آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 نکته برای عکاسی از منظره شهری

lazy

گرفتن عکس های خیره کننده از منظره شهری ممکن است سخت به نظر برسد، اما در واقع زمانی که چند ترفند، تکنیک و راز را بدانید بسیار آسان است. در این مقاله، بهترین توصیه های خود را برای عکاسی منظره شهری به اشتراک می گذارم، از جمله:

  • چگونه تصاویر خود را به طور مداوم واضح نگه دارید (حتی در نور کم)
  • نحوه برخورد با عابران پیاده در صحنه های شهری
  • چگونه با استفاده از عناصر پیش زمینه ترکیب بندی های زیبا را ثبت کنیم
  • چگونه عکاسی شبانه از منظره شهری باورنکردنی داشته باشیم

بنابراین، اگر آماده‌اید مانند یک حرفه‌ای، تصاویر منظره شهری را ثبت کنید، پس بیایید مستقیماً با این موارد شروع کنیم:

1. در ساعت آبی عکس بگیرید

اگر می خواهید عکاسی از منظره شهری به طرز خیره کننده ای داشته باشید، توصیه می کنم به دقت به نور توجه کنید. اکنون، می‌توانید در هر زمانی از روز (یا شب) عکس‌های مناظر شهری خیره‌کننده ایجاد کنید اما اگر می‌خواهید بهترین نتایج مطلق را داشته باشید، توصیه می‌کنم درست بعد از غروب آفتاب به بیرون بروید.

(همچنین می توانید قبل از طلوع آفتاب بیرون بروید، اما بسیاری از عکاسان با زود بیدار شدن مشکل دارند!)

ببینید، این زمان به عنوان ساعت آبی شناخته می شود، و در حالی که برای انواع عکاسی عالی است، به ویژه برای عکس های مناظر شهری بسیار شگفت انگیز است. در ساعت آبی، آسمان تاریک‌تر می‌شود و چراغ‌های شهر روشن می‌شوند. توازن نور بین آسمان و شهر اغلب تقریباً برابر می شود و شما شاهد ترکیبی خیره کننده از نور و رنگ خواهید بود:

cityscapes2

کار کردن در ساعت آبی بسیار مفید است، اما باید وسایل مخصوص در نور کم به همراه داشته باشید (نکته بعدی من را ببینید!)، و همچنین باید مراقب باشید. همیشه از قبل به کسی بگویید که قصد دارید کجا باشید، مراقب محیط اطراف خود باشید.

2. از یک سه پایه و یک کنترل از راه دور برای عکس های واضح از منظره شهری استفاده کنید

اگر می‌خواهید در ساعت آبی، شب یا حتی در ساعات طلایی (یعنی یک یا دو ساعت قبل از غروب آفتاب و درست بعد از طلوع خورشید) عکاسی کنید، باید دو قطعه ضروری را به همراه داشته باشید:

سه پایه و ریموت

یک سه پایه محکم که از تنظیمات شما در هنگام عکسبرداری پشتیبانی می کند. یک کنترل از راه دور، که به شما امکان می دهد دوربین خود را بدون فشار دادن دکمه شاتر فعال کنید. هنگامی که ساعت طلایی شروع می شود، نور شروع به کاهش می کند و اگر می خواهید عکس های خود را به خوبی نوردهی کنید، باید سرعت شاتر خود را افزایش دهید. متأسفانه، سرعت‌های شاتر بیشتر منجر به تاری دوربین می‌شود مگر اینکه بتوانید دوربین خود را کاملاً ثابت نگه دارید، این همان کاری است که سه پایه و ریموت ها برای انجام آن طراحی شده‌اند!

cityscapes1

به سادگی دوربین خود را روی سه پایه نصب کنید، سرعت شاتر دلخواه خود را شماره گیری کنید، سپس برای فعال کردن شاتر از کنترل از راه دور استفاده کنید نه انگشت خود!. (فشردن دکمه شاتر با انگشت باعث ایجاد لرزش دوربین می شود که تصاویر شما را محو می کند. در مقابل این خواسته مقاومت کنید!)

یک نکته دیگر: اگر نمی‌خواهید یک نسخه از راه دور خریداری کنید، همیشه می‌توانید از تایمر خودکار دوربین خود استفاده کنید. اگر سه پایه شما محکم است و تنظیمات شما سبک است، یک تایمر دو ثانیه ای باید این کار را انجام دهد.

3. یک لنز زاویه باز به همراه داشته باشید

می توان با یک لنز تله فوتو عکاسی از منظره شهری خیره کننده ایجاد کرد می توانید از آن برای بزرگنمایی و برجسته کردن ساختمان ها و جزئیات کوچک استفاده کنید. اما من واقعاً توصیه می کنم با یک لنز زاویه باز شروع کنید. یک میدان دید با زاویه باز خوب به شما امکان می دهد صحنه های گسترده ای را ثبت کنید و حتی می توانید لایه های پیش زمینه و پس زمینه را برای یک جلوه سه بعدی ترکیب کنید:

cityscapes3

چه نوع لنز واید بهترین است؟ مبتدیان باید یک لنز پرایم 24 میلی متری را امتحان کنند که هزینه بسیار کمی دارد و در عین حال میدان دید وسیعی (و اپتیک واضح) را ارائه می دهد. اگر مایلید بیشتر خرج کنید و انعطاف بیشتری می خواهید، لنز 16-35 میلی متری گزینه خوبی است. به شما این امکان را می‌دهد که هنگام بزرگ‌نمایی از 16 میلی‌متر فوق‌العاده به 35 میلی‌متر باریک‌تر، پرسپکتیوهای وسیع مختلفی را ثبت کنید.

4. خطوط اصلی را در ترکیب بندی های خود بگنجانید

افراد مبتدی اغلب دوربین خود را مستقیماً به سمت خطوط افق شهر می گیرند و آتش می گیرند اما در حالی که چنین رویکردی اشکالی ندارد، ممکن است بعد از مدتی تکرار شود، به علاوه تصاویر معمولا صاف به نظر می رسند.

از سوی دیگر، اگر بتوانید یک خط پیش‌زمینه (یا سه!) که چشم را به سمت تصویر و به سمت عناصر کلیدی پس‌زمینه هدایت می‌کند، ترکیب کنید، عکس‌های شما سه‌بعدی خواهند شد. آنها همچنین بسیار جالب تر خواهند بود، زیرا چشم بیننده را به سفری از پیش زمینه به پس زمینه می برند. این تصویر بعدی را ببینید که از مسیری برای هدایت چشم به سمت نور مرموز در پس زمینه استفاده می کند:

cityscapes4

همچنین اشاره می‌کنم که خطوط پیشرو می‌توانند به ایجاد نظم در صحنه‌ای هرج‌ومرج کمک کنند. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای با تعداد زیادی عابران پیاده یا اتومبیل عکاسی می کنید، یک خط پیشرو خوب مانند یک جاده می تواند سردرگمی را برطرف کند و به ترکیب کمک کند.

5. از نوردهی طولانی در تقاطع ها عکس بگیرید

آیا می خواهید عکس های منظره شهری مانند این مثال بعدی بگیرید؟

cityscapes5

خبر خوب این است که آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست و به هیچ گونه جادوگری فتوشاپ هم نیاز ندارد! به سادگی یک تقاطع شلوغ در یک شهر پیدا کنید و از ارتفاع بالا شما می توانید از یک عرشه مشاهده، یک پشت بام، یا یک پارکینگ شلیک کنید. فقط مطمئن شوید که دیدی بدون مانع از مناطق پرترافیک داشته باشید.

یک سه پایه بیاورید، کنترل از راه دور را بیاورید و چند عکس با نوردهی طولانی بگیرید. من استفاده از سرعت شاتر حداقل پنج ثانیه را توصیه می کنم، اما ممکن است بخواهید بسته به سرعت ترافیک برای مدت طولانی تری عکاسی کنید. هدف این است که سرعت شاتر را به اندازه کافی طولانی نگه دارید تا خودروها را در خطوط نوری محو کنید.

نکته حرفه ای:

مطمئن شوید که صحنه شما دارای منحنی هایی است. اگر ساختارهای جالبی را در ترکیب بندی بگنجانید، ترافیک در یک خط مستقیم می تواند خوب به نظر برسد، اما اگر از بالا روی جاده ها تمرکز می کنید، به شدت توصیه می کنم چند پیچ و گوشه ها ​​را در نظر بگیرید.

6. به دنبال فواره باشید

من عاشق فواره ها در عکاسی منظره شهری هستم. وقتی در عکس‌های با نوردهی طولانی قرار می‌گیرند، عالی به نظر می‌رسند آب به یک تاری زیبا تبدیل می‌شود و همچنین فقط نقاط دیدنی خیره‌کننده‌ای برای افزودن به ترکیب‌بندی‌های شما هستند. خوشبختانه بیشتر شهرها پر از فواره هستند. اگر مطمئن نیستید که یک یا دو فواره را در مقصد بعدی شهر خود پیدا کنید، Google Maps را بالا بکشید و یک جستجوی سریع انجام دهید.

سپس، هنگامی که در حال عکاسی هستید، به دنبال راه هایی باشید که فواره ها را در ترکیب بندی های خود بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید از آب برای قاب بندی ساختمان ها استفاده کنید، مانند:

cityscapes6

یا می توانید از فواره ها به عنوان سوژه های پیش زمینه جالب برای افزودن بعد به تصاویر خود استفاده کنید.

7. از الگوها برای بهبود ترکیب بندی منظره شهری خود استفاده کنید

اگر به دنبال عکاسی ظریف‌تر از منظره شهری هستید، نیازی به گرفتن مناظر خیره‌کننده از آسمان‌خراش‌ها در شب ندارید. در عوض، در طول روز قدم بزنید، صحنه های ساده شهر را مشاهده کنید و به دنبال الگوها باشید. ببینید، الگوها این توانایی را دارند که حس ریتم بصری و هارمونی را به تصویر بیاورند. و هنگامی که آنها را در صحنه کلی ترکیب می کنید در اینجا، یک لنز زاویه باز کمک بزرگی است! می توانید یک تصویر آرام بخش و حتی مراقبه ایجاد کنید. نگاه کنید که چگونه دو الگوی ساخته شده از درختان و عابران پیاده، این عکس را بالا می برند:

cityscapes7

و به هر حال: اکثر صحنه ها دارای الگوهایی از انواع مختلف ترکیب بندی هستند، حتی اگر بلافاصله آشکار نباشند. بنابراین اگر به صحنه ای کشیده می شوید اما نمی توانید الگویی پیدا کنید، توقف کنید، نفس عمیقی بکشید و به اطراف نگاه کنید. حدس می‌زنم می‌توانید برخی از عناصر گرافیکی تکرار شونده مانند اشکال، خطوط یا حتی رنگ‌ها را پیدا کنید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، آن‌ها را در ترکیب خود بگنجانید و اجازه دهید به صحنه کلی متصل شوند یا حتی متحد شوند.

8. از سرعت شاتر زیاد برای محو کردن عابران پیاده استفاده کنید

بسیاری از عکاسان مبتدی منظره شهری برای مقابله با عابران پیاده تلاش می کنند. به هر حال، اگر صحنه اطراف را دوست دارید، ممکن است عابران پیاده را به عنوان یک عامل حواس پرتی در نظر بگیرید. و این درست است: عابران پیاده وقتی با جزئیات دقیق رندر می شوند می توانند باعث حواس پرتی شوند.

اما اگر سرعت شاتر خود را به 1/5 ثانیه و بیشتر افزایش دهید، عابران پیاده تار می شوند. آنها شروع به از دست دادن جزئیات می کنند و به عنوان یک حضور شبح مانند جالب ظاهر می شوند:

cityscapes8

توجه داشته باشید که همیشه می‌توانید سرعت‌های شاتر مختلف را در اینجا آزمایش کنید و نتایج شما بسته به سرعت عابران پیاده متفاوت خواهد بود.

نکته حرفه ای

اگر می خواهید عابران پیاده را تار کنید اما در نور شدید عکس می گیرید، توصیه می کنم یک فیلتر چگالی خنثی در جلوی لنز خود نصب کنید که نور سنسور را مسدود می کند و از نوردهی بیش از حد جلوگیری می کند.

9. اگر نمی توانید از سه پایه استفاده کنید، سه پایه بسازید!

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از سه پایه را ندارید از امکانات موجود در محل استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک کوله پشتی با پوسته سخت به همراه داشته باشید، یا به دنبال میز، ستون، نیمکت و هر چیز دیگری در مکانی که صاف و امن است بگردید. سپس دوربین خود را ثابت و ایمن قرار دهید و از یک کنترل از راه دور یا تایمر خودکار برای فعال کردن شاتر استفاده کنید. در حالی که شما همان سطح انعطاف پذیری ترکیبی ارائه شده توسط یک سه پایه واقعی را نخواهید داشت، همچنان می توانید نتایج عالی را حتی در شب دریافت کنید:

cityscapes9

10. از عکاسی در هوای بد نترسید

بسیاری از عکاسان در هنگام آب و هوای بد در داخل خانه می مانند، اما آسمان طوفانی، باران و برف می تواند فرصت های زیادی برای عکاسی از منظره شهری ایجاد کند. برای مثال، یک آسمان پیش‌بینی نشده ممکن است به عنوان پس‌زمینه‌ای بد خلق‌کننده برای یک آسمان‌خراش عمل کند، در حالی که برف در حین ریزش در اطراف ساختمان‌های شهر، فضای زیادی ایجاد می‌کند. من شخصاً عکاسی در حین و بعد از باران را دوست دارم، زیرا رطوبت باعث درخشش خیابان‌ها و ساختمان‌های شهر می‌شود (مخصوصاً در ساعت آبی):

cityscapes10

اما اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی از مناظر شهری در آب و هوای سخت بگیرید، باید اقداماتی را انجام دهید تا تجهیزات خود (و شما!) را ایمن نگه دارید. از یک پوشش ضد آب برای محافظت از دوربین و لنز خود استفاده کنید و هرگز لنزها را در فضای باز عوض نکنید. همچنین، حتماً لباس گرم بپوشید، و اگر اوضاع واقعاً بد شد به عنوان مثال، رعد و برق دیدید سپس به جای امن بروید. هیچ عکاسی ارزش به خطر انداختن امنیت شما را ندارد!

نکات عکاسی منظره شهری: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون احساس کنید که برای گرفتن عکس های زیبای شهری آماده هستید. فقط نکاتی را که به اشتراک گذاشته‌ام به خاطر بسپارید، مطمئن باشیددر نهایت با تصاویر خیره‌کننده‌ای مواجه خواهید شد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *