آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 نکته برای عکاسی دیدنی از منظره در سفر

3F6A4084crop

به دنبال بهبود عکس های منظره سفر خود هستید؟ از تجهیزات و برنامه‌ریزی گرفته تا ترکیب‌بندی و نورپردازی، با توجه به این 10 نکته حرفه‌ای، عکس‌های سطح بالا بگیرید.

غرق شدن در عکاسی از منظره در سفر می تواند شما را به انتهای زمین برساند و چشمان شما را به شکوه کوه های سر به فلک کشیده، تپه های سرسبز، دریاچه های آرام و رودخانه های پرپیچ و خم باز کند. این ژانر یک پله بالاتر از عکاسی منظره روزمره شماست چرا که همه چیز در مورد ثبت شکوه و عظمت مطلق مقاصد دوردست است.

پس چگونه می‌توانید عکس‌های خود را از حالت معمولی به فوق‌العاده تبدیل کنید؟ خوب، این همان چیزی است که در مورد آن بحث می کنیم. من 10 نکته را فهرست کرده ام که می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان تصاویر خود را ارتقا دهید.

بنابراین چه در عکاسی از منظره در سفرهای خود تازه کار باشید و چه یک عکاس با تجربه هستید که به دنبال بینش های تازه هستید، این راهنما برای شما ساخته شده است.

1. مقصد خود را با دقت انتخاب کنید (و تحقیق کنید)

IMG 9655

از کجا عکاسی منظره سفر خود را بگیرید؟ این سوال میلیون دلاری است. با وجود بسیاری از مکان‌های شگفت‌انگیز در سراسر جهان، انتخاب یک مکان واحد می‌تواند هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز باشد.

برای کمک به تصمیم گیری، از خود بپرسید: چه مناظری مرا مجذوب خود می کند؟ آیا خواب کوه های ناهموار، سواحل پر از سنگریزه یا آبشارهای سرسبز؟ به جزئیات آنچه چشم دوربین شما به دنبال آن است بروید. سپس پاسخ‌های خود را با چند مقصدی که آن کادرها را علامت می‌زنند مطابقت دهید.

اجازه ندهید آب و هوا، هزینه یا چالش فیزیکی روحیه شما را تضعیف کند، اما مطمئن شوید که این عوامل در روند انتخاب شما نقش دارند. همه ما محدود به بودجه خود هستیم، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید و بهترین گزینه را با پول خود دریافت کنید. اگر در بودجه خود محدودیت ندارید، بگذارید این سفر رویایی شما باشد!

من شخصاً منطقه دریاچه را توصیه می کنم. با آبشارهای زیبا، دریاچه‌های آرام و مسیرهای پیاده‌روی بی‌پایانی که به نقاط دیدنی خیره‌کننده منتهی می‌شوند، بهشتی برای عکاسان منظره سفر است. اما به یاد داشته باشید، زیبایی در چشمان بیننده نهفته است و جهان مملو از مکان های زیبا است.

2. سوژه ها و مکان های خود را بشناسید

IMG 0503A 2

اکنون، عمیق تر حفاری کنید. هر گوشه و کنار منطقه ای که انتخاب کرده اید را درک کنید. به سوژه هایی که برای عکاسی از آنها هیجان زده اید توجه کنید. تصاویری را که قبلاً در همان مکان گرفته شده‌اند کاوش کنید. چه کسی می داند، ممکن است به یک راهنمای عکاسی از منظره یا سفر به این منطقه برخورد کنید. این گنجینه ای از سوژه هایی را ارائه می دهد که ارزش عکاسی را دارند.

برای سازماندهی آنچه می خواهید هنگام بازدید از آن عکس بگیرید، فهرست عکس ایجاد کنید. بهترین زمان برای عکاسی از هر مکان را یادداشت کنید. ساعت های طلایی، نیمروز یا ساعت آبی – هر سوژه در زمان متفاوتی به بهترین وجه می درخشد.

از برنامه هایی مانند PhotoPills استفاده کنید که جهت خورشید را در طول روز نشان می دهند. این می تواند به برنامه ریزی عکس های شما کمک کند. به طور مشابه، به تصاویر گرفته شده در زمان های مختلف روز و سال برای استراتژی رویکرد خود مراجعه کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که اگرچه برنامه ریزی ماجراجویی عکاسی مفید است، اما انعطاف پذیر باشید. ممکن است آب و هوا تغییر کند، گزینه های بهتری ظاهر شوند، یا ممکن است نظر خود را در مورد مکان تغییر دهید. و این کاملاً اشکالی ندارد! خودانگیختگی را در آغوش بگیرید.

3. تجهیزات مناسب را انتخاب کنید

3F6A1386

ممکن است فکر کنید عکاسی از منظره خوب به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت نیاز دارد. اما تعجب میکنید اگر بفهمید: اینطور نیست! به لطف جهش‌های فناوری، می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن همراه یا یک دوربین کامپکت، عکس‌های منظره‌ای عالی بگیرید. یک ارتش کامل از عکاسان منظره گوشی های هوشمند فوق العاده وجود دارد.

گفته می‌شود، اگر به این سرگرمی علاقه دارید، ممکن است بخواهید از یک دوربین DSLR یا بدون آینه استفاده کنید. با طیف وسیعی از لنزهایی که در اختیار دارید، می توانید به راحتی تجهیزات را برای گرفتن سوژه های مختلف تغییر دهید. این دوربین‌ها ممکن است کمی گران باشند، و ممکن است لازم باشد چند لنز را هم تهیه کنید، اما باور کنید، اگر عکاسی مورد علاقه‌تان باشد، ارزش قیمتش را دارد.

برای خرید آماده اید؟ گزینه‌های برندهای مورد اعتماد مانند Canon، Nikon، Sony را مورد بررسی کنید. یکی را انتخاب کنید که با نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد. یک لنز منظره زیبا نیز به سبد خرید خود اضافه کنید، ترجیحاً چیزی با قابلیت های زاویه باز. من پیشنهاد می کنم با لنزهای 24-70 میلی متری یا 16-35 میلی متری شروع کنید، اما یک لنز کیت 18-55 میلی متری نیز میتواند انتخاب مناسبی است.

یک مورد دیگر که باید داشته باشید؟ سه پایه مسافرتی محکم. ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما می تواند تا حدی، جادوی واقعی روی وضوح تصویر شما ایجاد کند. و نگران نباشید، یک سه پایه کربنی خوب آنقدرها هم که فکر می کنید دست و پا گیر نیست. آنها به گونه ای طراحی شده اند که سبک و جمع و جور باشند.

4. عکس پانوراما برای ثبت زیبایی گسترده

شما در موقعیت مکانی قرار دارید و از مناظر وسیع شگفت زده شده اید حال زمان نمایش پانوراما است. این به شما امکان می‌دهد تا زیبایی‌های زیادی را در یک قاب قرار دهید.

آیا نمی دانید چگونه یک پانوراما ایجاد کنید؟ ساده. دوربین خود را روی یک سه پایه قرار دهید، سپس در حالی که سر سه پایه را بر روی منظره می چرخانید، مجموعه ای از تصاویر همپوشانی بگیرید. (فقط به یاد داشته باشید، هر تصویر باید حداقل یک سوم صحنه خود را با همسایگان خود به اشتراک بگذارد!)

در بازگشت به خانه، باید این تصاویر را با استفاده از یک برنامه نرم افزاری به هم وصل کنید. حتی ابزارهای اساسی مانند لایت روم کلاسیک دارای قابلیت دوخت پانوراما قوی هستند، بنابراین این مرحله بسیار آسان خواهد بود.

یک نکته حرفه ای: یک لنز با زاویه دید عریض می تواند برای پانوراما معجزه کند. این به شما امکان می دهد آسمان های خیره کننده را ثبت کنید و قسمت بیشتری از پیش زمینه را به همراه پس زمینه اضافه کنید و عمق و مقیاس را به تصاویر خود اضافه کنید. نتیجه؟ عکسی دیدنی که عظمت گسترده منظره را منعکس می کند.

5. راهنمای دوربین خود را مطالعه کنید

508A3100

در اینجا چیزی است که من متوجه شده ام: تازه کارها اغلب بدون اینکه به خود زحمت یادگیری کار با دوربین را بدهند، وارد عکاسی می شوند. این حرکت بسیار غلط است.

تصور کنید که در یک سرزمین بیگانه هستید با مناظری که ممکن است فقط یک بار در زندگی ثبت کنید، حال تنها با یک کارت حافظه پر از عکس‌های سطح پایین‌ بازمی‌گردید، همه اینها به لطف یک اشتباه قابل اجتناب در تنظیم دوربین است.

این جایی است که دفترچه راهنمای دوربین شما وارد می شود. برای درک نحوه عملکرد دوربین خود وقت بگذارید و خود را با ویژگی های فوق العاده آن آشنا کنید. این به شما امکان می‌دهد تنظیمات کلیدی را بهینه کنید و از مشکلاتی مانند عکس‌برداری با ISOهای بی‌ضرر بالا جلوگیری کنید.

و حدس بزنید با این مطالعه چه اتفاقی می افتد؟ وقتی در سفر هستید، درک کامل دوربین شما فقط عکاسی شما را ارتقا نمی‌دهد – به سرگرمی نیز می‌افزاید! با دانش جدید خود، مشتاق کاوش و عکس گرفتن خواهید بود.

6. صبر کنید

3F6A4084crop

به عنوان یک علاقه‌مند به عکاسی، هیجان کاوش در مکان‌های جدید را می‌دانید. اما وقتی در زیبایی مناظر ناآشنا هستید، بسیار مهم است که تمرکز خود را از دست ندهید. مطمئنا، ممکن است وسوسه شوید که هر جزئیات جذابی را که توجه شما را جلب می کند، ثبت کنید. اما مهم است که یک قدم به عقب بردارید و روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید.

دیدن همه چیز از طریق لنز ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما به یاد داشته باشید، شما برای عکس های واقعا خاص اینجا هستید، نه فقط معمولی. غرق شدن بیش از حد در عکسبرداری بی رویه می تواند صحنه های واقعاً باشکوهی را که رویای ثبت آن را در سر می پرورانید، تمام کند. برای به دست آوردن آن یک عکس عالی از یک ساحل غرق آفتاب یا یک کوه پوشیده از برف، صبر – و عزم – توجه شما لازم است.

به عنوان مثال، تصویر نمایش داده شده در بالا نیازی به شانس نداشت. این ثمره پشتکار بود. قبل از اینکه این صحنه آرام را پیدا کنم، کیلومترها راه رفتم، مردم را دور زدم و 4WD را زوم کردم. قبل از اینکه نور محو شود، توانستم چند عکس دستی بگیرم، اما اگر برای ثبت هر چشم‌انداز جالب در طول مسیر توقف می‌کردم، ممکن بود این جواهر را از دست بدهم.

بنابراین زمانی که با هدفی خاص به راه می افتید، در مسیر خود باقی بمانید. گفتنی است، اگر فرصت جذاب تری پیش آمد، آماده تعویض تنظیمات و شرایط باشید. انعطاف پذیری سلاح مخفی شما در عکاسی منظره است و تشخیص یک فرصت طلایی غیرمنتظره مهارتی است که ارزش آن را دارد.

7. هر زمان که می توانید از آن سه پایه استفاده کنید

در بخش تجهیزات بالا، من شما را تشویق کردم که روی یک سه پایه با کیفیت سرمایه گذاری کنید. با این حال، اگر از مزایای آن استفاده نکنید، یک سه پایه با ارزش ندارد، بنابراین اجازه دهید به شما یادآوری کنم: هر زمان که می توانید از سه پایه استفاده کنید!

وقتی روز جای خود را به غروب می دهد و عکس های دستی دیگر امکان پذیر نیست، سه پایه شما می تواند نجات دهنده باشد. هنگامی که سرعت شاتر شما به کمتر از 1/100 ثانیه می‌رسد، یک سه پایه پشتیبان محکم مورد نیاز برای تصاویر شارپ را فراهم می‌کند. سه پایه به شما امکان می دهد با جلوه های نوردهی طولانی بازی کنید، رودخانه های روان یا ابرهای در حال حرکت را به چشم اندازهای نفس گیر و اثیری تبدیل کنید.

با این حال، سه پایه فقط یک ابزار شبانه نیست. حتی در روز روشن، استفاده از سه پایه رویکرد متفکرانه تری را برای نوشتن تصاویرتان تشویق می کند. این به شما امکان می دهد قبل از به حداکثر رسیدن شرایط نور، ترکیب خود را تنظیم و کامل کنید. به این ترتیب، زمانی که لحظه ایده‌آل فرا می‌رسد، می‌توانید به جای دست و پا زدن با کادر، روی ثبت صحنه تمرکز کنید.

Lauca 9838

8. سطح افق خود را حفظ کنید

این یک دام رایج برای مبتدیان در عکاسی منظره است – انحراف افق. در میان هیجان ثبت یک منظره الهام بخش، ممکن است این عنصر ساده و در عین حال حیاتی را فراموش کنید.

بنابراین در اینجا یک یادآوری سریع وجود دارد: مراقب افق باشید. سعی کنید آن را مستقیماً تراز کنید تا عکسی متعادل تر و سطح تر داشته باشید. به یاد داشته باشید، همه عناصر افقی باید به موازات پایین کادر قرار بگیرند و همه عناصر عمودی باید کاملا عمود باشند، مگر اینکه هدف شما زاویه دید عمدی باشد.

بله، می‌توانید افق کج‌شده را در حین پردازش اصلاح کنید. اما به یاد داشته باشید، صاف کردن تصویر به معنای برش دادن چند پیکسل در اطراف لبه ها است. هرچه بیشتر به صاف کردن نیاز داشته باشید، پیکسل های بیشتری را از دست می دهید. پس چرا عکس را درست در زمان عکاسی درست ثبت نکنید؟

در اینجا یک نکته حرفه ای برای کسانی است که با افق های مستقیم دست و پنجه نرم می کنند: سطح حباب را در نظر بگیرید. آن را به کفشک داغ دوربین خود بچسبانید و عکس‌های مستقیمی دریافت خواهید کرد، چه با زاویه پایین و چه در زاویه بالا، حتی در حالت نگه‌داشتن دست!

IMG 5946

9. مدام به روشنایی فکر کنید

یکی از بازیگران اصلی عکاسی منظره سفر؟ روشنایی است. کیفیت آن در طول روز تغییر می کند، از نرم و گرم به خنثی و خشن تبدیل می شود. حتی موقعیت شما در رابطه با سوژه بر زاویه نور تاثیر می گذارد.

هیچ “نور کامل” جهانی در عکاسی منظره وجود ندارد. این یک رقص شخصی بین سبک شما و سوژه هایی است که می گیرید. اما این را به خاطر داشته باشید: همیشه، همیشه مراقب نور باشید!

با تصور موضوعات خود شروع کنید. در نظر بگیرید که آنها چه زمانی به بهترین شکل ظاهر می شوند – در هنگام ظهر که نور فراوان است، یا شاید در ابتدا و انتهای روز که نور چشمگیرتر و طلایی تر است. اگر بدون ماشین سفر می‌کنید، مطمئن شوید که زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده با نحوه حمل‌ونقل شما هماهنگ است. و فراموش نکنید که برنامه ریزی کنید که چگونه به موقع به مکان خود برسید.

بعد، جهت نور را در نظر بگیرید. نورپردازی جلو جزئیات بیشتری را به شما می‌دهد، نورپردازی جانبی با سایه‌های سنگین درام را به ارمغان می‌آورد، در حالی که نور پس‌زمینه، اگرچه کار دشواری است، اما می‌تواند جو عکس شما را بالا ببرد. اگر مطمئن نیستید، آزمایش کنید! در نورهای مختلف کلیک کنید، داشتن عکس های زیاد بهتر از تعداد کم است!

3F6A5272

10. روی آهنگ های خود سخت کار کنید

عکس های منظره سفر عالی فقط به نور خوب مربوط نمی شود. آنها همچنین در مورد ترکیب عالی هم هستند. نحوه چیدمان عناصر درون کادرتان، ساختار نماهایتان – می تواند به هر تصویر ریتم و تعادل اضافه کند. یک عکس از منظره دریا را به عنوان مثال در نظر بگیرید. خط افق کجا باید بنشیند؟ در پایین، بالا یا در وسط؟ این جوهر ترکیب بندی است و مطمئناً به توجه شما نیاز دارد!

کار بر روی ترکیب بندی های منظره خود در طول سفر می تواند برای اعتماد به نفس و مهارت شما معجزه کند. قبل از سفر در مورد تکنیک‌های مختلف ترکیب‌بندی بخوانید و زمانی که در میدان هستید سعی کنید آن‌ها را اجرا کنید.

وقتی در حال عکاسی هستید، خطوط پیشرو را جستجو کنید که چشم را در مناظر هدایت می کند و بیننده را درگیر می کند، مانند مسیری پر پیچ و خم در میان بیابان. و با قانون یک سوم آزمایش کنید. سعی کنید سوژه اصلی خود را خارج از مرکز قرار دهید یا افق را یک سوم یا دو سوم در کادر قرار دهید.

ممکن است در ابتدا ترکیب بندی را فنی یا حتی پیش پا افتاده بدانید، اما به آن فرصت دهید. به زودی تأثیر آن را بر عکس های خود خواهید دید و متوجه خواهید شد که آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیست!

عکاسی منظره در سفر: کلمات پایانی

خب! حالا شما مالک آن هستید! ده نکته متحول کننده برای ثبت عکس های خیره کننده از منظره در سفر.

حتما این نکات را برای ماجراجویی عکاسی سفر بعدی خود به کار ببرید. از تجهیزات مناسب گرفته تا تحقیقات مکان، ترکیب بندی و البته نورپردازی، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید، هدف بازگشت با عکس هایی است که باعث افتخار شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *