آموزش

10 نکته برای عکاسی پرتره زیبا در سفر

lazy

عکاسی پرتره در سفر ممکن است دشوار به نظر برسد اما با رویکرد صحیح، به طرز شگفت انگیزی آسان است. من در حین سفر به سرتاسر جهان پرتره گرفته ام، و در این مقاله، همه چیزهایی که برای پرتره های سفری خیره کننده باید بدانید را توضیح می دهم، از جمله:

  • بهترین راه برای نزدیک شدن به مردم محلی
  • یک ترفند ساده برای راحت کردن سوژه های خود
  • نحوه انتخاب دنده مناسب
  • چگونه بهترین مکان ها را پیدا کنیم

بنابراین، اگر می‌خواهید استاد عکاسی سفر شوید، بیایید با اولین نکته‌ام شروع کنیم:

1. برای لحظات زیبا آماده باشید

Travel Photography Portraits 01

اگر در مورد گرفتن پرتره های مسافرتی درجه یک جدی هستید، باید همیشه آماده باشید که شاتر دوربین را روشن کنید. پرتره مسافرتی تماماً مربوط به عکاسی از لحظات کوتاه است نگاه اجمالی به زندگی یک فرد که قابل تکرار نیست. شما عکاسی منظره انجام نمی دهید، جایی که (اغلب) زمان زیادی برای انتخاب یک لنز، تنظیم سه پایه خود و انتخاب تنظیمات خود دارید. در عوض، شما در حال انجام پرتره های مسافرتی هستید که نیاز به یک انگشت شاتر سریع و تمرکز ذهنی شدید دارند.

به همین دلیل است که باید دائماً محیط را اسکن کنید و به دنبال موضوعات بالقوه صریح باشید. و حتی زمانی که موضوعی را پیدا کردید، آن را با دقت تماشا کنید تا بیانی به یاد ماندنی در چند ثانیه داشته باشید. همچنین، مطمئن شوید که درپوش لنز خود را بردارید، دوربین خود را روشن کنید، تنظیمات سفر خود را از قبل تنظیم کنید و آماده عکسبرداری باشید!

Travel Photography Portraits 06

2. به سوژه خود نزدیک شوید

آیا احساس می کنید پرتره های سفرتان خسته کننده به نظر می رسند؟ احتمالاً به این دلیل است که شما خیلی دور هستید.

Travel Photography Portraits escapology 11

می‌دانم نزدیک شدن به کسی که نمی‌شناسید، احساس ناخوشایندی است، مخصوصاً در یک کشور خارجی. به نظر می رسد عکاسی از فاصله دور و گرفتن یک پرتره محیطی تر از سفر، یا شکستن آن لنز تله فوتو، بزرگنمایی و کلیک کردن بسیار آسان تر است. متأسفانه، با توجه به تجربه من، این کار خیلی مخاطب جذب نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید تصاویر واضح، شارپ و خارق‌العاده‌ای بگیرید که داستانی را روایت می‌کنند و مخاطبانتان را متحیر می‌کنند، باید بر کمرویی خود غلبه کنید. پرسپکتیو نزدیک جزئیات بیشتری را به چهره سوژه شما اضافه می کند. همچنین ترکیب بندی را ساده می کند به طوری که شما فقط روی یک یا دو عنصر تمرکز می کنید. و با قدم زدن در نزدیکی، کنترل موارد کلیدی را به دست خواهید آورد: نور، پس زمینه، ترکیب بندی و عمق میدان. این عوامل در عکاسی پرتره خوب حیاتی هستند و زمانی که به سوژه خود نزدیک هستید تنظیم آنها بسیار آسان تر است. چگونه می توانید بدون احساس ناراحتی نزدیک شوید؟ این چیزی است که در چند نکته بعدی توضیح می دهم:

3. نزدیک شدن به مردم را تمرین کنید

Travel Photography Portraits escapology 01

این بزرگترین چالش در عکاسی پرتره مسافرتی است: چگونه به افراد نزدیک شوید بدون اینکه آنها را آزار دهید؟ چگونه با غریبه ها صحبت می کنید و برای عکس گرفتن اجازه می گیرید؟

توصیه من:

با تمرین شروع کنید. در مورد آنچه ممکن است به یک شخص بگویید فکر کنید. اگر لازم است یک اسکریپت (یا سه) بنویسید. سپس آن را در آینه تمرین کنید. لبخند زدن را تمرین کنید، به دوربین خود اشاره کنید و متن را به طور مکرر بگویید تا زمانی که خودکار شود. مطمئناً ممکن است کمی احمقانه احساس کنید اما وقتی زمان نزدیک شدن به یک شخص فرا می رسد، بسیار آسان تر خواهد بود!

وقتی واقعاً به یک شخص نزدیک می شوید، همه چیز به نگرش شما بستگی دارد. بنابراین تماس برقرار کنید، خوشحال به نظر برسید، صحبت کنید، و مهمتر از همه! لبخند.

خط پایانی: خجالتی نباشید، خود را با فرهنگ محلی تطبیق دهید، مردم را بشناسید، دوستانی پیدا کنید و عکس های عالی خواهید گرفت.

4. اصول اولیه زبان محلی را بیاموزید

ممکن است تعجب کنید: اگر زبان محلی را نمی دانم، چگونه می توانم به مردم نزدیک شوم و با موفقیت تعامل داشته باشم؟

ساده است: فقط چند عبارت اساسی را یاد بگیرید. اینها تلاش زیادی نمی‌خواهند، اما به شما کمک می‌کنند تا به افراد نزدیک شوید. طبق تجربه من، این شش عبارت مهمی است که باید قبل از سفر به یک کشور جدید یاد بگیرید:

  • سلام حال شما چطور؟
  • اسم من هست …؟
  • من اهل …؟
  • اسم شما چیست؟
  • متشکرم!
  • زیبا!

عبارات را در اتوبوس‌سواری تمرین کنید و از مسئول پذیرش هتل، راننده تاکسی یا دوستان محلی خود بپرسید که چگونه کلمات را تلفظ کنند. از اشتباه کردن نترسید! سپس، هنگامی که در حال عکاسی هستید، با دوربین خود به سمت افراد بروید و از عبارات استفاده کنید. هنگامی که آشنا شدید، به دوربین خود اشاره کنید و اگر سر تایید را دریافت کردید، از آنها عکس بگیرید!

Travel Photography Portraits escapology 12

5. زیاد لبخند بزنید!

قبلاً گفتم، اما آنقدر مهم است که سزاوار بخش خاص خود است: هر کاری که می‌کنید، وقتی به غریبه‌ها نزدیک می‌شوید، حتما لبخند بزنید. یک لبخند می تواند راه طولانی را طی کند. اگر بدخلق و عصبانی هستید زیرا به عکس‌هایی که می‌خواهید نمی‌رسید، مردم را از خود دور می‌کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد به شما نزدیک شود و مردم قطعاً نمی‌خواهند عکس‌شان را توسط شما بگیرند. اگر این کار را درست انجام دهید، وقتی از یک پیاده روی عکس به خانه می آیید، عکس های زیادی خواهید داشت. و گونه هایت باید از این همه خندیدن درد بگیرد!

Travel Photography Portraits 05

6. وقت خود را صرف کنید

هنگامی که با یک موضوع بالقوه تماس برقرار کردید، و یک گفت گو را ایجاد کردید وقت عکس گرفتن است. اما عجله نکنید؛ که باعث ناراحتی سوژه شما می شود و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

در عوض، از تمام «کاری» که انجام داده‌اید استفاده کنید و وقت خود را صرف کنید. آرام باشید، به نور فکر کنید، به چیزی که می خواهید روی آن تأکید کنید (چشم ها، دست ها یا خود شخص) فکر کنید و به پس زمینه فکر کنید. یک نفس عمیق بکشید و چند شات را امتحان کنید. شاید زاویه ها را تغییر دهید و ترکیبات مختلف را آزمایش کنید.

همانطور که کار می کنید، سوژه شما نیز آرام تر می شود و به دوربین عادت می کند. باز هم نیازی به عجله نیست. در تجربه من، یک پرتره آهسته تقریباً همیشه بهتر از یک پرتره سریع است!

Travel Photography Portraits 04

7. از حرکت نترسید

واقعیت می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، و در حالی که سوژه‌های عالی زیادی وجود دارد، همه ترکیب‌بندی‌ها کار نمی‌کنند بنابراین در گرفتن همان عکس‌های واضح و معمولی گیر نکنید. در عوض، وقتی به موضوع جدیدی نزدیک می‌شوید، در مورد تمام محصولات و زوایای مختلفی که ممکن است استفاده کنید، صحبت کنید. تصویری قوی را در ذهن خود مجسم کنید. سپس برای تحقق آن حرکت کنید!

به طور خاص، به موقعیت سوژه خود در صحنه و نحوه ارتباط آنها با عناصر موجود در پیش زمینه و پس زمینه توجه کنید. شما نمی خواهید درختان یا نشانه هایی از سر سوژه شما بیرون بیایند، و همچنین نمی خواهید پاشیدن رنگ شدیدی که بیننده را منحرف کند. خوشبختانه، فقط با برداشتن چند قدم به سمت راست یا چپ، اغلب می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید و/یا عناصر زیبای دیگری را در آن بگنجانید. تنبل نباش! و فقط به قابلیت های زوم لنز خود تکیه نکنید. برای بهترین عکس ها، آن پاها را حرکت دهید!

Travel Photography Portraits 07

8. یک لنز 50 میلی متری تهیه کنید

می‌دانم، می‌دانم: شما می‌توانید با هر لنزی (و هر دوربینی) عکس‌های عالی در سفر بگیرید. با این حال، لنزهای خاص برای انواع خاصی از عکاسی ایده آل هستند، و اگر می خواهید عکس های پرتره سفری خیره کننده ای داشته باشید، به شدت توصیه می کنم روی یک لنز 50 میلی متری سرمایه گذاری کنید.

چه چیزی یک لنز 50 میلی متری را بسیار خاص می کند؟

  • پرسپکتیو بسیار طبیعی است بنابراین برای پرتره عالی است. می‌توانید بدون نزدیک‌تر شدن به سوژه عکس‌هایی با جزئیات بگیرید، اما در صورتی که می‌خواهید عکس‌های محیطی بگیرید، می‌توانید برای میدان دید وسیع‌تری پشتیبان بگیرید.
  • به علاوه، یک لنز پرایم 50 میلی‌متری شما را مجبور می‌کند که واقعاً در مورد ترکیب‌بندی‌های خود فکر کنید. شما نمی توانید روی سوژه های خود زوم کنید. اگر می‌خواهید یک عکس خوب بگیرید، باید تصمیم جدی برای نزدیک‌تر شدن بگیرید.

امتیاز: لنزهای 50 میلی‌متری فوق‌العاده قابل حمل هستند، به این معنی که می‌توانید یک لنز را در تمام طول روز حمل کنید و متوجه وزن آن نخواهید شد.

Travel Photography Portraits escapology 03

9. با عکاسی از بچه ها و افراد در حال کار شروع کنید

اگر هنوز از نزدیک شدن به افراد و درخواست یک عکس احساس ناراحتی می‌کنید، آسان شروع کنید: با بچه ها، و با مردم در حال کار شروع کنید. می بینید، عکاسی از بچه ها خیلی راحت است. آنها معمولاً عاشق گرفتن عکس خود هستند. آنها برای دقایق طولانی ژست می گیرند و هرگز خسته نمی شوند! البته حواستان به مرزها باشد و همیشه قبل از عکاسی از کودکان اجازه والدین را دریافت کنید.

من در مورد افرادی صحبت می کنم که در حال انجام کاری هستند. به عنوان مثال، عکاسی از شخصی که در حال نواختن یک آلت موسیقی است، آسان خواهد بود، در حالی که فردی که هیچ کاری انجام نمی دهد، مطمئناً متوجه رویکرد شما خواهد شد. متوجه منظورم شدی؟ افرادی که مشغول کار هستند به عکس گرفتن شما اهمیتی نمی دهند، بنابراین آنها یک موضوع مبتدی عالی هستند!

نکته حرفه ای: به دنبال کارگاه های سنتی یا مشاغل صنایع دستی باشید. آن‌ها معمولاً فرصت‌های عالی برای پرتره سفر ایجاد می‌کنند!

Travel Photography Portraits escapology 15

10. از مناطق توریستی خارج شوید

عکاسی پرتره سفر در مورد ثبت تصاویر معتبر است که واقعاً داستان یک مکان را بیان می کند. و شما آن داستان را در مراکز توریستی پیدا نخواهید کرد. ببینید، جاذبه های گردشگری (معمولا) از واقعیت یک کشور دور هستند. چند عکس در تله های توریستی بگیرید، اما سپس دورتر بروید. توجه داشته باشید که خارج شدن از مسیر آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. گاهی اوقات فقط 15 دقیقه طول می کشد تا خود را در یک روستای کوچک و محلی بیابید.

و به عنوان یک عکاس، این همان جایی است که می خواهید باشید. با افراد واقعی روبرو خواهید شد که قصد فروش چیزها را ندارند. شانس بیشتری برای تعامل، تمرین مهارت های زبانی تازه به دست آمده و گرفتن عکس های معتبرتر خواهید داشت. به علاوه، تجربه سفر بسیار بهتری نسبت به «مسیر سیاره تنهایی» ایجاد می‌کند.

Travel Photography Portraits escapology 09

عکاسی پرتره سفر: کلمات پایانی

گرفتن پرتره های عالی سفر کمی تمرین می خواهد. اما ارزشش را دارد پس خجالتی نباشید؛ در عوض، آن دوربین را بیرون بیاورید، با مردم محلی دوست شوید و چند عکس عالی بگیرید! وقت بگذارید، نزدیک شوید و لبخند را فراموش نکنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *