آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

3 نکته برای فوکوس دقیق در طول عکاسی

porfolio seattle family and newborn photographer Kim hildebrand 003 4

فوکوس یکی از مهم‌ترین عناصر عکاسی است زیرا می‌تواند عکس‌های شما را بسازد یا خراب کند. هنگام عکاسی، باید به لرزش دوربین یا اشیایی که به سرعت در حال حرکت هستند فکر کنید. با استفاده از این 3 نکته برای فوکوس دقیق در طول عکاسی خود، می توانید تصاویری با وضوح بسیار بالا تولید کنید.

sand point community family photographer 018

عدم وضوح تصویر می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص زمانی که نمی توانید آن لحظه را دوباره انجام دهید. از درک فوکوس دوربین، تغییر تنظیمات و استفاده از لوازم جانبی، این نکات می توانند به شما در مدیریت فوکوس در حین عکاسی و ایجاد تصاویر کاملاً واضح کمک کنند.

حالت های فوکوس دوربین خود را درک کنید

همانطور که گفته می شود، “مرد فقط به اندازه ابزارش خوب است.” در عکاسی، میزان شناخت شما از دوربین بر نحوه مدیریت فوکوس و اطمینان از واضح و شفاف بودن تصاویر شما تأثیر می گذارد.

در حالی که اکثر دوربین ها اکنون با سیستم فوکوس خودکار عرضه می شوند، این ویژگی همیشه خوب کار نمی کند. از این رو، ضروری است که حالت های مختلف فوکوس را درک کنید تا مطمئن شوید که حالت مناسب را در طول عکاسی انتخاب می کنید.

  • فوکوس خودکار تک نقطه ای: از فوکوس خودکار تک نقطه ای برای به دست آوردن کنترل کامل بر قسمتی از فریم که در فوکوس است استفاده کنید. دوربین سعی می‌کند تا حد ممکن عکس را در فوکوس قرار دهد، و زمانی که سوژه خارج از مرکز است، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای فوکوس تبدیل می‌کند.
  • فوکوس دستی: می توانید از حالت نمای زنده برای سوژه های ثابت و از پیش فوکوس برای سوژه های متحرک استفاده کنید. این همچنین به شما امکان می دهد قبل از گرفتن عکس روی جزئیات زوم کنید.
  • فوکوس مداوم: هنگامی که در مورد عکس‌های خانوادگی استرس دارید، زیرا کودکان دائماً می‌دوند، فوکوس مداوم می‌تواند به شما کمک کند تا با چنین سوژه‌هایی که به سرعت حرکت می‌کنند همگام باشید.
  • فوکوس دکمه برگشت: این به شما امکان می دهد همزمان فوکوس و عکس بگیرید. در واقع، می‌توانید فوکوس روی سوژه‌ها را حتی زمانی که از شما دور می‌شوند، ردیابی کنید. در حالی که عادت کردن به این کار کمی طول می کشد، استفاده از فوکوس دکمه بازگشت می تواند یک تغییر بازی باشد

family photographer seattle 019

مثلث نوردهی را تماشا کنید

در حالی که ممکن است بخواهید مقداری تاری حرکت را به عنوان یک جلوه خلاقانه اضافه کنید، بیشتر عکس های شما باید وضوح عالی داشته باشند. تنظیم دیافراگم مناسب، سرعت شاتر و ISO نیز می تواند بر فوکوس تأثیر بگذارد.

  • سرعت شاتر را برای فوکوس بهتر افزایش دهید.
  • کندترین سرعت شاتر برابر یا بیشتر از فاصله کانونی است. به عنوان مثال، اگر با لنز 100 میلی متری عکاسی می کنید، از سرعت شاتر حداقل 1/100 استفاده کنید.
  • هنگام انتخاب دیافراگم های کوچکتر باید سرعت شاتر را کاهش دهید و احتمال لرزش دوربین را افزایش دهید.
  • برای گرفتن عکس هایی با نوردهی خوب، ISO را افزایش دهید

porfolio seattle family and newborn photographer Kim hildebrand 003 4

روی ثبات فیزیکی کار کنید

اشتغال عکاسان 4.49 درصد در حال رشد است که به این معنی است که شما افراد بیشتری برای رقابت در تولید تصاویر واضح و با کیفیت دارید.

حتی زمانی که می‌دانید چگونه روی روش‌های مختلف عکاسی و تنظیمات دوربین کار کنید، همچنان می‌توانید با عکس‌های تار مواجه شوید زیرا باعث لرزش دوربین می‌شوید. این نکات را برای بهبود ثبات فیزیکی و تمرکز خود در طول عکاسی امتحان کنید.

  • قرار دادن دوربین روی سه پایه یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از لرزش دوربین است. مطمئن شوید که از یک سه پایه محکم استفاده کنید یا وزنه هایی اضافه کنید تا از حرکت آن جلوگیری کنید.
  • روی دست خود تمرکز کنید. اگر نیاز به عکاسی دستی دارید، از هر دو دست خود برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده کنید.
  • موضع خود را گسترش دهید تا تعادل و کنترل بهتری به دست آورید. همچنین می‌توانید آرنج‌های خود را به سمت داخل نگه دارید تا دوربین را به بدن نزدیک‌تر کنید.
  • اگر سه پایه ندارید، بدن خود را با استفاده از دیوار یا سوژه ثابت نگه دارید.
  • اگر در شرایط وزش باد عکاسی می‌کنید، از دراز کردن گردن سه‌پایه خودداری کنید.
  • تایمر را برای نوردهی طولانی تنظیم کنید.

نتیجه

به دست آوردن تمرکز مناسب به تعدادی از عوامل متقابل بستگی دارد. با ترکیب دانش خود از تنظیمات دوربین و حالت های فوکوس شروع کنید. شما همچنین می توانید روی بهبود ثبات فیزیکی کار کنید تا بتوانید در هر نوع عکاسی تمرکز کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *