نقد و بررسی موبایل

بررسی گوشی موبایل Huawei Mate Xs 2

بررسی Huawei Mate Xs 2

Huawei Mate Xs 2 نسلی از تاشوها بود که تصور می‌شد دیگر وارد بازار نمی شوند. Huawei Mate X اصلی و به دنبال آن Huawei Mate Xs، سری گوشی‌هایی هستند که برعکس گلکسی تاشو محبوب سامسونگ Z Fold 3، تا می‌شوند.

این طراحی منحصربه‌فرد تاشو، مزیت‌های فراوانی را به نمایش می‌گذارد که توسط مدل قبلی Mate Xs 2 به نمایش گذاشته شده است. اینها شامل بدنه نازک تر، صفحه نمایش تبلت بزرگتر و صفحه نمایش جلویی راحت در حالت گوشی هوشمند است. این در مقایسه با صفحه نمایش پوششی بسیار بلند 25:9 در Galaxy Z Fold 2 و Z Fold 3 فوق العاده باریک است.

با این حال، علیرغم مزایای آن، این واقعیت وجود ندارد که یک صفحه نمایش تاشو بیرونی نسبت به یک صفحه نمایش تاشو داخلی در معرض آسیب بیشتر است. گوشی‌های هواوی نیز در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند – بدون خدمات گوگل یا 5G، و سری Mate Xs به طور قابل‌اطمینانی گران‌تر از سری Z Fold بوده‌اند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، آیا دستگاه تاشوی جدید، بهبود یافته و سخت‌تر هوآوی می‌تواند شکاکان دسته‌بندی (و شکاکان هوآوی) را متقاعد کند که این برند واقعاً به روشی معنی‌دار روی پاکت نامه فشار می‌آورد، یا اینکه همه اینها مانند پرکننده‌های گران قیمت از برندی است که در تلاش است. با وجود برتری در سایر دسته بندی های محصولات، جایگاه خود را در موبایل حفظ کنید؟

قیمت و در دسترس بودن Huawei Mate Xs 2

زمان عرضه هواوی میت ایکس اس 2 هنوز تایید نشده است، اما می دانیم که در ماه ژوئن یا اندکی پس از آن به اروپا می آید – جزئیات خاصی هنوز تایید نشده است.

قیمتی حدود 1999 یورو – تقریباً 1700 پوند / 2710 دلار / 3000 دلار استرالیا، یکی از گران‌ترین گوشی‌های تاشوی است که تا به امروز دیده‌ایم و نشان می‌دهد که هواوی تمایل خود را به سمت گوشی‌های تاشو مقرون‌به‌صرفه‌تر نشان می‌دهد.

طراحی و نمایش

Huawei Mate Xs 2 نازک تا شده است – فقط 5.4 میلی متر در سراسر بدنه آن. این حتی از Galaxy Z Fold 3 6.4 میلی‌متری مانند وایف مانند هم باریک‌تر است.

پیشرفت اصلی طراحی که به محض بررسی آن متوجه شدیم، گیره بود. اکنون قفل کردن گوشی در حالت بسته بسیار آسان‌تر شده است – زمانی که آن را در جای خود فشار می‌دهید، مانند Mate Xs هیچ کلیک بزرگی وجود ندارد، فقط یک مکانیسم صاف و غیرقابل توجه است که آن را ایمن می‌کند.

Mate Xs 2 همچنان در صورت باز شدن از حالت بسته به باز باز می گردد و بنابراین محدوده زوایای تاشو موجود در گوشی های تاشو سامسونگ را ارائه نمی دهد. لولای Falcon Wing آن برای نیمه باز طراحی نشده است.

صفحه نمایش بزرگ انعطاف پذیر هم صفحه تبلت و هم صفحه نمایش تلفن است، به این معنی که وقتی در حالت تلفن هستید، قسمت پشتی گوشی تا حدی صفحه نمایش است. این در برخی موارد مفید است – می‌توانید در برنامه دوربین یک پیش‌نمایش ایجاد کنید تا سوژه شما بتواند آنچه را که در حال عکاسی هستید، ببیند. با این حال، این یک نقطه ضعف نیز هست، بالاخره صفحه نمایش های تاشو از نظر تاریخی شکننده هستند.

NPoxpddPYPrpUJxDSrgeAT 970 80.jpg

در نوار ضخیم سمت راست Xs 2، یک پورت USB-C برای شارژ در پایه، یک دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور که به عنوان اسکنر اثر انگشت در امتداد کناری و دوربین‌های پشتی کار می‌کند.

پشت گوشی، در پشت صفحه‌نمایش، از جنس فایبرگلاس متقاطع است که طبق گفته هواوی، سبک و بادوام است و بقیه قاب فاقد دکمه‌ها و پورت‌ها است.

در مورد صفحه نمایش، اینجا جایی است که هواوی ادعا می کند دوام آن را افزایش داده است. صفحه نمایش از سیستم چهار لایه ای بهره می برد که از آن در برابر زنگ زدگی محافظت می کند و نسبت به Mate Xs تاب دارتر شبیه به شیشه است.

اندازه صفحه نمایش در حالت باز 7.8 اینچ و در حالت بسته 6.5 اینچ است و از نظر اندازه و وضوح از Z Fold 3 بهتر است. این واقعیت که شما روی صفحه نمایش یکسانی می‌کشید، چه در حالت تلفن یا تبلت، به این معنی است که از هر جهتی که از تلفن استفاده می‌کنید، همان تجربه صفحه نمایش را خواهید داشت. این یعنی صفحه نمایش OLED 120 هرتزی با تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ.

در بدن، به طور جدی زرق و برق دار و رنگارنگ به نظر می رسد، با جلوه های بصری 10 بیتی و سیاهی عمیق OLED. یک برآمدگی قابل توجه در وسط وجود دارد، اما کمتر از چین خوردگی Galaxy Z Fold 3 مشخص است.

عملکرد و نرم افزار

برخلاف تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند هواوی، Mate Xs 2 و کل خط تلفن آن از EMUI، لایه هواوی در بالای اندروید استفاده می‌کنند.

درست مانند سایر گوشی های هواوی، میت ایکس اس 2 به فروشگاه گوگل پلی و سرویس های گوگل پلی دسترسی ندارد، با این حال، از برخی از پیشرفت های هوآوی برای کمک به نمایش بیشتر از صفحه نمایش بزرگ و بازشدن بهره می برد. راه اندازی چند وظیفه آسان است، با برنامه های تقسیم صفحه و برنامه های پنجره شناور در دسترس است.

rEc57CrR8yuZLnUtmUnVZT 970 80.jpg

هوآوی با سرمایه گذاری هنگفت در AppGallery خود، که قابلیتی به نام جستجوی گلبرگ را ادغام می کند، تلاش می کند تا نیش را از فروشگاه پلی استور از بین ببرد. این به شما امکان می دهد به اکثر برنامه هایی که احتمالاً به آنها نیاز دارید دسترسی داشته باشید، مانند دیزنی پلاس، نتفلیکس و اینستاگرام.

در مورد قطعات داخلی گوشی، باید بگوییم که این گوشی از یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 4G استفاده می کند – یک پردازنده پرچمدار 2021 با 5G غیرفعال است. این برق و اتصال شماره‌گیری شده، میت Xs 2 را از نقطه نظر عملکرد روی پای خود قرار می‌دهد و فقدان 5G (که به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده بر هواوی است) یکی دیگر از قرص‌های سختی است که با توجه به قیمت این گوشی باید بلعید.

در مورد باتری، باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی است و باتری آن تا 66 وات شارژ می‌شود. برخلاف Z Fold 3، پرچمدار تاشو هوآوی شارژ بی سیم را از دست می دهد، با این حال، باتری کمی بزرگتر آن یک مزیت است.

دوربین
RNk66R3QxeVW4Z6YKwhdBU 970 80.jpg

هوآوی به خاطر فناوری دوربین فوق‌العاده‌اش شهرت دارد و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز f/1.8، هزینه‌های Mate Xs 2 را به عهده دارد. همچنین یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.4 برابر با لنز f/2.4 وجود دارد. یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز f/2.2.

قابل توجه ترین این واقعیت است که هواوی یک دوربین سلفی سوراخ دار به نمایشگر گوشی اضافه کرده است. از یک طرف، این امر طراحی گسترده و تمام صفحه را در آخرین نسل میت Xs قطع می‌کند. از طرف دیگر، به عنوان یک تلفن، همه اینها باید بسیار بهتر عمل کند – لازم نیست آن را برای تماس های ویدیویی یا گرفتن عکس سلفی باز کنید.

خلاصه کردن کیت هواوی همیشه دشوار است. فناوری Mate Xs – صفحه نمایش، طراحی و مهندسی که همه آن را با هم ترکیب می کند استثنایی است. اما این واقعیت که هواوی قادر به استفاده از خدمات گوگل یا 5G در گوشی های خود نیست، ضربه ای جدی است.

Mate Xs 2 نیز بسیار گران است. بنابراین، در حالی که این طراحی هیجان‌انگیزترین گوشی هوشمند سال 2022 تاکنون است، و بدون شک یک تلفن قدرتمند و توانا احتمالاً دارای دوربین‌های قوی و رابط نرم و بهینه‌سازی شده است، همچنان فروش فوق‌العاده سختی خواهد داشت.

FGtYvxskVMPUQfvq5xC2jV 970 80.jpg

همه اینها بدان معناست که Mate Xs 2 نمایشی قدرتمند از برتری مهندسی و انعطاف پذیری هواوی است. با این حال، چیزی که احتمالاً اینطور نیست، تلفن هوشمند بعدی شماست (مگر اینکه خیلی، خیلی ثروتمند باشید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *