آموزش, آموزش عکاسی موبایل

10 ترفند ساده برای عکاسی با گوشی های هوشمند

lazy

برای بسیاری از افراد، گوشی های هوشمند کاملاً جایگزین دوربین‌های دیجیتال اختصاصی شده‌اند، در واقع می توان گفت که حتی حرفه‌ای‌ها هم برای گرفتن عکس‌ هر از گاهی به سراغ گوشی‌های هوشمند خود می‌روند. در اینجا نحوه گرفتن عکس های بهتر با گوشی هوشمند خود آورده شده است.

عکاسی با گوشی موبایل

تلفن هوشمند شما همیشه همراه شما است، یک همراه همیشگی که می تواند به وب متصل شود و به شما در جستجو مسائلی که برایتان به وجود می اید کمک کند به طور کلی شما را در تماس دائمی با دنیای بیرون نگه دارد. این یکی از وسایل کلیدی است که قبل از خروج از خانه  یر می دارید و آخرین باری که (احتمالا) آن را خاموش کردید در سینما بوده باشد.

این موضوع باعث می‌شود که شما گوشی خود را همه جا ببرید و از هر چیزی که میخواهید عکاسی کنید. چند سال پیش، ساخت تصاویر و ویدیو ها با گوشی‌های هوشمند مهال بود، در کل می توان گفت البته که کیفیت تصویر ضعیف‌تر است، اما نسبت به خیلی از دوربین های کامپکت راحت ‌تر و بهتر عمل می کنند.

اما زمانه تغییر کرده و دوربین های گوشی بهتر و بهتر شده اند. جدیدترین مدل‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری برتری نسبت به دوربین‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند و ترفندهای نرم‌افزاری بسیار خوبی را برای محو کردن پس‌زمینه، درست مانند لنزهای SLR و f/2 یا f/1.4 ارائه می‌کنند.

برای دریافت بهترین تصاویری که می توانید از گوشی خود بگیرید، این نکات را بررسی کنید. اما به یاد داشته باشید، حتی با وجود آخرین فناوری، تلفن‌ها به اندازه دوربین‌های مدرن با لنزهای قابل تعویض، ابزارهای تصویربرداری نیستند.

با یک گوشی که دوربین ان باکیفیت و خوب است شروع کنید

دوربین گوشی در عکاسی بسیار مهم است

کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته از جهشی بزرگ در کیفیت برخوردار بوده است. اگر از گوشی قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد دوربین آن را انچنان خوب نمی دانید. اگر کیفیت دوربین هنگام خرید یک گوشی جدید در اولویت است،حتما درباره کیفیت دوربین انها مطالعه داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که با جدیدترین دستگاه‌های Apple iPhone، Google Pixel یا Samsung Galaxy  می توانید بهترین دوربین ها را داشته باشید.

به دنبال نور باشید

گوشی‌های هوشمند لنزهای بسیار روشنی دارند، اما سنسورها بسیار کوچک‌تر از آن چیزی هستند که در دوربین‌های کامپکت پیشرفته با سنسور ۱ اینچی مانند Canon PowerShot G7 X Mark II مشاهده می‌کنید. این مورد در دوربین های گوشی یک نقطه ضعف کاملا مشخص است. برای گرفتن بهترین عکس‌ها، به دنبال فرصت‌هایی باشید که حسگر گوشی شما می‌تواند بدرخشد. اگر در داخل خانه هستید، سعی کنید عکس خود را طوری تنظیم کنید که نوری روی سوژه شما بیفتد – مقداری نور بیشتر کیفیت عکسی که با یک تلفن یا دوربین گرفته شده را بهبود می‌بخشد. یافتن نور خوب همیشه گزینه بهتری است به جای استفاده از فلاش LED کم توان گوشی می توانید از نور طبیعی استفلده کنید.

تنظیم نوردهی

d8e1d5073bde1c96433e0463f000bb35

تلفن‌های هوشمند پیشرفته هستند، اما برنامه‌هایی که دوربین‌های آن‌ها را اجرا می‌کنند معمولاً سطحی از کنترل دستی را ارائه می‌دهند. ابتدایی‌ترین تنظیمی که می‌توانید انجام دهید نوردهی است – روشن یا تاریک کردن یک صحنه – و درست استفاده کردن از ان می تواند تصاویر شما را بسیار جذاب کند. البته از این تنظیمات می توانید خلاقانه استفاده کنید برای مثال از آن برای روشن کردن عکس شام فانتزی خود استفاده کنید تا برای اینستاگرام عالی شود، یا در یک پرتره برای ظاهری دراماتیک تر می توانید نور ان را تیره کنید و سایه هایی در ان تصویر ایجاد کنید.

این ویژگی ها در گوشی های متنوع یکسان هستند اما در نماد های متفاوت یافت می شوند. برای مثال ممکن است علامت خورشید باشد و یا علامت مثبت و منفی.

شبکه (Grid) را روشن کنید

استفاده از گرید در عکس های خود

دوربین‌های SLR حرفه‌ای معمولاً دارای شبکه‌های کادربندی در پنجره منظره یاب هستند تا به شما کمک کنند عکس‌ها را بهتر بگیرید و با دستورالعمل‌های ترکیب‌بندی مانند قانون یک سوم مطابقت داشته باشید. (برای اطلاعات بیشتر در مورد ترکیب بندی و سایر اصول اولیه عکس، نکات ما را برای عکاسی اولیه بخوانید، که به همان اندازه که برای دوربین های حرفه ای به کار می رود، برای تلفن های هوشمند نیز کاربرد دارد.)

می توانید همین مورد را در برنامه دوربین گوشی خود روشن کنید. افزودن یک خط شبکه به شما کمک می کند تا افق را صاف نگه دارید. عموماً ایده خوبی است که ساختارهای عمودی را در عکس های خود کاملاً عمودی نگه دارید و ساختار هاس افقی را کاملا افقی.

با ویژگی های دوربین خود آشنا شوید

قابلیت های تصویربرداری دوربین های مدرن گوشی های هوشمند خیره کننده است. ما شاهد پیشرفت‌هایی در عکاسی بوده‌ایم که به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه تصاویر را محو کنید، شبیه لنزهای با دیافراگم باز و حسگر تصویر بزرگ، و برخی از گوشی‌ها همچنین می‌توانند ویدیوهای حرکت آهسته  ضبط کنند.

احتمالاً تلفن شما هم حالت پشت سر هم خوبی دارد، و گرفتن چند عکس پشت سر هم برای گرفتن چندین حالت هرگز بد نیست – فقط مطمئن شوید که همه آنها را پست نکنید. دارندگان آیفون می‌توانند عکس‌های زنده را که تصاویر ثابت و ویدیو را با هم ترکیب می‌کند، بررسی کنند.

 لنز دیگری را تهیه کنید و ان را امتحان کنید

لنز های دوربین گوشی همراه

دوربین گوشی شما مطمئنا دارای یک لنز است و برخی از مدل‌ها دوربین‌های پشتی دوگانه را ارائه می‌کنند که لنز دوم زاویه دید تنگ‌تر یا بازتری نسبت به لنز اصلی گوشی شما می‌گیرد. یک لنز افزودنی باکیفیت برای شما هزینه خواهد داشت—لنزهای ارزان قیمتی که ما بررسی کردیم با کیفیت نبوده اند. اگر قصد خرید یک لنز را دارید به دنبال یک برند قابل اعتماد مانند Moment یا Olloclipباشید.

انتخاب نوع لنز اضافی نیز مهم است. من فکر می‌کنم ماکرو بیشترین تطبیق‌پذیری را به دوربین گوشی شما می‌دهد، اما ممکن است یک لنز فوق‌واید، یک چشم ماهی یا یک لنز تبدیل تله فوتو را ترجیح دهید.

فوکوس نزدیک

7c7b23ffe10825da18545758c0917543

حتی بدون افزودن لنز ماکرو، گوشی شما می تواند بسیار نزدیک فوکوس کند. پس از ان می توانید به نفع خود استفاده کنید. می توانید یک عکس از شام فانتزی خود بگیرید و به ان نزدیک شوید، اما تمام کادر را در فوکوس نگه دارید. این کاری است که نمی‌توانید با دوربین بزرگی که با f/1.4 یا f/2 عکس می‌گیرد، انجام دهید، و یکی از مناطقی است که سنسورهای تصویر کوچک نسبت به سنسورهای بزرگ‌تر مزیت عملی دارند.

گیمبال بگیرید

عکسبرداری به وسیله گیمبال

شایان ذکر است که همه چیز در مورد عکسبرداری نیست و فیلم برداری هم بسیار مهم است. دوربین‌های کامپکت سطح ابتدایی روی 720p گیر کرده‌اند، اما اگر گوشی هوشمندی اخیرا خریداری کرده اید، یک دوربین ویدیویی با قابلیت 4K در جیب خود دارید. مدل‌های پرچم‌دار دارای لرزش‌گیر اپتیکال هستند. اگر می‌خواهید ویدیویی واقعاً عالی داشته باشید، به دنبال یک گیمبال مجهز باشید تا تلفن خود را ثابت نگه دارد. محصول مورد علاقه ما DJI Osmo Mobile 3 است، یک دستگاه که گوشی را ثابت می کند، و می تواند سوژه های متحرک را ردیابی کند، و همچنین از پانوراما و تایم لپس پشتیبانی می کند.

یک میکروفون تهیه کنید

استفاده از میکروفون

هنگام فیلمبرداری، صدای خوب یکی از مهم ترین قسمت ها است که باید رعایت شود. میکروفون داخلی تلفن شما برای برقراری تماس‌های تلفنی طراحی شده است، نه ضبط صدای با کیفیت بالا. جک‌های هدفون ممکن است در گوشی‌ها ناپدید شوند، اما می‌توانید میکروفونی تهیه کنید که مستقیماً به پورت USB یا Lightning شما وصل می‌شود یا میکروفونی که با دانگل صوتی تلفن شما کار می‌کند. فقط مطمئن شوید که برخی از نظرات را بخوانید تا مطمئن شوید که میکروفون با گوشی شما و سیستم عامل آن سازگار است.

عکس های خود را ویرایش کنید

گذاشتن فیلتر در عکس

تلفن شما یک کامپیوتر دستی قدرتمند است که به اندازه یک لپ تاپ رده بالا می توانید فتوشاپ را با ان انجام دهید. شما باید برخی از نرم افزارهای ویرایش تصویر را دانلود کنید – برنامه مورد علاقه من VSCO است، یک دانلود رایگان هم برای اندروید و هم برای iOS – یا از ابزارهای اصلی ویرایش تصویر ساخته شده در سیستم عامل خود استفاده کنید.

عکاسان پیشرفته‌تر می‌توانند عکس‌برداری خام را فعال کنند، که آزادی عمل بسیار بیشتری در ویرایش ایجاد می‌کند. و اگر آیفونی با لنز دوگانه دارید، می‌توانید برنامه‌ای مانند Focos اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد میزان و کیفیت تاری پس‌زمینه را در عکس‌های حالت پرتره خود تنظیم کنید.

کلام اخر

عکاسی با گوشی هم امکان پذیر است و شما به راحتی و البته با رعایت چندین نکات می توانید به عکس های زیبایی دست پیدا کنید. امیدواریم چیز جدیدی یاد گرفته باشید و همچنان از گوشی هوشمند خود برای ثبت دنیای اطراف خود استفاده کنید.

اگر نظرات بهتری دارید انها را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *