آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

چگونه با دوربین جدیدتان آشنا شوید

ezgif.com gif maker 1

تا حالا به این فکر کردید که چه کاری از دوربینی که در دست دارید ساخته است. به تصاویری که ثبت کرده اید یک بار دیگر نگاه کنید یک بازنگری در عملکرد خود در طی مدت زمانی که این دوربین را تهیه کرده اید داشته باشید هدف شما از خرید این دوربین چه بوده است؟ ثبت ثصاویر روزمره؟ خوب ساخت البوم های خانوادگی و یا ثبت تصاویر با هر سبکی که به آن علاقه مندید قطعا جذاب خواهد بود اما دوربین شما میتواند یک وسیله ی کارآمد ساخت کلیپ های خاص ساخت تصاویر سیاه و سفید شبیه سازی شده در قالب مربع و ترکیب های بیشمار جذاب دیگر…

بنابراین شما نظرات را خواندید و یک دوربین دیجیتال جدید خریدید. شاید دیروز، شاید یک سال پیش، اما هنوز واقعاً هیچ یک از تنظیمات را تغییر نداده اید یا دقیقاً آنچه را که دوربین جدیدتان می تواند انجام دهد، کشف نکرده اید. شاید شما معنی همه چیز را متوجه نشده اید یا فقط زمان آن را پیدا نکرده اید. خوب، وقت آن رسیده است که بیشتر به دوربین جدید خود نزدیک شوید و یک رابطه عمیق را شروع کنید.

دفترچه راهنما

در مرحله ی اول دفترچه راهنمای دوربین خود را به طور کامل مطالعه کنید سپس مقالات مرتبط با هر دوربین که به صورت حرفه ای تمام عملکرد های دوربین را برای شما ثبت میکند را جستجو و تمام ابهامات را برطرف کنید فیلم های اموزشی تجربیات کاربرانی که از این دوربین استفاده میکنند هم راه بسیار کارآمدی است که از طریق انجمن ها هم میتوانید به نتیجه ی خوبی برسید بعد از اینکه اطلاعات خود را در این زمینه به حد مطلوبی رساندید حالا وقت کسب تجربه ی شماست. مواردی هست که برای شناخت بهتر شما از دوربینتان بسیار مفید است که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

بنابراین فراموش نکنید از دفترچه راهنمای دوربین استفاده کنید. می‌دانم، می‌دانم، هیچ‌کس دیگر دستورالعمل‌ها را نمی‌خواند، اما کتابچه راهنمای همراه دوربین شما یک ابزار واقعاً عالی است و لازم نیست همه چیز را بخوانید. فقط با مرور فهرست مطالب شروع کنید ممکن است از یافتن ویژگی‌هایی که حتی نمی‌دانستید وجود دارند شگفت‌زده شوید. همچنین برای سؤالات خاصی که ممکن است بعداً برایتان پیش بیاید، دفترچه راهنما را در دسترس داشته باشید.

منو دوربین

با منو آشنا شوید. دکمه منو روی دوربین را فشار دهید و چند بار شروع به جستجوی گزینه ها کنید. حتی اگر هنوز معنی آن را نمی‌دانید، آشنایی با منو به شما کمک می‌کند تا چیزهای جدید را بعداً انتخاب کنید. اکثر منوهای دوربین به زیر منوها تقسیم می شوند:

  • یک منوی عکسبرداری برای گزینه هایی مانند تغییر نوردهی و تعادل رنگ سفید.
  • یک منوی فیلم برای تنظیمات مربوط به ویدئو
  • یک بخش ابزار برای اصول اولیه مانند تغییر تاریخ و زبان
  • و برخی از دوربین های پیشرفته تر یک منوی سفارشی برای تغییر تنظیمات به تنظیمات شخصی شما دارند

به طور کلی، پس از زدن دکمه پخش برای دسترسی به عکس‌هایی که قبلاً گرفته شده‌اند، با زدن دوباره منو، یک زیر منوی متفاوت ظاهر می‌شود، با گزینه‌هایی برای عکس‌هایی که از قبل دارید، مانند ویرایش در دوربین.

از کاوش لذت ببرید یادگیری چیزهای جدید می تواند خسته کننده باشد، اما فهمیدن عملکرد دوربین جدید شما نباید اینطور باشد. فقط برای عکس گرفتن به یک مکان سرگرم کننده یا مکانی متفاوت بروید. سپس، زمانی که مهم نیست که اولین عکس های شما درست شود یا نه، شروع به گرفتن عکس کنید. برای پیش‌نمایش عکس‌ها از صفحه‌نمایش خود استفاده کنید و اگر همتراز نیستند، عکس‌های بیشتری بگیرید. از تنظیماتی که قبلاً استفاده نکرده‌اید استفاده کنید، با امتحان کردن گزینه‌های مختلف منو بررسی کنید و دکمه‌هایی را که قبلاً استفاده نکرده‌اید بررسی کنید.

 

تمام دکمه ها را فشار دهید

به عنوان یک یادگیرنده عملی، این اولین توقف من است و اگر روش ترجیحی شما برای دریافت اطلاعات مشابه است، از اینجا شروع کنید. یک راه عالی برای آشنایی با یک دوربین جدید این است که در اطراف بازی کنید و ببینید چه چیزی برای ارائه می دهد. برخی از ویژگی‌ها ممکن است بدون نگاه عمیق‌تر واضح نباشند (در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد)، اما این یک راه مقدماتی عالی برای فهمیدن اینکه چه عملکردهایی بصری‌تر هستند، است. پس تمام دکمه ها را امتحان کنید و نتیجه های مختلف را بررسی کنید.

تنظیمات تراز سفیدی را امتحان کنید

یکی از جنبه‌هایی که می‌توان از برندی به برند دیگر و مدلی به مدل دیگر را متمایز کرد این است که چگونه دوربین تعادل رنگ سفید را کنترل می‌کند. این موضوع خوبی برای فهمیدن است زیرا به محض اینکه در یک سناریوی تعادل رنگ سفید قرار گرفتید، خوشحال خواهید شد که بینش کمی برای دستیابی به بهترین نتایج در دوربینتان داشته باشید. برخی از دوربین‌ها دارای تعادل سفید خودکار باورنکردنی هستند، در حالی که برخی دیگر با مشکل مواجه هستند، و برخی از آنها نتایج استثنایی را در یک پیش‌تنظیم خاص، مثلاً تنگستن، به دست می‌آورند، در حالی که برخی دیگر همچنان به اصلاح نیاز دارند. این نیز مفید است که بدانید دوربین شما به کدام سمت متمایل شده است.

nikon d610 review d800 d7100 d700 dslr fashion lifestyle 85mm prime nikkor photography 5

رنگ پوست را بررسی کنید

همانند تعادل رنگ سفید، دوربین های مختلف رنگ پوست را متفاوت نشان می دهند. این مفید است که بفهمید مال شما برای سرعت بخشیدن به گردش کار پردازش پست شما چه کاری انجام خواهد داد. برای مثال، اگر می‌دانید که با دوربین خاص شما، پوست کمی نارنجی متمایل می‌شود، نقطه شروع خوبی برای پردازش پس از آن دارید و حتی می‌توانید یک پیش‌تنظیم برای دوربین خود در موقعیت‌های خاص ایجاد کنید تا کارها را سرعت بخشد. نکته جانبی، خوب است از نحوه عملکرد برند دوربین خود با هر نرم افزار پردازش که استفاده می کنید آگاه باشید. دوربین‌های کانن نسبت به بسیاری دیگر با لایت روم به خوبی بازی می‌کنند، اما تقریباً با هر چیزی ترکیب بهتری از Capture One دریافت خواهید کرد.

در نور کم عکاسی کنید

شاید یکی از گسترده‌ترین شکاف‌های عملکردی بین مدل‌های دوربین در اینجا نهفته باشد. البته لنز با حداکثر دیافراگم خود، چه قابل تعویض و چه ثابت، نقش بسیار زیادی ایفا خواهد کرد. نویز ISO بالا بسیار متفاوت است و خوب است زمانی که برای گرفتن عکس نیاز به افزایش ISO دارید، محدودیت‌های قابلیت استفاده دوربین خود را بدانید.

nikon d610 review d800 d7100 d700 dslr fashion lifestyle 85mm prime nikkor photography 8

با (ISO) بالا عکاسی کنید

دوربین های جدید دارای عملکرد فوق العاده ایزو هستند پس ارزش این را دارد تا تجربه ی عکاسی با ایزو بالا در نور کم را داشته باشید. حالا تصاویر را در سیستم خود بررسی کنید تا تفاوت هیجان انگیز را مشاهده کنید. گاهی دلیل عدم استفاده از ایزو خیلی بالا را ایجاد نویز میدانید که البته این امر کاملا به دوربین شما بستگی دارد اما پیشنهاد میکنیم که این موضوع را نادیده گرفته و حتما این تجربه را داشته باشید و اینکه هر قدر بافت و رنگ در سوژه بیشتر باشد میزان نویز افزایش پیدا میکند و هر قدر کمتر باشد نویز نیز کاهش میابد.

پیکسل و RAW

بله، فوکوس خود را بررسی کنید، اما اگر هرگز آنها را از اندازه و فاصله معمولتان مشاهده نمی‌کنید، روی جزئیات جزئی تمرکز نکنید. با این حال، هنگامی که با دوربین جدید خود آشنا می شوید، دیدن نوع وضوح، وضوح، و کیفیت تصویر پایین و کثیف بسیار خوب است، حتی اگر برای اکثر اهداف عملی تا حد زیادی بی ربط باشد. گاهی اوقات بدجنسی کردن اشکالی ندارد.

محدودیت های کاری را که می توانید با بازیابی هایلایت و سایه انجام دهید آزمایش کنید. لایت روم برنامه خوبی برای این کار است، Capture One حتی بهتر است (اگرچه به طور کلی برنامه پیشرفته تری برای استفاده است و هنوز به خوبی با فتوشاپ برای مواردی مانند ویرایش رفت و برگشت ادغام نشده است.)

با تنظیمات سفارشی آشنا شوید

همانطور که از دوربین خود برای کارهای روزمره استفاده می کنید، متوجه می شوید که از کدام عملکردها بیشتر استفاده می کنید و می خواهید راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. بسیاری از دوربین ها دارای منوهای کاربری سفارشی هستند که می توانید برای دسترسی آسان، تمام تنظیمات دلخواه خود را در همان تب منو قرار دهید، و صادقانه بگویم، اگر از این مزیت ها استفاده نکنید، اجازه می دهید برخی از بهترین های این دوربین ها از کنار شما عبور کنند. کنترل دوربین می تواند با درک نحوه تنظیم دوربین همانطور که دوست دارید تا حد زیادی بهبود بخشد و دوربین را برای شما شخصی سازی می کند.

دستورالعمل‌ها معمولاً خشک هستند و بنابراین جلب توجه افراد در این عصر پیمایش فیس‌بوک و ویدیوهای 30 ثانیه‌ای دشوار است. با این حال، اغلب اطلاعات بسیار مهم و ارزشمندی در آنجا پنهان شده است که ممکن است هرگز به تنهایی آنها را کشف نکنید. اگر نمی‌توانید وارد حالت خواندن دستی شوید، نترسید زیرا راه‌های دیگری برای دریافت اطلاعات وجود دارد.

YouTube یک منبع رایگان عالی با آموزش تقریباً در مورد هر موضوع عکاسی از جمله دستورالعمل های خاص دوربین است. کلاس‌های آنلاین پولی نیز وجود دارد اگر ترجیح می دهید مطالعه کنید مقالات موجود در سایت ما هم در تمام بخش ها بسیار مفید میباشد.

عمل کنید

اکنون که می‌دانید ابزار شما چه کاری می‌تواند انجام دهد کجا عالی است و در کجا ممکن است عقب بماند وقت آن است که به آنجا بروید و بازی کنید! عکس های زیادی بگیرید و باز عکس های زیادی بگیرید، هر طور که دوست دارید عکس بگیرید.

Colorado Portrait Family Photography Crested Butte Wedding Photographer 4 7

4 کاری که وقتی یک دوربین جدید می گیرید انجام دهید

1. به موارد اضافی فکر کنید

بسته به اینکه قصد دارید با دوربین جدید خود چه کاری انجام دهید، تصمیم بگیرید که آیا به وسایل اضافی مانند کارت حافظه دوم، سه پایه یا یک لنز خاص نیاز دارید یا خیر. اگر این اولین دوربین شما است، احتمالاً آنچه در جعبه دارید در حال حاضر به خوبی کار می کند و برای شما کافی است. تنها یک کارت حافظه یک فیلتر یو وی و ترجیحا یک کیف نیاز دارید.

2. منابع آموزشی پیدا کنید یا در یک کلاس عکاسی ابتدایی شرکت کنید

اگر این اولین دوربین شماست، منابعی را بیابید که می توانید از آنها برای آشنایی با اصطلاحات عکاسی و یادگیری نحوه گرفتن بهترین عکس ها با استفاده از دوربین خاص خود استفاده کنید. صرف حتی 30 دقیقه در روز برای خواندن یک پست وبلاگ آموزنده، تضمین می کند که تا پایان سال عکس های شگفت انگیزی می گیرید. حتی ممکن است بخواهید به شرکت در کلاس عکاسی اولیه فکر کنید.

3. الهام بگیرید

اکنون که کمی بیشتر در مورد دوربین خود می دانید، با استفاده از Pinterest شروع به جمع آوری الهام کنید یا شروع به دنبال کردن چند حساب عکاسی در اینستاگرام کنید که با سبک مورد علاقه شما مطابقت دارد. اگر به سادگی از دوربین خود برای عکس گرفتن از افراد استفاده می کنید. چند عکاس روزمره پیدا کن که عاشق انجام همین کار هستند.

4. گرفتن Snapping

توجه داشته باشید که چند بار در هفته از دوربین خود استفاده کنید اجازه ندهید آن جا بنشیند و گرد و غبار جمع کند. باتری دوربین خود را شارژ نگه دارید و دوربین خود را هر کجا که می روید ببرید، به خصوص اگر با خانواده یا دوستان خود بیرون می روید. خرید یک دوربین جدید بسیار هیجان‌انگیز است، بنابراین برای ایجاد خاطرات و به جریان افتادن آن حال و هوای خاص خلاقانه عکاسی آماده باشید.

با گزینه های از پیش تعیین شده دوربین DSLR خود بیشتر آشنا شوید

زمانی که شما تصمیم گرفتید و یک DSLR خریدید. دنیای کاملا جدیدی از عکاسی خلاقانه به رویتان باز شده است. کیفیت تصویر، سطوح نویز کم، و تنظیمات خلاقانه در صفحه فانتزی جدید در بالای صفحه، با قدرت‌های DSLR سطح عکاسی جدیدی در اختیار شماست!

صحبت از آن صفحه فانتزی جدید در بالای دوربین شد، به هر حال همه آن تنظیمات به چه معناست؟ مطمئناً، خیلی ها به شما گفتند که آن را روی جعبه «خودکار» یا «سبز» نگه دارید، اما شما اکنون صاحب DSLR هستید. پس بیایید جزئیات را بررسی کنیم تا بتوانید عکس های خوبی از آن بگیرید! برای شروع کار، اجازه دهید آنها را یکی یکی مرور کنیم.

canon eos 50d mode dial thumb

  • “حالت سبز” – این حالت (گاهی اوقات حالت خودکار یا فقط مربع سبز نامیده می شود). دوربین شما را به دوربینی با نقطه و عکس تبدیل می کند. زمانی که می خواهید یک عکس اولیه بگیرید از این حالت استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید در این حالت هر چیزی که دوربین تعیین کند بهترین تنظیمات است.
  • حالت‌های صحنه – (پرتره شب، ورزش، نمای نزدیک، منظره، پرتره) همه آن نمادهای کوچک. اگر می‌خواهید یک مشکل نورپردازی مشکل را برطرف کنید، از این موارد استفاده کنید.
  • P – برنامه خودکار (حالت Point-and-shoot، اما با دسترسی به برخی گزینه ها.) این تنظیم مانند حالت سبز است، اما اگر دوربین آن را درست انجام نداد، می توانید برخی از تنظیمات را لغو کنید.
  • S یا TV – اولویت شاتر (شما سرعت شاتر را انتخاب می کنید و دوربین دیافراگم را انتخاب می کند.) اگر می خواهید زمان را ثابت کنید و عمل را متوقف کنید، این تنظیمات برای شما مناسب است. اگر فرزندتان در حال دویدن است، یا می‌خواهید یک عکس از ماشینی که با سرعت در حال حرکت است، 1/250 یا سریع‌تر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آن جلوه آب روان و نرم را در یک جریان ایجاد کنید، تنظیمی حدود 1/2 یا کمتر را انتخاب کنید.
  • A یا Av – اولویت دیافراگم (شما دیافراگم را انتخاب می کنید و دوربین سرعت شاتر را انتخاب می کند.) اگر می خواهید عمق میدان (منطقه در فوکوس) را کنترل کنید، از این حالت استفاده کنید. تعداد کمی دیافراگم را باز می کند و عمق میدان کم ایجاد می کند و پیش زمینه و پس زمینه را از فوکوس خارج می کند. اگر می‌خواهید کل چشم‌انداز شما در فوکوس و واضح باشد، عدد بزرگ‌تری را انتخاب کنید و دیافراگم کوچکتر و همه چیز واضح خواهد بود.nikon d90 mode dial thumb
  • M – دستی (شما هم سرعت شاتر و هم دیافراگم را انتخاب می کنید.) این حالت پیشرفته ترین و همچنین خلاقانه ترین حالت است. شما باید تصمیم بگیرید که دوربین چه چیزی را ضبط می کند. بهترین راه برای یادگیری این است که به سادگی تلاش کنید و سپس ببینید چه اتفاقی می افتد.
  • چند تنظیمات اضافی وجود دارد که برای هر سازنده دوربین منحصر به فرد است. من یک Canon 50D دارم و چند تنظیم اضافی به نام های C1، C2 و A-DEP دارد، اما این تنظیمات “اضافی” هستند که Canon، Nikon، Sony، Olympus، Pentax همگی روی دوربین خود قرار می دهند تا آنها را از هر کدام متمایز کنند.

اگر می‌خواهید که عکاسی خود را فراتر از عکس‌های فوری نقطه‌ای و عکاسی گسترش دهید، سه حالت دستی (Av، Tv، و M.) را بیاموزید، اکنون به جایی می‌رسیم که سرگرمی شروع می‌شود و این چیزی است که دوربین DSLR را از دیگر دوربین ها جدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *