آموزش

59 نوع عکاسی که باید بدانید

Types of Photography Social Media Lucija Ros

اصل اساسی عکاسی این است که شما از دوربین برای گرفتن عکس استفاده می کنید. ساده تر از این نمی توانست باشد. اما عکاسی در واقع یک ژانر گسترده است که به بسیاری از رشته های جداگانه منشعب می شود. انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد. و اگر برای اولین بار است که دوربین را در دست می گیرید، ممکن است گیج کننده باشد. سبک ها و دسته بندی های زیادی وجود دارد که ممکن است ندانید کدام را انتخاب کنید. این مقاله اینجاست تا تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما بگذارد. ما از این مقاله برای جزئیات تمام انواع عکاسی که باید بدانید استفاده خواهیم کرد. پیوندهایی به مقالات عمیق تر در مورد هر موضوع وجود دارد تا بتوانید با اطمینان به بررسی آن بپردازید.

Types of Photography Adrian KBS

© Christopher Bryan-Smith

59 نوع عکاسی که باید بدانید

59 نوع عکاسی ممکن است به نظر شما بسیار مهم باشد. اما در اصل برای هضم آسان، فهرست را به دسته های جداگانه تقسیم کرده ایم.

  • ما لیست را با انواع عکاسی که توسط دوربینی که استفاده می‌کنید عمدتاً دیجیتال و فیلم تعریف می‌کنیم، شروع می‌کنیم. سپس به عکاسی از افراد نگاه خواهیم کرد. این دسته به همه انواع عکاسی که افراد را به عنوان سوژه اصلی درگیر می کند نگاه می کند.
  • قدم بعدی در سفر عکاسی ما عکاسی از طبیعت است. این موضوع به انواع عکاسی می پردازد که لنز را به این دنیای شگفت انگیز تبدیل می کند. عکس زیر به عکاسی رپورتاژ می پردازد. آنها انواعی از عکاسی هستند که شامل کاوش و کشف هستند.
  • عکاسی هنری قدم بعدی در سفر ماست. انواع هنری عکاسی به دنبال زیبایی زیبایی شناختی و خلوص تصویر هستند. و اغلب شامل تکنیک های خاص عکاسی می شوند.
  • بخش آخر لیست ما عکاسی برای کسب و کار است. هر نوع عکاسی می تواند به کسب و کار شما تبدیل شود، اما این بخش به انواع عکاسی مورد استفاده برای فروش محصولات یا خدمات می پردازد.
Types of Photography Intro Andrik Langfield

© Andrik Langfield (Unsplash.com)

انواع مختلف دوربین برای عکاسی

در حالی که شما می توانید از هر نوع دوربینی برای هر نوع عکاسی استفاده کنید، تفاوت هایی وجود دارد که قابل ذکر است. اینها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام مسیر عکاسی را می خواهید انتخاب کنید.

1. عکاسی دیجیتال

امروزه دوربین های دیجیتال بر دنیای عکاسی حکومت می کنند. عکاسان حرفه ای از دوربین های دیجیتال برای هر نوع عکاسی استفاده می کنند. فناوری دیجیتال برجسته است و نتایج فوق العاده ای ایجاد می کند. فراتر از تولید تصاویر شگفت انگیز، دوربین های دیجیتال امکانات بسیاری را برای عکاسان پرمشغله فراهم می کنند. شما محدود به 36 عکس در هر رول نیستید، مانند دوربین های آنالوگ. شما می توانید صدها عکس بگیرید و فقط نگران پر کردن کارت SD خود باشید. عکاسی دیجیتال گزینه های ویرایش بیشتری نیز دارد. عکاسی با فرمت RAW گزینه های باورنکردنی را در مجموعه ویرایش به شما می دهد. شما می توانید هر مشخصه ای را که دوست دارید، تقویت، تنظیم و دستکاری کنید.

Types of Photography Digital Zach Doehler

© Zach Doehler

2. عکاسی فیلم

عکاسی فیلم انگار در راه خروج و دیجیتال در حال تسخیر جهان بود. اما فیلم هنوز کاملا نمرده که هیچ احیای آنالوگ به خوبی در جریان است. عکاسان از همه نوع در حال بازگشت به فیلم هستند. در حالی که بسیاری از افراد به دلیل محدودیت‌ها و ویژگی‌های عکاسی آنالوگ از کار افتاده بودند، فیلم‌بردار مدرن آنها را به عنوان بخشی از سرگرمی می‌بیند. عکاسی فیلم دارای کیفیت جادویی است که دیجیتال نمی تواند تکرار شود. هنگامی که نور به امولسیون فیلم برخورد می کند، یک واکنش شیمیایی وجود دارد. و زمانی که برای دیدن نتایج باید منتظر بمانید، یک راز وجود دارد. شما نمی توانید بعد از هر عکاسی نتیجه را بررسی کنید و دوباره عکس بگیرید. باید به مهارت های خود اعتماد کنید و به بهترین ها امیدوار باشید.

Types of Photography Film KBS

© Christopher Bryan-Smith

3. عکاسی Pinhole

با عکاسی سوراخ سوزنی، شما حتی نیازی به دوربین ندارید. می توانید دوربین سوراخ سوزنی خود را با استفاده از یک قلع یا ظرف قدیمی بسازید. شما به چیزی ضد نور نیاز دارید، سپس یک سوراخ با یک سنجاق در کناره ایجاد کنید. شما همچنین نیاز به یک تکه نوار دارید تا روی سوراخ قرار دهید. اما این دوربین اصلی شماست. در یک اتاق تاریک، یک تکه کاغذ عکس را در دوربین خانگی خود قرار دهید. درب را ببندید و سوراخ را با چسب بپوشانید. برو بیرون و چیزی برای عکس گرفتن پیدا کن. مطمئن شوید که سوراخ رو به صحنه باشد و نوار را بردارید. نور از سوراخ عبور می کند و کاغذ را در معرض دید قرار می دهد. بعد از یکی دو ثانیه، سوراخ را با نوار چسب به سمت بالا بپوشانید. به اتاق تاریک برگردید و کاغذ را توسعه دهید. خودشه!

Types of Photography Pinhole Miro Polca

© Miro Polca (Unsplash.com)

عکاسی مردم

این بخش به انواع عکاسی با افراد به عنوان سوژه اصلی آنها می پردازد. مردم نقش مهمی در زندگی ما دارند، بنابراین اینها برخی از محبوب ترین و سودآورترین انواع عکاسی هستند.

4. عکاسی پرتره

عکاسی پرتره یکی از قدیمی ترین انواع عکاسی است. از زمان اختراع دوربین، از آن برای ثبت شخصیت های تاریخ استفاده شده است. تکنولوژی تغییر کرده است، اما پرتره یکی از محبوب ترین انواع عکاسی است. ما عاشق داستان های شخصی هستیم. و بسیاری از اشکال هنری شخصی تر از عکاسی پرتره وجود ندارد. عکاسی پرتره از ویژگی های دیگر انواع عکاسی است. عکاسان پرتره از پرتره برای عکاسی مد و فانتزی استفاده می کنند. شما همچنین در عکاسی خبری و مستند پرتره خواهید دید.

Types of Photography Portrait Prince Akachi

© Prince Akachi (Unsplash.com)

5. عکاسی پرتره از خود

با ظهور رسانه های اجتماعی، عکاسی پرتره از خود، بخشی از شهرت خود را از دست داد. عکاسی از خود به سلفی تبدیل شد. و اکنون بیشتر با اینستاگرام مرتبط است تا با گالری ملی پرتره. اما سلف پرتره ها هنوز هم سزاوار توجه ما هستند. آنها یک راه عالی برای کشف خود و خلق شخصیت هستند. در اینجا چند عکاس پرتره از سلف افسانه ای آورده شده است تا به شما را الهام بخشند.

Types of Photography Self Portrait Amol Tyagi

© Amol Tyagi (Unsplash.com)

6. عکاسی عروسی

مراسم عروسی برای بسیاری از صنف ها یک تجارت بزرگ است. و همینطور عکاسی عروسی نیز از این قاعله مستثنا نیست. این نوع عکاسی یکی از بهترین راه های کسب درآمد به عنوان یک عکاس است. همچنین می تواند سرگرم کننده و عالی باشد. عروسی یک روز خاص در زندگی مردم است. و عروس و داماد عکس های عالی را به عنوان یادآوری آن روز جادویی می خواهند. این چیزی است که اگر به خوبی انجام شود مردم هزینه آن را خواهند پرداخت. عکاسی عروسی شامل پرتره های خانواده و دوستان است. و یک عنصر از عکاسی مستند هنگام ثبت روز خاص وجود دارد. همچنین می توانید در طراحی صحنه و ژست خلاق باشید.

Types of Photography Wedding Anna Vi

© Anna Vi (Unsplash.com)

7. عکاسی ورزشی

ورزش ها توسط هزاران نفر بازی می شود و میلیون ها نفر تماشا می کنند. و هر چه ورزش محبوب تر شود، به عکاسان ورزشی بیشتری نیاز است. عکاسی ورزشی در مورد ثبت اقدامات در، پیست یا زمین است. مهارت زیادی در به تصویر کشیدن اوج و فرودهای درام ورزشی وجود دارد. شما باید ورزش خود را بشناسید. و به تنظیمات صحیح دوربین خود نیاز دارید.

Types of Photography Sport Jeffrey F Lin

© Jeffrey F. Lin (Unsplash.com)

8. عکاسی موسیقی

عکاسی موسیقی می تواند شامل عکاسی از کنسرت ها یا جشنواره های زنده باشد. یا شاید شما در حال انجام عکس های تبلیغاتی برای یک گروه یا یک هنرمند هستید. آثار عکاسی موسیقی را می توان در مجلات و آنلاین منتشر کرد. یا می توان از آن برای آثار هنری آلبوم استفاده کرد. اگر از طرفداران موسیقی هستید، عکاسی موسیقی می تواند سرگرم کننده باشد. باید ورق های خود را درست بازی کنید مثلا می توانید صندلی ردیف جلو یا مجوز پشت صحنه را بگیرید. اما کار سختی است، بنابراین باید صبر داشته باشید.

Types of Photography Music Llandudno KBS

© Christopher Bryan-Smith

9. عکاسی از رویدادها

عکاسی رویدادها می‌تواند با انواع دیگر عکاسی همپوشانی داشته باشد. اما عکاسی رویدادها شایستگی بخش خاص خود را دارد زیرا به مهارت گسترده ای نیاز دارد. عکاسان رویداد، رویدادهای مختلف، از جشنواره های موسیقی گرفته تا مسابقات قهرمانی دو و میدانی را پوشش می دهند. عکاسان رویدادها یک دسته همه کاره هستند. آنها باید بتوانند از یک رویداد سخنرانی در روز سه شنبه و یک نمایشگاه هنری در روز چهارشنبه فیلمبرداری کنند. کنسرت می تواند هر رویدادی باشد، بنابراین آنها باید با دوربین خود آماده باشند.

Types of Photography Events Kristina Paparo

© Kristina Paparo (Unsplash.com)

10. عکاسی مد

عکاسی مد ترکیبی از عکاسی پرتره و محصول است. اما این خیلی بیشتر از عکس گرفتن از مدل های لباس است. این در مورد ایجاد تصاویری است که سبک زندگی را به تصویر می کشد. این فقط لباس نیست، بلکه شخصی است که آنها را می پوشد. یک عکاس مد ممکن است از مدل‌ها در کت‌واک عکاسی کند. یا ممکن است در حال توسعه مفاهیمی برای کمپین های تبلیغاتی باشند. صنعت مد سرگرم کننده و پر زرق و برق به نظر می رسد، اما عکاس مد بودن کار سختی است.

news preview2 105

11. عکاسی خانوادگی

عکاسی خانوادگی یک تجارت بزرگ است. بسیاری از خانواده‌ها می‌خواهند لحظاتی را با کسانی که دوستشان دارند سپری کنند. و عکاس خانوادگی باید آن لحظات جادویی را با دوربین خود خلق کند. عکاسی خانوادگی می تواند شامل پرتره هایی در خانه یا استودیو باشد. یا می توانند عکس های صریح در یک مکان خاص باشند. گاهی اوقات این همه خانواده خواهد بود و گاهی اوقات والدین یا خواهر و برادر با هم. اغلب به خواسته خانواده بستگی دارد. اما فضای زیادی برای ایده های خلاقانه عکس خانوادگی نیز وجود دارد.

Types of Photography Family Dylan Sauerwein

© Dylan Sauerwein (Unsplash.com)

12. عکاسی کودک

عکاسی کودک می تواند سرگرم کننده ترین و پر استرس ترین کار دنیا باشد. اما اگر می‌توانید با عصبانیت‌های گاه به گاه یا گریه کردن کنار بیایید، عکاسی از کودک یک حرفه ارزشمند است. شاید بدیهی است که بگویم عکاسان کودک باید با بچه ها خوب باشند. اما آنها همچنین باید از همراهی خود لذت ببرند. این باعث می شود همه در روحیه خوبی قرار بگیرند. و می‌توانید عکس‌هایی ایجاد کنید که والدین برایشان ارزش قائل هستند.

Types of Photography Child T.Tomsickova

© T. Tomsickova

13. عکاسی از نوزادان

عکاسی نوزاد با عکاسی کودک متفاوت است. این نیاز به مجموعه ای جداگانه از مهارت ها و ملاحظات دارد. بچه ها می توانند پر سر و صدا، پرانرژی و پر هیاهو باشند. اما نوزادان بسیار شکننده‌تر هستند و به لمس ظریفی نیاز دارید. شما می توانید با عکاسی از نوزادان بسیار سرگرم شوید. می توانید با والدین جدید به عکس های صادقانه بروید. یا می توانید با ست ها و لباس های زیبا خلاقیت به خرج دهید. و این یک گزینه تجاری قابل دوام است زیرا والدین مایلند از آن لحظات اولیه کوتاه بگذرند.

Types of Photography Newborn Katrina Elena

© Katrina Elena

14. عکاسی هد شات

عکاسی هد شات شباهت های زیادی با عکاسی پرتره دارد. اما هد شات ها به طور خاص برای اهداف حرفه ای هستند. آنها عکس هایی هستند که توسط بازیگران و جوانان حرفه ای در پروفایل ها و برنامه های خود استفاده می شوند. و مردم پول خوبی برای هد شات های با کیفیت پرداخت خواهند کرد.

 

Types of Photography Headshots Arema Foto

© Arema Foto

15. عکاسی بودوار

این نوع عکاسی برای بزرگسالان است. عکاسی بودوار هنر گرفتن عکس های حسی است. اما آنها نباید صریح باشند. بودوار اغلب شامل لباس زیر است، بنابراین بین عکاسی مد و محصول تقابلی وجود دارد. عکاسی بودوآر در مورد این است که سوژه بدون توجه به اینکه چه کسی باشد، جذاب به نظر برسد. شما می توانید با مدل های حرفه ای کار کنید. یا ممکن است مشتری باشد که می‌خواهد رابطه‌اش را تقویت کند.

16. عکاسی Glamor

عکاسی پر زرق و برق Glamor واضح تر از بودوار است. همچنین راجع به امیال نفسانی است، اما کمتر به تخیل می پردازد. معمولا شامل مدل های زن می شود. و هدف اصلی جذابیت است.

عکاسی از طبیعت

دسته بعدی به انواع عکاسی با محوریت جهان طبیعی می پردازد. زمین جای زیبایی است. و بسیاری از انواع عکاسی، مناظر، گیاهان و جانوران لذت می برند.

17. عکاسی منظره

عکاسی منظره مطالعه سطح بافتی زمین است. و دارای تصاویری از صحنه های طبیعی از سراسر جهان است. عکس های منظره می توانند صحراها، کوه های سنگی یا دامنه های سرسبز را به تصویر بکشند. آنها می توانند تصاویر بزرگ یا صمیمی تر باشند. عکاسی منظره قدمتی به قدمت خود دوربین دارد و یکی از اولین انواع عکاسی است. و هنوز هم یکی از محبوب ترین انواع عکاسی است. همچنین می توانید عکاسی منظره خود را با کمی ویرایش نیز ارتقا دهید.

Types of Photography Landscape Hendrik Cornelissen

© Hendrik Cornelissen

18. عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش به موضوع شگفت انگیز حیوانات در طبیعت نگاه می کند. این نوع عکاسی مستلزم صبر و تمرکز است. و زمانی که عکاسی حیات وحش به خوبی انجام شود، عکس ها می توانند جادویی باشند. فقط تعداد کمی خوش شانس می توانند به مکان های عجیب و غریب سفر کنند تا بزرگترین جانوران در طبیعت را ببینند. عکاسان حیات وحش به ما اجازه می دهند موجودات باشکوهی را از دورافتاده ترین مکان ها ببینیم. بدون آنها، ما هرگز یک فیل یا یک ببر را در طبیعت نمی دیدیم.

Types of Photography Wildlife Keyur Nandaniya

© Keyur Nandaniya

19. عکاسی پرنده

عکاسی از پرندگان ممکن است مانند بخشی از عکاسی حیات وحش به نظر برسد. و پرندگان حیات وحش هستند. اما بسیاری از عکاسان خارق العاده خود را وقف مستندسازی پرندگان در طبیعت می کنند. عکاسی پرنده به دقت با دوربین و صبر زیاد نیاز دارد. و هنگامی که آن را درست انجام دهید، نتایج فوق العاده است. پرندگان از جالب ترین و زیباترین موجودات در دنیای طبیعی هستند. و عکاسی پرندگان جشنی برای آن است.

Types of Photography Bird Supreet Sahoo

© Supreet Sahoo

20. عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی صرفاً عکاسی از طبیعت نیست. حیوانات خانگی اهلی هستند و این رشته با عکاسی خانوادگی همپوشانی زیادی دارد. اما با وجود اینکه دوستان و همراهان ما هستند، حیوانات خانگی ما نیز حیوانات هستند.

پرتره سگ در بین صاحبان سگ بسیار محبوب است. اینها می توانند سگ به تنهایی باشند، یا می توانند شامل حیوانات خانگی دیگر نیز باشند. آنها حتی می توانند شامل اعضای خانواده نیز باشند. اما عکاسی از حیوانات خانگی به سگ ها محدود نمی شود. شما نمی توانید گربه ها، موش ها، خرگوش ها و لاک پشت ها را فراموش کنید.

Types of Photography Pets Flydragonfly

© Fly Dragonfly

21. عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو هنر عکاسی کوچک است. با استفاده از یک لنز ماکرو مخصوص، می توانید حتی کوچکترین موجودات را با دوربین خود ثبت کنید. عکاسی ماکرو مختص عکاسی از طبیعت نیست. برای ثبت هر چیزی می توانید از لنزهای ماکرو استفاده کنید. اما معمولاً برای مطالعه حشرات و سایر اشکال حیاتی کوچک استفاده می شود.

Types of Photography Macro Hamish Secrett

© Hamish Secrett

22. عکاسی غروب

فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم موافق باشیم که هیچ چیز مانند یک غروب زیبا نیست. اما غروب آفتاب زیاد طول نمی کشد، بنابراین قبل از اینکه در تاریکی رها شوید باید عکس بگیرید. ثبت زیبایی غروب خورشید در یک تصویر دیجیتالی آسان نیست. آنها اغلب می توانند صاف و کسل کننده به نظر برسند. عکاسی از غروب آفتاب نیاز به مهارت، صبر و دانش دارد. به همین دلیل است که عکاسی غروب خورشید یک نوع عکاسی منحصر به فرد در نظر گرفته می شود.

Types of Photography Sunset David Zawila

© David Zawila

23. عکاسی اقیانوس

عکاسی اقیانوس زیر مجموعه ای از عکاسی منظره است. اما این نوع عکاسی به جای خشکی، بر زیبایی دریاها و اقیانوس ها تمرکز دارد. دریاها، اقیانوس‌ها و مناطق ساحلی صحنه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. و رفتار دریاها همیشه در حال تغییر است، بنابراین احتمالات بی پایان است. می توانید از اقیانوس یا از روی قایق به بیرون عکاسی کنید. و پهپادها گزینه دیگری برای عکسبرداری از دریا به شما می دهند.

Types of Photography Ocean Joseph Barrientos

© Joseph Barrientos

24. عکاسی زیر آب

عکس گرفتن در زیر آب می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد. چشم انداز زیر آب پر از زیبایی است. و حرکت کندتر زندگی و فیزیک متفاوت به آن کیفیتی جادویی می بخشد. عکاسی در زیر آب آسان نیست و شما به مهارت ها و تجهیزات زیر آب نیاز دارید. اما اگر عاشق آب هستید، این یک نوع عکاسی است که باید امتحان کنید.

25. عکاسی از منظره شهری

از نظر فنی، مناظر شهری بخشی از دنیای طبیعی نیستند. اما عکاسی از منظره شهری زیبایی را در دنیایی که انسان ساخته است می یابد. با استفاده از تنظیمات و ترکیب بندی های مشابه، مفهومی مشابه با عکاسی منظره دارد. اما این نوع عکاسی به زیبایی در غیر طبیعی نگاه می کند. عکاسی از منظره شهری در شب یکی دیگر از ژانرهای فرعی است که ارزش دیدن دارد.

Types of Photography Cityscape Marc Oliver Jodoin

© Marc-Oliver Jodoin

26. عکاسی هوایی

عکاسی هوایی هنر عکس گرفتن از هواست. عکاس از هواپیما یا هلیکوپتر نمای پرنده ای دارد. آنها مستقیماً از زمین عکس می گیرند و از عکس ها اغلب برای بررسی یا ایجاد نقشه استفاده می شود. عکاسی هوایی در گذشته برای اکثر عکاسان غیرقابل دسترسی بود. اما اختراع پهپاد آن را تغییر داد.

Types of Photography Aerial Luca J

© Luca J.

27. عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین

پهپادها دنیای جدیدی از امکانات را برای عکاسان باز کردند. اکنون آنها می توانند عکس های هوایی خیره کننده ای را بدون اینکه پاهای شما از زمین خارج شوند، ثبت کنند. با دوربین متصل به یک پهپاد پرنده، می توانید به تصاویری دست پیدا کنید که زمانی غیرممکن بود. با ارزان‌تر شدن و در دسترس‌تر شدن پهپادها، محبوبیت عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین افزایش یافته است.

Types of Photography Drone Federico Di Dio

© Federico Di Dio

28. عکاسی نجومی

عکاسی نجومی مستقیماً به آسمان شب می‌نگرد و از ستاره‌ها و سحابی‌هایی که کیهان ما را پر کرده‌اند عکس می‌گیرد. دانشمندان از این نوع عکاسی برای مطالعه کیهان استفاده می کنند. و همچنین تعقیب آماتورهای مشتاقی است که به ستاره ها علاقه دارند. نتایج می تواند تماشایی باشد. اما عکاسی نجومی به مهارت و دانش تخصصی نیاز دارد. علاوه بر تنظیمات صحیح دوربین، به لنزها و فیلترهایی نیاز دارید که بتوانید از آسمان شب عکس بگیرید.

Types of Photography Astro Samuel Posteur Fosse

© Samuel Pasteur-Fosse

29. عکاسی پانوراما

عکاسی پانوراما شاخه ای از عکاسی منظره است. اما محدودیت های فریم را گسترش می دهد و یک نمای فوق عریض از صحنه ایجاد می کند. برای ایجاد یک عکس پانوراما، به یک دوربین 360 درجه نیاز دارید. یا می توانید با کنار هم قرار دادن چندین عکس در Adobe Photoshop یک پانوراما ایجاد کنید. شما همچنین می توانید پانوراماهای فوق العاده ای را در تلفن هوشمند خود ایجاد کنید.

Types of Photography Panorama Lok Yiu Cheung

© Lok Yiu Cheung

عکاسی رپورتاژ

این دسته به انواع عکاسی که برای کاوش و مستندسازی جهان استفاده می‌کنیم می‌پردازد. آنها انواع عکاسی هستند که شامل داستان های انسانی می شود. و عکاسانی که تجارت خود را در این مناطق انجام می دهند، اخباری از سراسر جهان را به ما نشان می دهند و به ما الهام می دهند که خودمان را مجاب کنیم.

30. عکاسی خبری

فتوژورنالیسم، روزنامه نگاری است که از لنز دوربین گزارش می شود. عکاسان از تصاویر به جای کلمات برای بیان داستان خود استفاده می کنند. و به لطف آنها، می توانیم رویدادهای مهم جهان را از روی مبل های خود مشاهده کنیم. رونق پاپاراتزی در دهه‌های 90 و 00 به شهرت فوتوژورنالیسم لطمه زد. اما عکاسان خبری هنوز نقش مهمی در رسانه های خبری امروز دارند. بدون آنها، ما نسبت به بسیاری از اتفاقاتی که در سراسر جهان رخ می دهد کور خواهیم بود.

Types of Photography Photojournalism Andrew Winkler

© Andrew Winkler

31. عکاسی مستند

عکاسی مستند با عکاسی خبری همپوشانی دارد. اما عکاسی مستند با استفاده از عکس ها روایت هایی را خلق می کند. فتوژورنالیسم از داستان هایی که اتفاق می افتد گزارش می دهد. و عکاسی مستند درون مضامین و ایده ها فرو می رود و به دنبال داستان می گردد. مستندهای بصری می توانند انواع بسیاری از عکاسی های دیگر را نیز شامل شوند. بسیاری از عکاسان مستند از پرتره برای افزودن عنصر انسانی به روایت خود استفاده می کنند. برخی دیگر به دنبال نماهای صریح برای حس طبیعی داستان سرایی خود هستند.

Types of Photography Documentary Sam Mann

© Sam Mann

32. عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی یکی از پرطرفدارترین انواع عکاسی است. میلیون ها عکاس در سراسر جهان دوست دارند آنچه را که در خیابان ها می بینند ثبت کنند. عکاسی خیابانی در مورد ثبت زندگی واقعی خیابان است. آنها عکس های صادقانه ای هستند که زندگی در شهرها و شهرها را مستند می کنند. اما برخلاف عکاسی مستند یا فتوژورنالیسم، هیچ داستانی وجود ندارد. عکاسی خیابانی درباره روایت نیست. عکاس صرفاً ناظر زمان حال است و قبل و بعد از آن را نمی داند.

هر کشوری قوانین و قوانین متفاوتی در مورد عکس گرفتن در مکان های عمومی دارد. این یک موضوع پیچیده است، و باید با احتیاط ادامه دهید، به خصوص اگر در یک کشور خارجی عکاسی می کنید. همیشه خوب است که حقوق خود را به عنوان یک عکاس خیابانی بدانید.

Types of Photography Street Ivan Tsaregorodtsev

© Ivan Tsaregorodtsev

33. عکاسی در سفر

عکاسی در سفر از دوربین برای ثبت و مطالعه مکان های دورافتاده و عجیب و غریب استفاده می کند. اکثر مردم فقط می توانند یک یا دو هفته در سال سفر کنند. و آنها توسط بودجه و تعهدات زندگی محدود شده اند. اما عکاسی در سفر به ما اجازه می دهد تا گوشه هایی از جهان را که به سختی می توانیم تصور کنیم، ببینیم. عکاسان سفر دانش ما را از جهان گسترش می دهند و ما را با مناظر و فرهنگ های جدید آشنا می کنند. و آنها تخیل ما را روشن می کنند و به ما الهام می دهند که کوله پشتی خود را ببندیم و از در بیرون برویم.

Types of Photography Travel Barcelona KBS

© Christopher Bryan-Smith

34. عکاسی اکتشاف شهری

اکتشاف شهری یا Urbex شما را به مکان های متروکه می برد. با دوربینی که بر گردن دارید، وارد کارخانه‌های قدیمی و ساختمان‌های متروکه می‌شوید. این مکان ها مناظر شهری ما را پر از خاک می کنند، اگرچه بسیاری از آنها مدت هاست که فراموش شده اند. Urbex بسیار سرگرم کننده است. اما این یکی از خطرناک ترین انواع عکاسی است. کارخانه های قدیمی زمین بازی نیستند و بسیاری از آنها در حال فروپاشی هستند. شما باید ایمن و آماده باشید و در عکاسی اکتشاف شهری اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

Types of Photography Urbex Danique Dohmen

© Danique Dohmen

35. عکاسی تحریریه

عکاسی سرمقاله با داستان ها و مصاحبه ها در مجلات و روزنامه ها همراه است. آنها می توانند شامل افراد مشهور، ستاره های ورزشی، مارک های مد یا فیلم های منتشر شده باشند. یا می‌توانند بخش‌های سردبیری مفهومی باشند که به یک داستان یا شخص مربوط می‌شوند. عکاسان تحریریه آزادی خلاقیت زیادی دارند. آنها می توانند انتخاب کنند که چگونه می خواهند مجموعه عکس های خود را بسازند. آنها می توانند پرتره های طبیعی یا عکس های مستند صادقانه انجام دهند. یا می توانند با تکنیک ها و جلوه های بصری تصاویری از سبک ها بسازند.

Types of Photography Editorial Alvin Balemesa

© Alvin Balemesa

36. عکاسی جنگ

این نوع عکاسی برای همه مناسب نیست. این بسیار خطرناک است و برای گرفتن عکس های جنگی به شجاعت نیاز دارید. عکاسی جنگ یکی از شاخه‌های عکاسی خبری است، اما به دلیل ماهیت پرخطرش شایسته جایگاه خاص خود در این فهرست است. عکاسی از جنگ وحشت واقعی جنگ را به ما نشان می دهد. روزنامه نگاری جنگ اغلب تنها است و بر مکان ها و اعداد تمرکز دارد. اما عکاسی جنگ هزینه واقعی انسانی جنگ را به ما می گوید. این عکاسان واقعیت خشن درگیری را با قتل عام، خشونت و رنج به ما نشان می دهند. نگاه کردن به عکاسی از جنگ آسان نیست، اما مهم است که این کار را انجام دهیم.

Types of Photography War Duncan Kidd

© Duncan Kidd

37. عکاسی اکشن

انواع زیادی از عکاسی وجود دارد که شامل عمل می شود. اما عکاسی اکشن واقعی از مرکز اکشن می آید. از دید بازیکن گرفته شده است. چند گزینه دوربین عالی برای عکاسی اکشن وجود دارد که GoPro معروف ترین برند آن است. این نوع عکاسی در مورد به اشتراک گذاشتن تجربیات پر عمل خود با دیگران است.

Types of Photography Action Tim Foster

© Tim Foster

عکاسی هنری

فهرست ژانرهای عکاسی هنری به انواع خلاقانه عکاسی می پردازد. البته همه عکاسی ها خلاقانه هستند. اما این ژانرها شامل بینش و تکنیک های خلاقانه یک هنرمند است.

38. عکاسی هنری زیبا

همه انواع عکاسی را می توان هنر دانست. اما هدف عکاسی هنرهای زیبا خلق تصاویری است که در نوع خود قطعه‌های هنری هستند. نیازی به روایت یا زمینه نیست. عکس یک اثر هنری در ناب ترین شکل آن است. عکاسی هنرهای زیبا می تواند انواع دیگری از عکاسی را نیز شامل شود. عکاسان هنرهای زیبا اغلب از پرتره و سلف پرتره استفاده می کنند. و همچنین از طبیعت بی جان و عکاسی انتزاعی استفاده می کنند. آنها از تکنیک های درون دوربینی و پس پردازش برای کشف راه های جدید ساخت تصویر استفاده می کنند.

Types of Photography Fine Art Michael Dziedzic

© Michael Dziedzic

39. عکاسی از طبیعت بی جان

عکاسی از طبیعت بی جان به اجسام بی جان نگاه می کند. مانند نقاشی های طبیعت بی جان، هدف عکاسی از طبیعت بی جان می تواند یک آیتم یا مجموعه ای از آیتم ها باشد. آنها می توانند به هم متصل باشند یا کاملاً نامرتبط باشند. عکاسی بی جان ارتباط قوی با عکاسی هنرهای زیبا دارد. هر دوی آنها می خواهند یک تصویر زیبا داشته باشند. عکاس می خواهد حالت عادی را به حالت خارق العاده تبدیل کند. این کاوش رنگ، شکل و معناست.

Types of Photography Still Life Gareth Paul

© Gareth Paul

40. عکاسی انتزاعی

عکاسی انتزاعی اشیا را از بافت عادی خود خارج می کند. معنای موضوع را از بین می برد، بنابراین چیزی بیش از یک شکل نیست. عکاسان انتزاعی به دنبال اشکال و الگوها در محیط خود هستند. و آنها را به شیوه ای زیبا شناسی قاب می کنند.

Types of Photography Abstract Nick Van Den Berg

© Nick Van Den Berg

41. عکاسی مینیمالیستی

مینیمالیسم رویکرد کمتری به عکاسی دارد. نمونه هایی از عکاسی مینیمالیستی ساده هستند و مقدار کمی از تصویر را شامل می شوند. عکس ها نامرتب و دارای ترکیب بندی قوی و پویا هستند. فضای منفی به سوژه قدرت می بخشد.

Types of Photography Minimalist Rodion Kutsaev

© Rodion Kutsaev

42. عکاسی فانتزی

اگر عاشق افسانه ها و ماجراهای جادویی هستید، باید به عکاسی فانتزی نگاه کنید. این ژانر درباره خلق جهان ها و شخصیت ها و استفاده از آنها برای روایت داستان در عکس های شما است. عکاسی فانتزی شامل طراحی صحنه و لباس پیچیده است. آنها برای خلق اسطوره ها و افسانه های جهان های دیگر استفاده می شوند. آنها شاهزاده ها و پرنسس ها، جادوگران را دارند. عکاسان فانتزی تخیل خود را کشف می کنند. آنها تم ها و تم های افسانه های قدیمی را اتخاذ می کنند. و همچنین داستان‌های کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کنند تا مردم در آن گم شوند.

Types of Photography Fantasy Jovana Rikalo

© Jovana Rikalo

43. عکاسی با نوردهی چندگانه

نوردهی دو یا چندگانه یکی از اولین انواع تصویرسازی ترکیبی در عکاسی بود. با دوربین فیلمبرداری، با دو بار نوردهی یک بخش از فیلم، یک نوردهی دوگانه ایجاد می کنید. این به شما دو تصویر در یک عکس می دهد. شما همچنین می توانید نوردهی های دوگانه را در عکاسی دیجیتال ایجاد کنید. شما دو عکس را جداگانه می گیرید، سپس آنها را در پس پردازش کنار هم قرار می دهید. دو برنامه ویرایش محبوب برای این کار Adobe Photoshop و Luminar Neo هستند.

Types of Photography Double Exposure Taya Ivanova

© Taya Ivanova

44. عکاسی ترکیبی

نوردهی دوگانه نوعی تصویربرداری ترکیبی است. اما به لطف فناوری دیجیتال، بسیاری از هنرمندان عکاسی کامپوزیت را به مکان های جدیدی برده اند. آنها تصاویر را برای ایجاد یک اثر هنری ترکیب می کنند. اغلب به آن کولاژ دیجیتال می گویند. Photoshop و Luminar Neo بهترین نرم افزارهای ویرایش عکاسی کامپوزیت هستند.

Types of Photography Composite Anna Maghradze

© Anna Maghradze

45. عکاسی تایم لپس

همه ما عکاسی تایم لپس را در مستندهای طبیعت دیده‌ایم، حتی اگر شما آن را ندانید. آنها تنها در چند ثانیه یک گل را در حال شکوفایی نشان می دهند. ویدیوهایی مانند این با گرفتن یک سری عکس در بازه های زمانی تعیین شده ایجاد می شوند. سپس آنها برای ایجاد یک ویدیوی تایم لپس گرد هم می آیند. فیلم تایم لپس فوق العاده به نظر می رسد. و آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست. می توانید در عکاسی تایم لپس دست خود را امتحان کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین دیجیتال، چند قطعه تجهیزات و برخی نرم افزارهای ویرایش مانند فتوشاپ است. موضوع می تواند هر چیزی باشد که در طول زمان تغییر کند. می توانید گلی را که در حال رشد یا مرگ است عکاسی کنید. یا شاید آب شدن برف یا یخ را ترجیح می دهید. اگر اهل عکاسی نجومی هستید، می‌توانید تایم لپس آسمان شب را نیز امتحان کنید.

Types of Photography Time Lapse Jake Hills

© Jake Hills

46. عکاسی با نوردهی طولانی

شاید بتوانید از روی نام آن حدس بزنید که عکاسی با نوردهی طولانی چیست. این نوعی عکاسی است که از زمان های نوردهی طولانی برای ایجاد تصاویر سرگرم کننده و جالب استفاده می کند. تاری حرکت چیزی است که بسیاری از عکاسان از آن اجتناب می کنند. اما عکاسی با نوردهی طولانی از تاری حرکت به عنوان یک جلوه خلاقانه استفاده می کند. در شب هنگامی که نورهای مصنوعی در تاریکی خطوط می کشند، به خوبی کار می کند. این می تواند چراغ جلو یک ماشین در حال حرکت باشد. یا می توانید کلمات را با چوب درخشنده بنویسید.

Types of Photography Long Exposure Todd Quackenbush

© Todd Quackenbush

47. عکاسی بلک لایت

عکاسی بلک لایت از نور ماوراء بنفش به جای نور سفید استفاده می کند. نور سفید نوری است که توسط لامپ ها و فلاش های استاندارد تولید می شود. دنیای اطراف ما را روشن می کند. اما نور سیاه یا فرابنفش با چشم انسان قابل مشاهده نیست. چشمان ما نمی توانند نور سیاه را ببینند، اما حسگرهای دوربین ما می توانند. و می توانید از نور سیاه در عکاسی برای ایجاد تصاویر باورنکردنی با رنگ های نئون استفاده کنید. می توانید با استفاده از میله های درخشنده و رنگ بدن UV خلاق شوید.

48. عکاسی سیاه و سفید

ممکن است فکر کنید سیاه و سفید یک سبک است تا یک نوع عکاسی. هر نوع عکاسی در این لیست می تواند رنگی یا سیاه و سفید باشد. حتی می توانید یک پرتره رنگی بگیرید و آن را در فتوشاپ یا لایت روم سیاه و سفید کنید. در حالی که می توانید با هر سبکی از رنگی به سیاه و سفید تغییر دهید، عکاسی سیاه و سفید را باید یک عکاسی منحصر به فرد در نظر گرفت. وقتی قصد عکاسی سیاه و سفید را دارید، به دنبال چیزهای مختلف می گردید. برای جلب توجه نمی توانید به رنگ تکیه کنید. شما باید چیزهای دیگری پیدا کنید تا تصاویر خود را جذاب کنید. کنتراست، بافت و ترکیب بندی واقعاً به عکس های سیاه و سفید می افزاید.

Types of Photography BW KBS

© Christopher Bryan-Smith

49. عکاسی Flat Lay

عکاسی تخت جایی است که شما آیتم ها را روی یک سطح صاف مرتب می کنید و از بالا عکس می گیرید. سطح صاف شما بومی است که تصویر خود را روی آن نقاشی می کنید. شما می توانید تصاویر مضمون ایجاد کنید. یا می توانید از آنها برای ارسال پیام استفاده کنید. عکاسی تخت در رسانه های اجتماعی و عکاسی تبلیغاتی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این یک روش جدید برای ارائه اقلام و ترویج مضامین است.

Coffee photography tutorial 3

© Dina Belenko

50. عکاسی با محدوده دینامیکی بالا

عکاسی با محدوده دینامیکی بالا (HDR) تصاویری با جنب و جوش رنگ قوی و جزئیات شدید تولید می کند. مفهوم اصلی گرفتن چندین عکس از یک صحنه است که هر کدام با تنظیمات نوردهی متفاوت است. سپس آنها را در یک تصویر ترکیب می کنید. عکاسی با محدوده دینامیکی بالا نیاز به تمرین دارد. اما اگر از برنامه‌ای مانند Adobe Photoshop استفاده می‌کنید، به زودی آن را حل خواهید کرد.

Types of Photography HDR K Mitch Hodge

© K. Mitch Hodge

51. عکاسی با توپ کریستال

عکاسی از توپ کریستالی حول یک تکیه گاه خاص متمرکز است – یک توپ کریستالی. آنها کیفیتی جادویی دارند و نور را دستکاری می کنند و به شما انعکاس و شکل می دهند. راه های زیادی برای آزمایش در هنگام عکاسی با توپ کریستالی وجود دارد. آینده شما را به شما نمی گوید، اما قطعا از خلق تصاویر جادویی لذت خواهید برد.

Types of Photography Crystal Ball Brad West

© Brad West

عکاسی برای کسب و کار

هر نوع عکاسی می تواند یک تجارت باشد. حرفه ای ها از هر نوع ژانر عکاسی درآمد کسب می کنند. اما انواع عکاسی در این بخش ژانرهایی هستند که به عنوان بخشی از سایر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند.

52. عکاسی محصول

عکاسی محصول هنر عکس گرفتن از محصولات است تا بتوان آنها را به فروش رساند. تصاویر عکاسی محصول در صفحات فروش به صورت آنلاین و چاپی استفاده می شود. هدف این است که محصول را در بهترین نور خود نشان دهیم. یک عکاس محصول در حال توسعه تبلیغات نیست. وظیفه آنها ایجاد تصویری قابل ارائه از محصول است تا خریداران بالقوه بدانند چه چیزی می خرند. عکاسی محصول اغلب ساده است و محصول در پس زمینه سفید قرار دارد. اما راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید خلاق شوید. می توانید تم های مرتبط با محصول را اضافه کنید. و عکس های محصول را می توان در کمپین های تبلیغاتی توسعه داد.

Types of Photography Product Irene Kredenets

© Irene Kredenets

53. عکاسی از غذا

عکاسی از غذا در نوع خود یک صنعت بزرگ است. مجلات غذایی، وبلاگ ها و منوها همگی به عکس هایی از غذاهای شگفت انگیز نیاز دارند. و خوب جلوه دادن غذا سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. همه ما عاشق غذا هستیم. و وقتی بتوانید غذا را بو کنید و مزه کنید، هیجان زده شدن در مورد غذا آسان است. اما ایجاد غرغر کردن شکم افراد فقط با یک تصویر کمی تلاش می کند. عکاسی از غذا به مهارت، دانش و تجهیزات نیاز دارد. اما اگر آن را به خوبی انجام دهید، می تواند شغلی پردرآمد باشد.

Types of Photography Food Chad Montano

© Chad Montano

54. عکاسی معماری

همانطور که ممکن است حدس بزنید، عکاسی معماری هنر عکاسی از ساختمان ها و سازه های دیگر است. این ممکن است برای تجلیل از معماری باشد. و اشکال و خطوط اغلب در عکاسی مینیمالیستی یا انتزاعی برجسته می شوند. عکاسی معماری توسط معماران و نقشه برداران استفاده می شود. آن را در مجلات و تبلیغات پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات معماری محصولی است که به نمایش گذاشته می شود، گاهی اوقات ساختمان ها نماد چیز دیگری هستند.

Types of Photography Architecture Simone Hutsch

© Simone Hutsch

55. عکاسی املاک

عکاسی املاک نقشی حیاتی در فروش و اجاره ملک ایفا می کند. عکاسان املاک و مستغلات باید ملک را به بهترین شکل در عکس ها نشان دهند. اینها در وب سایت ها و دایرکتوری های نماینده نمایش داده می شوند. و از مردم می خواهند که بخرند. مهارت های عکاسی زیادی برای یک کسب و کار موفق عکاسی املاک و مستغلات نیاز دارید. شما باید کل اتاق را در یک عکس بگیرید. و باید اتاق باکس را شبیه یک سوئیت ماه عسل کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، پولی برای بدست آوردن وجود دارد.

Types of Photography Real Estate Kara Eads

© Kara Eads

56. عکاسی در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از بچه های جدید در بلوک هستند. مطمئناً این یکی از انواع سنتی عکاسی نیست. اما برای بسیاری از تاجران و زنان جوان، رسانه های اجتماعی جایی است که پول خود را به دست می آورند. و عکاسی در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در موفقیت آنها دارد. هنگام تبلیغ محصولات یا خدمات خود در رسانه های اجتماعی، عکس ها باید حرفه ای به نظر برسند. شما باید بدانید که چگونه از گوشی هوشمند برای عکاسی استفاده کنید. و باید بدانید که چگونه کار خود را ارائه و قالب بندی کنید. حتی گرفتن یک سلفی عالی هم نیاز به مهارت دارد.

Types of Photography Social Media Lucija Ros

© Lucija Ros

57. عکاسی تجاری

عکاسی تجاری ایجاد تصاویری است که برای مقاصد تجاری استفاده می شود. این می تواند شامل کمپین های تبلیغاتی برای محصولات باشد، یا می تواند عکاسی برای بازاریابی برند باشد. عکاسان تجاری از پرتره، مد و عکاسی محصول استفاده خواهند کرد. مدیران هنری و کارشناسان بازاریابی ممکن است به عکاسان بپیوندند. آنها با هم یک کمپین تجاری ایجاد خواهند کرد.

Types of Photography Commercial Daniel Norris

© Daniel Norris

58. عکاسی با گوشی هوشمند

این روزها می توانید یک کسب و کار کامل را از طریق تلفن خود راه اندازی کنید. تلفن می تواند همه کارها را انجام دهد، از جمله عکس گرفتن. شرکت‌های تلفن تلاش زیادی برای توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهند، که نتیجه می‌دهد. برنامه های استاندارد تلفن همیشه بهتر می شوند. اما برنامه های عالی دوربین گوشی هوشمند نیز وجود دارد که به شما کنترل خلاقانه تری می دهد. شما می توانید عکس های استاندارد حرفه ای را در هر دستگاه اندروید یا اپل بگیرید.

Types of Photography Smartphone Aaron Burden

© Aaron Burden

59. عکاسی Tilt-Shift

عکاسی تیلت شیفت به لنز تیلت شیفت نیاز دارد. لنز شیب‌دار به شما کنترل بیشتری روی پرسپکتیو می‌دهد. آنها یک قطعه گران قیمت هستند. اما در میان عکاسان معماری و املاک و مستغلات محبوب هستند.

Types of Photography Tilt Shift Matt Milton

© Matt Milton

نتیجه

در مسیر عکاس شدن، برداشتن دوربین اولین قدم است. سپس باید تصمیم بگیرید که کدام جهت را می خواهید انتخاب کنید. و همانطور که در لیست ما می بینید، گزینه های زیادی وجود دارد. می‌توانید روی عکاسی از افراد تمرکز کنید، پرتره‌های شخصی ایجاد کنید. یا می توانید با عکاسی از منظره یا حیات وحش، دنیای طبیعی را کشف و مطالعه کنید. یا شاید بخواهید از بزرگترین داستان ها در سراسر جهان گزارش دهید. از انواع مختلف عکاسی نترسید. لازم نیست فقط به یکی بچسبید! شما می توانید با هر تعداد که دوست دارید آزمایش کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید و ژانرها را ترکیب کنید. وقتی صحبت از عکاسی می شود، هیچ جهت اشتباهی وجود ندارد. قبل از تصمیم گیری در مورد نوع خاصی از عکاسی که می خواهید در آن غوطه ور شوید، دوره عکاسی برای مبتدیان ما را بررسی کنید تا بر اصول اولیه تسلط داشته باشید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *