آموزش, آموزش نرم‌افزار عکاسی

3 راه برای تغییر تراز سفیدی در لایت روم

AdobePhotoshop Lightroom Logo 300x291 1

آیا می دانستید سه روش مختلف برای ویرایش تراز سفیدی در لایت روم وجود دارد؟

تعادل رنگ سفید چیزی است که بسیاری از عکاسان با تنظیمات درون دوربین خود انتخاب می کنند و عملکرد آن اصلاح رنگ های خیلی گرم یا خیلی سرد در نتیجه نور صحنه شما است. به عنوان مثال، نور فلورسنت نور بسیار «خنک» است و اگر با تعادل رنگ گرم در تنظیمات دوربین اصلاح نشود، تصاویر شما رنگ سردی به خود می گیرند.

با این حال، اگر تصاویر با فرمت RAW گرفته شوند و فایل‌ها برای کنترل کامل در رایانه باز باقی بمانند، تعادل while را می‌توان در برنامه‌های ویرایش رایانه بهتر تغییر داد. این بدان معنی است که می توانید تعادل نادرست را تغییر دهید یا تغییراتی را برای دستیابی به تفسیر خلاقانه تری از صحنه خود اعمال کنید (مثلاً: برای افزودن یک درخشش ساعت طلایی و گرم). می‌توانید این تغییرات را در یک JPG انجام دهید، اما گزینه‌ها به اندازه فایل‌های RAW بزرگ نیستند.

روش 1 – کشویی

Screen shot 2011 07 16 at 08.09.03

اولین راهی که می توانید WB خود را در LR تغییر دهید در منوی کشویی است. وقتی این منوی کشویی را انتخاب می کنید، با 9 گزینه روبرو می شوید که همان تنظیماتی هستند که در دوربین خود مشاهده خواهید کرد. فقط روی آنها کلیک کنید تا آزمایش کنید و تغییر تصویر خود را ببینید. اگر فایل jpeg باشد، تنها 2 گزینه خودکار و سفارشی را مشاهده خواهید کرد.

روش 2 – Sliders

Screen shot 2011 07 16 at 08.15.53

دو لغزنده در بخش تعادل رنگ سفید در لایت روم وجود دارد. یکی برای تنظیم دما و دیگری برای رنگ.

  • دما: لغزنده دما دمای رنگ عکس را تغییر می دهد. لغزش به سمت چپ با خنک‌تر کردن تصویر، دمای بیش از حد گرم را جبران می‌کند. لغزش به راست برعکس عمل می کند و عکس را گرم می کند.
  • رنگ: نوار لغزنده رنگ، رنگ سرخابی یا سبز را جبران می کند. ابتدا از نوار لغزنده دما استفاده کنید و سپس از نوار لغزنده رنگ استفاده کنید تا هرگونه رنگ سبز یا سرخابی باقی مانده در تصویر را خنثی کنید. (در منابع نوری مانند فلورسنت شایع تر است).

روش 3 – قطره چکان

dropper

برای تغییر تراز سفیدی تصویر در لایت روم استفاده از ابزار قطره چکان است. هنگام مشاهده تصویر، روی ابزار قطره چکان در پالت WB کلیک کنید و تصویر خود را برای چیزی که خاکستری خنثی است اسکن کنید. اگر واقعاً در تصویر خود خاکستری ندارید، به دنبال رنگ خنثی هستید. زمانی که سه مقدار R، G و B تقریباً برابر هستند، می‌توانید رنگی را که روی آن شناور می‌کنید با قطره چکان به عنوان رنگ خنثی تشخیص دهید. این همچنین بهترین گزینه برای تغییر WB در JPEG است.

کدام روش مورد علاقه شماست؟

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *