرار شوند و یک عکس ماکرو بسیار زیبا ایجاد کنند. یا می توانید از الگوهای گلبرگ روی زمین عکس بگیرید (زمانی که گلبرگ ها افتادند). در جشنواره‌های بهاری، محصولات اغلب به صورت الگو قرار می‌گیرند که برای عکاسی ایده‌آل است.
  • پس زمینه: عکاسان تمایل دارند روی سوژه اصلی تمرکز کنند، اما آیا می دانستید که پس زمینه های جالب بخش مهمی از عکس های عالی هستند؟ ایجاد آنها نیز سخت نیست. به سادگی ترکیب خود را تنظیم کنید تا زمانی که یک جلوه پس زمینه تمیز و زیبا داشته باشید – استفاده از دیافراگم باز کمک خواهد کرد! – و دور شوید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، سعی کنید در یک روز صاف از آسمان عکاسی کنید تا پس‌زمینه آبی زیبا داشته باشید، یا از چمن‌ها برای پس‌زمینه سبز عکس بگیرید.
  • نورپردازی: بهترین عکاسان می دانند چگونه از نور برای انواع جلوه های جالب استفاده کنند و شما هم می توانید همین کار را انجام دهید! در واقع، یک ایده عالی عکاسی بهاری این است که یک سوژه را انتخاب کنید، سپس ده عکس بگیرید که فقط از نظر نور متفاوت هستند. برای مثال، اگر در حال عکاسی از یک گل هستید، می‌توانید نوری را که از میان گلبرگ‌ها می‌درخشد، نور کناری که به‌طور چشمگیری ساقه گل را روشن می‌کند، نور پس‌زمینه که جلوه‌ی شعله‌ور شدن جالبی ایجاد می‌کند و خیلی چیزهای دیگر را ثبت کنید.

IMG 9721

2. صحنه وسیع تری را در عکاسی بهاری خود کاوش کنید

هنگام عکاسی از زیبایی های بهاری – مانند گل ها و گیاهان – ممکن است وسوسه شوید که نزدیک شوید و در آنجا بمانید.

اما در حالی که مطمئناً عکس‌های خیره‌کننده‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد، می‌توانید با جابه‌جایی به لنز واید و عکاسی از صحنه از دور عکس‌های زیبایی بگیرید. تخت‌های گل، درختان شکوفه‌دار و مسیرهای پر از گلبرگ‌ها می‌توانند عکس‌های منظره‌ای زیبا داشته باشند!

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پیشرفته عکاسی با آیفون برای خلق تصاویر شگفت‌انگیز

IMG 1398 copy

به هر حال، اگر به دنبال گرفتن چند ترکیب زیبای بهاری هستید – به خصوص اگر می خواهید گل ها را در خود جای دهید – در اینجا چند توصیه وجود دارد:

  • پیش بینی را بررسی کنید: در اینجا، من در مورد پیش بینی آب و هوا و پیش بینی شکوفه صحبت می کنم. پیش‌بینی آب‌وهوا تضمین می‌کند که وقتی نور خوب است برای عکاسی بیرون می‌روید، در حالی که پیش‌بینی شکوفه‌ها باعث می‌شود در دوره اوج گل عکس بگیرید.
  • ترکیب بندی پادشاه است: مانند سایر عکاسی های منظره، ترکیب بندی خوب بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد. سعی کنید عکس های بهاری خود را با تکنیک های ترکیب بندی مانند تقارن، قانون یک سوم و قانون شانس متعادل کنید. همچنین سعی کنید خطوط اصلی را در عکس های خود بگنجانید تا کمی پویایی بیشتری داشته باشید.
  • اضافه کردن زمینه اضافی: به یاد دارید که چگونه شما را به استفاده از لنزهای زاویه باز تشویق کردم؟ تا جایی که می توانید گسترده شوید و زمینه را در آن بگنجانید. به عنوان مثال، از یک درخت گیلاس در کنار برخی معماری های محلی عکاسی کنید، یا فردی را که در حال قدم زدن در مزرعه ای از گلبرگ ها است، شکار کنید.

IMG 0303

3. فریلنسینگ را امتحان کنید

Freelensing یک تکنیک خلاقانه است که به شما امکان می دهد سطح فوکوس لنز خود را بدون صرف هزاران هزینه برای شیشه شیب دار تنظیم کنید. شما می توانید انواع نتایج اصلی پر از جلوه های تاری نفس گیر را ایجاد کنید.

spring photography ideas 2

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ابتدا مطمئن شوید که دوربین شما خاموش است. لنز خود را با احتیاط از دوربین خود جدا کنید، سپس آن را درست در مقابل پایه لنز قرار دهید. (شما می توانید لنز خود را در دست چپ خود بگیرید در حالی که دوربین خود را با دست راست خود گرفته اید.)

دوربین خود را دوباره روشن کنید، سپس از منظره یاب نگاه کنید. به آرامی لنز را به جلو و عقب متمایل کنید، و مشاهده کنید که ناحیه‌ای از صحنه که در فوکوس است، بسته به موقعیت لنز چگونه تغییر می‌کند.

وقتی آماده عکس گرفتن هستید، کافیست جلو بروید و دکمه شاتر را فشار دهید!

Freelensing نیاز به آزمایش های زیادی دارد و شما عکس های ناموفق زیادی خواهید داشت – اما موفقیت ها ارزش آن را دارد. چند روش برای امتحان:

  • برای سطوح مختلف بزرگنمایی، لنز را از پایه لنز نزدیک و دورتر کنید
  • فاصله کانونی را تغییر دهید (اگرچه 50 میلی متر نقطه شروع خوبی است)
  • عمداً فضایی بین دوربین و لنز بگذارید تا اجازه نشت نور بدهد

توجه داشته باشید که می توانید از Freelensing برای گرفتن عکس های خلاقانه از سوژه های مختلف استفاده کنید. بسیاری از فریلنسرها روی گل‌ها و گیاهان تمرکز می‌کنند – همانطور که در بالا ذکر کردم همیشه یک سوژه خوب برای عکس بهاری هستند – اما شما همچنین می‌توانید پرتره‌ها، مناظر و موارد دیگر را نیز ثبت کنید!

یک نکته: Freelensing حسگر دوربین شما را در معرض دنیای بیرون قرار می‌دهد و احتمال رها کردن دوربین یا لنز را افزایش می‌دهد. من توصیه می کنم در صورت امکان با یک دوربین پشتیبان و یک لنز ارزان کار کنید!

4. چند عکس پرتره بگیرید

IMG 0387

بهار زمان شگفت انگیزی برای عکاسی پرتره است. می‌توانید پس‌زمینه‌های شگفت‌انگیز طبیعت را بیابید، به علاوه می‌توانید تم‌های سرگرم‌کننده گل را در عکس‌های بهاری خود بگنجانید.

در اینجا چند ایده ساده برای عکاسی بهاری آورده شده است:

  • سوژه ها را با درختان ترکیب کنید: مشتریان عاشق پرتره هایی هستند که دارای پس زمینه های زیبا و طبیعی هستند. سوژه(ها) خود را در مقابل درختان یا گل ها قرار دهید، سپس از یک دیافراگم بزرگ برای محو کردن پس زمینه استفاده کنید. خطوط درختان می توانند به یک عکس عمق دهند، در حالی که گل ها لکه های خیره کننده ای از رنگ پس زمینه ایجاد می کنند. برای لمس زیبا، از مدل خود بخواهید که یک یا دو گل را در دست بگیرد.
  • عکاسی بهاری صادقانه انجام دهید: وقتی هوا گرم می شود و مردم شروع به بیرون رفتن و لذت بردن از زندگی پارکی می کنند، فرصت های زیادی برای عکاسی از افرادی در حال لذت بردن از بهار خواهید داشت. می‌توانید افرادی را که در میان مزارع گل‌دار قدم می‌زنند، مردمی که در جنگل‌ها پیاده‌روی می‌کنند، مردمی که از پیک نیک روی چمن‌ها لذت می‌برند و خیلی چیزهای دیگر عکس بگیرید.
  • سلفی بگیرید: شاید این ایده اصلی ترین عکس بهاری نباشد، اما همه به یک عکس پروفایل جدید برای بهار نیاز دارند. بنابراین دفعه بعد که فرصت پیدا کردید، یک سلفی بگیرید (و مطمئن شوید که یک یا دو گل را در کادر قرار داده اید!).
مطلب پیشنهادی:  ۱۱ نکته برای بهبود عکاسی از جزئیات معماری

IMG 6677

5. تجربی شوید

عکاسی بهاری موضوع گسترده‌ای است، اما اگر کمی وقت خود را صرف مرور اینستاگرام کنید، خواهید دید که اکثر عکس‌های بهاری اغلب یکسان هستند.

IMG 8525

می خواهید کمی چیزها را تکان دهید؟ تکنیک های آزمایشی مانند حرکت عمدی دوربین، ترکیب تصویر و موارد دیگر را بشکنید. در اینجا فقط چند روش مورد علاقه من برای خلاقیت در فصل بهار آورده شده است:

  • مسیرهای سبک را امتحان کنید: شاخ و برگ های بهاری اغلب در کنار جاده رشد می کنند. شب پیاده‌روی کنید، یک سه‌پایه بیاورید و چند عکس از مسیر نور ماشین بگیرید. حتماً چند شکوفه بهاری را برای زمینه اضافه کنید!
  • یک عکس انکساری بگیرید: اگر عکاسی با توپ کریستالی را امتحان نکرده اید، پس از دست داده اید! توپ های کریستالی ارزان هستند، به علاوه می توانند جلوه های خیره کننده ای ایجاد کنند (عکس زیر را ببینید!).
  • عکاسی عمدی از تاری حرکتی: چه کسی می‌گوید تاری باید بد باشد؟ در یک روز بادی بیرون بروید، دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید. اگر بتوانید گیاهان و گل ها را در اواسط حرکت ثبت کنید، نتایج بسیار انتزاعی ایجاد خواهید کرد!

IMG 8443

6. جشنواره های بهاری را فراموش نکنید

بیشتر ایده‌های من برای عکس‌های بهاری شامل گل‌ها و گیاهان می‌شود – اما عکس‌های عالی زیادی برای گرفتن در جشنواره‌های بهاری و تعطیلات مذهبی نیز وجود دارد.

با دوربین و چند لنز بیرون بروید (من یک پرایم سریع و یک زوم زاویه باز را توصیه می کنم). از عکاسی از سوژه های دور لذت ببرید (به طوری که فضای کل رویداد را به تصویر بکشید). سپس از نزدیک برای چند عکس خیابانی صادقانه بیایید.

سعی کنید با عکس های خود داستانی تعریف کنید. در این رویداد چه می گذرد؟ در مورد چیست؟ مردم چگونه درگیر می شوند؟

با یک مینی سریال کوچک که داستان جشنواره را روایت می کند، هدف را ترک کنید!

IMG 0287 copy

7. گرفتن از سیلوئت ها

بهار با عصرهای طولانی‌تر می‌آید، به این معنی که زمان بیشتری برای عکاسی در نور خوب دارید (حتی اگر ساعات طولانی در هفته کار کنید!). پس چرا آفتاب اضافی بهاری را با یک عکاسی شبح سرگرم کننده جشن نمی گیریم؟

سوژه‌ای را که می‌خواهد پیدا کنید، سپس مکانی را انتخاب کنید که فضای باز زیادی داشته باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که می توانید کاری کنید تا سوژه شما در برابر آسمان ایزوله شود. داشتن نقاط طبیعی ارتفاع (مانند تخته سنگ) می تواند کمک بزرگی باشد.

تا اواخر روز صبر کنید – زمانی که خورشید در آسمان پایین است – و خود را طوری قرار دهید که خورشید از پشت سوژه شما بیاید. شما نیازی به نگه داشتن نور خورشید در کادر ندارید، اما مطمئن شوید که ناحیه پشت سوژه شما بسیار روشن است.

در مرحله بعد، لنز خود را به سمت روشن ترین قسمت آسمان بگیرید، سپس از آن برای تنظیم نوردهی خود استفاده کنید. هدف این است که به درستی برای آسمان نوردهی کنید در حالی که سوژه شما به طور چشمگیری کم نوردهی شده است. هنگامی که نوردهی خود را اصلاح می کنید، گرفتن چند عکس آزمایشی می تواند مفید باشد (همیشه می توانید از جبران نوردهی برای روشن یا تیره کردن فایل استفاده کنید، یا می توانید به حالت دستی بروید و سرعت شاتر خود را تنظیم کنید).

در نهایت، یک ترکیب دقیق تنظیم کنید. همانطور که در بالا ذکر کردم، شما یک پس زمینه بدون درهم و برهم می خواهید، که اغلب با پایین آمدن روی زمین یا هدایت سوژه خود برای ایستادن روی چیزی، مانند یک سنگ یا یک دیوار کم، آسان است.

و عکاسی کن! اگر همه چیز خوب پیش برود، نتیجه شگفت انگیزی خواهید داشت، هرچند من شما را تشویق می کنم که بعداً کمی پس پردازش انجام دهید تا رنگ های آسمان را نشان دهید و مطمئن شوید که سوژه شما بسیار تاریک است.

مطلب پیشنهادی:  روش عکس گرفتن با دوربین عکاسی

spring photography ideas 1

8. به دنبال حیات وحش باشید

بهار پر از زندگی است و این شامل پرندگان مهاجر، بچه پستانداران و غیره می شود! مدتی را در پارک محلی یا حفاظتگاه طبیعی خود بگذرانید و مطمئناً یک یا دو حیوان برای عکاسی پیدا خواهید کرد. حتی اگر به طور کلی اهل عکاسی از حیات وحش نیستید، بهار زمان خوبی برای شروع است. ببینید آیا می توانید منطقه ای با حیوانات نسبتاً رام پیدا کنید.

برای بهترین نتیجه، باید از یک لنز تله فوتو استفاده کنید. لنز کیت 55 تا 200 میلی‌متری معمولاً برای حیات‌وحش بزرگ و رام (مانند غازها) به اندازه کافی طولانی است، اما اگر می‌خواهید از پرندگان آوازخوان کوچک و پستانداران دور عکس بگیرید، لنزهای 300، 400 میلی‌متری و بیشتر از آن بهترین است.

spring photography ideas 4

گفته می‌شود، می‌توانید با بازتر شدن و ایجاد ترکیبات محیطی بیشتر که هم حیوان و هم زیستگاه اطراف را در بر می‌گیرد، عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید، بنابراین احساس نکنید که لنز تله‌فوتو کاملاً ضروری است.

یک نکته سریع عکاسی از حیات وحش: صبر اغلب پاداش دارد. به سادگی کنار سوژه راه نروید، چند عکس بگیرید و به راه خود ادامه دهید. در عوض، اگر وقت دارید، با لنز تنظیم روی حیوان منتظر بمانید تا ژست جالبی بگیرد. این می تواند سخت باشد، به خصوص از آنجایی که هرگز تضمینی وجود ندارد که اتفاقی بیفتد، اما زمانی که شما خوش شانس باشید، نتایج اغلب تماشایی هستند.

9. از صحنه های خیابان در باران عکس بگیرید

بهار به خاطر روزهای بارانی‌اش معروف است، اما به جای ماندن در داخل، توصیه می‌کنم از گرمای هوا استفاده کنید و با دوربین خود به بیرون بروید. به نزدیک‌ترین شهر بروید و ببینید آیا می‌توانید عکس‌های خیابانی غرق در باران و بد خلقی بگیرید.

در اینجا، لنز پرایم 35 یا 50 میلی‌متری اغلب بهترین است، اگرچه اگر تنها لنز کیت استاندارد باشد، این نیز اشکالی ندارد. به دنبال لحظات و تعاملات جالب بین افراد باشید و مطمئن شوید که به کادربندی کلی صحنه های خود دقت کافی دارید. از دست دادن تمام عناصر موجود در ترکیب بندی خیابانی شما آسان است، اما مهم است که همه چیز را به خوبی سازماندهی کنید، حتی زمانی که جهان آشفته به نظر می رسد!

اگر برای یک چالش آماده هستید، حتی ممکن است سعی کنید در گرگ و میش بیرون بروید. شما به یک لنز با حداکثر دیافراگم باز نیاز دارید، اما اگر مایل به کار هستید، می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که ترکیبی از چتر، بازتاب‌های خیس و بوکه هستند!

spring photography ideas 5

10. از طبیعت بی جان در داخل خانه لذت ببرید

در برخی از نقاط جهان، بهار – به ویژه اوایل بهار – تفاوت چندانی با زمستان ندارد. اگر این تجربه شماست، ببینید آیا می‌توانید با گرفتن عکس‌هایی از طبیعت بی‌جان که دارای میوه و/یا گل هستند، احساس بهاری را در داخل خانه بازسازی کنید!

به سادگی به فروشگاه بروید و تعدادی گلابی، سیب، گیلاس یا هر موضوع دیگری که برایتان جذاب است را بردارید. دسته گل های بریده نیز می توانند عالی به نظر برسند، به خصوص وقتی که با گلدان های رنگارنگ ترکیب شوند.

سپس یک استودیوی کوچک در خانه خود راه اندازی کنید و به پس زمینه و سطحی که برای نمایش سوژه های خود استفاده می کنید توجه دقیق داشته باشید. اگر فلاش دارید، می‌توانید با تنظیمات مختلف نور آزمایش کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید از نور طبیعی استفاده کنید، این نیز اشکالی ندارد! فقط تنظیمات طبیعت بی جان خود را کنار یک پنجره قرار دهید (به طور کلی برخی از نورهای جانبی در اینجا ایده آل هستند).

در نهایت، مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف تنظیم عناصر ترکیب بندی خود کرده اید. در عکاسی از طبیعت بی جان، حتی یک تغییر جزئی در موقعیت سوژه می تواند به طور چشمگیری احساس عکس را تغییر دهد، بنابراین هر چه بیشتر بتوانید ترتیبات مختلف را آزمایش کنید، بهتر است!

spring photography ideas 3

ایده های عکاسی بهاری: کلمات پایانی

آیا احساس می کنید برای گرفتن عکس های بهاری خیره کننده آماده هستید؟ امیدوارم!

پس چند تا از این ایده های عکاسی بهاری را انتخاب کنید و لذت ببرید! با دوربین خود بیرون بروید! چند عکس بهاری بگیرید! و از هوای گرم لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *