نقد و بررسی موبایل

معرفی گوشی موبایل Samsung Galaxy S22

معرفی گوشی موبایل Samsung Galaxy S22

بررسی Samsung Galaxy S22 بدون اشاره کردن به مدل بالاتر آن، Galaxy S22 Ultra، کمی دشوار است. خب اینجا یک موبایل به همراه یک ایده جدید وجود داره که این ایده از سری گلکسی نوت گرفته شده است. اما هنوز هم تفاوت زیادی بین Galaxy S22 Ultra با S22 و S22 Plus وجود دارد. در واقع s22 در مقابل s22 ultra آنقدر به چشم نمی آید.

اما S22 Ultra بسیار گران‌تر می باشد، بنابراین ما این دو را باهم مقایسه نمی کنیم. بیایید روی آنچه که Samsung Galaxy S22 را به دستگاهی  جذاب و پر طرفدار تبدیل می‌کند، تمرکز کنیم.

به زبان ساده s22 از تمامی ویژگی های مثبتی که یک گوشی رده بالا باید آن ها را دارا باشد، برخوردار است. این گوشی موبایل از نظر عکاسی، عمر باتری و صفحه نمایش قابل مقایسه با آیفون 13 می باشد.

گوشی پرچمدار سامسونگ مگاپیکسل و سنسورهای بیشتری را برای عکس ها فراهم می کند و زوم اپتیکال 3 برابری را در اختیار شما قرار می دهد.

سامسونگ گلکسی اس 22 از آن دسته گوشی هایی است که اگر برند بودن گوشی موبایل برای شما مهم است اما بودجه تان کمی پایین است، بسیار برایتان مناسب می باشد.

دوربین یکی از ابزار های مهم در گوشی می باشد، که موبایل باید کاربر خود را از این نظر راظی نگه دارد که s22 در این مورد برنده می باشد زیرا کیفیت تصویر آن بسیار خوب می باشد. گلکسی اس 22 همچنین می تواند 8K فیلمبرداری کند، اما صفحه نمایش هنگام عکسبرداری دچار لکنت شد، بنابراین ما نمی توانیم بگوییم که در این مورد هم برنده است و بهترین نتیجه را تحویل می دهد.

مانند بقیه سری S22، گلکسی S22 از اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام در ایالات متحده یا تراشه اگزینوس خود سامسونگ در بریتانیا و جاهای دیگر استفاده می کند و هر دو با 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه پشتیبانی می شوند. CPU موبایل سریع و توانمند است، اما محدودیت فضای ذخیره‌سازی بدون قابلیت افزودن کارت microSD کمی ناراحت کننده است.

به طور کلی، اگر سامسونگ و اندروید را با هم دوست دارید، این یک راه مقرون‌به‌صرفه است و همچنین آن یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ و حتی یکی از بهترین‌ها می‌باشد.

قیمت و دسترسی گوشی موبایل Samsung Galaxy S22

فروش سامسونگ گلکسی اس 22 در 25 فوریه در ایالات متحده، 3 مارس در استرالیا و 11 مارس در بریتانیا آغاز شد.

می‌توانید گلکسی اس 22 را با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 799 دلار / 769 پوند / 1249 دلار استرالیا، یا با 256 گیگابایت با قیمت 849 دلار / 819 پوند / 1349 دلار استرالیا خریداری کنید.

این قیمت نسبت به سری Galaxy S21 تغییر چندانی نکرده است.

طراحی

gQnPUt84BkVUtWMYkevv97 970 80.jpg

سامسونگ تصمیم گرفت که تفاوت زیادی بین طراحی گلکسی اس 21 و گلکسی اس 22 نباشد، اما دو تفاوت بین آن دو وجود دارد – یکی بسیار واضح است و دیگری نه چندان زیاد.

گلکسی اس 22 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است که 0.1 اینچ کوچکتر از مدل قبلی خود می باشد، اما چیزی نیست که متوجه آن شوید. آن تفاوت دیگر که بسیار قابل توجه است، گوریلا گلس ویکتوس پلاس جدید s22 است که پارسال پشت s21 پلاستیکی بود. این تغییر حس بسیار برتری را به گوشی می‌دهد و گلکسی اس 22 اکنون مانند آیفون 13 کاملاً محکم و زیبا به نظر می‌رسد.

اندازه این گوشی بسیار مناسب می باشد. در دنیای امروزی گوشی‌های بزرگ (مانند گلکسی اس 22 اولترا)، شاسی 168 گرمی S22 با ابعاد 70.6 × 146 در 7.6 میلی‌متر، به نظر ضعیف می‌رسد. ولی حتی آیفون هم نسخه مینی خود را هنوز عرضه می کند.

اکنون که اپل از یک نوار فلزی صاف دور گوشی‌هایش استفاده می‌کند، قاب آلومینیومی گلکسی اس 22 منحنی کوچک و البته راحت را ارائه می‌کند، که ممکن است برای برخی در دست گرفتن برای مدت طولانی راحت‌تر از آیفون 13 باشد. این گوشی دارای استاندارد IP68 است که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می کند.

پشت شیشه‌ای این گوشی بسیار زیبا می باشد و به خوبی رنگ سبز جنگلی را نشان می دهد. همچنین اثر انگشت بر روی آن نمی افتد. رنگ های دیگر شامل مشکی فانتوم، سفید فانتومی و طلایی صورتی است.

در یک لبه موبایل فقط دو دکمه پاور و دکمه زیاد و کم کردن صدا وجود دارد. در لبه بالایی یک سوراخ کوچک برای میکروفون وجود دارد. قسمت پایینی دارای یک اسپیکر، اسلات سیم کارت، سوراخ میکروفون دیگری و درگاه شارژ USB-C می باشد. توجه داشته باشید که S22 از شارژر 45 واتی که سامسونگ برای گلکسی اس 22 پلاس می فروشد پشتیبانی نمی کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش Dynamic AMOLED دارای رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است که خوب می باشد، اگرچه از صفحه نمایش Super Retina XDR 2532 x 1170 آیفون 13 کمتر است. سامسونگ این کمبود را با داشتن حاشیه سیاه کوچکتر در اطراف صفحه نمایش جبران می کند.

vNQ9dxea43mnYipzrYwdFG 970 80.jpg

برای قرار دادن دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی، سامسونگ یک دایره کوچک در صفحه نمایش بریده است.

صفحه نمایش آن به اندازه کافی روشن و جذاب است. نرخ رفرش تطبیقی (10 هرتز تا 120 هرتز) باعث می شود هر حرکتی در اسکرول، ویدیوها و بازی ها صاف به نظر برسد. نرخ رفرش بالا می‌تواند به سرعت عمر باتری را کم می کند، بنابراین اگر می‌خواهید عمر باتری را افزایش دهید، می‌توانید نرخ به‌روزرسانی را روی 60 هرتز قفل کنید، یا اگر این موضوع برای شما مهم نیست، روی 120 هرتز قفل کنید.

صفحه نمایش همچنین دارای عملکرد بالا و خوبی می باشد. ما هیچ مشکلی در پاسخگویی لمسی آن نداشتیم، هممچنین در دیگر گوشی‌های پرچمداری که امسال تست کرده‌ایم، متوجه کندی پاسخگویی لمسی آن نشدیم.

در زیر نمایشگر، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار دارد. این به شما امکان می دهد انگشت (یا انگشتان) انتخابی خود را ثبت کنید و همچنین یک ابزار امنیتی بیومتریک موثر است. این گوشی همچنین از تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند، اگرچه هشداری نیز وجود دارد که امنیت آن در این دستگاه نسبت به باز کردن قفل اثر انگشت کمتر است.

دوربین ها

og8edF8vfoFPkKnGwQXWB6 970 80.jpg 1

در حالی که سامسونگ گلکسی اس 22 تا حد زیادی شبیه به اس 21 است، اما سامسونگ تا حدودی متفاوت از هم ساخته است. هنوز سه لنز در S22 وجود دارد درست مانند S21، اما برخی از سنسورهای پشتیبان آنها متفاوت هستند.

یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 که تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد، اما دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 و تله فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.3 گروه بندی شده است که کمی با S21 متفاوت است. آخرین دوربین دارای پیکسل های بسیار کمتری نسبت به سنسور 64 مگاپیکسلی S21 است، اما زوم را 3 برابر نگه می دارد (S21 زوم را به عنوان هیبریدی فهرست کرده است؛ این زوم اپتیکال است). می‌توانید از زوم دیجیتال تا 30 برابر بیشتر لذت ببرید، اما به اندازه زوم فضایی 100 برابری S22 Ultra خوب یا هیجان‌انگیز نیست. به هر حال با توجه به قیمتی که دارد دوربین های خوبی نیز دارد.

دوربین سلفیS22 همان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی گلکسی اس 21 می باشد و هیچ تغییری نکرده است.

می توانید جلوه بوکه را قبل یا بعد از گرفتن عکس در حالت پرتره تنظیم کنید.

این گوشی موبایل در زمینه عکاسی طیف وسیعی از سبک ها (واید، فوق عریض، پرتره، حالت شب) را با لنز های خیلی خوب به شما ارائه می دهد. سامسونگ همیشه قصد دارد رنگ ها را روشن تر از آن چیزی که واقعا هست نشان دهد. به عنوان مثال، آنها تمایل دارند آسمان را بیش از حد آبی کنند و نتایج تقریباً هرگز با آنچه با چشم غیر مسلح می بینید مطابقت ندارند. با نگاه کردن به عکس‌ها، نمی‌توانید از از نتایج کار خود راضی نباشید، اما اگر می‌خواهید رنگ ها همانی باشند که در واقعیت هست، این گوشی موبایل گزینه مناسبی برای عکاسی نمی باشد.

عکاسی با حالت پرتره، که به شما امکان می دهد جلوه بوکه را قبل یا بعد از گرفتن عکس تنظیم کنید، نقطه قوت آن است. این نرم‌افزار در جدا کردن سوژه‌ها – انسان یا موارد دیگر – از پس‌زمینه آنها برای نتایج حرفه‌ای، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

زوم اپتیکال 10 مگاپیکسلی 3 برابر، عملکرد خوبی دارد، اگرچه قابلیت‌های آن در 10 برابر و 30 برابر کاهش می‌یابد. ما مطمئن نیستیم که پیکسل های کافی برای پشتیبانی از این سطح از درونیابی دیجیتال (حتی با پشتوانه هوش مصنوعی) وجود داشته باشد.

برنامه دوربین شامل مجموعه نسبتاً عمیقی از حالت‌ها و کنترل‌های عکاسی است. به عنوان مثال، حالت Pro وجود دارد که به شما امکان کنترل سرعت شاتر، ISO، نقطه فوکوس و تعادل رنگ سفید را می دهد.

Samsung Galaxy S22 مانند آیفون 13 دارای حالت سینمایی نیست، اما اگر از تنظیمات حالت Pro Video استفاده می کنید، می توانید عمق فوکوس را هنگام فیلمبرداری تنظیم کنید. با روشن بودن آن، می توانید روی هر سوژه ای ضربه بزنید و دوربین دوباره روی آن فوکوس می کند.

نمونه عکس گرفته شده با این دوربین

bFwhrpXEmeTYodujucYeJ 970 80.jpg

عملکرد و مشخصات

سامسونگ تمامی مدل های سری S22 خود را به جدیدترین چیپست های موبایل مجهز کرده است. در ایالات متحده، این Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 است، در حالی که در خارج از ایالات متحده و آسیا، Galaxy S22 بر روی Exynos 2200 خود سامسونگ اجرا می شود. هر دو پردازنده با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شوند.

وقتی گلکسی S22 را در مقابل S22 Ultra محک زدیم، متوجه شدیم که عملکرد Geekbench اساساً برابر است. اماعملکرد هر دو گوشی هنوز هم به طور کلی کمتر از A15 Bionic، اپل می باشد.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که عملکرد Galaxy S22 کند می باشد. برای کارهای معمولی تلفن همراه (مرور وب، کار با برنامه) عملکرد بیش از حد خوبی دارد و همچنین برای ویدیوها، بازی‌ها، فیلم‌برداری ویدیوی 4K و ویرایش. برای فیلمبرداری 8K خیلی عملکرد خوبی نداشت ولی اگر این یک مورد را ندید بگیریم عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

فقط ای کاش سامسونگ در ذخیره‌سازی کوتاهی نمی‌کرد (حداکثر 256 گیگابایت بدون داشتن اسلات کارت حافظه microSD کم میباشد) و WiFi 6E را کنار می‌گذاشت (وای‌فای 6 دارد)، اما اینها ایرادات نسبتاً جزئی هستند و خیلی مهم نیست.

نرم افزار

CMdfewGidTRP4C3xL8hXV6 970 80.jpg

کل مدل گوشی های سامسونگ گلکسی اس 22 بر روی رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ نصب شده بر روی اندروید 12 اجرا می شود.

ما One UI را بیشتر میپسندیم زیرا عمدتاً مانعی برای تجربه تمیز Android 12 نمی باشد. بله، آن هنوز هم مرورگر وب خود را دارد که می توانید خوشبختانه از آن چشم پوشی کنید (همراه با برنامه های تقویم و مخاطبین سامسونگ)، و Bixby (که بدون دلیل خوبی به دکمه پاور وصل شده است).

این تلفن از 5G نیز پشتیبانی می کند، به این معنی که می‌توانید از اتصال سریع تلفن همراه به اینترنت لذت ببرید، و در هر جایی که می‌توانید سیگنال مناسبی دریافت کنید.

عمر باتری

مشخص نیست که چرا سامسونگ باتری گلکسی اس 22 را 300 میلی آمپر بر ساعت کاهش داده است، از ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت در اس 21 به 3700 میلی آمپر ساعت در نسخه جدید، اما به نظر نمی رسد تاثیر زیادی داشته باشد.

این تلفن همراه با آداپتور شارژ عرضه نمی شود – فقط کابل USB-C دارد – اما می توانید از هر آداپتور 25 واتی سازگار استفاده کنید یا به صورت بی سیم از طریق آداپتور Qi شارژ کنید.

آیا سامسونگ گلکسی اس 22 بخرم؟

knPntca2pgpHYrZv384Ta5 970 80.jpg

گلکسی اس 22 را خریداری کنید اگر…

خیلی نمی خواهید برای یک گوشی پرچمدار هزینه کنید

این ارزان‌ترین گوشی اندرویدی نیست، اما در مقایسه با باقی گوشی های پرجمدار، قیمت مناسبی دارد.


موبایل کوجکی میخواهید

اگر به دنبال یک گوشی موبایل با اندازه کوچک هستید، S22 گزینه مناسبی برای شما می باشد.


به گوشی قدرتمندی احتیاج دارید

چیپست سامسونگ قدرت زیادی را برای بازی، ویرایش ویدیو یا هر چیز دیگری که نیاز به آن دارید به شما ارائه می دهد.


گلکسی اس 22 را خریداری نکنید اگر…

صفحه نمایش بزرگی می خواهید

یک صفحه نمایش 6.1 اینچی، حتی اگر صفحه نمایش FHD باشد مانند این مدل، می تواند کمی کوچک باشد، به خصوص اگر گوشی قبلی شما 6.5 اینچ به بالا بوده.


توانایی خرید نسخه الترا را دارید

اگر می‌توانید تلفن اندرویدی فوق‌العاده قدرتمندتری را بخرید، توصیه می‌کنیم آن را انتخاب کنید.


نسخه های قبلی سری اس را دارید

اگر قصد دارید از S20 یا S21 گوشی خود را ارتقا دهید، بهتر است که اینکار را نکنید زیرا تفاوت چشمگیری با هم ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *