آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

13 ایده شگفت انگیز عکاسی در شب

StateFair

عکاسی در شب یک ژانر باورنکردنی است که یک منبع تقریباً ثابت از فرصت های عکاسی برجسته را ارائه می دهد. با این حال، اگر یک مبتدی عکاسی در شب هستید یا به دنبال گسترش افق عکاسی در شب خود هستید، ممکن است از مقداری الهام بهره مند شوید. اینجاست که این مقاله به کار می آید. من 13 ایده مورد علاقه خود را برای عکاسی در شب به اشتراک می گذارم، و همچنین نکات، ترفندها و مثال های زیادی را در این راه ارائه می دهم. (البته، خود را به موضوعاتی که پیشنهاد می کنم محدود نکنید، در عوض، از آنها به عنوان نقطه پرش برای تفریح ​​شبانه بی وقفه استفاده کنید.) وقتی خواندن را تمام کردید، الهام  مگیرید و ایده‌های عکاسی شبانه زیادی برای تصاویر زیبا خواهید داشت!

1. بازتاب ها

اگر به دنبال یک ایده عکاسی آسان در شب هستید ایده ای که می توانید در هر شهر، بزرگ یا کوچک از آن استفاده کنید پس مراقب بازتاب ها باشید. به هر حال، بیشتر شهرها ساختمان‌های اداری مدرن زیادی دارند که از شیشه و فولاد ساخته شده‌اند، و در حالی که اینها اغلب به خودی خود سوژه‌های فوتوژنیک نیستند، شیشه و فولاد فرصت‌های خوبی برای ثبت انعکاس ویژگی‌های اطراف فراهم می‌کنند. بعلاوه، در شب، شیشه می تواند به ویژه بازتابنده به نظر برسد.

StPaulMirror

نورهای روشن شهر به وضوح در نمای ساختمان ها نمایان می شوند و عکس های حاصل می توانند سینمایی و حتی سورئال به نظر برسند. البته آب یک فرصت عالی برای گرفتن انعکاس ها نیز ارائه می دهد. حوض‌ها، دریاچه‌ها و حتی فواره‌ها می‌توانند برای این کار عالی باشند، اما من توصیه می‌کنم از سرعت شاتر آهسته برای حذف امواج آب استفاده کنید. به این ترتیب، انعکاس واضح تر نشان داده می شود.

2. چراغ های خطی

ArcDeTriomphe

چراغ‌های جلو و عقب رگه‌دار به نظر شگفت‌انگیز می‌آیند، حس حرکت را به صحنه می‌بخشند و راهی عالی برای رفع مشکل ترافیک در عکس‌های شما هستند.  با شماره گیری سرعت شاتر آهسته شروع کنید. (معمولاً باید 15 ثانیه یا بیشتر عکاسی کنید تا زمان کافی برای حرکت وسایل نقلیه در کادر خود داشته باشید.) سپس یک دیافراگم متوسط ​​(حدود f/8) و یک ISO پایین (100) را برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد تنظیم کنید، سپس تنظیم کنید. بسته به شرایط هنگامی که دوربین خود را تنظیم کردید، آن را روی سه پایه نصب کنید، سپس منتظر بمانید تا ترافیک وارد کادر شما شود. شاتر را رها کن!

اگر این دستورالعمل ها را دنبال کنید، در حالی که ترافیک از فریم عبور می کند، شاتر باز می ماند و فقط چراغ های جلو و عقب خودروهای عبوری در تصویر شما نمایان می شود.

برای یافتن مکان های خوب برای نورهای خطی باید به کجا مراجعه کنید؟ بستگی دارد

  • اگر فقط می خواهید نورهای خطی صحنه را برجسته کنند، می توانید عملاً به همه جا بروید: مراکز شهر، حومه شهر، پارکینگ ها، حتی جاده های روستایی.
  • اگر می خواهید نورهای خطی محور عکس شما باشند، باید یک نقطه دید مشرف به یک بزرگراه یا یک خیابان اصلی پیدا کنید. پل ها و روگذرها برای این کار عالی هستند. گاراژهای پارکینگی که در کنار بزرگراه قرار دارند نیز می توانند عالی کار کنند.

3. خطوط آسمان

ChryslerBuilding

خطوط آسمان تقریباً همیشه در شب عالی به نظر می رسند. ساختمان ها روشن خواهند شد و در مقابل آسمان سیاه متضاد خواهند بود. به علاوه، لازم نیست نگران چیزهای زیادی باشید که در طول روز باعث ایجاد مشکل می شوند. هیچ تابشی از ساختمان‌های دارای نور پس‌زمینه وجود نخواهد داشت و همچنین سایه‌هایی از ساختمان‌های دارای نور پس‌زمینه وجود نخواهد داشت. در بیشتر موارد، شرایط ابر نیز مهم نیست.

نکته کلیدی این است که یک نقطه دید خوب پیدا کنید. اگر شهر شما رودخانه یا خلیجی دارد که می‌توانید در آن عکاسی کنید، از قبل مکان‌های احتمالی را جستجو کنید، سپس با غروب خورشید به آنجا بروید. انتخاب خوب یک نقطه مرتفع مشرف به خط افق است (به دنبال پل ها و روگذرها باشید). هنگام جستجوی چشم‌اندازها، نمای خیابان Google Maps دوست شماست!

4. بناهای تاریخی

Alamo

بهترین بخش عکاسی از بناهای تاریخی در شب این است که معمولاً به خوبی روشن می‌شوند و پس‌زمینه جوهری به‌علاوه لامپ‌های مصنوعی جلوه‌ای ایجاد می‌کنند که بینندگان به دیدن آن عادت ندارند. بدترین بخش در مورد بناهای تاریخی این است که، حتی در شب، می توانند افراد زیادی را جذب کنند. خوشبختانه، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند به شما کمک کند. با شماره گیری سرعت شاتر طولانی (بیش از 30 ثانیه، بنابراین باید از حالت Bulb استفاده کنید)، افرادی که اتفاقاً از صحنه شما عبور می کنند در تصویر نهایی نشان داده نمی شوند. البته، اگر افراد از راه رفتن دست بردارند و در کادر شما بایستند، ظاهر می‌شوند و شما باید از ابزار Clone Stamp در فتوشاپ استفاده کنید تا از شر آنها خلاص شوید.

یک نکته: چراغ های بنای یادبود در تمام طول شب روشن نمی مانند. طبق تجربه من، آنها حوالی نیمه شب بیرون می روند، بنابراین مطمئن شوید که حداقل یک یا دو ساعت قبل از آن به محل می رسید تا عکس خود را دریافت کنید.

5. آتش بازی

StLouisFireworks

آتش بازی یک ایده کلاسیک عکاسی در شب است و دلایل خوبی دارد: آنها شگفت انگیز به نظر می رسند و دوربین ها به طور منحصر به فردی قادر به ثبت شکوه و جلال آنها هستند. توجه داشته باشید که برای پیدا کردن یک نمایش آتش بازی نیازی نیست تا چهارشنبه سوری صبر کنید. اکنون در بسیاری از شهرها و شهرک‌ها آتش‌بازی به‌عنوان وسیله‌ای برای جلب مردم به سمت مشاغل محلی وجود دارد. برای مثال، تصویر بالا از آتش بازی بر فراز سنت لوئیس در یک آخر هفته تصادفی گرفته شده است. و من در نزدیکی دریاچه ای در تگزاس زندگی می کنم که در تابستان هر آخر هفته آتش بازی دارد. پس به گوگل سر بزنید و ببینید آیا می توانید یک آتش بازی در نزدیکی خود پیدا کنید. (البته این مقاله ترجمه شده و دیجی سنتر در جهت کامل بودن مقاله این بخش هارو حذف نمیکنه قطعا در کشور ما شرایط متفاوت است و شاید لازم باشد در جایی امن خودتان شرایط را اماده کنید. و یا در اعیاد و جشن ها در تاریخ های پر عروسی سال منتظر آتش بازی باشید).

کلید ثبت آتش بازی استفاده از سرعت شاتر مناسب و زمان بندی انفجارها است. در تجربه من، سرعت شاتر 10-15 ثانیه به خوبی کار می کند زمان کافی برای انفجار کامل آتش بازی فراهم می کند، اما آنقدر طولانی نیست که آتش بازی زمان محو شدن داشته باشد. هنگامی که نقطه آتش بازی را بالا می بینید، شاتر را فعال کنید. به این ترتیب، عکس شما از ابتدا تا انتها انفجار را ثبت می کند.

6. ساختمان های انفرادی

Dallas2

می‌دانم، خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما عکس‌های ساختمان‌های جداگانه را نادیده نگیرید. بله، اگر در طول روز از یک ساختمان جداگانه عکس می‌گیرید، اغلب با یک تصویر ملایم روبرو می‌شوید. اما از اینکه ساختمان های خاص در شب چگونه به نظر می رسند شگفت زده خواهید شد! پس به پیاده روی در شهر بروید، دوربین خود را بردارید و به دنبال معماری با نورهای جالب باشید!

با این حال، فقط به دنبال ساختمان هایی با نور روشن نباشید. ساختمان ها و صحنه های صنعتی دارای اشکال و بافت های عالی هستند. آنها اغلب بهتر از نماهای مدرن به نظر می رسند. در حالی که ممکن است دوست نداشته باشید در یک کارخانه متروکه سرگردان باشید (مخصوصاً در شب)، بسیاری از سازه‌های عمومی تاریخی و کارخانه‌های فعال وجود دارد که می‌توانید از خیابان عکس بگیرید.

7. چراغ های خیابان

Gates

این ایده عکاسی در شب سریع، آسان و سرگرم کننده است. هر جا که می روید، مراقب چراغ های خیابان باشید. و تمام تلاش خود را برای گرفتن آنها انجام دهید! یک چراغ خیابان خوب است، به خصوص زمانی که می توانید آن را با فضای منفی زیادی برای جلوه ای مینیمال ترکیب کنید. ردیف چراغ های خیابان حتی بهتر است! از آنجایی که از نورها عکاسی می کنید، باید مراقب باشید که نقاطی از نوردهی بیش از حد ایجاد نکنید (البته مگر اینکه این اثری باشد که می خواهید دنبال کنید!). اگر دنبال یک افکت جالب هستید، دیافراگم خود را به f/16 یا بیشتر محدود کنید. به این ترتیب، نورها به یک ستاره فوران چشمک زن تبدیل می شوند!

8. کارناوال ها، پارک ها

StateFair

کارناوال ها همه چیز درباره نورهای روشن، رنگ های پر جنب و جوش و حرکت هستند به این معنی که آنها مکان های عالی برای عکاس شب (به خوبی آماده) هستند. البته کارناوال ها هر روز برگزار نمی شوند، بنابراین باید از قبل برنامه ریزی کنید. بیشتر مناطق شهری دارای انتشاراتی هستند که همه رویدادهای آینده را فهرست می کنند، و اگر نتوانستید یکی از آنها را پیدا کنید، می توانید یک کتاب راهنمای شهر خود را بررسی کنید.

هنگامی که در کارناوال هستید، نوردهی خود را طوری تنظیم کنید که سرعت شاتر شما در محدوده 8 تا 15 ثانیه باشد. به این ترتیب، می توانید حرکت ترن هوایی، چرخ و فلک و سایر چرخش های چرخشی را در عکس خود ثبت کنید. معمولاً می توانید ISO پایینی را برای کنترل نویز تنظیم کنید و می توانید یک دیافراگم متوسط را برای عمق میدان کافی انتخاب کنید.

9. موزه ها

Louvre2

موزه ها برای نمایش طراحی شده اند. در نتیجه، بیشتر موزه‌ها نماهای دراماتیکی دارند، در دسترس عموم هستند و در شب به زیبایی نورپردازی می‌شوند. به عبارت دیگر، آنها یک سوژه عالی برای عکاسی در شب هستند. به علاوه، لازم نیست به سختی برای موزه ها جستجو کنید. تقریباً همه موزه‌ها در کتاب‌های راهنما، وب‌سایت‌های گردشگری و نقشه‌های Google فهرست می‌شوند. (اغلب چندین موزه برای انتخاب وجود دارد!) فقط جذاب ترین را پیدا کنید جستجوی تصاویر گوگل را امتحان کنید و آن را بررسی کنید.

هنگامی که یک موزه خوب پیدا کردید، کلید موفقیت ترکیب بندی است. با شات جلویی آشکار شروع کنید، اما سپس صحنه را از آنجا کار کنید و زوایای و پرسپکتیوهای مختلف را امتحان کنید. ببینید آیا می‌توانید سوژه‌های پیش‌زمینه جالبی برای عمق‌بخشی پیدا کنید، و فراموش نکنید که از جزئیات کوچک عکس بگیرید.

10. تابلوهای نئونی

این یک ایده عکاسی در شب نیست که بتوانید در هر مکانی از آن استفاده کنید، اما بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، مانند نیویورک و لندن، مملو از تابلوهای نئونی زیبا هستند. به راحتی می توان از علائم چشم پوشی کرد، اما هنگامی که متوجه شدید که مراقب آنها باشید، احتمالاً آنها را خواهید دید که در همه جا ظاهر می شوند.

توجه داشته باشید که لازم نیست قاب را با علامت نئون پر کنید. می‌توانید از لبه‌های علامت برای کادربندی موضوع دیگری استفاده کنید، یا می‌توانید از علامت برای ارائه علاقه پیش‌زمینه استفاده کنید… فرصت‌ها همچنان ادامه دارند. این تصویر بعدی به یک لنز با زاویه باز نیاز داشت تا همه (یا بیشتر) تابلوهای نئونی را در یک میدان شهر نیویورک پوشش دهد:

TimesSquarePolice

با این حال، مطمئن شوید که با دقت در معرض دید قرار دهید. تابلوهای نئونی، مانند چراغ‌های خیابان (که در بالا توضیح داده شد) روشن هستند و به راحتی می‌توان با بریدگی‌های برجسته به پایان رسید. ال سی دی خود را اغلب بررسی کنید، و اگر نتایج دلخواهتان را دریافت نمی کنید، سعی کنید از تکنیک HDR برای حفظ جزئیات در نقاط برجسته و سایه ها استفاده کنید.

11. مشرف و نما

ParisNight

یک منظره خوب می تواند در هر زمانی از روز تصاویر شگفت انگیزی ایجاد کند و شب زمان خاصی است که شهرها با نور زنده می شوند. با این حال، یافتن یک منظره عالی می تواند دشوار باشد. پارک‌ها و برج‌ها اغلب در شب بسته می‌شوند، در حالی که گاراژهای پارکینگ دسترسی‌های لکه‌ای دارند. راه مورد علاقه من برای یافتن نماها جستجو در کتاب های راهنمای شهر است. گاهی اوقات حتی ممکن است بخشی در مورد بهترین نماها وجود داشته باشد. اگر جواب نداد، وبلاگ ها و وب سایت های توریستی را بررسی کنید، که بسیاری از آنها لیستی از مکان های دیدنی را ارائه می دهند.

یک هشدار: یک نمای عالی لزوماً یک تصویر عالی ایجاد نمی کند. رمز موفقیت اغلب در پیش زمینه نهفته است. اطمینان حاصل کنید که یک عنصر نزدیک مورد علاقه را در نظر بگیرید که بیننده را به پس زمینه خیره کننده بکشاند یا هدایت کند.

12. پل ها

GoldenGate

در تلاش برای یافتن سوژه عکس در شب هستید؟ یک پل پیدا کن! شهر شما ممکن است پل بروکلین یا پل گلدن گیت نداشته باشد، اما تقریباً می توانم به شما تضمین بدهم که یک نوع پل خواهد داشت و در شب به خوبی روشن می شود. تقریباً هر شهر بزرگ روی یک رودخانه یا خلیج ساخته شده است، به این معنی که پل هایی وجود خواهد داشت. و پل ها همیشه روشن هستند. برای قانع‌کننده‌ترین عکس‌ها، می‌خواهید یک نقطه دید خوب پیدا کنید. نمای خیابان Google Maps مفید است. می توانید پل های اصلی شهر خود را پیدا کنید، سپس فقط (به صورت مجازی) در اطراف قدم بزنید. مطمئن شوید که مکانی برای پارک پیدا می کنید، زیرا این کار اغلب در اطراف پل ها مشکل است.

هنگام عکسبرداری، توجه ویژه ای به آب زیر پل داشته باشید. به عنوان مثال، آب با حرکت سریع در هنگام عکاسی با نوردهی طولانی بسیار عالی به نظر می رسد. زمان نوردهی طولانی باعث صاف شدن آب می شود و جلوه زیبایی ایجاد می کند. علاوه بر این، نورهای پل اغلب بازتاب هایی در آب ایجاد می کنند بنابراین اگر بتوانید دوربین خود را طوری قرار دهید که آب پیش زمینه شما باشد، نتایج شگفت انگیز خواهد بود.

یک چیز دیگر: هنگام عکاسی از پل، از ترافیک عبوری غافل نشوید. ممکن است بتوانید نورهای خطی خودروها را در عکس های خود بگنجانید. مانند هر عکاسی از مسیر نوری، مطمئن شوید که شاتر را درست روشن کنید زیرا ترافیک در آستانه ورود به کادر است.

13. فواره ها

TrafalgarFountain

بسیاری از میدان‌ها و میدان‌های مرکزی اطراف یک فواره را احاطه کرده‌اند، و اینها (معمولاً) در شب روشن هستند. علاوه بر این، عکاسی در شب به نفع شماست: سرعت پایین شاتر که به دلیل کمبود نور لازم است به آب اجازه می‌دهد تا زمانی که شاتر باز است جریان داشته باشد و آب را زیبا و صاف نشان دهد. با ISO پایین تا متوسط ​​(100-400) و دیافراگم متوسط ​​(حدود f/8) شروع کنید. سپس سرعت شاتر خود را برای دریافت نوردهی صحیح تنظیم کنید. این به طور کلی منجر به سرعت شاتر به اندازه کافی آهسته برای ایجاد آب روان و صاف می شود.

ایده های عکاسی در شب: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رسانده اید، باید ایده های زیادی برای عکاسی در شب داشته باشید و امیدواریم آماده باشید که بیرون بروید و چند نوردهی طولانی زیبا بگیرید. بنابراین تعدادی از این ایده های شبانه را انتخاب کنید، کمی تحقیق کنید، سپس دوربین خود را بردارید و لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *