آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 نکته برای عکاسی زیبا از میوه ها

IMG 1469

میوه ها سوژه های عکاسی باورنکردنی هستند. آنها دارای بافت، رنگ و اشکال زیبا هستند. آنها همچنین بسیار در دسترس هستند. از این گذشته، برای پیدا کردن یک موضوع (یا 10 مورد!)، فقط باید به سوپرمارکت محلی خود بروید.

اما چگونه می توان از میوه های سطح بالا عکاسی کرد؟ من به عنوان یک عکاس میوه کهنه کار، تکنیک های زیادی را برای دستیابی به تصاویر بی نظیری ایجاد کرده ام. و این چیزی است که در این مقاله به اشتراک می‌گذارم: 10 نکته برتر من که به شما کمک می‌کند عکس‌هایی با ترکیب بندی خوب و با نور زیبا ایجاد کنید. به طور خاص توضیح می دهم:

  • راهی برای نورپردازی سوژه های خود که نتایج نفس گیر روحانی ایجاد می کند
  • نحوه انتخاب پس زمینه عالی
  • یک نکته سریع برای تازه نگه داشتن سوژه هایتان
  • و …!

برای گرفتن عکس های میوه ای مانند یک حرفه ای آماده هستید؟ پس بیایید با اولین نکته من درست شروع کنیم :

1. موضوع خود را با دقت انتخاب کنید

میوه های مختلف خود را به انواع مختلفی از تصاویر اختصاص می دهند – بنابراین مهم است که سوژه های خود را با دقت انتخاب کنید.

اگر به دنبال یک عکس کلاسیک از طبیعت بی جان هستید، موضوعات سنتی مانند گلابی، سیب و لیمو را انتخاب کنید. اگر به تصاویر غذایی مدرن و تجاری علاقه دارید، پس هر چیزی را که قصد فروش آن را دارید انتخاب کنید – اما اگر می‌خواهید عکستان را به‌طور خاص تمیز کنید، مطمئن شوید که میوه‌های شما به شکل عالی هستند (یعنی عاری از آن کبودی، بریدگی و سایر لک ها).

گفته می‌شود، می‌توانید با در آغوش گرفتن سوژه‌های غیرعادی عکس‌های منحصربه‌فردی خلق کنید. حتی اگر آنها موضوعاتی نباشند که در نقاشی های طبیعت بی جان دهه 1600 پیدا می کنید، مطمئناً می توانند به ترکیب بندی های شما اضافه کنند!

و در حالی که به طور کلی بهتر است از سوژه های تقریباً عالی استفاده کنید، می توانید از کار با میوه های پژمرده نیز لذت ببرید، به خصوص اگر هدف شما ایجاد یک طبیعت بی جان باشد. هدف قرار دادن به سمت لغزش. نور و پس‌زمینه‌تان را برای عکس‌های تیره‌تر و خوش‌حال‌تر تنظیم کنید که بر حرکت پیوسته به سمت مرگ و زوال تأکید می‌کند.

2. از نور طبیعی برای نتیجه واقعی استفاده کنید

همانطور که در سراسر این مقاله بررسی می‌کنم، راه‌های موثر زیادی برای روشن کردن عکس میوه وجود دارد. اما ساده ترین راه – و روشی که من برای مبتدیان توصیه می کنم – استفاده از نور طبیعی پنجره است.

یک پنجره نسبتا بزرگ پیدا کنید که نور مستقیم خورشید را تجربه نکند. (به عبارت دیگر، به سراغ پنجره ای بروید که رو به شمال یا جنوب باشد.) به این ترتیب، می توانید در تمام طول روز با نور ملایم تر و با کنتراست کمتر کار کنید! اگر به پنجره شمالی یا جنوبی دسترسی ندارید یا نور پنجره هنوز کمی خشن است، سعی کنید برای یک روز ابری منتظر بمانید یا یک ملحفه روی قاب پنجره بکشید. هر دوی این استراتژی ها نور پراکنده فوق العاده ای تولید می کنند.

میوه های خود را روی میزی نزدیک پنجره بچینید. من توصیه می‌کنم مطمئن شوید که نور از کنار به آرایش شما می‌خورد، اما میز را به عقب و جلو حرکت دهید تا زمانی که ظاهری که دوست دارید به دست آورید.

و اگر متوجه شدید که سایه ها کمی بیش از حد سنگین هستند، یک بازتابنده ساده یا یک تکه تخته پوستر سفید اضافه کنید تا مقداری نور به تاریکی بازگردد.

3. از نور مصنوعی نترسید

IMG 1469

در حالی که نور طبیعی یک راه عالی برای شروع عکاسی از میوه است، نور مصنوعی مزایای متعددی دارد. این به شما کنترل بسیار بیشتری بر جهت نور می دهد، می توانید در تمام روز و شب بدون مشکل به آن تکیه کنید، و می توانید سختی و نرمی را به راحتی کنترل کنید.

بنابراین اگر متوجه شدید که نور طبیعی برای اهداف شما غیر قابل انعطاف است، از منابع نور مصنوعی استفاده کنید. شما در اینجا گزینه های زیادی دارید. واقعاً همه چیز به علایق و بودجه شما بستگی دارد!

اگر می خواهید هزینه را به حداقل برسانید، چراغ قوه های LED ارزان، کوچک و قابل حمل هستند. می‌توانید آن‌ها را در اطراف چیدمان غذایتان تنظیم کنید، اگرچه نسبتاً کم‌نور هستند، بنابراین باید از نوردهی طولانی‌تری برای گرفتن تصویری روشن استفاده کنید.

IMG 2339

هنگام کار با سوژه های کوچک، یک چراغ قوه LED ممکن است تمام نور مورد نیاز شما باشد. (آیا فلفل یک میوه است؟ از نظر فنی بله!)

گزینه دیگر یک کیت روشنایی مداوم است که می توانید آن را با مبالغ مختلف تهیه کنید. نورهای پیوسته به خوبی روشن هستند و مهمتر از همه، همیشه روشن می مانند. این یک معامله بزرگ برای مبتدیان است. به شما این امکان را می دهد که هنگام تنظیم عکس خود، جلوه های دقیق نورها را ببینید.

با این اوصاف، اگر قصد دارید در مورد عکاسی غذا در استودیو جدی بگیرید، بهتر است روی برخی چراغ‌های سرعت یا استروب استودیو سرمایه‌گذاری کنید. در حالی که نمی‌توانید جلوه نور را از قبل ببینید، این منابع نور فوق‌العاده قدرتمند هستند – در واقع آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانند تمام منابع نور محیط را برای ایجاد جلوه‌های روشنایی خنک تحت تأثیر قرار دهند.

Strobes همچنین به معنای واقعی کلمه هزاران گزینه اصلاح کننده را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، می توانید از اسنوت، بازتابنده، اسکریم، سافت باکس و ژل های رنگی برای هدایت نور، نرم کردن نور، سخت کردن نور، رنگ آمیزی نور و غیره استفاده کنید. مطمئناً، استروب ها گران هستند – اما اگر می خواهید به یک عکاس اختصاصی غذا تبدیل شوید، باید حتما داشته باشید.

4. برای نتایج چشمگیر از سبک نقاشی استفاده کنید

در بخش های قبلی، قدرت منابع نورپردازی معمولی را بررسی کردم. اما یک گزینه نورپردازی جایگزین وجود دارد که من می خواهم در مورد آن صحبت کنم:

نقاشی نور، که می توانید از آن برای ایجاد جلوه های دراماتیک، جهت دار و حتی روحانی استفاده کنید، مانند این:

IMG 1547 Edit

نقاشی نور به تجهیزات کمی نیاز دارد – فقط یک چراغ قوه، یک دوربین و یک سه پایه – و اگرچه کمی آزمایش و تمرین نیاز دارد، نتایج اغلب شگفت‌انگیز هستند.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ابتدا دوربین خود را روی یک سه پایه ثابت قرار دهید، سرعت شاتر را روی 10 ثانیه یا بیشتر تنظیم کنید و برای به حداقل رساندن نویز، ISO را به پایین ترین حالت خود برسانید. با خیال راحت از دیافراگم باریک برای دستیابی به عمق میدان زیاد استفاده کنید. اگر برای جبران نیاز به کاهش سرعت شاتر خود دارید، نباید مشکل بزرگی باشد!

سپس شاتر را با استفاده از ریموت رها یا تایمر دو ثانیه ای فعال کنید تا لرزش ها از بین برود. هنگامی که نوردهی شروع شد، چراغ قوه خود را روشن کنید و آن را در سراسر صحنه نقاشی کنید. برای داشتن ظاهری دراماتیک، سعی کنید از پایین به سمت کناری نقاشی کنید و سعی کنید جهت نور را نسبتاً ثابت نگه دارید، حتی زمانی که پرتو نور را روی سوژه‌های مختلف می‌چرخانید.

یکی از عکاسان مورد علاقه من در نقاشی نور کارلو دنینو است. او اغلب از این تکنیک برای تهیه عکس های نفیس از میوه ها و دیگر موضوعات بی جان استفاده می کند. من شما را تشویق می کنم که به تصاویر او نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید از سبک او الگوبرداری کنید. من از تجربه شخصی می دانم که آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست!

5. جهت نورپردازی خود را با دقت انتخاب کنید

Backlight Citrus

برش های نازک میوه های مرکبات سوژه های خوبی برای نور پس زمینه می سازد زیرا رنگ ها و بافت ها بسیار جالب هستند. ما همچنین انتظار داریم که آنها را در نوشیدنی ها و صحنه هایی مانند این ببینیم.

هنگامی که برای اولین بار عکاسی از میوه را شروع می کنید، ممکن است وسوسه شوید که نور را مستقیماً در مقابل آرایش سوژه خود قرار دهید.

متأسفانه، این نتایج بسیار مسطح و غیر الهام‌بخش ایجاد می‌کند. بهترین عکس‌ها دارای عمق زیاد و سه بعدی هستند که فقط با خاموش کردن نور به کناره می‌توانید به آن برسید.

به عنوان مثال، نور مستقیم جانبی، بر بافت تأکید می کند و در عین حال روح و درام زیادی ایجاد می کند. همچنین می‌توانید نور پس‌زمینه را امتحان کنید، که هاله‌ای زیبا در اطراف سوژه ایجاد می‌کند، هرچند که خود سوژه تا حدی یا به‌طور کامل شبیه‌سازی می‌شود، مگر اینکه نور دوم یا بازتابنده‌ای را در طرف مقابل اضافه کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری فوق‌العاده خلاقانه داشته باشید، نوری را به سوژه خود بتابانید. برش های میوه نازک برای این کار عالی است. برای مثال زیر، من یک کیوی را برش دادم، برش ها را روی یک بشقاب پای شیشه ای گذاشتم، سپس یک چراغ قوه LED زیر آن چسباندم. نور واقعاً بر رنگ و جزئیات تأکید داشت.

Rick Ohnsman.Whoopie Kiwi.AA16.M

در پایان روز، جهت نورپردازی همه چیز در مورد آزمایش است. به طور مداوم در موقعیت های نور خود تنظیماتی ایجاد کنید و ببینید چه چیزی می توانید ایجاد کنید!

6. پس زمینه مناسب را انتخاب کنید

مانند هر موضوع عکس دیگری، وقتی یک عکس میوه ای را صحنه می کنید، باید پس زمینه را به دقت در نظر بگیرید. باید سوژه را بدون حواس پرتی، طاقت فرسا یا هر گونه دخالت دیگری تکمیل کند.

بهترین پس‌زمینه اغلب ساده‌ترین است، بنابراین وقتی برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، شما را تشویق می‌کنم یک پس‌زمینه کاملا سفید یا سیاه ایجاد کنید. با کاغذ سفید یا سیاه شروع کنید، سپس نور خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. برای ایجاد یک پس زمینه تمام سفید، نور را مستقیماً روی کاغذ سفید بتابانید. برای ایجاد یک پس زمینه تمام مشکی، هر کاری که می توانید انجام دهید تا نور کاغذ پس زمینه را مسدود کنید.

بسته به تنظیمات نورپردازی خود، ممکن است نتایجی را که دنبال آن هستید به دست آورید – یا ممکن است لازم باشد بقیه راه را در لایت روم نگاه کنید. لایت روم از بین بردن هایلایت ها یا بریدن سایه ها از طریق ماسک بسیار آسان است. از یک قلم مو برای رنگ آمیزی مناطق پس زمینه استفاده کنید، و به زودی سوژه اصلی خود را در یک پس زمینه یکنواخت باقی می گذارید.

هنگامی که با تجربه تر شدید، سعی کنید موارد پیچیده تر را اضافه کنید – اما همچنان مکمل! – پس زمینه ها می‌توانید پس‌زمینه‌های بوم نقاشی شده را بگنجانید، که ظاهری کلاسیک را ارائه می‌دهد که با سوژه‌های میوه‌ای شما هماهنگ است. همچنین ممکن است پارچه های مختلفی را نیز بگنجانید که رنگ ها و بافت های جالب زیادی را ارائه می دهند.

اگر کنترل زیادی روی پس‌زمینه‌تان ندارید، می‌توانید از دیافراگم باز برای محو کردن جزئیات حواس‌پرتی استفاده کنید. اینطوری با این طبیعت بی جان رفتار کردم:

Rasberry Lemonade Best

میوه در اینجا از موضوع اصلی پشتیبانی می کند، یک کیک فنجانی با لیموناد تمشک. پس زمینه یک تکه کاغذ اسکرپ بوک از فروشگاه صنایع دستی است.

7. همه چیز را اسپریت کنید

بهترین عکس‌های میوه‌ای معمولاً سوژه‌هایی با ظاهری تازه را نشان می‌دهند – با این حال حفظ این حس طراوت زمانی که در شرایط استودیو زیر نورهای داغ کار می‌کنید می‌تواند دشوار باشد.

پس چیکار میکنی؟ خوب، عکاسان غذا یک ترفند کوچک هوشمندانه دارند: آنها از یک بطری اسپری برای پاشیدن آب به سوژه های خود استفاده می کنند. آب درخششی از طراوت به شات می بخشد، و در حالی که بیننده معمولی ممکن است آگاهانه متوجه تفاوت نشود، مطمئناً آن را احساس خواهد کرد.

نکته حرفه ای: برای ایجاد قطرات بزرگتر که بهتر آویزان می شوند و ماندگاری بیشتری دارند، کمی گلیسیرین به آب اضافه کنید.

به هر حال، مطمئن شوید که سوژه های خود را درست قبل از هر عکس اسپری کنید. اگر خیلی زود اسپری کنید، آب تبخیر می شود و/یا از روی سوژه می افتد و ظاهر تازه ای را که با دقت ایجاد کرده اید از دست خواهید داد.

8. نزدیک شوید

اکثر عکاسان مواد غذایی و طبیعت بی جان، چیدمان سوژه ای زیبا ایجاد می کنند و از فاصله دور عکاسی می کنند – اما در واقع می توانید با نزدیک شدن بیشتر، عکس های میوه ای بی نظیری بگیرید.

از این گذشته، ساختار موجودات زنده اغلب جذاب است، بنابراین کاوش در میوه ها از نزدیک می تواند عناصر جالب زیادی را نشان دهد.

Apple closeup 01

نزدیک شوید و جزئیات را با یک عکس ماکرو کشف کنید!

برای عکس‌های نزدیک، یک لنز ماکرو اختصاصی معمولاً بهترین کار را دارد، اما جایگزین‌های ارزان‌تر شامل لوله‌های گسترش، دم، فیلترهای نمای نزدیک، و تکنیک‌های نصب لنز معکوس هستند. و اگر مایل به خرید تجهیزات اضافی نیستید، این نیز اشکالی ندارد. سعی کنید با لنز نزدیک‌ترین فوکوس خود عکاسی کنید (همیشه می‌توانید برش جزئی انجام دهید تا بر جزئیات کوچک تأکید کنید).

هنگام کار با بزرگنمایی بالا، باید مراقب لرزش دوربین باشید، بنابراین مطمئن شوید که از نور زیاد، سرعت شاتر بالا و/یا سه پایه استفاده می کنید. همچنین باید زوایای دوربین خود را با دقت انتخاب کنید. شما نمی خواهید روی سوژه خود سایه بیندازید!

9. داستان بگویید

هنگام ایجاد ترکیبات میوه، می توانید صحنه را با افزودن سایر عناصر داستان سرا بهبود بخشید.

به عنوان مثال، اگر در حال عکاسی از یک سیب هستید، ممکن است یک تکه سیب، یک تخته برش و یک چاقو اضافه کنید. اگر از یک پرتقال عکاسی می کنید، می توانید مقداری پوست پرتقال، چند پرتقال اضافی و یک سبد اضافه کنید.

سعی کنید وسایلی را اضافه کنید که تم را تقویت می کنند (و از وسایلی که حواس را پرت می کنند یا مناسب نیستند اجتناب کنید). اشیایی را در نظر بگیرید که با هم معنی دارند و به طور طبیعی جفت می شوند.

البته، فقط وسایل را به طور تصادفی قرار ندهید. در عوض، زمانی را صرف فاصله دادن آنها در اطراف صحنه کنید. ممکن است کمی تمرین لازم باشد، اما هرچه بیشتر روی آهنگ‌های خود کار کنید، بهتر می‌شوید. خیلی زود، شما مانند یک حرفه ای ترتیبات تولید خواهید کرد!

Bread and wine

10. حرکت را اضافه کنید

عکاسی استاندارد از طبیعت بی جان و غذا سوژه های بی حرکت را در پس زمینه ای بی حرکت نشان می دهد – اما آیا باید اینطور باشد؟ من اینطور فکر نمی کنم!

انواع تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای افزودن حس حرکت به صحنه خود استفاده کنید و من شما را تشویق می کنم که تک تک آنها را امتحان کنید. به عنوان مثال، ممکن است عکاسی اسپلش را امتحان کنید، جایی که میوه‌ها را در یک مخزن می‌ریزید، سپس شاتر را درست زمانی که به آب برخورد می‌کنند، بزنید:

Splash shots

نور شدید خورشید و سرعت شاتر 1/3200s ترفندی برای یخ زدن پاشش بود.

همچنین می‌توانید پاشش‌های متنی بیشتری بگیرید، جایی که میوه‌ها را در شیر یا غلات می‌ریزید و از کل صحنه عکس می‌گیرید:

Berry Splashes scaled 1

شما حتی می توانید با فلش لذت ببرید! با استفاده از فلاش ده ها بار در ثانیه، می توانید میوه ها را در حالی که در هوا می افتند، ثبت کنید.

نکات عکاسی از میوه: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، آماده هستید تا عکس های میوه ای زیبا از خودتان بگیرید.

نکاتی را که به اشتراک گذاشته ام به خاطر بسپارید. از آزمایش نور لذت ببرید. و ببینید چه چیزی می توانید ایجاد کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *