آموزش

11 نکته برای عکاسی از رشته سیم فولادی

lazy

آیا تا به حال جرقه های جذابی مانند این تصویر را دیده اید و به این فکر کرده اید که چگونه می توانید آنها را بازسازی کنید؟ با آموزش ترفندهای عکاسی رشته سیم فولادی می توانید عکس های تاثیرگذار مشابهی بگیرید. این مقاله را بخوانید تا در مورد تجهیزات، تنظیمات دوربین و مراحل ایمنی مورد نیاز هنگام عکاسی از رشته سیم فولادی بیشتر بدانید.

رشته سیم فولادی چیست ؟

رشته سیم فولادی یا سیم ظرفشویی از نوارهای فولادی با لبه‌های تیز ظریف و انعطاف‌پذیر است. کارگران چوب، صنعتگران فلز و جواهرسازان از رشته سیم فولادی برای صاف و تمیز کردن سطوح کار استفاده می کنند. می توانیم اشیای فلزی یا چوبی را با آن جلا دهیم و همچنین ظروف یا پنجره ها را تمیز کنیم. شما می توانید رشته سیم فولادی را از فروشگاه های لوازم خانگی یا سخت افزار خریداری کنید.

در عکاسی، رشته سیم فولادی همراه با نوردهی طولانی به شما امکان می دهد تصاویری خیره کننده ایجاد کنید. همانطور که در حال چرخاندن مواد در حال سوختن هستید، دوربین شما جرقه ها و رگه های نوری طولانی را که حرکت ایجاد می کند، می گیرد. این تکنیک نیازی به نصب گران قیمت یا تجهیزات گران قیمت ندارد، که برای بسیاری از عکاسان خبر خوبی است.

این مقاله از یک سایت معتبر ترجمه شده و خوب نحوه توضیح مطالب هم با سبک آن سایت که در انتهای مقاله لینک درج شده است میباشد. برای اینکه نکته ای جا نماند و کل مطلب به درستی ادا شود تمام مقاله به همان روش ترجمه میشود اما مطمئنا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید به لطف خاطرات چهارشنبه سوری خوب میدانید که سیم ظرفشویی یا رشته سیم فولادی یا به قول نویسنده ی این مقاله پشم فولادی چیست و در زمانی که آتش میگیرد چه تصاویر زیبایی را به ارمغان می آورد.

steel wool phootgraphy 2

برای عکاسی از رشته سیم فولادی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

در اینجا لیستی از مواردی که برای عکاسی از سیم ظرفشویی  نیاز دارید آورده شده است:

  •  دوربین و لنز
  • یک سه پایه محکم و کابل آزاد کننده شاتر
  • مکان تاریک
  • رشته سیم فولادی (سیم ظرفشویی)
  • رشته
  • همزن فولادی ضد زنگ (از سیلیکون استفاده نکنید)
  • دستکش های محافظ و تجهیزات ایمنی
  • فندک
  • یک دوست کمک کننده (اختیاری)

long exposure photography steel wool 1

11. دوربین و لنز خود را با دقت انتخاب کنید

مانند سایر عکاسی های نقاشی نور، تکنیک پشم فولادی (سیم ظرفشویی) به دوربین یا لنز گران قیمت نیاز ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین است که بتوانید آن را روی حالت دستی تنظیم کنید و یک لنز دلخواه.

من ترجیح می‌دهم از یک لنز با زاویه باز استفاده کنم زیرا می‌تواند عکس‌های من را نزدیک‌تر و منحصربه‌فردتر نشان دهد. همچنین می‌توانید از لنز چشم ماهی برای ترکیب رنگ‌آمیزی نور با اعوجاج بشکه‌ای که توسط لنز ایجاد می‌شود، استفاده کنید.

لنز و فاصله کانونی می تواند بر حال و هوای عکس های شما تأثیر بگذارد. به خاطر داشته باشید که دوربین شما باید در فاصله ایمن از جرقه های رشته سیم فولادی باشد. فاصله کانونی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد کل صحنه را ثبت کنید. اگر فاصله کانونی خیلی طولانی است و کابل رها نمی کنید، باید زیاد به جلو و عقب بدوید.

اگر از دوربین خود در مجاورت رشته سیم فولادی روشن استفاده می کنید، یک فیلتر محافظ روی لنز خود قرار دهید. گرما می تواند باعث کشش آتش شود که تعمیر آن هزینه بردار است. توصیه می کنیم از فیلتر UV یا Polarizing استفاده کنید.

sony lens abbreviations 2

10. یک سه پایه ثابت و کابل شاتر بیاورید

مانند هر عکاسی با نوردهی طولانی دیگر، عکاسی رشته سیم فولادی به یک سه پایه ثابت نیاز دارد تا دوربین شما در هنگام نوردهی ثابت بماند. این هر گونه شانس گرفتن یک تصویر تار را محدود می کند. همچنین برای جلوگیری از لرزش دوربین به یک کابل شاتر نیاز دارید. یک تایمر خودکار نیز کافی است.

travel tripod

9. مکان ایده آل را پیدا کنید

برای عکاسی از رشته سیم فولادی به یک مکان تاریک نیاز دارید. باید دور از هرگونه مواد قابل اشتعال باشد. ساختمان های چوبی، درختان، چمن و وسایل نقلیه ممکن است آتش بگیرند. هرگز مکانی را نزدیک به بناهای تاریخی انتخاب نکنید.

به خاطر داشته باشید که عکاسی از رشته سیم فولادی ممکن است غیرقانونی باشد اگر آن را در نزدیکی دارایی خصوصی یا بزرگراه انجام دهید. موارد ناگواری وجود داشت که عکاسان به طور تصادفی ساختمان ها یا قایق های قدیمی را به آتش کشیدند. این خطرناک است و آسیب می تواند شهرت عکاسان را از بین ببرد، پس مراقب باشید.

کودکان و حیوانات خانگی را از عکاسی با رشته سیم فولادی دور نگه دارید. این تکنیک را فقط در یک منطقه امن و خلوت و دور از عموم مردم تمرین کنید.

بهترین زمان برای عکاسی با رشته سیم فولادی بعد از بارندگی است که محیط هنوز مرطوب است. همچنین می توانید عکس های فوق العاده ای روی برف در یک عصر زمستانی داشته باشید. ساحل می تواند مکان مناسبی برای عکاسی از رشته سیم فولادی نیز باشد.

steel wool photography location

8. درجه رشته سیم فولادی را انتخاب کنید

نمرات رشته سیم فولادی بسیار زیاد است و هر چه اعداد کوچکتر باشد، عیار پشم ریزتر است. برای عکس های موفق به رشته سیم فولادی با درجه بسیار ریز نیاز دارید. توصیه می کنم برای عکاسی از رشته سیم فولادی از گرید 000 یا 0000 استفاده کنید. شما نمی توانید از چیزی که درجه 1 یا بالاتر باشد استفاده کنید. شما می توانید این را از یک فروشگاه سخت افزار خریداری کنید.

steel wool phootgraphy 3

7. یک رشته برای ریسندگی بگیرید

برای چرخاندن رشته سیم فولادی به یک بند نیاز دارید. می توانید از طناب، زنجیر یا بند استفاده کنید. من یک رشته با طول 1-1.5 متر را توصیه می کنم.

فاصله همزن تا بند را به اندازه یک دست نگه دارید. اجازه ندهید طناب به طول زمین برخورد کند. می‌خواهید جرقه‌هایی را ببینید که از همزن بیرون می‌آیند و به زمین برخورد می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که همزن و بند خود را به اندازه کافی بسته اید تا تصادفات را محدود کنید.

steel wool photography 1

6. از یک همزن استیل ضد زنگ استفاده کنید

قفس یک همزن سیم را نگه می دارد. از قلاب بالای دسته برای بستن نخ استفاده کنید. سیم را داخل همزن بسته بندی کنید. آن را خیلی سفت نبندید زیرا می خواهید اجازه دهید اکسیژن جریان پیدا کند و سوختگی را تسریع کند. اگر از سیم فولادی ریز برای عکاسی استفاده کنید، این می تواند آسان تر شود.

لطفا توجه داشته باشید: رشته سیم فولادی در هنگام روشن شدن به دمای بالایی می رسد. از همزن سیلیکونی استفاده نکنید زیرا ذوب می شود. سوختن سیم فولادی ممکن است همزن فولادی را نیز از بین ببرد، بنابراین چند قطعه از یک نسخه ارزان قیمت را تهیه کنید.

قبل از اینکه رشته سیم فولادی را روشن کنید، چند بار چرخیدن دور همزن روی طناب را تمرین کنید. شما می خواهید قبل از شروع عکاسی واقعی، راحت باشید و بتوانید طناب را کنترل کنید.

steel wool phootgraphy 4

5. از دستکش های محافظ و تجهیزات ایمنی استفاده کنید

گرفتن این نوع تصاویر می تواند بسیار خطرناک باشد. رشته سیم فولادی که روشن می‌شود می‌تواند باعث پاشیدن جرقه‌ها شود و به شما، تجهیزات شما و دیگران آسیب برساند.

لطفاً اگر می خواهید این تکنیک را امتحان کنید بسیار مراقب باشید!

رشته های فولادی می تواند تیز باشد. هنگام کار با سیم فولادی، دستکش‌های محافظ بپوشید تا از بریدگی دست‌هایتان جلوگیری کنید.

مواد سوزاننده می تواند بسیار خطرناک باشد. از لباس های محافظی استفاده کنید که پوست شما را بپوشاند. برای محافظت از مو و سر خود از کلاه استفاده کنید. حتماً چشمان خود را با عینک ایمنی یا حتی محافظ صورت بپوشانید.

همیشه یک کپسول آتش نشانی را به محل عکاسی خود ببرید، حتی اگر چیزی قابل اشتعال وجود نداشته باشد. قبل از ترک محل خود مطمئن شوید که تمام آتش خاموش است. توصیه می کنم برای اطمینان حداقل 10 دقیقه در صحنه بمانید. اول ایمنی!

steel wool phootgraphy 5

4. چیزی را برای روشن کردن آتش بیاورید

برای روشن کردن رشته سیم فولادی می توانید از فندک قدیمی یا فندک شمعی شارژی استفاده کنید.

steel wool photography 2

3. تنظیمات دوربین خود را تنظیم کنید

تنظیمات عکاسی رشته سیم فولادی مشابه مواردی است که برای رنگ آمیزی نور استفاده می کنید. فوکوس دستی و نوردهی طولانی برای عکس های عالی ضروری هستند. ما همچنین به شما توصیه می کنیم برای ویرایش بهتر با فرمت RAW عکاسی کنید.

بهترین زمان برای عکاسی از رشته سیم فولادی عصر یا حوالی گرگ و میش است که هوا تاریک می شود. ابتدا دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و تصویر را بنویسید. دوربین خود را برای گرفتن نوردهی طولانی روی حالت دستی تنظیم کنید.

می توانید از یک مشعل کوچک برای تجسم محل چرخش رشته سیم فولادی و تمرکز دستی روی آن نقطه استفاده کنید. دیافراگم ایده آل در حدود f/8 یا f/16 است زیرا به شما امکان می دهد کل صحنه را بدون پراش لنز در فوکوس نگه دارید. ISO را روی 100 یا 200 تنظیم کنید تا مطمئن شوید که روشنایی رشته سیم فولادی تصویر شما را خراب نمی کند.

beginner camera settings nightscape

سرعت شاتر مهمترین عامل در عکاسی رشته سیم فولادی است. نوردهی طولانی بین پنج تا بیست ثانیه به شما زمان کافی برای ثبت حرکت نورها می دهد.

یک رشته سیم فولادی در حال چرخش حدودا در 10 ثانیه می سوزد. برای ثبت حرکت چرخشی باید حداقل 5 ثانیه زمان نوردهی داشته باشید. تعادل رنگ سفید را روی خودکار یا تنگستن تنظیم کنید.

یک عکس آزمایشی بگیرید تا ببینید پس زمینه چگونه به نظر می رسد. من 1 تا 2 استاپ تیره تر از نوردهی معمولی را ترجیح می دهم زیرا سوختن پشم فولادی محیط را روشن می کند. اگر تنظیمات دوربین خوب به نظر برسد، قسمت سرگرم کننده شروع می شود!

رشته سیم فولادی را روشن کنید و شروع به چرخاندن همزن کنید. لازم نیست رشته سیم ها کامل در آتش باشد زیرا هوایی که از آن عبور می کند جرقه های کافی ایجاد می کند.

به محض اینکه فرد شروع به چرخش کرد، دکمه شاتر را فشار دهید. اگر زمان نوردهی شما 10 ثانیه است، باید بتوانید قبل از سوختن رشته سیم فولادی دو یا سه فریم بگیرید. برای جلوگیری از لرزش دوربین، یک تایمر خودکار در منوی خود تنظیم کنید یا از کنترل از راه دور استفاده کنید.

steel wool photography 3

2. سایر تکنیک های عکاسی خلاقانه را اضافه کنید

هنگامی که اصول عکاسی با رشته سیم فولادی را تمرین کردید، می توانید خلاقیت خود را شروع کنید. اگر می‌خواهید مارپیچ‌های نوری خیره‌کننده ایجاد کنید، در طول نوردهی، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید. همچنین می توانید تعادل رنگ سفید را برای ایجاد رنگ های مختلف یا جلوه های دراماتیک تنظیم کنید.

چرا دیگر تکنیک های عکاسی با نور را اضافه نمی کنید تا تصاویر خود را هیجان انگیزتر کنید؟ برای ایجاد افکت های مختلف از میله های براق یا فلاش ژل استفاده کنید. همچنین می‌توانید فردی را در پیش‌زمینه قرار دهید، مانند دختری که در تصویر زیر چتر دارد.

steel whool photography umbrella

چرخش های مختلف تصویر متفاوتی را به شما ارائه می دهد. در زیر چند تکنیک است که من از تجربه خود آموخته ام.

چرخش عمودی

چرخش عمودی به شما یک دایره آتش زیبا می دهد که جرقه هایی به زیبایی بیرون می زند.

steel wool phootgraphy 11

چرخش افقی

چرخش افقی باعث می شود که جرقه ها بسیار نزدیک تر شوند. جرقه هایی که به سمت دوربین پرواز می کنند یک خط توجه ایجاد می کند.

steel wool phootgraphy 12

چرخیدن در حالی که راه می روید

هنگامی که در حین راه رفتن می چرخید، تصاویر گرداب مانندی دریافت خواهید کرد. این تکنیک چرخش به ویژه در زمینه تیره موثر است.

steel wool phootgraphy 13

1. عکاسی خود را در پس پردازش کامل کنید

پس چگونه عکاسی رشته سیم فولادی را ویرایش می کنید؟ مانند سایر انواع عکاسی خلاقانه، رشته سیم فولادی همیشه برای نتایج خیره کننده نیاز به پس پردازش ندارد. اما می تواند به شما در بهبود تصاویرتان کمک کند.

می‌توانید تعادل رنگ را تغییر دهید یا برجسته‌سازی‌ها را تنظیم کنید تا به عکس‌هایتان حالتی متفاوت بدهید. برش تصویر و خلاص شدن از پس زمینه نیز می تواند ظاهر کلی عکس های شما را تغییر دهد.

steel wool phootgraphy 8

نتیجه

عکاسی از رشته سیم فولادی یک تکنیک خلاقانه اما پرخطر برای به دست آوردن نتایج فوق العاده است. تنها با استفاده از چند ابزار ساده می توانید عکس های منحصر به فردی داشته باشید. جهت جرقه ها همیشه متفاوت خواهد بود، بنابراین تصاویر مختلفی دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که حرکات را به اندازه کافی تمرین کرده اید و همیشه اقدامات ایمنی را انجام دهید.

Steel Wool Photography Julie Rogness0 1

عکاسی از پشم فولاد توسط جولی راگنس

Steel wool photogrpahy Julie Rogness0 4

عکاسی از پشم فولاد توسط جولی راگنس

steel wool photography Donna Schapansky Marshall0 2

عکاسی از پشم فولاد توسط دونا شاپانسکی مارشال

Steel wool Donna Schapansky Marshall0 1

عکاسی از پشم فولاد توسط دونا شاپانسکی مارشال

Steel Wool Photography Debbie Sutton

عکاسی از پشم فولادی توسط دبی ساتون

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *