آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

13 نکته برای عکاسی هد شات

Headshot Photography London 0997

عکاسی هد شات یکی از محبوب ترین اشکال پرتره است و دلیل خوبی هم دارد. تقریباً هر کسی در مقطعی از زندگی خود به یک عکس با ظاهر حرفه ای نیاز دارد، خواه برای نمایه رسانه های اجتماعی، صفحه کارکنان در یک وب سایت تجاری یا یک رزومه، مدرسه، دانشگاه و … باشد.

اما گرفتن عکس های زیبا از سر آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. شما باید تنظیمات مناسب را با دقت انتخاب کنید، ترکیب بندی مناسب را تعیین کنید، از تاری پس زمینه زیبا اطمینان حاصل کنید، مطمئن شوید که بیان سوژه خوب به نظر می رسد – این لیست ادامه دارد.

من یک عکاس باتجربه هد شات هستم، و در این مقاله، نکات مهم خود را برای نتایج خیره کننده، از جمله ترفندها و تکنیک های مختلفی که از طریق آزمون و خطاهای فراوان ایجاد کرده ام، به اشتراک می گذارم. من همچنین نمونه های حرفه ای زیادی را به اشتراک می گذارم تا دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. وقتی خواندن را تمام کردید، بدون توجه به موقعیت، دقیقاً متوجه خواهید شد که چگونه یک هد شات دقیق ایجاد کنید.

بیا شروع کنیم.

1. قبل از جلسه مشاوره داشته باشید

سبک های هد شات مختلفی وجود دارد – و مدل ها/مشتریان/سوژه های مختلف بسته به هدف هد شات به نتایج سبک خاصی نیاز دارند. به عنوان مثال، ظاهر هنری و رنگی ممکن است برای یک مدل مد عالی عمل کند، اما مشتری شرکتی آن را قدردانی نخواهد کرد.

بنابراین قبل از جلسه، با سوژه خود یک نشست داشته باشید. مطمئن شوید که دقیقاً می دانید عکس هد شات شما چگونه استفاده می شود. حتی ممکن است بی درنگ بپرسید: “چه نوع سبکی را دوست دارید؟” و آماده باشید که نمونه های زیادی را نشان دهید که گزینه های آنها را بیان می کند.

این مشاوره می تواند به صورت تلفنی یا حضوری انجام شود. با این حال، من برقراری ارتباط کتبی را توصیه نمی کنم. صحبت کردن با سوژه شما بسیار بیشتر از یک ایمیل به آنها کمک می کند تا آرام شوند، و می توانید از مشاوره برای کمک به آنها برای آماده شدن برای جلسه نیز استفاده کنید (با توضیح اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشد و با پاسخ به سؤالات آنها).

Headshot on White Background 1

نکته حرفه ای: اگر از هد شات ها برای مواد شرکتی استفاده می شود، از مشاوره برای پیدا کردن حرفه سوژه خود استفاده کنید. یک وکیل شرکتی ممکن است یک پس‌زمینه سفید تمیز را انتخاب کند (در بالا)، در حالی که یک حرفه‌ای آرام‌تر (به عنوان مثال، یک مربی یوگا) ممکن است یک تصویر رنگارنگ و محیطی را ترجیح دهد (در زیر).

Indoor Headshot

و یک بازیگر یا نویسنده ممکن است بخواهد اثر دراماتیک تری که پس زمینه سیاه ایجاد می کند داشته باشد:

Headshot on Black Background 1

2. به سوژه خود در انتخاب لباس مناسب کمک کنید

به طور کلی، رنگ‌های یکدست و خنثی برای عکس‌های سر بهتر عمل می‌کنند، زیرا می‌خواهید از هر چیزی که نگاه را از چهره افراد منحرف می کند اجتناب کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک استایل رسمی هستید، مطمئن شوید که همه به یاد دارند که بهترین لباس کار خود را بیاورند. مردان اغلب ژاکت های خود را فراموش می کنند، بنابراین برای ظاهری ثابت، سعی کنید یک کت یدکی در دست داشته باشید، حتی اگر لازم است آن را در پشت گیره کنید. و در صورت امکان، یک روز قبل از عکاسی برنامه ریزی شده خود، یادآوری ارسال کنید. (اوه، و یک یادآوری اتو هم اضافه کنید – هیچ چیز ناامید کننده تر از عکسی نیست که توسط لباس های چروک خراب شده است!)

همچنین، اگر زمان زیادی با شخصی دارید، از او بخواهید چند لباس با خود بیاورد. می توانید در طول جلسه تغییراتی را انجام دهید و تصاویر نهایی متنوعی را در اختیار آنها قرار دهید.

در اینجا چند نمونه از انتخاب لباس خوب آورده شده است:

What to wear 3

What to wear 2

What to wear

توجه داشته باشید که چگونه تاپ به طور کلی یکدست و نسبتاً ساده است؟ که تمرکز را روی صورت سوژه حفظ می کند.

3. ایجاد جدایی از پس زمینه

عکاسی هد شات عالی، به طور کلی شامل جداسازی بین سوژه و پس زمینه است. باید یک سوژه واضح در پیش زمینه (سر!) و یک پس زمینه واضح (به طور ایده آل تار) وجود داشته باشد.

ساده ترین راه برای دستیابی به این جلوه این است که سوژه خود را چند پا در مقابل هر عنصر پس زمینه قرار دهید، خواه درخت، چمن، راه پله، ساختمان یا میز باشد. برای پرتره های داخلی، اجازه ندهید سوژه به دیوار تکیه دهد. در عوض، آنها را بیرون بیاورید تا دیوار تار شود.

همچنین، اگر از پس‌زمینه استودیویی (یا دیوار در دفتر) استفاده می‌کنید و اجازه می‌دهید سوژه‌تان خیلی نزدیک شود، ممکن است سایه‌هایی روی دیوار ببینید که باعث می‌شود تصاویر کمتر حرفه‌ای به نظر برسند. خط آخر: سوژه خود را از پس زمینه دور کنید، مهم نیست چقدر جالب یا غیر توصیفی به نظر می رسد.

همچنین می توانید با بازکردن دیافراگم خود، تفکیک سوژه از پس زمینه را افزایش دهید، که باعث کاهش عمق میدان برای ایجاد بوکه پس زمینه زیبا می شود. به طور معمول، هدف من دیافراگم f/4 برای جلسات نور طبیعی و محیطی است. دیافراگم برای تاری پس زمینه به اندازه کافی باز است اما به اندازه کافی باریک است تا سر سوژه را واضح نگه دارد. با این حال، همیشه می‌توانید با دیافراگم‌های بازتر، مانند f/2.8 یا حتی f/1.8 آزمایش کنید. ممکن است برای عکاسی از کل سوژه خود در فوکوس مشکل داشته باشید، اما در سناریوی مناسب، این می تواند عالی به نظر برسد.

(توجه: اگر در حال انجام یک جلسه استودیویی با نور و پس زمینه آماده هستید، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. برای چنین پرتره هایی، من اغلب از دیافراگم f/8 استفاده می کنم.)

4. در حالت دستی عکس بگیرید

اگر به تازگی عکاسی از هد شات را شروع کرده اید، ممکن است وسوسه شوید از حالت خودکار دوربین خود استفاده کنید – اما در حالی که چنین رویکردی اغلب نتایج مناسبی برای شما به ارمغان می آورد، اگر می خواهید به طور مداوم تصاویر عالی بگیرید، من واقعاً شما را تشویق می کنم که به جای آن از حالت دستی استفاده کنید.

با حالت دستی، می توانید دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را به طور مستقل تنظیم کنید، به این معنی که می توانید نور خود را تنظیم کنید، چند عکس آزمایشی بگیرید تا نوردهی را تنظیم کنید، و سپس تنظیمات خود را به سادگی برای بقیه موارد به همان شکلی که هستند رها کنید. جلسه. (البته، اگر مکان را تغییر دهید یا نور تغییر کند، باید دوباره نوردهی را تنظیم کنید!)

به این ترتیب، می‌توانید به جای تغییر دادن دیافراگم یا سرعت شاتر در حین حرکت، روی عکس‌برداری تمرکز کنید. و شما با اطمینان تصویربرداری خود را به پایان خواهید رساند – زیرا می دانید که به طور مداوم نوردهی را انجام داده اید.

5. به سوژه های خود زمان استراحت دهید

چه برای یک فرد یا یک تیم کامل از هد شات عکس می گیرید، مطمئن شوید که قبل از عکاسی، با هر فرد چت کلی داشته باشید. در تجربه من، این بهترین راه برای کمک به آرامش سوژه است و آرامش به بهترین تصاویر منجر می شود.

چت شما نیز می تواند بسیار سریع باشد. این می تواند یک دست دادن 10 ثانیه ای و مطمئن و یک “حالت چطور است؟” اگرچه اگر وقت دارید، توصیه می کنم کمی عمیق تر بروید. مردم معمولاً از گرفتن عکس بسیار عصبی هستند و صحبت کردن در مورد چیزی در منطقه آسایش آنها (محل زندگی آنها، اگر بچه یا حیوان خانگی دارند و غیره) واقعاً به آنها کمک می کند تا راحت تر شوند.

اگر در مورد تعامل با مردم مضطرب هستید – یا فقط مطمئن نیستید که چه بگویید – سعی کنید چند خط از قبل بیاورید. بدیهی است که لازم نیست به فیلمنامه خود بچسبید، اما تعداد انگشت شماری از سوالات حفظ شده می تواند تفاوت بین یک جلسه جذاب و یک جلسه سخت و ناراحت کننده باشد.

6. چهره های احمقانه را بخواهید

در اینجا یکی از نکات مورد علاقه من برای گرفتن عکس از سر است، و در حالی که کمی غیر متعارف است، کار را انجام می دهد:

هنگامی که سوژه شما نشست و برای گرفتن یک یا دو عکس آزمایشی آماده شدید، از آنها بخواهید که چهره ای بامزه بکشند. می توانید آن را به عنوان اولین فریم بگیرید. این یک راه عالی برای شکستن یخ است و تعداد کمی از مردم از انجام آن امتناع می کنند.

هنگامی که سوژه شما چهره ای احمقانه را به خود جلب کرد، همه چیز آسان است! این تکنیکی است که من برای این عکس هد شات استفاده کردم:

funny faces

که سپس منجر به این نتیجه حرفه ای شد:

Headshot Photography London 0997

البته، زیاده روی نکنید، و اگر سوژه شما با این ایده احساس ناراحتی کرد، آن را تحت فشار نگذارید. ایده این است که آنها را راحت کنید، نه معذب!

7. نور مانند یک حرفه ای

نور بخشی ضروری از عکاسی هد شات حرفه ای است و شما صد درصد نمی توانید از تکنیک های نورپردازی خود صرف نظر کنید. روشنایی باید کنترل شده و با دقت در محل قرار گیرد. خوشبختانه، هنگامی که اصول اولیه را بدانید، داشتن ظاهری خوب و ثابت در واقع بسیار آسان است.

برای هد شات های تجاری و بازیگران، من تمایل دارم کاملاً یکنواخت روشن کنم. شرایطی وجود دارد که تصاویر low key هستند (یعنی بداخلاق با پس‌زمینه سیاه)، اما در بیشتر موارد، من دوست دارم جلوه‌ای متعادل و دقیق داشته باشم. راه اندازی نورپردازی زیبایی کلاسیک به خوبی کار می کند، با یک نور در بالا و یک نور دوم، یا یک بازتابنده، نور پرکننده را از پایین تامین می کند. همچنین می توانید نور کلید خود را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا کمی وضوح به ویژگی های سوژه خود اضافه کنید.

مطمئن شوید که بدن سوژه 45 درجه از دوربین دور شده است، در حالی که صورت آنها به سمت شما است. ممکن است لازم باشد افراد را راهنمایی کنید تا مستقیماً به زیر لنز نگاه کنند. ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از مردم، هنگامی که به حال خود رها می شوند، خارج از دوربین، به فلاش یا جایی تصادفی نگاه می کنند – و آنقدرها هم عالی نمی شود!

همانطور که از پشت صحنه عکس زیر می بینید، من از سوژه ام خواسته ام بدنش را 45 درجه از دوربین بچرخاند. (اگرچه او هنوز مستقیماً به لنز نگاه می کند!) من یک نور بزرگ در جلو (کمی به سمت چپ) اضافه کرده ام و از یک بازتابنده در زیر صورت او برای کاهش سایه های خشن استفاده می کنم. من همچنین یک سافت باکس کوچک در پشت سوژه خود قرار داده ام تا موهای او را از پس زمینه جدا کنم.

headshot setup

و در اینجا یک نمونه هد شات است که من با استفاده از تنظیمات مشابه گرفتم:

Posing

8. به صورت RAW عکاسی کنید

اگر از قبل با RAW کار می‌کنید، می‌توانید از این نکته صرفنظر کنید – اما اگر در حال حاضر با JPEG کار می‌کنید، ضروری است که این بخش را با دقت بخوانید.

می بینید، در حالی که فایل های JPEG دارای چندین مزیت هستند – آنها بسیار کوچکتر هستند و نیاز به پردازش صفر دارند – این مزایا بسیار بیشتر از معایب است. از آنجایی که JPEG ها فشرده هستند، تمام داده ها را از لحظه ضبط حفظ نمی کنند، به این معنی که وقتی دکمه شاتر را فشار می دهید، اطلاعات رنگ و اطلاعات رنگی را از دست می دهید.

از طرف دیگر فایل های RAW غیرفشرده هستند. وقتی با فرمت RAW عکاسی می‌کنید، فایل‌ها بسیار بزرگ‌تر می‌شوند، اما این به این دلیل است که آنها حاوی اطلاعات اضافی زیادی هستند که توسط JPEG دور ریخته شده‌اند. و این اطلاعات اضافی است که به شما امکان می دهد جزئیات را بازیابی کنید و رنگ ها را بدون مشکل تنظیم کنید.

مطمئناً اکثر JPEG های شما مستقیماً بیرون از دوربین بسیار خوب به نظر می رسند. اما اگر تصادفاً یک سری از عکس‌ها را بیش از حد یا کم نور قرار دهید، چه؟ اگر فایل RAW را در اختیار داشتید، احتمالاً می‌توانید جزئیات برجسته یا سایه از دست رفته را بازیابی کنید – اما چون با فرمت JPEG عکاسی می‌کنید، این اطلاعات برای همیشه از بین می‌رود و عکس‌های شما خراب می‌شوند.

بنابراین هر کاری که انجام می دهید، با فرمت RAW عکس بگیرید! پس از اتمام کار، باید کمی زمان را صرف پس از پردازش تصاویر کنید (نکته نهایی را در این مقاله ببینید)، اما من قول می دهم که ارزش تلاش اضافی را دارد.

9. پوزیشن سوژه را تعیین کنید

مردم اغلب هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری می کنند. اما با خیال راحت گزینه ایستادن را پیشنهاد دهید – مردم گاهی اوقات این گزینه را ترجیح می دهند.

از سوژه خود بخواهید که دست های خود را روی بالای ران های خود قرار دهد (این به آنها کاری می دهد تا با دستان خود انجام دهند!). همچنین تضمین می‌کند که سوژه می‌داند کجا باید باشد و زیاد حرکت نمی‌کند.

و صادقانه بگویم، تشخیص اینکه عکس از سر در حالت ایستاده یا نشسته گرفته می‌شود بسیار سخت است، بنابراین زیاد روی ظاهر هر یک از گزینه‌ها استرس نداشته باشید.

10. به چیزهای کوچک توجه کنید

آنچه یک هد شات عالی را از یک عکس معمولی متمایز می کند، عموماً تغییرات بسیار کوچک است – تنظیمات کمی که می تواند تفاوت ایجاد کند.

بنابراین هنگامی که نور خود را تنظیم کردید و سوژه خود را آرام و آماده حرکت دادید، عجله نکنید. در عوض، برای ایجاد تغییرات وقت بگذارید: خم شدن جزئی به سمت سر، خم شدن ظریف به جلو، لبخندی ملایم اما جذاب.

از اینکه از کسی بخواهید تغییرات بسیار خاصی در بیان و موقعیت خود ایجاد کند تا زمانی که به تصویر مورد نظر خود دست یابید نترسید. و هنگامی که عکس عالی را گرفتید، با خیال راحت کمی با ژست‌ها و حتی نورپردازی (اگر با یک سری مشتری کار نمی‌کنید) آزمایش کنید. چه کسی می داند که چه زمانی ظاهر عالی بعدی را ارائه خواهید کرد!

در زیر یک نمونه هد شات حرفه ای آورده شده است. آیا می توانید چیزهای کوچکی را که آن را عالی می کند تشخیص دهید؟

Headshot Photography London 1052

11. به صحبت کردن ادامه دهید و مثبت باشید

وقتی در حال عکاسی هستید، با سوژه خود صحبت کنید. به آنها اطمینان دهید که این کار را به درستی انجام می دهند و شما تصاویر عالی دریافت می کنید. انجام این کار دشوار است، بله – اما ارزشش را دارد زیرا سوژه شما راحت باقی می ماند و در مسیر رسیدن به نتایج حرفه ای هد شات خواهید ماند.

در واقع، حتی اگر از تصاویری که می گیرید راضی نیستید، به تعریف و تمجید از سوژه خود ادامه دهید. وقتی سوژه شما سر خود را در جهت خاصی می چرخاند یا وقتی نور به شکل بدی می افتد، هرگز آن احساسات را ابراز نکنید. در عوض، به آن‌ها بگویید که کار بزرگی انجام داده‌اند – سپس به‌طور نامحسوس از آن‌ها بخواهید تا در ژست خود تغییراتی ایجاد کنند.

خط آخر: سکوت جو را از بین می برد، بنابراین مهم نیست چه اتفاقی می افتد، فقط به چت کردن ادامه دهید. مثبت بمان!

12. عکاسی کنید

این ضروری نیست، اما اگر تمام تجهیزات لازم را دارید، من به شدت توصیه می‌کنم که به صورت متصل به رایانه عکس بگیرید. و اگر تمام تجهیزات را ندارید، سرمایه‌گذاری کنید، زیرا عکاسی با تجهیزات خوب می‌تواند یک تغییر عالی مطلق باشد.

توجه: عکاسی متصل شامل اتصال دوربین به لپ تاپ یا رایانه رومیزی است. عکس به محض عکاسی، بر روی مانیتور شما ظاهر می شود. حتی می توانید تنظیمات دوربین خود را تغییر دهید و دکمه شاتر را با استفاده از رایانه خود فشار دهید!

چه چیزی باعث می‌شود اتصال به اینترنت تا این حد موثر باشد؟ به عنوان مثال، وقتی سوژه شما می تواند چند عکس را روی صفحه نمایش ببیند، به سرعت ایده ای از آنچه باید تغییر کند به دست می آورد. و عکاسی با اتصال برای شما، عکاس عالی است. می توانید ببینید که آیا نور شما خوب به نظر می رسد، آیا سوژه شما در فوکوس است، آیا آنها به خوبی ژست گرفته اند و …، بسیار راحت تر از پیش نمایش LCD دوربین خود یا در منظره یاب دوربین است.

13. پردازش عکس های خود را فراموش نکنید

قبل از اینکه یک تصویر را به صورت آنلاین پست کنید یا آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که همیشه، همیشه، همیشه زمان خود را صرف ویرایش آن در لایت روم، فتوشاپ یا برنامه انتخابی خود می کنید.

در حالی که نیازی به افراط در پس پردازش ندارید، کمی کار می تواند راه درازی را انجام دهد. مطمئن شوید که تعادل رنگ سفید را برای دستیابی به رنگ‌های طبیعی اصلاح کرده‌اید، نوردهی را تا زمانی تنظیم کنید که سایه‌ها و جزئیات هایلایت خوبی داشته باشید، و سعی کنید کنتراست تقویت کنید.

همچنین می‌توانید تصویری مختصر به هد شات اضافه کنید تا به بیننده کمک کند روی سوژه اصلی تمرکز کند. و اگر به آن علاقه دارید، می‌توانید روتوش سطح بالاتری برای از بین بردن لکه‌ها، سفید کردن دندان‌ها و بهبود ماهرانه پوست انجام دهید.

اگر از نرم‌افزارهای پس‌پردازش می‌ترسید، من واقعاً شما را تشویق می‌کنم که به برنامه‌ای بروید و مدتی را صرف بازی با لغزنده‌ها و ابزارهای مختلف کنید. با آزمایش کافی، هر کسی می تواند نتایج عالی بگیرد!

نکات عکاسی هد شات: کلمات پایانی

امیدوارم این نکات برای عکس های هد شات بهتر برای شما مفید باشد. آنها را به حافظه بسپارید، تغییرات پیشنهادی من را انجام دهید، و به زودی، تصاویری در سطح حرفه ای ثبت خواهید کرد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *