آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 قدم تا بهترین مکان های عکاسی

landscape photography locations 2

آیا تا به حال به کارهای عکاسان منظره بزرگ نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه می توانند چنین مکان های شگفت انگیزی را پیدا کنند؟ یا فقط به دنبال انجام عکاسی منظره در یک منطقه جدید هستید اما کاملا مطمئن نیستید که چگونه بهترین مناطق را برای عکاسی شناسایی کنید؟

در هر صورت، شما تنها نیستید. یافتن بهترین مکان‌های عکاسی منظره یک چالش است و من دروغ نمی‌گویم: کار واقعی می‌طلبد. هیچ میانبر جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند مجموعه ای از مکان های شگفت انگیز را در چند ثانیه تعیین کنید. در عوض، باید زمانی را صرف انجام تحقیقات و محدود کردن گزینه های خود کنید.

با این حال، من چند نکته برای کمک به شما در انتخاب مناطق عالی برای عکاسی دارم. در این مقاله، توضیح می‌دهم که چگونه می‌توانید مکان‌های جدید را شناسایی کنید، و همچنین درباره اهمیت نزدیک شدن به هر مکان از دیدگاه اصلی خودتان صحبت می‌کنم.

1. به کارهای عکاسان دیگر نگاه کنید

اولین قدم برای یافتن مکان‌های عالی برای گرفتن عکس‌های منظره، کاوش در تصاویر عکاسان دیگر است. در سایت هایی مانند 500px، اینستاگرام و فلیکر، عکاس های بسیار خوبی وجود دارد که یافتن افرادی که قبلاً در مناطقی که در نظر دارید عکس گرفته اند، نسبتاً آسان است.

اکنون، مشاهده کار در سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس از دو طریق به شما کمک می‌کند:

  • این به شما امکان می دهد نمادین ترین، محبوب ترین و دیدنی ترین مکان ها را برای عکس برداری شناسایی کنید.
  • این به شما ایده ای از پتانسیل هر مکان عکاسی منظره می دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال مکانی برای عکاسی منظره با نوردهی طولانی هستید، می توانید از تصاویر عکاسان دیگر برای شناسایی مناطق مناسب استفاده کنید.

به سادگی به وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس مورد علاقه خود بروید، سپس منطقه وسیعی را که قصد عکاسی دارید تایپ کنید. این می تواند یک پارک ملی، یک شهر، یک ساحل، یک شهر کوچک یا منطقه ای از حومه شهر باشد. با فرض اینکه منطقه (و وب سایت) به اندازه کافی محبوب است، باید صدها تصویر گرفته شده توسط عکاسان قبلی را مشاهده کنید – بنابراین این فایل ها را مرور کنید و مناطقی را که به نظر می رسد ارزش عکاسی دارند را شناسایی کنید.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که کیفیت تصاویری که مشاهده می کنید لزوما مهم نیست. فقط به این دلیل که یک عکاس قبلی موفق به گرفتن یک عکس خوب نشده است، به این معنی نیست که شما این کار را خواهید کرد، بنابراین یک مکان یا سوژه را صرفاً به این دلیل که نمی توانید هیچ عکس درجه یک مرتبط پیدا کنید، رد نکنید. (در واقع، اگر نمی توانید تصاویر خوب دیگری از یک مکان پیدا کنید، حتی می توانید آن را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید!)

با این حال، فقط به تصاویر نگاه نکنید. مدتی را صرف کاوش در نمونه کارهای عکاسانی کنید که آنها را می گیرند. اگر بتوانید یک عکاس محلی پیدا کنید که ده ها (یا صدها) عکس را در منطقه انتخابی شما ثبت کرده باشد، می تواند بسیار مفید باشد.

ببینید، مردم محلی مزیت زیادی نسبت به بازدیدکنندگان دارند. آنها منطقه را بهتر می شناسند و با مکان های فتوژنیک اما نسبتا ناشناخته آشنا هستند. آن‌ها ممکن است سال‌ها در این نزدیکی زندگی کرده باشند و حجم قابل توجهی از کارهای خود را ساخته باشند که احتمالاً حاوی عکس‌هایی است که در زمان‌های مختلف سال گرفته شده‌اند. چنین نمونه کارها به ایجاد تصویری در ذهن شما از مکان و پتانسیل عکس منظره آن کمک می کند.

من در سال گذشته زمانی که به شمال اسپانیا سفر کردم این روند را طی کردم. تنها با نگاه کردن به کار عکاسان محلی بود که مکان هایی مانند این را پیدا کردم:

landscape photography locations 2

2. یک صفحه گسترده از مکان های عالی تهیه کنید

همانطور که مکان‌هایی را برای عکسبرداری جستجو می‌کنید، آنها را فقط به خاطر بسپارید. مطمئناً با ده ها نقطه بالقوه روبرو خواهید شد، بنابراین مهم است که فهرستی تهیه کنید تا بتوانید در صورت نیاز به آنها اشاره کنید.

پیشنهاد من این است که یک صفحه گسترده یا سند متنی تنظیم کنید که حاوی لیستی از تمام مکان هایی باشد که می خواهید در یک منطقه از آنها بازدید کنید. سپس، همانطور که مناطقی را برای عکاسی شناسایی می کنید، می توانید آنها را به لیست اضافه کنید (همراه با پیوندهایی به تصاویر مکان هایی که آنلاین پیدا می کنید). سعی کنید نظرات خود را نیز بر اساس آنچه در مورد آن منطقه می خوانید اضافه کنید. اگر ساحل فقط در هنگام جزر قابل دسترسی است یا صخره واقعاً فقط برای عکسبرداری غروب آفتاب کار می کند، آن را به سند اضافه کنید.

اتخاذ این رویکرد در سطح محلی مفید است – با ایجاد یک صفحه گسترده برای منطقه وسیعی که قصد عکاسی از آن را دارید – اما ممکن است ایجاد سند جامع تری را نیز در نظر بگیرید. دنیا مکان بزرگی است و احتمالاً مکان‌های زیادی دارید که دوست دارید کاوش کنید. اگر وقتی با چیزی جالب روبرو می شوید یادداشت برداری نکنید، ممکن است آن را فراموش کنید و دیگر هرگز آن را پیدا نکنید.

با گذشت زمان، می‌توانید به فهرست خود بازگردید و مکان‌هایی را که برایتان جالب‌ترین به نظر می‌رسند تحقیق کنید. به عنوان مثال، اگر شهر ونیز را در لیست خود دارید، هر زمان که عکس جالب یا مقاله خوبی در مورد عکاسی در ونیز پیدا کردید، می توانید آن را به پرونده خود اضافه کنید. سپس، زمانی که زمان سفر ونیز فرا می رسد، بیشتر تحقیقات مورد نیاز را قبلا انجام داده اید!

مکان‌های موجود در فهرست سطل من شامل کوه‌های پارک ملی Torre del Paines در پاتاگونیا، دولومیت‌های ایتالیا و مناظر بیابانی در جنوب غربی ایالات متحده است. تو چطور؟

Picos de Europa در شمال اسپانیا نیز در لیست من بود، اما من بازدید کردم و این عکس را گرفتم:

landscape photography locations 4

3. بیرون بروید و کاوش کنید

وقتی از یک مکان جدید عکاسی می‌کنید، تحقیقات آنلاین تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، اما فقط می‌تواند شما را به این نتیجه برساند. مطمئناً، اگر تحقیقات خود را انجام داده باشید، از قبل با ورود نمادین ترین و محبوب ترین مکان ها را می شناسید – اما در مورد مکان های دیگر چطور؟ در مورد پاکسازی های جنگلی آرام، سواحل پنهان و آبشارهای خلوت چطور؟

در حالی که می‌توانید برخی از این مناطق را با نگاه کردن به عکس‌های گرفته شده توسط مردم محلی شناسایی کنید، اغلب کاوش ساده مفید است. در اینجا، کنجکاوی کلید یافتن چیزها و مکان های جالب برای عکاسی است. به اشتیاق خود برای دیدن آنچه در گوشه بعدی نهفته است افراط کنید. ببینید با چه چیزی روبرو می شوید!

یک رویکرد در اینجا این است که از یک مکان محبوب شروع کنید، سپس به یک مسیر جدید بروید. گزینه دیگر این است که یک پارک یا ساحل پیدا کنید، ماشین خود را ترک کنید و فقط به طور تصادفی پیاده روی کنید. (البته، همیشه یک نقشه همراه داشته باشید.

من این عکس منظره بعدی را هنگام قدم زدن در مسیرهای پیاده روی نزدیک خانه والدینم گرفتم. این منطقه شناخته شده ای نیست، و یافتن تصاویر دیگری که در این نزدیکی گرفته شده اند، مشکل است. اما پتانسیل زیادی دارد و من توانستم تصویری بد خلق و خوی روستایی بسازم:

landscape photography locations 3

4. با مردم محلی صحبت کنید

من قبلاً به ارزش دیدن عکس های گرفته شده توسط عکاسان محلی اشاره کرده ام. با این حال، من شما را تشویق می‌کنم که قدمی فراتر بردارید: افرادی را که در آن منطقه زندگی می‌کنند شناسایی کنید، سپس ببینید آیا می‌توانید با آن تماس بگیرید یا خیر!

به طور کلی بهترین کار این است که عکاسان همکار خود را بیابید – آنها به احتمال زیاد آنچه شما به دنبال آن هستید را می فهمند – اما راهنمایان تور نیز می توانند مفید باشند.

landscape photography locations 1

اگر با عکاسان محلی در تماس باشید، حتی ممکن است بپرسید که آیا آنها می خواهند با شما عکاسی کنند. دانش آنها بدون شک بسیار ارزشمند خواهد بود، به علاوه ممکن است در این راه دوستی پیدا کنید!

البته، مطمئن شوید که با مهربانی از هر کسی که به شما کمک می کند تشکر کنید و تلاش کنید تا در تماس باشید. شاید روزی برگردید و یک بار دیگر به کمک نیاز داشته باشید. چه کسی می داند؟

5. دیدگاه شخصی خود را پیدا کنید

یکی از خطرات نگاه کردن به کارهای عکاسان دیگر؟ میل به گرفتن تصاویری که قبلا گرفته شده اند را ایجاد می کند.

هیچ اشکالی در عکاسی از مکان های نمادین وجود ندارد، و گاهی اوقات فقط یک خارش است که قبل از کاوش در مکان های کمتر شناخته شده باید خراشیده شود. اما خطر این است که شما فقط عکس‌های معمولی را می‌گیرید، و هرگز به خلق عکس‌هایی که کاملاً متعلق به خودتان هستند، ختم نمی‌شوید.

بنابراین، من چند توصیه دارم:

  • ابتدا سعی کنید یک برنامه زمانی برای خود ایجاد کنید. زمان کوتاهی را به عکاسی در مکان‌های نمادین اختصاص دهید، اما بقیه زمان خود را صرف کار در مناطق کمتر محبوب کنید.
  • دوم، از سوژه های نمادین عکاسی کنید، اما مطمئن شوید که این کار را به روشی جدید انجام می دهید. با استفاده از یک نوع نور منحصر به فرد یا با فاصله کانونی غیرعادی، مکان را از زاویه ای جدید ثبت کنید. در اینجا، مهم است که به دقت در مورد آنچه قبلاً انجام شده است تحقیق کنید – در غیر این صورت، خطر ایجاد همان عکس های گرفته شده توسط صدها نفر دیگر را دارید.
  • سوم، به عمد تمام مناطق محبوب را نادیده بگیرید و فقط در مکان های کمتر شناخته شده عکس بگیرید. این رویکرد به تلاش بیشتری نیاز دارد زیرا نمی‌توانید برای شناسایی مکان‌ها به سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس تکیه کنید، اما همچنین می‌تواند بسیار مفید باشد.

سال گذشته به دیدار خانواده ام در نورفولک انگلستان رفتم. کارهای عکاسان محلی را جستجو کنید و عکس‌های زیادی از تپه‌های شنی، سواحل وسیع و کلبه‌های ساحلی – مناظر معمولی منطقه محلی – پیدا خواهید کرد.

اما من از آن مکان ها دور شدم و در منطقه ای که خانواده ام زندگی می کردند قدم زدم. این ابتدا عمدی نبود، اما همانطور که ادامه دادم، متوجه شدم که دارم مجموعه‌ای از کار می‌سازم که از عناصر منظره که برای من شخصی هستند، عکس می‌گیرم. من مکان های نمادین را نادیده می گرفتم و از مناظر به شیوه ای بسیار شخصی و تفسیری تر عکس می گرفتم. من در نهایت توانستم عکس هایی مانند این ثبت کنم:

landscape photography locations 5

5 قدم تا بهترین مکان های عکاسی: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون برای شناسایی مناطق اصلی برای عکاسی منظره احساس آمادگی بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر مکانی متفاوت است، و شما معمولاً می خواهید ترکیبی از تحقیقات آنلاین و حضوری انجام دهید.

البته، نکاتی که در بالا به اشتراک گذاشتم، مطمئناً جامع نیستند. آنها را امتحان کنید، ببینید چه چیزی برای شما کار می کند، و رویکردهای جدید را در طول راه توسعه دهید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *