آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 قانون مهم عکاسی از حیات وحش

lazy

آیا برای ثبت تصاویر خیره کننده حیات وحش تلاش می کنید؟ آیا می‌خواهید عکس‌هایی از حیات وحش بگیرید که فراتر از یک عکس باشد، اما به نظر می‌رسد آن را درست انجام نمیدهید؟ این مقاله درباره 10 قانون مهم عکاسی حیات وحش است. آنها را به حافظه بسپارید و شاهد بهبود عکاسی خود باشید.

1. کادر را با موضوع خود پر کنید تا بیننده را درگیر کنید

در عکاسی حیات وحش، حفظ فاصله اغلب وسوسه انگیز است و البته عاقلانه. از این گذشته، حیوانات چموش و ترسو هستند و لنزها آنقدر بلند هستند که کار شما را راه اندازند. در برابر وسوسه مقاومت کنید. تا جای معقول نزدیک شوید تا نهایی ترین حدی که میشود پیش بروید قبل از رم کردن و یا حمله کردن حیوان کمین کنید و باقی را به لنز بسپارید مطمئن شوید که آن حیوانات وحشی قاب را پر می کنند.

چرا این مهم است؟

بخشی از آنچه که عکاسی حیات وحش را بسیار جذاب می کند، توانایی آن در انتقال بیننده به دنیای دیگری است: دنیای حیوانات وحشی. برای انتقال کامل بیننده، باید جزئیات صمیمی را به او ارائه دهید و این با پر کردن کادر انجام می شود.

wildlife photography pelican portrait

قبل از گرفتن این عکس از حیات وحش، صبر کردم تا این پلیکان بسیار نزدیک بود. جزئیات کوچک این تصویر را جذاب می کند: پرهای صاف، رنگ منقار، درخشش در چشم پلیکان.

اگر از شیرها عکاسی می کنید، مطمئن شوید که تمام جزئیات خز گرفته شده است. مطمئن شوید که می توانید چراغ های فلاش را در چشمان آنها ببینید.
اگر از پرنده ای عکس می گیرید، مطمئن شوید که می توانید هر پر و هر تکه خاک یا گرد و غبار یا شن روی منقار آنها را ببینید. به این ترتیب شما تصاویر قدرتمندی از حیات وحش می گیرید.

2. یاد بگیرید که سوژه خود را برای گرفتن نماهای نزدیک دنبال کنید

تعقیب یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار یک عکاس حیات وحش است.
کمین کردن یعنی چی؟ تعقیب کردن فرآیند نزدیک شدن به سوژه در حین حضور در میدان است. وقتی به خوبی انجام شود، به شما امکان می دهد به اندازه کافی نزدیک شوید تا از قانون 1 پیروی کنید (قاب را با سوژه خود پر کنید).

wildlife photography roseate spoonbill drinking

در عکاسی از حیات وحش، تعقیب یک امر کلیدی است. من نیم ساعت را در آب گذراندم و به سمت جلو حرکت کردم تا بتوانم از نمای نزدیک یک Spoonbill رزآت (گلگون) بگیرم.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

یکی از روش‌های مورد علاقه من، پیچ و خم نام دارد. بسیار ساده است، فقط دو مرحله.

  • مرحله 1: پایین بیایید. واقعا کمه، پایین تر روی دست و زانو یا حتی شکم.
  • مرحله 2: به آرامی به سمت سوژه خود حرکت کنید.

به خود اجازه شروع و توقف دهید، به چپ و راست حرکت کنید. طوری نگاه کنید که انگار کاملاً غیرتهدیدکننده و بی علاقه به موضوع خود هستید. و صبر! اگر به اندازه کافی صبور باشید، حیات وحش به زودی شما را به عنوان یک آیتم درونی خود می بیند. من صدها بار از آن استفاده کرده ام و به ندرت ناامید شدم.

3. عادت های سوژه خود را مطالعه کنید تا لحظات منحصر به فرد را ثبت کنید

بخش دیگری از یک عکاس موفق حیات وحش بودن؟ داشتن درک درستی از موضوع خود است.
تصور کنید که می خواهید از پرندگان ساحلی عکاسی کنید. اگر می‌دانید که پرندگان ساحلی اغلب در امتداد سواحل محلی یافت می‌شوند، می‌توانید به این مکان‌ها برسید و خود را طوری قرار دهید که بتوانید عکسی عالی بگیرید. اگر می دانید که پرندگان ساحلی در سحر و غروب فعال هستند، می توانید مطمئن شوید که در زمان مناسب در بهترین مکان ها حضور دارید.

wildlife photography wilsons plover preening

با درک نحوه حرکت این Wilson’s Plover در ساحل، توانستم با دقت موقعیت خود را پیدا کنم. وقتی سهره در نهایت به محل من رسید، من با دوربینم آماده بودم!

خوشبختانه، یادگیری در مورد موضوع شما سخت نیست. هزاران منبع آنلاین وجود دارد که همه به رفتار حیات وحش اختصاص داده شده است. برخی حتی به عکاسان نیز پاسخ می دهند.
اگر نمی توانید مطالبی در مورد موضوع خاص خود پیدا کنید، نگران نباشید. گاهی اوقات یادگیری در مورد موضوع شما یک فرآیند عینی است. یعنی باید یادداشت های میدانی خود را بنویسید. شما باید در حین عکاسی تحقیقات خود را انجام دهید.
اگر تلاش آگاهانه ای برای یادگیری موضوع خود انجام دهید، در کمترین زمان تصاویر بهتری خواهید داشت.

4. فقط در ساعات طلایی عکاسی کنید

ساعات طلایی دو ساعت بعد از طلوع و دو ساعت قبل از غروب آفتاب است. این زمانی است که نور نرم، گرم و زیبا است. برای عکاسی از حیات وحش عالی است. اگر در این زمان ها عکاسی کنید، متوجه خواهید شد که تصاویر دلپذیرتری را ثبت خواهید کرد. به عنوان مثال، دوربین شما بهتر می‌تواند زنگ‌های متعادل و گرم‌تر ساعات طلایی را ارائه دهد. از سوی دیگر، تصاویر شما چیزی اضافی دارند نوعی ظرافت که در غیر این صورت از آن برخوردار نبودند.

wildlife photography dowitcher reflection

من از این داویچر در نور گرم غروب خورشید عکاسی کردم. بیرون رفتن در ساعات طلایی این تصاویر حیات وحش را ممکن می کند.

5. از قانون یک سوم برای تصاویر متعادل پیروی کنید

قاعده یک سوم یک اصل ترکیبی است. هدف آن راهنمایی هنرمندان در چیدمان موضوعات خود به دلپذیرترین شکل ممکن است. قانون بسیار ساده است. تصویر خود را هم به صورت عمودی و هم افقی به یک سوم تقسیم کنید و یک شبکه سه در سه ایجاد کنید. سپس، عناصر کلیدی ترکیب خود را در نقاط شبکه قرار دهید. علاوه بر این، عناصر خطی ترکیب خود (به عنوان مثال، افق ها) را در امتداد خطوط شبکه قرار دهید.
به عنوان مثال، من اغلب سر پرندگان را روی یکی از دو تقاطع بالا قرار می دهم. اگر تصویر من شامل یک خط افق در فوکوس باشد، اغلب آن را در امتداد خط شبکه پایینی قرار می دهم. این تضمین می کند که تصاویر من متعادل و از نظر زیبایی شناسی جذاب هستند.

wildlife photography little blue heron

من سر این Heron آبی کوچک را در یکی از نقاط تقاطع قانون یک سوم قرار دادم.

ممکن است وسوسه شوید که سوژه خود را در مرکز کادر قرار دهید. این یک انتخاب رایج است. اما چنین تصاویری بسیار ایستا و ناخوشایند هستند.

6. روی چشمان سوژه خود تمرکز کنید

هنگامی که از دوربین خود برای فوکوس روی حیات وحش استفاده می کنید، ممکن است برای هدایت نقاط فوکوس خودکار آن دچار مشکل شوید. کدام قسمت از بدن حیوان باید شارپ باشد؟ پاسخ این است: چشم. اگر چشم های حیوانی شارپ نباشد، عکس بد است. به همین سادگی.

wildlife photography tricolored heron windy feathers

من روی چشم این Heron سه رنگ تمرکز کردم تا وضوح کامل را تضمین کنم.

چشم ها اولین جایی هستند که بیننده در یک تصویر به آن نگاه می کند. این در مورد عکس های انسان، پرندگان، پستانداران صدق می کند. بنابراین اگر چشم شارپ نیست، پس بیننده خود را از دست داده اید. گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که نمی توانید دقیقاً روی چشم ها تمرکز کنید. اگر حیوان در حال حرکت باشد ممکن است این اتفاق بیفتد. اشکالی ندارد فقط روی قسمتی از حیوان نزدیک چشم تمرکز کنید. ممکن است روی صورت حیوان یا سر تمرکز کنید. اگر بتوانید اینها را در فوکوس قرار دهید، چشم نیز عموماً در فوکوس خواهد بود.

7. پس زمینه را ساده نگه دارید تا از موضوع منحرف نشوید

گم شدن در هیجان عکاسی حیات وحش آسان است. به خصوص اگر موفق شوید آنقدر به سوژه نزدیک شوید که بتوانید با دقت به سوژه نگاه کنید، و بخواهید یک تصویر پر فریم بگیرید. در این زمان انگشت شما بیتاب فشار دادن دکمه شاتر است. ممکن است اشتباه باشد. چرا؟ چون پس زمینه را بررسی نکرده اید. مسئله این است که داشتن سوژه قوی تنها بخشی از کار است. باید پیش زمینه قوی نیز داشته باشید.
این چیزی است که من دائماً به دانش آموزانم تأکید می کنم. پس زمینه کلید است. بدون پس‌زمینه خوب، تصاویر شما بی‌درخشش خواهند ماند. خوشبختانه، پیدا کردن یک پس‌زمینه خوب کار سختی نیست. یک پس‌زمینه خوب به سادگی پس‌زمینه‌ای است که از سوژه کم نمی‌کند.

wildlife photography white morph reddish egret

پس‌زمینه این عکس مرغ قرمز مایل به سفید شکل، سایه‌ای ساده و در عین حال زیبا از آبی است.

یعنی بدون هرج و مرج این بدان معناست که هیچ خطی از سر سوژه شما عبور نمی کند. به ظاهر هیچ درختی از بدن سوژه شما جوانه نمی زند. بدون آشفتگی از تضاد رنگ. یک پس زمینه ایده آل ساده است. یک شستشوی دلپذیر از رنگ سبز که توسط برخی از گیاهان مجاور ایجاد شده است. یا یک آسمان سفید زیبا و خنثی.
پس زمینه اغلب در عکاسی حیات وحش نادیده گرفته می شود. اما اگر به پس‌زمینه‌های خود توجه کنید، از این اشتباه رایج اجتناب می‌کنید و تصاویری بسیار چشمگیرتر خواهید داشت.

8. برای عکس‌های غیر معمول از حیوانات در موقعیت‌های منحصربه‌فرد عکس بگیرید

با توجه به تعداد عکاسان در جهان، اگر می خواهید یک عکاس حیات وحش عالی باشید، تصاویر شما باید خاص باشند. شما باید فراتر از گرفتن عکس های فوری ساده بروید.
چگونه این کار را انجام می دهید؟
بهترین راه برای ایجاد تصاویر قدرتمند حیات وحش این است که منتظر لحظات بی نظیر باشید. این لحظاتی هستند که سوژه مورد نظر شما در حال انجام کاری جالب یا غیرعادی است. برای پرندگان، این اغلب شامل حمام کردن، یا بال زدن است. اگر بتوانید حیات وحش را در این موقعیت‌های منحصربه‌فرد شکار کنید، مطمئناً عکسی خواهید داشت که در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد.

wildlife photography white ibis bathing

فلاپ بال این تصویر از یک Ibis سفید را خاص می کند.

بنابراین، چند عکس بگیرید تا زیبایی سوژه خود را ثبت کنید، سپس به فکر تصاویر تاثیرگذارتر باشید. ممکن است نیاز به صبر داشته باشد، اما ارزشش را دارد.

9. ده ها عکس بگیرید

در عکاسی حیات وحش، عکاسی بیشتر تقریبا همیشه بهتر است. ممکن است به نظر برسد که این قانون با قانون قبلی در تضاد است، بنابراین من می خواهم توضیح دهم. در عکاسی حیات وحش، هنگام ثبت لحظات منحصر به فرد، بیشتر بهتر است.
ده‌ها تصویر از یک ترکیب کم‌درخشش مفید نیستند. اما ده ها تصویر از یک پرنده در حال حمام کردن؟ این فوق العاده است چرا گرفتن این همه عکس مهم است؟ زیرا در عکاسی حیات وحش، بیشتر تصاویر شما کارایی ندارند. حیات وحش به ندرت آنطور که دوست دارید برای شما ژست می گیرد. سرش را در جهت اشتباه می چرخاند یا زمانی که انتظارش را ندارید حرکت می کند. اما اگر دائماً در حال عکس گرفتن هستید، می‌توانید مطمئن شوید که حداقل تعداد کمی از تصاویر شما به نمایش در می‌آیند.

wildlife photography little blue heron breeding plumage

وقتی این Heron آبی کوچولو از بین رفت، از حالت عکاسی پیاپی دوربینم استفاده کردم. این به من اجازه داد تا از این زاویه سر عالی و منقار کمی باز عکس بگیرم!

برای عکاسان DSLR، حالت پشت سر هم دوست شماست. وقتی می‌بینم پرنده‌ای شروع به انجام کار جالبی می‌کند، دکمه شاتر را نگه می‌دارم و عکس پشت سر هم می‌گیرم. شما باید کار مشابه انجام دهید. بسیاری از عکس‌های شما بد می‌شوند، اما اگر خوش شانس باشید، تعداد کمی کار می‌کنند، و این چیزی است که اهمیت دارد.

10. عکاسی اخلاقی را تمرین کنید تا از رفاه سوژه خود اطمینان حاصل کنید

آخرین قانون طلایی عکاسی حیات وحش اخلاقی بودن است. ممکن است رعایت این قانون سخت به نظر برسد. به هر حال، اخلاق می تواند پیچیده باشد. بحث در مورد اخلاق فراوان است. چگونه می دانید که اخلاقی عمل می کنید؟ مسئله این است که من نمی توانم قوانین سخت و سریعی برای عکاسی اخلاقی به شما بدهم. این به شما بستگی دارد که خودتان آن ها را توسعه دهید. اما من یک دستورالعمل اصلی را به شما می دهم که باید دنبال کنید:
رفاه سوژه شما بیشترین اهمیت را دارد. همیشه به آسیب هایی که می توانید به سوژه خود وارد کنید فکر کنید. به عنوان مثال، به حیات وحش استرس وارد نکنید. اگر سوژه خود را تعقیب کرده اید، و متوجه شدید که آنها به طور فزاینده ای آشفته شده اند، چه کاری باید انجام دهید؟ پروژه را متوقف کنید. تصویر ارزشش را ندارد.

animal photography wading reddish egret 1 1

دلیل اینکه ما از حیات وحش عکاسی می کنیم این است که زیبایی های دنیای طبیعی را به تصویر بکشیم. با این حال، اگر به سوژه های خود آسیب برسانیم، دنیای طبیعی زیادی باقی نمی ماند.

نتیجه

اکنون که این قوانین را می دانید، عکاس حیات وحش بهتری هستید. من جدی هستم با رعایت قوانین بالا، می‌خواهید تصاویر قوی‌تری ثبت کنید. به سوژه های خود نزدیک خواهید شد. شما با نور کار خواهید کرد و با دقت ترکیب بندی خواهید کرد. و ده‌ها تصویر می‌گیرید و از لحظات منحصربه‌فرد با پس‌زمینه‌های قدرتمند عکاسی می‌کنید. و مهمتر از همه، شما یک عکاس با اخلاق خواهید بود. این قوانین را دنبال کنید، و در راه گرفتن برخی تصاویر شگفت‌انگیز حیات وحش حیرت زده از کار خودتان خواهید بود!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *